Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam pytanie  czym się różni skrzynia dynashift z rewersem mechanicznym z gałką przy głównych biegach po prawiej stronie od tej z rewersem tez mechanicznym po lewej stronie  ? 

Opublikowano

6160 w tym modelu spotkałem się z 3 rodzajem  rewersu ,  pierwszy to gałka przy biegach głównych  drugi to ten  el. hydrauliczny zaraz przy kierownicy   i  trzeci  mechaniczny po lewej stronie kokpitu , i tu moje pytanie który będzie sprawiał najmniej problemów ? bo wszystkie trzy są włączane  ze sprzęgłem ? 

Opublikowano

Ile może kosztować naprawa Powershifta w MFie 3060? Bo niby mechanik mówił żeby go nie używać bo ciągnik może zatrzymać i nie pojedzie dalej. Kurde troche boje sie go użyć żeby ciągnik nie zatrzymał się a narazie kasy nie ma aby to naprawić. Ile może ewentualnie kosztować naprawa w najgorszym wypadku ?

Opublikowano (edytowane)

A mechanik powiedział co dokładnie zaczyna się sypać ?

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

 

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Tzn nie wchodziły żadne zakresy A i B. Był zaprowadzony do mechanika, no to widełki rewersu do wymiany i stal u niego z dwa tygodnie i tak nie wchodzily żadne zakresy. W końcu przyjechał i powiedzial że zrobil ale nie będzie właśnie tego przyspieszacza. A tak to troche kicha bo jeździ się tylko 25km/h a tak to by poleciał szybciej. I nie wiem, boje się go wcisnąć żeby tylko problemu nie narobić. No tylko powiedzial ze go nie będzie, a nie zapytałem bo wtedy to tylko chcieliśmy żeby go naprawił.

Opublikowano (edytowane)

Powiem Ci jedno... zmień mechanika albo TY nie wiesz o czym piszesz.

Po pierwsze MF3060 nie ma żadego Powershift tylko ewentualnie speedshift (przyśpieszacz)

Po drugie zakresy AB nie wchodzą a on widełki rewersu wymienia?? super, powodzenia.

Znając życie masz te same awarie co ja miałem: bieżnie kilku tryb do regeneracji, uszczelnienie siłownika AB, a przyśpieszacz hmmm... jesli nei jest jakoś mechanicznie uszkodzny to uszcelki za 100zł, kilka tarczek za max 500zł

Widełki rewersu wymieniał? a co wytarte? pekły? przeważnie można regenerować za kilka złociszy nawet we własnym zakresie.

Jeśli AB nie wchodziło to lubią kamienie peknąć a to 2x 190zł, jeśli AB idzie po zębach to troche grubsza sprawa bo hamulce 2x 500zł zdaje sie a kompletne synchro 2tys

Edytowane przez lukbold
Opublikowano (edytowane)

Nie no, widełki przywiózł żeby zamówić takie same i te kamienie na końcu byly wytarte.
Czy po włączeniu tego przyspieszacza można uszkodzić skrzynie ?

Edytowane przez Misiaul
Opublikowano (edytowane)

To widełki rewersu wytarte były?? nowe kupiłes? U siebie tego nie robiłem ale pewny jestem, że to można napawać i ładnie wyszlifować choć moze i kątówka tego za dobrze nie zrobisz ale zakład... czemu nie....

Ciekawe czy przynajmniej te nowe dobrze wyregulował albo za chwile znów się wytrą

Wymienne kamienie są na widęłkach AB

Skrzyni nie popsujesz ale jak będą tarczki cierne ślizgać z jakiegoś powodu to możesz wyjechać tarczki pośrednie a to dodatkowy koszt wtedy

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

A przed naprawą był przyspieszacz? Co to za mechanik że nawet nie podją próby naprawy i nie powiedział co trzeba wymienić /kupić. A może potrzebował części i sobie wziął a Tobie powiedział że nie bedzie działał przyspieszacz. Dla mnie to są jaja, powinien Cię zawołać i pokazać co sie popsuło i czemu nie będzie działać, a o włączenie to sie spytaj tego super mechanika .a nie tu, bo kto tu  wie co on tam wyrzeźbił?

Opublikowano

Więc Ci powiem że jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Jak przyspieszacz był przed naprawą to on Ci go popsuł a nie naprawił, a tak w ogóle to go używałeś że tak się teraz boisz sprawdzić?

Opublikowano (edytowane)

no ale tam nie ma zbytnio co sie popsuć. Otwierasz elektrozawór to zaciskasz dwie http://www.sklep.agrohandler.pl/tarczka-wewnetrzna-massey-ferguson-p29748.html tarczki i luźnisz równocześnie http://www.sklep.agrohandler.pl/tarczka-skrzyni-massey-ferguson-p28298.html

(tej dużej nie zepsujesz napewno).

Ważne aby http://www.sklep.agrohandler.pl/pierscien-teflonowy-massey-ferguson-3792463m13382247m4-p29050.html szt.2 były niewydarte aby olej mógł dostać się na tłok i te małe tarczki zacisnąć. Po drodze od elektrozaworu są jeszcze 2 oringi 6x1.5mm i tyle.

Sam jestem ciekaw jak u mnie to uruchomie

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Dzisiaj jeździłem i sprawdziłem ten przyspieszacz działał ale troche tak dziwnie, bo po wciśnięciu przycisku od przyspieszacza nie zalapal od razu tylko po chwili ale nie widac było aby ciągnik jechał szybciej. A od tamtej pory co były widełki wymienilne nie był używany bo po prostu powiedzial żeby go nie używać.
Dzisiaj jeździłem i sprawdziłem ten przyspieszacz działał ale troche tak dziwnie, bo po wciśnięciu przycisku od przyspieszacza nie zalapal od razu tylko po chwili ale nie widac było aby ciągnik jechał szybciej. A od tamtej pory co były widełki wymienilne nie był używany bo po prostu powiedzial żeby go nie używać.

Opublikowano

no ale tam nie ma zbytnio co sie popsuć. Otwierasz elektrozawór to zaciskasz dwie http://www.sklep.agrohandler.pl/tarczka-wewnetrzna-massey-ferguson-p29748.html tarczki i luźnisz równocześnie http://www.sklep.agrohandler.pl/tarczka-skrzyni-massey-ferguson-p28298.html

(tej dużej nie zepsujesz napewno).

Ważne aby http://www.sklep.agrohandler.pl/pierscien-teflonowy-massey-ferguson-3792463m13382247m4-p29050.html szt.2 były niewydarte aby olej mógł dostać się na tłok i te małe tarczki zacisnąć. Po drodze od elektrozaworu są jeszcze 2 oringi 6x1.5mm i tyle.

Sam jestem ciekaw jak u mnie to uruchomie

 

Wszystko jest prawie tak jak piszesz. Z drobnym "prawie". Ta duża tarcza nigdy się nie "luźni" jak ty to nazywasz, bo przecież ściska ją sprężyna trzymana przez czołowy dekiel skrzyni. Także nie ma możliwości aby on się odsunął i zluzował tarczę. Po prostu w momencie włączenia speedshift jego kosz obraca się razem z dużą tarczą (wbrew pozorom ta tarcza nie trzyma mocno). Zasada jest jedna - obraca się cały kosz albo koła w jego wnętrzu.

Opublikowano

Kolego @rafik256, Ty jesteś w lekkim błędzie, ta tarcza się luźni a sprężynę talerzową odsuwa tłok w kształcie pierścienia(jest w tym deklu), który ma większą śred, od tarczy i ją mija. @lukbold dobrze to objaśnił i ma to obecnie w proszku (chyba jeszcze) i ewentualnie może strzelić jakąś fotkę na potwierdzenie. Może masz coś źle poskładane (odwrotnie sprężyna) i działa Ci jak piszesz.

Opublikowano

heh jakbyś tej dużej tarczy niezluźnił w momencie zaciskania małych tarczek to... raczej nastapiła by destrukcja całej przekładni a już napewno któreś tarczki by rozerwało.

 

Misiaul musiałbyś zmierzyć cisnienie w układzie po włączeniu speedshift... może masz nieszczelność a jeśli wszystko ok to zostają te małe tarczki do wymiany. Tylko jeśli to wcześniej działało to tak troche dziwne żeby naraz się zjechały. W sumie przy składaniu starczy że zapomniał założyć te malutkie  oringi 6x1.5 i już będą cyrki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v