Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Też tak słyszałem. Sam silnik osiąga szybciej wyższą temp pracy nawet specjalnie nie robiąc ciężkiej roboty. Podobno. 

Na termostacie starego typu w lecie tylko przy ciężkiej robocie osiąga 80 a w zimie bez żaluzji w ogóle.

Opublikowano

Dokładnie pełne otwarcie starego to 78 o C a nowego chyba 87 o C . Po założeniu nowego typu bez żaluzji( wyrzuciłem) bez obciążenia silnik osiąga 50 o C , co na starym było niemożliwe.

Opublikowano

U kolegi jak zmieniliśmy przy remoncie termostat nowego typu, to złapał 80 po pół godzinie pracy na pusto i tak trzymał.

 

Lipna temperatura dzisiaj (-11) i nie udało mi się zamontować silnika, a już bym chciał go przetestować. Jechałem po cyklop i paliwo mi zamarzło w T25.

Opublikowano

Mam stary termostat i w ciężkiej orce w upały w tym roku było max 82 st. 

Co do 50 st. to jest niemożliwa taka niska temperatura w głowicy. Testowałem ruski zegar i zagotowałem grzałką wodę, to pokazywał max. 80 st.

Ten co mam teraz (jakiś uniwersalny) w tej samej sytuacji wskazał 100 st. Sąsiad mówi, że ma w orce max 50-60 stopni.

Wątpię, żeby ruskie zegary dobrze pokazywały.

Opublikowano

U mnie też nie łapie temp. na starym termostacie. Zegar mam elektroniczny i było dość drogi bo razem z czujnikiem kosztował koło 300zł.  Pokazuje z dokładnością do 0,1st. Nigdy nie złapałem 80st czy to w orce czy nie. W brew pozorom dla mojego orka nie jest najcięższą pracą. Bardziej w tyłek dostaje przy agregacie. 

Opublikowano (edytowane)

Ja po zimie wywalę termostat starego typu, założę nowego bo chcę przerobić chłodnicę oleju na wymiennik. Wkurza mnie ten kaloryfer w lecie myślałem że się zabeczę żeby wymienić pasek tak ciasno a odchylić się nie da bo wadzi o kolumnę kierowniczą.

Zobaczymy trzy lepiej  się sprawdza. W nowszych belarusach nie ma rolety i temp. jest jak należy a w tym z roletą czasem ciężko zagrzać jak ma lekką robotę.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Seweryn  , a nie jest tak że to właśnie chłodnica wody zahacza ci o kolumnę i wywalenie chłodnicy oleju nic nie da? 


Po założeniu tego termostatu gwarantuje wam że temperatura będzie się trzymała bez spadku w granicach 80 st . A rozgrzewa się bardzo szybko , nowy termostat od mf 255 to żaden koszt . Wystarczy posmarować silikonem termostat do o koła w miejscu gdzie będzie się stykał  z obudową , włożyć go w obudowę ale wcześniej nawiercić dwa małe otworki w obudowie i po osadzeniu termostatu wkręcić dwa malutkie wkręty ja użyłem pchełki od regipsów. Całość zostawiłem na piecu do rana żeby wyschło dobrze i jest super . 

post-92781-0-24242700-1486928820_thumb.jpg

post-92781-0-97869200-1486929311_thumb.jpg

Opublikowano (edytowane)

Co do termostatu to tu gość coś urzeźbił https://www.youtube.com/watch?v=DvNblSXlC3k zaczyna się gdzieś w połowie filmu.

A tu https://www.youtube.com/watch?v=CxUOvMHm6l0&t=110s widać jak on był założony w 1.50. Według mnie nie ma to prawa działać tak jak trzeba ale twierdzi, że działa.

Edytowane przez mani51
Opublikowano

A kurcze faktycznie chłodnica opiera się o kolumnę. Jeszcze sprawdzę ale chyba masz rację.

Chłodnica oleju mi po prostu nie pasuje w nowszych już jej nie ma jest wymiennik ciepła na filtrze oleju.

Ja mam dupny alternator i  przynajmniej na razie pasek przy nim wytrzymuje jeden sezon.

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Seweryn  , a nie jest tak że to właśnie chłodnica wody zahacza ci o kolumnę i wywalenie chłodnicy oleju nic nie da? 

Po założeniu tego termostatu gwarantuje wam że temperatura będzie się trzymała bez spadku w granicach 80 st . A rozgrzewa się bardzo szybko , nowy termostat od mf 255 to żaden koszt . Wystarczy posmarować silikonem termostat do o koła w miejscu gdzie będzie się stykał  z obudową , włożyć go w obudowę ale wcześniej nawiercić dwa małe otworki w obudowie i po osadzeniu termostatu wkręcić dwa malutkie wkręty ja użyłem pchełki od regipsów. Całość zostawiłem na piecu do rana żeby wyschło dobrze i jest super . 

Według katalogu jaki mam to faktycznie termostat od C-330 i MTZ 82 jest identyczny. Skoro tak to pewnie i te od MTZ otwierają się przy skręcaniu obudowy do głowicy. W takim wypadku wystarczy zrobić podkładkę żeby odsunąć trochę termostat. Trzeba się temu przyjrzeć.

Edytowane przez mani51
Opublikowano

Tak dokładnie jak piszesz , termostat od c330 otwiera się w ostatnich dwóch milimetrach dokręcania bo sprawdzałem . Niby są identyczne ale oryginalny od mtz jest troszkę krótszy , żeby to zobaczyć to musiałbyś mieć termostat z lat 80 kiedy to jeszcze nie było podróbek. Teraz kupujesz niby od mtz a jest to od ursusa a z grubszą uszczelką lub kilkoma uszczelkami to bardzo prawdopodobne że masz rację i mogło by to działać.  

Opublikowano (edytowane)

Orginalny Termostat z 02.85r w moim mtz był na 80*C a zamiennik jest na 70*C lecz nic nie  stoi na przeszkodzie by wyregulować  termostat starego typu śrubką regulacyjną z tyłu termostatu zluzowując nakrętkę i wykręcając gwint termostat otworzy się później najlepiej robić próby w garnku z wodą i mierzyć temperature otwierania i zamykania termostatu

 

Edytowane przez radio19966
Opublikowano

Także udało mi się złożyć i wyjechać. Pierwsze wrażenie jest takie, że ciągnik przestał być zamulony. Odpalanie na 3 pierścieniach to bajka, leciutko ma rozrusznik, wstawiłem 2 akumulatory z osobówek nie ładowane ze 2 miesiące i zakręcił jak przed chwilą zgaszony. Teraz tylko w dobrze go dotrzeć i powinien śmigać, a ju niedługo czeka go agregat a potem sianokiszonka. Turbo gwizda jak powinno, silnik wkręca się jak powinien, trochę dymi, ale pochodzi kilka godzin w lekkim, to mu przejdzie. Na razie nie mogę zrobić za dużo testów, bo nie jest nawet wstępnie dotarty. Tylko nie wiem, czy to dlatego że teraz ma więcej powietrza, zaczął szczekać. Testowałem nawet na 9 biegu, to gdzieś na 2/3 gazu zaczyna szarpać. Pompy wtryskowej nie ruszałem, końcówki ustawiłem na 190. Chodzi trochę jak te do Tractorpullingu. Smarowanie ma na 4,5 czy wolne czy szybkie. Już mi się podoba jak on chodzi. Jeszcze trzeba przerobić maskę, zamontować dodatkową chłodnicę oleju. Skończę to będzie film.

Opublikowano

To jeszcze poszukaj sobie pompy wtryskowej od LTZ i gwarantuje ci że po pierwszej jeździe na twarzy będziesz miał banana od ucha do ucha , żadnego szczekania czy szarpania nie będzie traktor będzie się zbierał dużo lepiej. Tylko filtry paliwa musisz mieć zawsze wymieniane na czas. 

 

Opublikowano (edytowane)

kupić nową z korektorem za 2 tyś albo dokupić korektor wyrzeźbić widełki bo u nas w Polsce ciężko je kupić i zamontować na szczekającej pompie no można ewentualnie dać ją do regeneracji za pewnie 600zł. A przy okazji zapytać gościa który ją będzie naprawiał czy ma ustrojstwo do regulacji kąta wtrysku poszczególnych sekcji czasami mówią na to czasy wtrysków. Potrafią w większości przypadków wymienić jedynie sekcje i ustawić jednakową dawkę paliwa na każdej sekcji a to można na upartego na tokarce sobie w domu ustawić max dopuszczalne obroty tak samo.A i jeszcze wymieniają czasami gumki na regulatorze obrotów ot cała regeneracja.  Wystarczy przed zawiezieniem poprzestawiać w pompie popychacze i jak nic nie powiesz gościowi to ustawi ci dawki na rozjechanej pompie i na tym koniec. I teraz pompa od ltz, jak dobrze poszukasz to kosztuje nowa 450 zł i nie spotkałem chińskich podróbek tych pomp. Nie ma możliwości przestawienia czasów i dawek dla poszczególnych wtrysków bo sekcja jest jedna i zawsze poda tyle samo paliwa i w takim samym czasie. Jak to się przekłada na pracę silnika nie muszę chyba mówić. Regeneracja bajecznie prosta i każdy kto ma choć trochę pojęcia o mechanice sam sobie wymieni sekcje i kilka innych elementów bo ta pompa jest prosta jak cep. bardzo dużo traktorów mtz ma tę przypadłość że delikatnie albo mocno szczekają i jest to wina zużytych kół rozrządu albo pompy wtryskowej. Dajesz do regeneracji zakładasz i niby jest lepiej ale szczeka dalej bo jeden z wtrysków delikatnie wcześniej dostaje paliwo i lipa. 

 

Edytowane przez hurlimannD70

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v