Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Skąd wiesz, że jest twardy? Sprawdzałeś jakimś przyrządem? Nawet jeśli jest zrobiony z "lepszego" materiału można spawać, a wątpię żeby to był jakiś stop narzędziowy .

Tak trzeba rozwiercać i tak zakładam uszczelniacze

 

Dzięki za odpowiedź i mam następne pytanie a mianowicie który zestaw naprawczy wybrać do silnika bez turbo,na 4 czy 5 pierścieni?

 

Opublikowano

No to operacja uturbienia silnika zakończona.

Najpierw krótko streszczę remont

-nowy wał korbowy z CCCP +panewki firmy Дайдо металл русь

-nowe komplety naprawcze 3 pierscieniowe firmy Motordetal

-dotarte zawory +nowe uszczelniacze zaworowe

-nowe rozpylacze

-nowe sprzęgło z CCCP

-nowe koło pasowe

-nowy termostat

-nowe koło pośrednie i ośka w sprężarce

-nowa pompa oleju i obniżony smok aż o 4cm

 

Teraz turbo:

Porobiłem redukcje i wygiąłem rurki do zasilania olejem:

post-10681-0-44926500-1486075282_thumb.jpg

post-10681-0-30973100-1486075351_thumb.jpg

Potem zrobiłem wejście w zaślepkę bloku:

post-10681-0-28968500-1486075300_thumb.jpg

post-10681-0-60321400-1486075307_thumb.jpg

post-10681-0-08095200-1486075317_thumb.jpg

post-10681-0-51263600-1486075327_thumb.jpg

Rurki prezentują się tak:

post-10681-0-42520200-1486075341_thumb.jpg

No i węże powietrzne (nic innego na składnicy nie mieli)

post-10681-0-78465000-1486075361_thumb.jpg

Ciekawostka, 7 szpilek koła zamachowego

post-10681-0-04308400-1486076160_thumb.jpg

 

Film z testu:

Opublikowano

Zakładaj z 4 pierścieniami . Teoria i praktyka mówią że przy dodatkowym pierścieniu olejowym, pierścień kompresyjny jest za słabo smarowany i wcześniej zużywa się tuleja jak i pierścień. Zresztą im nowszy typ to mniej pierścieni.

Opublikowano

Zakładaj z 4 pierścieniami . Teoria i praktyka mówią że przy dodatkowym pierścieniu olejowym, pierścień kompresyjny jest za słabo smarowany i wcześniej zużywa się tuleja jak i pierścień. Zresztą im nowszy typ to mniej pierścieni.

 

Dzięki,założę 4 a po dotarciu po 2 latach wymienię na nowe i następne 10 powinno być OK, Zrobiłem tak w t25 i mam spokój ponad 20 lat,

 

Opublikowano

No to operacja uturbienia silnika zakończona.

Najpierw krótko streszczę remont

-nowy wał korbowy z CCCP +panewki firmy Дайдо металл русь

-nowe komplety naprawcze 3 pierscieniowe firmy Motordetal

-dotarte zawory +nowe uszczelniacze zaworowe

-nowe rozpylacze

-nowe sprzęgło z CCCP

-nowe koło pasowe

-nowy termostat

-nowe koło pośrednie i ośka w sprężarce

-nowa pompa oleju i obniżony smok aż o 4cm

 

Teraz turbo:

Porobiłem redukcje i wygiąłem rurki do zasilania olejem:

attachicon.gif103_0519.JPG

attachicon.gif103_0547.JPG

Potem zrobiłem wejście w zaślepkę bloku:

attachicon.gif103_0539.JPG

attachicon.gif103_0540.JPG

attachicon.gif103_0543.JPG

attachicon.gif103_0544.JPG

Rurki prezentują się tak:

attachicon.gif103_0545.JPG

No i węże powietrzne (nic innego na składnicy nie mieli)

attachicon.gif103_0548.JPG

Ciekawostka, 7 szpilek koła zamachowego

attachicon.gif103_0439.JPG

 

Film z testu:

Super , skopiuję twój pomysł z zaślepką i odprowadzeniem oleju z turbiny fajnie pomyślane. Na jednym z zegarów widać zdaje się ciśnienie oleju czy nie jest zbyt niskie jak na taki remont?  

Opublikowano (edytowane)

zawory utrzymują takie ciśnienie, zimą przed remontem też tak miał. W porywach 4 atmosfery. Nad zaślepką myślałem długo. Rurkę wyciąłem z węża hydraulicznego. Trochę już doszedłem wprawy z migomatem.
Super, że dałem ci natchnienie. Ja wzorowałem się na fotkach JacoVR6.

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Opublikowano (edytowane)

Ja mam w kolektorze ssącym zamiast czujnika podciśnienia zapylenia filtra. On ci już działał nie będzie. A jak nie kupić kolektor z turbo są w nim dwa otwory jeden zaślepiony korkiem a drugi pod korektor ciśnieniowy.

 

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

jak bialoruska to powinna polatac, u mnie ukrainska po 30 mtg puscila olej i miala taki luz na walku ze szok, gdzie 30 letni schwitzer w kombajnie praktycznie nie ma i suchutko.

Opublikowano (edytowane)

W poście 370 również są umieszczone informacje podłaczenia turbiny jak i zdjęcia jak to wygląda.

 

Jacku, właśnie na Twoich fotkach się wzorowałem, nawet zrobiłem prościej, bo u mnie idzie inaczej rurka do chłodnicy.

Wcześniej miałem błąd w poście, już poprawiłem.

Jak się człowiek na czymś wzoruje, to nawet to delikatnie poprawi -_-

 

Jaką masz średnicę kolana wydechowego? 72mm?

 

LTZ55A

Będzie na pewno film, najpierw trzeba wmontować silnik do traktora i go dotrzeć, a że ojciec wstawił traktor do sąsiada, to nie taka łatwa akcja.

Edytowane przez zbyszekbrzuze
Opublikowano

Średnica kolanka tak jak piszesz 72mm. A chłodnice oleju to już miałem od nowości podłączona. Jedynie co zmieniłem to wiatrak chłodnicy wody na 6 łopatki bo na 4 moment łapał 100 stopni

Opublikowano

Termostat mam zwyczajny tu nic nie zmieniałem.
A czy ktoś zakładał inny?
Jest jakaś różnica?
Tylko jak będziesz zmieniał wentylator to kupuj metalowy. Bo są plastikowe ale u mnie nie pasował i musiałem wymienić.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v