Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tylko jak przyznawać  racje któremuś to obydwaj mieliśmy rację bo bears  tylko mówił o momencie  nie brał pod uwagi masy ja za to odwrotnie ale to już skończony temat.

 

Co dokładniej chociażby  hamulce  w c-360 były już hydrauliczne,w podnośniku uszczelniacze dobrze po zakładać bo się zawsze lało,ustawić prawidłowo dyfer  bo w c-360 ma łukowe zęby gdzie jest głośniej.C-330 była bardziej prostsza w budowie niż c-360

 

Co dokładniej w hamulcach wymagało większej precyzji niż np. odpowiednio wykonanie wału korbowego oraz jego szlifowanie? Czy założenie poprawnie uszczelniacza to taki duży problem dla średnio rozgarniętego człowieka oraz co mają "łukowa zęby" w dyfrze (nie wiem co to są łukowe zęby oraz dyfer) oraz co było tak bardzo skomplikowane w C360 że C330 jest od niej prostsza?

Opublikowano

Np. silnik ma tylko dwa garce a skrzynia tylko łącznie 8 przełożeń. 

To tak z przymrużeniem oka :) .

jak by nie patrzył 30-ka składa się z mniejszej ilości elementów więc można założyć że jest prostsza dla osoby dla której ma to znaczenie.

Opublikowano (edytowane)

Dalej nie będe z tobą ciągał tematu bo ciebie przekonać nie można dopóki ktoś ci szczegółowo nie objaśni jak seweryn dał post nic  odpowiedziałeś  a ja nie chciałem ciągnąć  tej dyskusji.Podnośnik jest bardziej rozbudowany 60-tce niż w 30-stce i widocznie  było problemem dobrze założenia uszczelnienia że ciekło od nowego z wałka skrętnego i nie tylko u mnie,wał koła też miałem wadliwy  nie było centryczności  na szpilkach gdzie mi koło prawe tylne jajowało góra dół .Jak byś nie zauwżaył że "mechanizm różnicowy w 60-tce nie ma prostych zębów ma kształcie łuku  a dla ciebie precyzja zaczyna i się kończy na wale korbowym...   W ursusie po tym strajku zaczęto odstawiać chałę i tak sie ciągnęło aż do końca komuny 

Edytowane przez Adi96
Opublikowano

A czego oczekujesz od ciągnika który przepracował tysiące motogodzin za 10 tys zł? To że jest jaki jest to inna sprawa ale w tamtych czasach wycieki były najmniejszym problemem. Jeśli chodzi o prostotą budowę, cenę części i dostępność to za te pieniądze nie ma nic lepszego. Jak ktoś chce mieć luksusy to polecam Cas'e za 15 tys zł z 80 lat ogrzewanie, radio, wspomaganie i różne bajery. Już 9 sztuk stoi na placu z uszkodzoną skrzynią biegów, nawet autoryzowane serwisy nie mają do tego części oraz nie potrafią tego nawet zrobić. Są lepsze ciągniki ale odpowiednio kosztują (zetor) ale części są odpowiednio droższe a dostęp do nich jest utrudniony (trzeba sprowadzać itp).

Opublikowano

Jeżeli zrobiony jest z dobrych materiałów  to powinien 10 tyś mtg zrobić bezproblemowo przy odpowiedniej eksploatacji i obsłudze.Cześci hmmmm jest trochę polskich części w miarę dobrych ale nie są takie oohhh i ahhh chociaż w to samo komunie było  ale za komuny pasowało i jakość była lepsza.Pewnie że są Zetory jak na swoją klase i z tych lat produkcji naprawdę dobre ciągniki tylko za odpowiednika 60-tki 4 garowy za 7211 trzeba dać około 30 tys w dobrym stanie 5211 bym nie chciał,nawet miałem myśl  żeby sprzedać 60-tkę i kupić zetora ale do zetora musze drugie tyle dołożyć co wezmę za 60-tkę  a zostalo silnik zrobic gdzie mam części i kosmetyka 5 tys motogdzin to nie jest dużo aż tak 

Opublikowano (edytowane)

Witam

Mam do kupienia silnik Perkinsa 3p za okazyjne pieniadze (z agregatu chlodniczego)

Mam zamiar polaczyc go z kompresorem srubowym lub agregatem pradotworczym.

Jak myslicie ile taki 3p moze spalic na godzine? Kompresor oryginalnie mial silnik elektryczny 18kw czyli jakies 24KM.

Orietnuje sie ktos ile moze spalic przy obciazeniu 25KM i obrotach ponizej 2tys?

Albo moze ktos uzywa swojego 3p do agregatu na WOM i moze sie podzielic spalaniem?

Edytowane przez asus921
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Najmniej spali przy 1500 rpm.

Opublikowano

Kwestia, co za wersja silnika 3p, bo dla agregatu 24KM może to być wersja z ferdka 235 czyli 35-37KM. Wówczas spalanie będzie inne niż dla wersji 3p/MF255, bo inne nastawy pompy (o innych różnicach w budowie silnika nie wiem, więc się nie wypowiadam)

Opublikowano

W sumie temat nie aktualny.

Przyjechalem na miejsce, a tam okazalo sie, ze silnik jednak nie Perkins, tylko silnik od agregatu Yanmar Thermo King 3 cylindrowy.

Tak swoja droga, jezeli ma ktos jakies informacje na temat tego silnika prosze o pw.

Opublikowano

Panowie, jak pisałem wcześniej jestem zadowolony z niskiego spalania, ale w cieżkich pracach brakuje mocy. Robiłem nim w glebogryzarce 1.8m bomet na różnych biegach po orce i na każdym biegu brakowało duuuzo mocy. Ostatnio wziąłem 4011 na probe tez na polu po orce i ta franca nawet na 3 biegu szosowym miala mocy pod dostatkiem, gdzie moj grat na 2 szosowej sie dusil do zgasniecia (glebokośc pracy i ziemia taka sama). W orce jest to samo. Silnik oleju nie bierze, głowice nie tak dawno po regeneracji, pompa i wtryski tez. Zawory dobrze ustawione, rozrzad tez. Przychodzi mi do glowy czy nie podkrecic dawki na pompie. Moze zbyt mala dawka jest ustawiona. Bo jak to mozliwe ze 4011 w stanie do zlomowania, silnik chla 15l oleju na 2ha orki a idzie jak przecinak w tych samych maszynach.

Opublikowano

a pali ten 3p na goracym silniku? Jak trzeba to rotacyjną zaczepiam, 3 bieg i leci na relaksie... w orce to jedynie brak trakcji go może zatrzymać na 2 biegu w 3 skibach z grudziądza.... ale jeśli pompa ledwo ciśnie paliwo to masz swoje objawy..... moj też chleje olej ale po wymienie pompy mocy mu nie brakuje

Opublikowano

Kosiarka nie ma zapotrzebowania tyle mocy tylko 30 a 20 ponad masz w zapasie i to tylko rozpędzić reszta idzie  jak gęsta trawa to już ma co robić ale rzadko kiedy. 

 

Marcin może ustawiono jest kijowa pompa i nie daje takiej dawki jak powinno i jest słaby,bo jak oleju nie bierze  układ tłokowy porządku tak samo głowica po regeneracji.A jak jest z uruchamianiem silnika? Może filtry do wymiany sprawdź jeszcze drożność przewodów paliwa bo moze jakś paproch siedzi lub inny syf

Opublikowano

właśnie o tym pisze... starczy wyjechana pompa wtryskowa i w kosiarce tak różowo nie będzie.. raz zaczynałem od 4 biegu a kończyłem na 2 bo już umierał jak się zagrzał.... stąd te pytanie: jak pali na gorącym? tak samo jak na zimnym czy gorzej

Opublikowano

Pompa jest 400mth po regeneracji jak dobrze pamietam. A i to jest s-4003 nie 3p. Na goracym pali od dotkniecia przycisku, na zimnym tez super jedynie jak sa temperatury kolo 0*C to ma ciezko zapalic. Filtry wymieniam wszystkie co roku. Ajak mialem rotacyjna to kosilem na4 na rownej lace i dawal rade bez problemu no ale to ma male zapotrzebowanie mocy jak piszecie. I tak wlasnie sie zastanawiamc zy nie zwiekszyc dawki wykrecajac srubke o 1 obrot np.

Opublikowano

Witam poświęciłem się i przeczytałem cały temat i wreszcie ktoś napisał ile pali na luzie na postoju ale to dla tamtego silnika 4L.

Ile pali na luzie silnik S4003 - ciągnik C360 jako agregat?

Bo mam zamiar podłączyć prądnicę 8kW 3x400V i podłączyć to do transformatora 3x400 na 1x230V, 3000obr/min poprzez przekaźnik mocy.

U mnie Koparka Ostrówek KTO162 po dołożeniu części i osprzętu powstał jako rolniczy C360 czyli mam 2w1, tylko nie ma tylnej koparki, a mam przednie ramiona grube i łyżkę szeroką 2m i ramę główną pod C360 czyli nie złamie się na pół jak to się widzi na YouTube.pl

Pali na luzie na wolnych obrotach 1L/1h i nie wiem czy wtryski do remontu/wymiany czy coś z pompą czy zły kąt ustawiony?

Do tego cały czas kopci na wolnych obrotach i na średnich czy wysokich, spaliny gryzące, ciężko się oddycha jak wiatr dmuchnie na mnie i długo zapach zostaje na ubraniu.

Ogólnie to dziwi mnie jak ktoś pisze że mało pali.

A byłem przerażony jak ktoś spalił 140L więc po moim C360 się nie dziwię i wierzę mu.

Czyli C330 czy C328 na pewno mało palą bo kuzyn ma C330 i chwali, też nim jeździłem i potwierdzam.

Jednym słowem wpadłem z tą C360, ale mocy nie brakuje wszystko działa zapala dobrze.

Złości mnie tylko spalanie i kopcenie.

Pozdrawiam

Opublikowano

Silnik masz zużyty, rozregulowany i marudzisz że dużo pali. Doprowadź go do porządku a większe spalanie na godzinę  względem 3p zrekompensuje ci szybszy czas wykonanej roboty (szczególnie ciężkiej

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie zrekompensuje. W zeszłym roku orałem 360 i 360 3P. Te same pola, te same gleby, ten sam pług, oba ciągniki po remoncie, dotarte. 3P - 11l/ha, 360 - 14l/ha, czas pracy taki sam. Ani jednym, ani drugim na 3 biegu jechać się nie dało.

Opublikowano (edytowane)

To nie jest żadne porównanie a już na pewno nie rzetelne. Było by gdyby podał wiarygodne zużycie paliwa. A na bank perkins rewelacji nie zrobił pod obciążeniem.

Na podstawie jednej roboty tego nie określisz tym bardziej gdzie dla obu 3 bieg był za słaby. Oba ciągniki na tych samych biegach mają takie same prędkości więc tu czasu lepszego nie wykręci.

  Trzeba wziążć pod przykład pracę gdy 3-p na trójce już nie daje rady a 60-ka jedzie. A takich warunków jest multum.

I to rekompensuje większe spalanie 60-ki a przy dłuższej robocie nawet sporo zaoszczędza czasu.

Myślę że mówić o tym że oba ciągniki mają być w przyzwoitym stanie technicznym nie trzeba.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Nie zrekompensuje bo jak 60-tka jeszcze jedzie a 3P staje to jej stara pompa sekcyjna jest w swoim żywiole - leje bez opamiętania... Idąc dale moja 4011 na 3 biegu w kosiarce rotacyjnej paliła więcej niż teraz 4 cylindrowy 75 konny mf na biegu bliższym prędkości ursusowskiej czwórki , 6 cyl massey w pługu 4x30 pali tyle samo na godzine co zetor 7245 w pługu 4x30 a jedzie dużo szybciej.... Wszystko mierzone. Czyli mocniejszy perkins pali porównywalnie ze słabszym ursusem czy zetorem na godzinę zegarową a zrobi więcej . 3P lepiej porównać do ursusa c 330 - spali 1.5 litra więcej a zrobi 2x tyle....

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No widzisz, czyli teoretycznie 360 powinien mniej spalić od 3P, bo ma większą moc, a jednak tak nie jest, co wyszło w moim teście.

Opublikowano

no pewno.. będziemy szukać warunków w których to 3P będzie już na skraju swoich możliwości a 60tka powiedzmy na 90%.... to będzei miarodajny test.... nonsens a życie i praca tymi sprzętami to nie laboratorium.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Tylko, że nie należy zapominać, że silniki te nominalnie nie różnią się wielką mocą, to raptem jest 5KM. Oczywiście teoretycznie, bo z reguły 360 na rzędowej pompie nie osiągnie znamionowych 52 KM, a 3P jako lepsza konstrukcja silnika jak i pompy wtryskowej może przekraczać swoje 47KM. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez kamil22798
      Witam kupie Ciagnik najlepiej c360 lub c360 3p Do 16tyś. Mieszkam w Radomsku pow.radomszczański woj, łódzkie moge dojechac z 100km 
    • Przez matis346
      Witam chciałbym kupić amazone d9 talerzową poszukuje opinii użytkowników takiego siewnika????
    • Przez arviin
      Witam zamierzam kupić zestaw uprawowo siewny bierny do 100km jd i zastanawiam się jaką szerokość wybrać oraz firmę zestaw chodził by na 60ha.
    • Przez coro99
      Witam.
      Mam pewien problem z mf'em 6170 mianowicie:
      Jak go odpalam to rewers nie araguje (nie działa), normalnie włączam obojetnie jaki bieg i na rewersie ustawiam obojetnie jaki kierunek jazdy przód czy tył to nie działa. Dzieje mi sie tak na zimnym silniku. Wie ktos jak to naprawic?
      Mam jeszcze pytanie odnośnie tego rewersu i półbiegów czy musze używać sprzęgła przy zwiększaniu i zmniejszaniu półbiegów i zmienianiu kierunków jazdy?
      Jaki olej do mf'a mf 6170chodzi mi o olej do silnika skrzyni itp.
    • Przez jakga
      Witam jaki polecacie nawóz na pszenice ozimą na wiosne  psenica to Tobak i bamberka dzieki za odpowiedz i pozdro
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v