Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
damian89

Zetor 16245 -- przedni napęd

Polecane posty

damian89    1

Witam niedawno kupiłem zetora 16245 i chciałbym się dowiedzieć jak powinno się załanczać przedni napęd.Czy powinien on być włonczony podczas postoju czy w czasie jazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubert8245    23

mam 8245 i do włączania napędu służy taki "cycek" po lewej stronie z tyłu koło siedzenia, włączać można podczas postoju i w czasie jazdy, tylko nie na zgaszonym ciągniku :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

przemrolnik    13

właśnie, co ma? ja nie raz włączam na zgaszonym, wyłączam i wszystko działa jak trzeba.W czasie postoju tym bardziej, a w czasie jazdy to niewiem, ja nie włączam bo myśle ze sie coś popsuje. Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek93    3

Jak jadąc z niedużą szybkością włączysz to się od razdu nic nie stanie ale nie włączać w czaasie jazdy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JD1052    78

Gościu z posta wyżej co ty piszesz, że można włączać przy niedużej szybkości a potem piszesz, że w czasie jazdy nie można, sam sobie zaprzeczasz :D

Najbezpieczniejszym sposobem jest właczanie na postoju, przecierz nie jest problem przystanąć przed pracą na polu ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

Wszystko zależy od sprzęgła.Jak jest na tarczach to nie ma problemu w czasie jazdy czy na postoju,jak jest kłowe to jednak na postoju bo w czasie jazdy może się nie załączyć a nawet uszkodzić.Oczywiście najlepiej jest na postoju ale niekiedy trzeba w czasie jazdy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hubert8245    23

To ma, że na zgaszonym ciągniku nie chodzi pompka hydrauliczna a w zetorach napęd załączany jest w sposób olejowy i może zapowietrzyć się tłoczek co dopycha tarczki w trzeba rozbierać pół przystawki żeby go odpowietrzyć ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wawer    0

A ja prawie zawsze włączam w czasie jazdy i jeszcze nie miałem żadnego problemu z przednim napędem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grodzioman    1

Zgadzam się z kolegami, nawet w instrukcji piszę że na postoju. Chyba ze zamiast tarczek masz wsadzone takie sprzęgiełko (zamiennik obecnych tarczek super sprawa polecam)i tam już nie musisz się martwisz czy w jeździe czy na postoju aby nie pod obciążeniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrzej24871    12

Wiecie co :P:) co ma piernik do wiatraka???? napęd włacza sie wtedy kiedy pasuje a nie na postojo co to za różnica czy na postoju czy nie i tak prędkości obrotowe są takie same, co innego jakby pytanie brzmiało : czy podczas dużego poślizgu tylnej osi można włączać przedni napęd . Wtedy można by dyskutować . Ja 16145 jeżdże już chyba z 7 lat i nic mi sie nie popsuło nic sie nie zapowietrzyło wszystko śmiga jak ta lala , i przedni napęd włączam kiedy mi sie umyśli i czasem nawet przy prędkości max włączam przód jeśli zachodzi taka potrzeba, ostatnio chociażby ciągnołem pod dużom góre ciężarówke z naczepą ( wiozło do mnie młuto) prędkość max 4x4 i heja tylko śniegiem rzucało( udało sie wyjechać ale dwa razy myślałem że bedzie trzeba półbieg redukować ale naszczęście bez redukowania dał rade)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gani43    0

Tematy połączone.

 

Witam serdecznie wszystkich użytkowników. Od niedawna po założeniu ładowacza czołowego (co może nie mieć żadnego wpływu) przedni napęd zaczął się wyłączać dochodzi do tego jak jadę z góry, a potem znowu pod górę zaczynam jechać zaczyna świecić żółw (przedni napęd nie ciągnie) odczekam chwile przód znowu jest załączony ciągnie lecz jak dostanie obciążenie zaczyna szarpać. Co to może się dziać oczywiście stan oleju w skrzyni jest ok . Dziękuję i proszę o pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grabcio    23

Może mikropompka już zaczyna odmawiać posłuszeństwa. A wzmacniacz momentu i WOM działają prawidłowo?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
1012    42

Sprawdź poziom oleju w skrzyni, po założeniu tura sporo oleju poszło w siłowniki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stefano1    39

Gani43- tak jak pisze 1012- tur ciągnie sporo oleju. Sprawdź jeszcze raz poziom oleju na lekko uniesionym ładowaczu (w takim położeniu, w jakim najczęściej z nim jeździsz). Poziom oleju mierzy się bez wkręcania korka. (Może i jest to oczywiste, ale wielu użytkowników popełnia ten błąd i mierzy wkręcając korek z bagnetem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gani43    0

wzmacniacz momentu dziala i wom tez działa prawidłowo. sprawdze olej i dam znac co sie dzieje . dzieki za odpowiedz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emonkey    0

Tematy połączone

 

Witam wszystkich, niedawno, bo może w zeszłym roku na jesień była robiona przekładnia przedniego mostu - chyba dokładnie mechanizm różnicowy (te koła zębate za sprzęgłem przedniego napędu), po mniej więcej roku znowu zaczęły dochodzić niepokojące odgłosy z przedniego mostu, prawdopodobnie rozsypał się ponownie mechanizm różnicowy, bo na korku oleju są same opiłki żelaza. Także, mam pytanie, co może być powodem takiego stanu rzeczy? Bo uszkodzenie mechanizmu różnicowego to bardziej skutek niż powód.

 

Dodam, że z ciągnikami za dużo nie mam wspólnego także jeżeli coś źle nazywam to z góry przepraszam.

 

Pozdrawiam

Edytowano przez KRISTOFORn

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    988

a sprawdzałeś co jakis czas olej w przekładni, przecieków nie było?? bo jak się pociła to na pewno lej wyleciał i zmieliło...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emonkey    0

Olej jest, okazało się, że tzw. atak się rozsypał, duże koło zębate i wałek atakujący. Ponoć są dwa typy, pytanie jak dobrać odpowiedni? Bo możliwe, że poprzedni właścicieł dobrał coś źle.

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek73    186

No może i są dwa typy, do 4 cylindrowego i 6. O innych typach nie słyszałem.

Dlatego się rozsypał bo był źle wyregulowany, i to na 100%. była przyczyna.

Chyba że ktoś założył wałek i koło talerzowe nie z kompletu, sprawdź nr na kole i wałku, muszą być te same.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emonkey    0

A no możliwe, że kwestia wyregulowania, zęby koła zębatego nie zazębiały się na środku, teraz sprawdzałem już sposobem na smar i wszystko jest ok.

 

Mam jeszcze jedno pytanie, czy olej w blokadzie / mechanizmie różnicowym uzupełnia się automatycznie po włączeniu blokady, czy trzeba samemu wlać? Bo moim zdaniem to pierwsze.

 

Mam także drugie pytanie, jak powinna być założona obudowa przedniego napędu, tam gdzie wchodzi ten wałek i do niego jest wał napędowy przykręcony, korkiem do góry czy na dole?

 

CC17-045.jpg

 

Pozdrawiam i dzięki za odpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

×