Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

koledzy a jaki olej silnikowy do Renault Ceres 345X silnik john deera z turbo ? Ciągnik kupiłem jakiś czas temu ale teraz na orki chce wymienić olej a za chiny nie wiem jaki i nie wiem też jaki był zalany wcześniej. Myślałem o Fuchs 10W40 - lałem teraz na żniwa do kombajnu (oczywiście marki fuchs ale inny) i jestem zadowolony 

Opublikowano

Może teraz inaczej zadam pytanie bo nikt mi nie odpowiedział. Wlewał ktoś, kiedyś do ciągnika olej silnikowy przeznaczony raczej do samochodów?

Witam

Nurtował mnie ten temat od dawna bo nie miałem ochoty wlewać do swojego nowego JD 5080M oleju mineralnego  więc znalazłem stronę którą polecam każdemu podaję link.

 

http://lubematch.shell.pl/pl/pl/equipment/off-highway/off-highway_trucks_dump_trucks/john_deere/250c_articulated_EFt8Pe468

 

Wiadomo że dla JD oleje produkuje SHELL i z tej karty wszystko wynika. Dodam tylko tyle że na syntetyku silnik mniej się grzeje,teraz wlałem oryginalny na próbę  olej silnikowy John Deere Plus-50 II   i temperatura podskoczyła. 

Jeżeli ktoś też użytkuje JD na oleju syntetycznym prosiłbym o napisanie swoich spostrzeżeń.

 

Pozdrawiam Wszystkich

Dariusz

Opublikowano

Witam posiadam Farmtraca 80 silnik Perkins(2000MTH) bez turbo i zalałem go olejem 15W40 SHPD  Zapewnia doskonałe smarowanie wysokoobrotowych, czterosuwowych silników wysokoprężnych ciągników siodłowych, pojazdów ciężarowyh, autobusów, samochodów terenowych i pojazdów specjalnych. czy to dobry olej do traktora :)? Pytam bo pewna osoba mi odradziła ten olej :/  i do tego zauwarzyłem że bierze olej na tym oleju :/

 

Myślę o zmianie na jakiś półsyntetyk co myślicie wiem że nie powinno się ale teraz mineralne oleje mają dobre właściwośći myjące takie jest moje zdanie :) chyba że jest jakiś mineralny 10W40 ?

 

Opublikowano (edytowane)

zalałeś po prostu turdusem ( mineralny) a teraz chcesz przechodzić na półsyntetyk /??

tak mysle zalać go czymś lepszym , po ostatniej zmianie zrobił 130mth i olej nie jest żółty na bagnecie , w c 360 ten sam olej turdus 15W40 po 30mth jest już dobrze czarny ( wina mechanika nie za dobrze wyczyścił silnika dlatego w farmtracu myśle że nie ma syłu i mam zamiar zmienić na 10W40 półsyntetyk bo słyszałem że takie leją i zmienić tak po 50mth , a potem już normalnie :)

Chyba że jest jakiś dobry olej silnikowy mineralny 10W40 :)?

 

Edytowane przez farmtraczek
Opublikowano

dobry olej mineralny zaczyna się na 15w , jak po 30mth olej jest dobrze czarny tzn, nie był dobrze umyty silnik do remontu albo ma już przedmuchy


dobry olej mineralny zaczyna się na 15w , jak po 30mth olej jest dobrze czarny tzn, nie był dobrze umyty silnik do remontu albo ma już przedmuchy

Opublikowano

Też chciałem zmienić na semi w NH ale po zasięgnięciu  porad odeszłem od  tego zamiaru, nie ma sensu a można poprowadzić do awarii silnika, bo te silniki sa robione na oleje mineralne nie pół syntetyki.

Opublikowano (edytowane)

Też chciałem zmienić na semi w NH ale po zasięgnięciu  porad odeszłem od  tego zamiaru, nie ma sensu a można poprowadzić do awarii silnika, bo te silniki sa robione na oleje mineralne nie pół syntetyki.

 

 

 

Jak tak Faktycznie jest że sie nie nadają półsyntetyki  do tych silników  to zrezygnuje ze zmiany na półsyntetyk

 

Ale troche tego nie rozumie czym by mu miał szkodzić półsyntetyk :)?

 

Edytowane przez farmtraczek
Opublikowano

Podobno chodzi o luzy na silniku, na mineralny są większe. Już parę razy słyszłem że po wlaniu do starego silnika oleju syntetycznego  silnik zastał zatarty, ale to chodziło o silniku z przebiegiem  ponad 200 tyś w samochodach i olej pełny syntetyk.

Ja dowiadywałem się z moim NH  i z Wałbrzychu hurtownia olejów  trochę ten temat pociągła i po paru dniach stanowczo odradzili.

Opublikowano (edytowane)

Podobno chodzi o luzy na silniku, na mineralny są większe. Już parę razy słyszłem że po wlaniu do starego silnika oleju syntetycznego  silnik zastał zatarty, ale to chodziło o silniku z przebiegiem  ponad 200 tyś w samochodach i olej pełny syntetyk.

Ja dowiadywałem się z moim NH  i z Wałbrzychu hurtownia olejów  trochę ten temat pociągła i po paru dniach stanowczo odradzili

 

 

No to jak tam mówisz. ale posiadacze Farmtraców leją półsyntetyki :D było to pisane wcześniej :) To nie wiem czy zalać orginalnym texaco 15W30 i nie kombinować(ale jakoś nie pasują mi jego parametry ) czy dalej  lać 15W40 :)

Edytowane przez farmtraczek
Opublikowano (edytowane)

Witam na stronie Orlen jest taka aplikacja Dobierz olej I do mojego Farmtraca 80 

Zalecany PLATINUM AGRO NOVO 15W-40

Dobry PLATINUM AGRO NEXT 15W-40

Dopuszczalny PLATINUM AGRO BASIC 15W-40

:)I na taki pewnie zmienie ,przynajmniej wiem że olej typowo do ciągnika a nie do samochodu ciężarowego :)

Co myślicie o tym oleju zalewa ktoś takim olejem swó sprzęt :)?

Edytowane przez farmtraczek
Opublikowano

Orlen Platinum to bardzo dobre oleje porównywalne z innymi olejami.

Jedynie Superol z Orlenu to kiepski olej.

Jeśli nie masz w nim EGR,filtra cząstek,AdBlue to lej oleje które nie spełniają wymogów popiołowych a jak posiadają te urządzenia to bierz coś nisko popiołowego.

Dobry jest też Lotos Agrol Moto Plus 15W-40 jak silnik nie ma tych eko rozwiązań.

 

 

 

 

Opublikowano (edytowane)

Też chciałem zmienić na semi w NH ale po zasięgnięciu porad odeszłem od tego zamiaru, nie ma sensu a można poprowadzić do awarii silnika, bo te silniki sa robione na oleje mineralne nie pół syntetyki.

 

Co za bzdura... Mam 2 nowe NH. T5 musi jeździć na półsyntetyku a T7 może a nie musi i tak też robię. Używam Fuchs Utto. Wymiana co sezon lub max 300 mth choć serwis mówi o 500. T5 pierwszy raz wymieniony na 60 teraz wymienię na 200mth a kolejna juz jw w T7 robiłem podobnie. Ani jeden ani drugi nie bierze grama oleju. Miałem też TM130 od nowego i również jeździł na mineralnym Utto.

Edytowane przez alvaroalvaro78
Opublikowano (edytowane)

 

Orlen Platinum to bardzo dobre oleje porównywalne z innymi olejami.

Jedynie Superol z Orlenu to kiepski olej.

Jeśli nie masz w nim EGR,filtra cząstek,AdBlue to lej oleje które nie spełniają wymogów popiołowych a jak posiadają te urządzenia to bierz coś nisko popiołowego.

Dobry jest też Lotos Agrol Moto Plus 15W-40 jak silnik nie ma tych eko rozwiązań.

 

 

 

 

 

Nie silnik jest prosty Perkins wolnossący 73km bez żadnych pierdół heh :) Ceny tych olejów są prawie identyczne to nie wiem czy jest coś za plus czy na minus z tym popiołem :P

Co za bzdura... Mam 2 nowe NH. T5 musi jeździć na półsyntetyku a T7 może a nie musi i tak też robię. Używam Fuchs Utto. Wymiana co sezon lub max 300 mth choć serwis mówi o 500. T5 pierwszy raz wymieniony na 60 teraz wymienię na 200mth a kolejna juz jw w T7 robiłem podobnie. Ani jeden ani drugi nie bierze grama oleju. Miałem też TM130 od nowego i również jeździł na mineralnym Utto.

 

Morze nowsze silniki tak , ale nie weim jak te starsze , bo myślałem nad półsyntetykiem i nie weim co zrobić bo farmtrac ma już 2000 mth

Edytowane przez farmtraczek
Opublikowano (edytowane)

Czyli w John Deer-ach lejecie oryginalne TORQ-GUARD-y? Ja zastanawiam się nad zmianą na turdusa. W hurtowni powiedzieli mi, że turdus spełnia wyższe normy niż mobil delvac mx i jest dużo tańszy. 

Na stronie lotosa zalecają mi TURDUS POWERTEC 1100 SAE 15W40, co o nim myślicie?

Edytowane przez pino93
Opublikowano

Teraz każdy duży producent robi oleje podobnej jakości także śmiało lałbym Turdusa.

Ten który wymieniłeś nadaje się nawet do nowych ciągników z filtrem cząstek i adblue.

Jeszcze dobre i nie drogie oleje robi Orlen ale tylko te z serii platinum są porządne.

 

 

Opublikowano

Dzięki za opinię i po dłuższym rozeznaniu chyba wybiorę zwykłego TURDUS SHPD 10W40 w cenie o 50% niższej niż olej JD ;) 

Do 3512 i JD 5E powinien być najlepszą opcją.

Opublikowano (edytowane)

zawsze lałem fuchs 10w40  dopiero teraz zauważyłem , że ostatnio zalałem też fuscha  , ale 15w40 ! czy mogło się coś uszkodzić ? co teraz najlepiej lać ? wrócić na 10w40 ? w sumie te same normy CI-4 , E7.. czy one różnią się tylko tym , że jeden lepszy w niskich temperaturach ?  w ogóle mnie zastanawiają zalecenia deutza bo zalecają albo 15w40 acea e7 , albo 10w40 acea e4  i właśnie ocena acea mnie zastanawia co ma lepkość w niskich temp do klasy acea ? precież jak będę miał 10w40 acea e7 to chyba lepiej niż e4 ?

Edytowane przez e2visionamd
Opublikowano

a kuzyn zalewał fuschem 15w40 i po drugiej zmianie oleju silnik sieczkarni john deere się zatarł...niestety...a w ciągniku to jak to stwierdził fachowiec/przedstawiciel fusch'a :"musiał Pan zmienić olej na lepszego fusch i dlatego jest taki ciemny po 100mtg..po prostu olej wypłukuje syf z silnika"...szczęka opada od dobrych 4 lat ciągnik również john deere jeżdził na tym samym oleju fusch'a..dodam dla zainteresowanych po zmianie oleju na mobil wszystko powróciło do normy..

 

 

przeleciałem cały temat czy ktoś zalewa MOBIL 15W-40 swój sprzęt?? co sądzicie o tym oleju??

 

Ale to po takim - http://www.qagro.pl/fuchs/157-fuchs-agrifarm-mot-15w40-20l.html ? A mobila zmieniłeś na takiego samego?

Opublikowano

PAnowie, ja nie wierze w żadne bajki, ze jak juz sie jeżdziło na minerale, to nie mozna wrócić na olej syntetyczny.

 

Ja leje do nowego steyra olej taki jak zaleca fabryka (a wiec full wypas, 10w40 norma e9, niskopopiołowy itp)

Instrukcja kaze go wymieniac co 600godzin, a ja dla spokojnosci sumienia robie to co 300, jednak oleju nie wyrzucam, tylko następnie wlewam go do ursusa 1014 na kolejne 200h.

 

I co?

absolutnie nic złego sie nie dzieje,

Ba, silnik wręcz pracuje cizej i smuklej niż na jakichś najtańszych lotosach czy orlenach lanych dotychczas.

 

Ciśnienia nie stracił, zadne przecieki sie nie pojawiły, nie zatarł sie ani nic innego negatywnego. A ma 25 lat, koło 8000 motogodzin i ciągle fabryczny silnik.

 

 

Opublikowano

U mnie Zetor 9540, Kioti Dk551c, Ursusy 2xC-360, C-328 i 2812 zalane są TURDUSEM. Zastanawiam się czy w Kiotim i Zetorze nie zacząć stosować Fuchsa bo mogę sobie zamawiać go po cenach hurtowych, ale czy jest sens? Żaden z nich nie bierze oleju.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum
    • Przez arty
      Mam lamborghini 775 f plus z 1993 i zetor major 3011 z 1962r - obydwa aktualnie sa na turdusie 15w40  - czytam ostatnio opinie ze turdus to juz nie to co kiedys i nie ma rewelacji  - chce przejsc w obydwu ciagnikach an Shell Rimula R4x 15w40 lub  valvoline ALL FLEET SAE 15W-40. Ktory z tych 2 byscie wybrali? - Ktory lepiej trzyma parametry?  jakies przeciwwskazania na zamiane oleju ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v