Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam niedawno kupiłem zetora 16245 i chciałbym się dowiedzieć jak powinno się załanczać przedni napęd.Czy powinien on być włonczony podczas postoju czy w czasie jazdy.

Opublikowano

właśnie, co ma? ja nie raz włączam na zgaszonym, wyłączam i wszystko działa jak trzeba.W czasie postoju tym bardziej, a w czasie jazdy to niewiem, ja nie włączam bo myśle ze sie coś popsuje. Pozdrawiam

Opublikowano

Gościu z posta wyżej co ty piszesz, że można włączać przy niedużej szybkości a potem piszesz, że w czasie jazdy nie można, sam sobie zaprzeczasz :D

Najbezpieczniejszym sposobem jest właczanie na postoju, przecierz nie jest problem przystanąć przed pracą na polu ^^

Opublikowano

Wszystko zależy od sprzęgła.Jak jest na tarczach to nie ma problemu w czasie jazdy czy na postoju,jak jest kłowe to jednak na postoju bo w czasie jazdy może się nie załączyć a nawet uszkodzić.Oczywiście najlepiej jest na postoju ale niekiedy trzeba w czasie jazdy.

Opublikowano

To ma, że na zgaszonym ciągniku nie chodzi pompka hydrauliczna a w zetorach napęd załączany jest w sposób olejowy i może zapowietrzyć się tłoczek co dopycha tarczki w trzeba rozbierać pół przystawki żeby go odpowietrzyć ^^

Opublikowano

Zgadzam się z kolegami, nawet w instrukcji piszę że na postoju. Chyba ze zamiast tarczek masz wsadzone takie sprzęgiełko (zamiennik obecnych tarczek super sprawa polecam)i tam już nie musisz się martwisz czy w jeździe czy na postoju aby nie pod obciążeniem.

Opublikowano

Wiecie co :P:) co ma piernik do wiatraka???? napęd włacza sie wtedy kiedy pasuje a nie na postojo co to za różnica czy na postoju czy nie i tak prędkości obrotowe są takie same, co innego jakby pytanie brzmiało : czy podczas dużego poślizgu tylnej osi można włączać przedni napęd . Wtedy można by dyskutować . Ja 16145 jeżdże już chyba z 7 lat i nic mi sie nie popsuło nic sie nie zapowietrzyło wszystko śmiga jak ta lala , i przedni napęd włączam kiedy mi sie umyśli i czasem nawet przy prędkości max włączam przód jeśli zachodzi taka potrzeba, ostatnio chociażby ciągnołem pod dużom góre ciężarówke z naczepą ( wiozło do mnie młuto) prędkość max 4x4 i heja tylko śniegiem rzucało( udało sie wyjechać ale dwa razy myślałem że bedzie trzeba półbieg redukować ale naszczęście bez redukowania dał rade)

Opublikowano

Tematy połączone.

 

Witam serdecznie wszystkich użytkowników. Od niedawna po założeniu ładowacza czołowego (co może nie mieć żadnego wpływu) przedni napęd zaczął się wyłączać dochodzi do tego jak jadę z góry, a potem znowu pod górę zaczynam jechać zaczyna świecić żółw (przedni napęd nie ciągnie) odczekam chwile przód znowu jest załączony ciągnie lecz jak dostanie obciążenie zaczyna szarpać. Co to może się dziać oczywiście stan oleju w skrzyni jest ok . Dziękuję i proszę o pomoc.

Opublikowano

Gani43- tak jak pisze 1012- tur ciągnie sporo oleju. Sprawdź jeszcze raz poziom oleju na lekko uniesionym ładowaczu (w takim położeniu, w jakim najczęściej z nim jeździsz). Poziom oleju mierzy się bez wkręcania korka. (Może i jest to oczywiste, ale wielu użytkowników popełnia ten błąd i mierzy wkręcając korek z bagnetem).

Opublikowano (edytowane)

Tematy połączone

 

Witam wszystkich, niedawno, bo może w zeszłym roku na jesień była robiona przekładnia przedniego mostu - chyba dokładnie mechanizm różnicowy (te koła zębate za sprzęgłem przedniego napędu), po mniej więcej roku znowu zaczęły dochodzić niepokojące odgłosy z przedniego mostu, prawdopodobnie rozsypał się ponownie mechanizm różnicowy, bo na korku oleju są same opiłki żelaza. Także, mam pytanie, co może być powodem takiego stanu rzeczy? Bo uszkodzenie mechanizmu różnicowego to bardziej skutek niż powód.

 

Dodam, że z ciągnikami za dużo nie mam wspólnego także jeżeli coś źle nazywam to z góry przepraszam.

 

Pozdrawiam

Edytowane przez KRISTOFORn
Opublikowano

Olej jest, okazało się, że tzw. atak się rozsypał, duże koło zębate i wałek atakujący. Ponoć są dwa typy, pytanie jak dobrać odpowiedni? Bo możliwe, że poprzedni właścicieł dobrał coś źle.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

No może i są dwa typy, do 4 cylindrowego i 6. O innych typach nie słyszałem.

Dlatego się rozsypał bo był źle wyregulowany, i to na 100%. była przyczyna.

Chyba że ktoś założył wałek i koło talerzowe nie z kompletu, sprawdź nr na kole i wałku, muszą być te same.

Opublikowano

A no możliwe, że kwestia wyregulowania, zęby koła zębatego nie zazębiały się na środku, teraz sprawdzałem już sposobem na smar i wszystko jest ok.

 

Mam jeszcze jedno pytanie, czy olej w blokadzie / mechanizmie różnicowym uzupełnia się automatycznie po włączeniu blokady, czy trzeba samemu wlać? Bo moim zdaniem to pierwsze.

 

Mam także drugie pytanie, jak powinna być założona obudowa przedniego napędu, tam gdzie wchodzi ten wałek i do niego jest wał napędowy przykręcony, korkiem do góry czy na dole?

 

CC17-045.jpg

 

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v