Mariuszczs

Jumz elektryka

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Mariuszczs    23

Witam wszystkich użytkowników forum.

 

Wpadł mi w ręce oto taki Jumz:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/...f43425b0b6.html

 

Wygląda źle - pracował w lesie więc wszystko co się dało urwać zostało urwane :D .

 

Wziołem się za jego remont, narazie zamocowałem kabinę bo z jednej strony mocowanie odpadło, wypiaskowałem, pospawałem i pomalowałem bak bo miał kilka wycieków, także zamontowałem fotel bo tamten mchem porósł. Także wyklepałem i pospawałem kikla rozdarć blachy. Trzeba traktorek reanimować bo to dobry sprzęt podobno - silnik odpalił po kilku latach po 2m pociągnięcia drugim ciągnikiem. Trochę popracuje i wypiaskuje wszystko co się da zdjąć.

Nie wiem jeszcze który to rocznik bo dowodu rejestracyjnego nie wziołem, ale wcześniej był krótszy silnik i rozruch spalinowy, potem teściu założył ten silnik ( chyba 65 koni ).

 

Ale najwazniejsze teraz to zrobic elekrykę- chyba od podstaw i w pierwszej kolejności alternator. Ma podłaczony jeden przewód, ale idzie on do niczego chyba. W każdym bądź razie na altku jest niecałe 14 V ale akumulatora nie ładuje ( mierzyłem ).

Jak to ma być podłaczone ? Czy jeden przewód przez kontrolkę ładowania do akumulatora i drugi bezpośrednio do akumulatora ? Czy stacyjka ( której jako tako nie ma ) ma rozłanczać któryś z przewodów bezpośrednio lub przekaźnikiem ?

 

 

5105a673d41ab6d4m.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariuszczs    23

Schemat już patrzałem, nie jest do końca czytelny dla mnie, bo nie ma tej elektryki w tym ciągniku ( albo inaczej było ).

Chciałbym zeby mi ktoś wytłumaczył ten alternator - muszę po prostu od nowa instalację powoli robić. Są dwa zaciski na altku - widać na zdjęciu - który do czego i dlaczego :D ?

 

 

Proszę o przeniesienie tego tematu do działu elektryka - tam chyba powinienem go umieścić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
drboczek    0

ja mialem od czynienia z nowszym modelem i tam jest alternator samowzbudny - grubszy kabel powiedzmy do amperomierza i do akumulatorów a cienki powiedzmy do kontrolki - przez przekaźnik.

 

oto jeden ze schematów, powinien pasować

post-19940-126052909108_thumb.jpg

Edytowano przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

 

 

oto jeden ze schematów, powinien pasować

Czy ten schemacik można zastosować do MTZ80 z 1990r?


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariuszczs    23

Do tej pory alternatora nie podłączyłem prawidłowo. Alternator ładuje im większe obroty tym większe napięcie. Muszę wymienić akumulator bo stary i mały wyzionął ducha. Nie ma wcale kontrolki od ładowania więc jaka powinna być moc kontrolki do tego alternatora ?

 

Wiele przy traktorze nie zrobiłem, ale wygląda już lepiej:

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/5df025c3d1792e86.html

 

Ten wolny zacisk to ruskie D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Te alternatory są samowzbudne ponieważ maja magnesy trwałe na wirniku, więc lądują nawet przy braku kontrolki.

Ale kontrolka na pewno się przydaje.

Żarówka to typowa 2 albo 4W/12V.

Ten model jest z wbudowanym regulatorem napięcia, a dodatkowo wskazuje na jego uszkodzenie ponieważ nie trzyma napięcia na stałym poziomie, chyba że coś jeszcze w nim kuleje.

Uporałeś się już z brakiem ładowania na akumulatorze?

Koledzy już ci opisali jak podpiąć ten alternator.

Najprościej grubym przewodem np. 6mm łączysz śrubę + na alternatorze z klemą + bądź przewodem na rozruszniku poprowadzonym z akumulatora.

Kontrolkę wpinasz w przewód miedzy stacyjka a śrubka D na alternatorze.

Pytanie czy chcesz wrócić do oryginału w instalacji?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariuszczs    23

Alternator podłączyłem dawno przez amperomierz. Zakupiłem teraz wskaźnik napięcia to będę mógł to na bierząco analizować co się dzieje. Instalację może powoli zrobię albo i nie bo jeżdżę tylko po drogach gruntowych i w dzień to świateł nie potrzebuję. Okazuje się że nic w traktorze nie jest mi potrzebne z elektryki. Teraz kupię akumulator i dlatego chcę alternator doprowadzić do porządku, Stary wysłużony akumulator długo i tak wytrzymał a miał chyba 72Ah .

 

Myślałem że jednak do prawidłowej pracy jest potrzebna kontrolka.

 

Z traktorka jestem zadowolony bo mało pali i chyba nic się nie da zepsuć w nim. Trochę z odpalaniem na zimnym jest kiepsko, ale teraz odpalałem go z migomatu a potem na ciepło to już odpala z byle czego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Skoro podpoiłeś przez amperomierze to w porządku, myślałem że go nie masz.

A mierząc napięcie ładowania mierzysz na alternatorze i akumulatorze?

Jakie masz wskazania?

Co do kontrolki to nie jest ona potrzebna alternatorowi, ale użytkownikowi na pewno. Więc lepiej ja mieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mariuszczs    23

Już teraz nie pamiętam napięć bo to w zeszłym roku ostatnio mierzyłem na akumulatorze i podbijało chyba do 16V, ale często było normalnie. Akumulator gotowało. Teraz założę ten voltomierz kupiony od firma-grand to będę mógł sobie zerkać a nie skakać z miernikiem co jakiś czas.

 

Czyli na pewno jest to alternator który nie potrzebuje kontrolki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj