Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No i teraz sam nie wiem co zrobić. Czym więcej czytam tym mniej wiem. Jedni piszą, że lepiej przejść na np Turdusa inni że nie. Zdania podzielone ale widzę że dużo osób zmieniło Superole na Turdusa i nie piszą że coś im się działo z silnikami, chyba że nie chcą się podzielić takimi informacjami... Może do kombajnu lepszy byłby turdus bo ciągle chodzi na wysokich obrotach, tylko żeby nie wykończyć silnika bo wiadomo nowy to on nie jest więc nagaru w silniku będzie pewnie sporo a jak Turdus wypłukuje ten nagar.... Może ktoś jeszcze się wypowie w temacie. A ktoś może coś powiedzieć na temat Milvusa?

:)bez obaw żadne oleje typu Turdus , Milwus  nic nie wypłukują są to oleje mineralne tak jak Superol tylko o klasę lepsze od Superolu ...wiedz zresztą że nowy Superol wlany do silnika w którym od kilku lat nie był zmieniany olej też rozpuści część syfu- przecież po to między innymi wymienia się oleje.....niebezpieczeństwo płukania nagarów występuje przy zastosowaniu oleju syntetycznego w mocno wyeksploatowanych silnikach gdzie wcześniej był stosowany olej mineralny (chociaż i przejście w tą stronę też można zrobić rozsądnie stosując kolejną wymianę oleju i filtra szybciej niż zalecenia)...w swoim kombajnie możesz stosować każdy olej mineralny lepszy od Superolu bez szkody dla silnika ;)  

Opublikowano (edytowane)

Wlanie oleju "samochodowego" GM 10W40 do silnika w ciągniku Farmtrac 555DT 600mtg będzie dobrym pomysłem? Na opakowaniu oraz w internecie nie ma nigdzie informacji, że to olej wyłącznie do pojazdów samochodowych. Zawsze to lepszy olej od Turdus-a, a Superol-u na pewno nie wleję. Producent zaleca Super Universal Tractor Oil 15W-30, ale patrząc na parametry to latem będzie się robił za rzadki i tak było, ubywało nawet oleju zapalała się kontrolka ciśnienia. Natomiast w zimie w teorii powinien zostawać dłużej pompowalny wraz ze spadkiem tem. Co o tym sądzicie? Taki olej stosuję w aucie z dieslem i jest ok. Poza tym sądzę, że wybierając olej przeznaczony wyłącznie do smarowania silnika lepiej wypełni swoje zadanie niż ten uniwersalny. Myśląc logicznie jak coś co można wlać i do przekładni i do hydrauliki oraz jednostki napędowej mam wlewać również do najważniejszego podzespołu jakim jest silnik? Dodatkowo dostępność (od 20l w górę) i cena tego oleju SUTO pozostawia wiele do życzenia.

Edytowane przez stop
Opublikowano

Znajomy z tego forum chciał go zastosować do C-360 ale w sklepie odradzono mu ponieważ jest "za gęsty" do tego ciągnika... Więc nie wiem co teraz zrobić, a nie chcę wydać pieniędzy na nieodpowiedni olej.

Opublikowano

No właśnie dlatego pytam bo nie byłem pewny tego, a wolałbym się upewnić no bo w sumie 15w40 czy to superol trudus i inne mają taką samą gęstość?

Opublikowano

Może teraz inaczej zadam pytanie bo nikt mi nie odpowiedział. Wlewał ktoś, kiedyś do ciągnika olej silnikowy przeznaczony raczej do samochodów?

Opublikowano

Oznaczenia typu 15W/40, 10W/40 dotyczą zachowania właściwości smarnych w temperaturach od - do (nie pamiętam jakie to temperatury). Natomiast oznaczenia CB, CC, CD itd (im wyższa druga litera, tym lepszy jakościowo olej. Ale i różnica w cenie dość znacząca. U siebie do remontu silnika w 3P stosowałem CC. (inna rzecz że kiedyś kupno DOBREGO oleju to było szczęście, albo znajomości).Po remoncie kapitalnym leję wyłącznie CD, czasem CE. Milwus, Turdus, Falco to tylko nazwy handlowe producentów. Należałoby raczej zwracać uwagę na wykresy labolatoryjne poszczególnych olejów - tylko po co...? Znam kilku naprawdę dobrych mechaników od traktorów i od aut. Każdy potwierdza - do diesla ze sporym przebiegiem nie powinno się podwyższać klasy oleju. Do nowych śilników, lub po generalnym remoncie - jak najbardziej, jak najlepszy.

Opublikowano (edytowane)

Olej od samochodów ciężarowych można spokojnie lać a od osobówek odpada.

 

Mogę wiedzieć dlaczego? Zamierzam wlać do ciągnika z przebiegiem 600 mtg olej GM 10W40. Będzie to dopiero 4 z kolei olej w silniku od nowości, (inaczej 3 wymiana) .

Czym ryzykuję zalewając taki olej?

Dodam jeszcze, że producent podaje taką treść: "Wysokiej jakości olej półsyntetyczny przeznaczony do wszystkich silników benzynowych oraz Diesla."   Dlatego jakoś nie doszukałem się przeciwwskazań aby zakupić sobie jeden olej do auta i ciągnika.

 

Edytowane przez stop
Opublikowano

Z innego forum - cytuję: "jakiś czas temu dałem próbkę tego oleju koledze, który jest przedstawicielem - serwisantem w dużej firmie produkującej oleje dla przemysłu, nazwy nie zdradzam, ale to duży zachodni koncern. Próbka tego oleju została przebadana w ich laboratorium w Polsce i okazało się, że ten olej GM Opel 10W40 to zwykły olej mineralny o lepkości 10W40, oparty na bazach z hydokrakingu i w zasadzie nie zawiera baz syntetycznych, bo jedynie śladowe ilości ok. 3 %. Olej ten ma bardzo słabe właściwości na zimno i już w temp. -5 stopni robi się bardzo gęsty, nieco lepsze właściwości ma na ciepło. Tak więc ta nazwa Semi-Synthetic to totalna bajka i jest to zwykły olej mineralny, stąd pewnie taka niska cena."

Ten olej jest dla Diesla również. Ale do osobówek, Do ciągnika nie zaryzykowałbym za chiny.
 
Opublikowano

Mogę wiedzieć dlaczego? Zamierzam wlać do ciągnika z przebiegiem 600 mtg olej GM 10W40. Będzie to dopiero 4 z kolei olej w silniku od nowości, (inaczej 3 wymiana) .

Czym ryzykuję zalewając taki olej?

Dodam jeszcze że producent podaje taką treść: "Wysokiej jakości olej półsyntetyczny przeznaczony do wszystkich silników benzynowych oraz Diesla."   Dlatego jakoś nie doszukałem się przeciwwskazań aby zakupić sobie jeden olej do auta i ciągnika.

 

http://www.transporttm.pl/news/98/20/Bledy-przy-doborze-olejow-i-plynow-eksploatacyjnych

 

Tu masz to po części opisane

Opublikowano

Mogę wiedzieć dlaczego? Zamierzam wlać do ciągnika z przebiegiem 600 mtg olej GM 10W40. Będzie to dopiero 4 z kolei olej w silniku od nowości, (inaczej 3 wymiana) .

Czym ryzykuję zalewając taki olej?

Dodam jeszcze że producent podaje taką treść: "Wysokiej jakości olej półsyntetyczny przeznaczony do wszystkich silników benzynowych oraz Diesla."   Dlatego jakoś nie doszukałem się przeciwwskazań aby zakupić sobie jeden olej do auta i ciągnika.

Też myślałem że do NH  nowego aleję jakiś syntetyk. Ale p o ogarnięciu tematu i pytaniu paru osób co zajmują się sprzedażą olejami zawodowo odpóściłem sobie. Nie ma sensu. Wlałem Mobila Delwaca do wszystkiego.

 

Opublikowano (edytowane)

OK ..trochę poczytałem ale nie wiele argumentów jest słusznych już wyjaśniam.. na początek cytat z linku od tomaszek83:

... "Wymagania wobec olejów do samochodów osobowych są wyższe co do obciążenia termicznego i przenoszonych nacisków, lecz to nie wszystkie różnice. Wartości sił ścinających film olejowy są mniejsze w samochodach ciężarowych niż osobowych ze względu na większe elementy silnika..."

Trochę nabrałem wątpliwości, ale zaraz aż tak wielkiego konstrukcyjnie silnika nie będę zalewał olejem GM. Teraz takie porównanie z autem, auto silnik 2l z turbo, 4 cylindry, wchodzi 5,5l oleju, ciągnik silnik 3l bez turbo, 3 cylindry, wchodzi 7l. Argument o większym silniku wydaje się w tym przypadku mało istotny. Niektóre samochody mają już większe silniki i miski olejowe od ciągnika, a nie muszą jeździć na oleju do ciężarówek. Ba piszą nawet, że oleje samochodowe mają większe wymagania i oto mi właśnie chodzi aby zalać ciągnik czymś lepszym niż jakieś oleje pokroju superol-u lub uniwersalne jak zaleca producent.

GM jako olej samochodowy jest raczej z dolnej półki nie musicie mi wyjaśniać jednak stosunek cena-jakość jest OK, fabrycznie takim olejem są zalewane samochody Opla.

 

Edytowane przez stop

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez martinezo
      Witam.
      Zwracam się z pytaniem, jakim środkiem lub olejem konserwujecie swoje maszyny po zakończonym sezonie??
      Wiadomo, że najpierw trzeba maszynę dokładnie umyć, ale jak już wyschnie to stosujecie jakąś powłokę ochronną np. z jakiegoś oleju?? jeśli tak to, proszę o wskazówki jaki środek najlepiej zabezpiecza przed korozją elementy robocze i lakier maszyny (pomijamy olej przepracowany).
      Pozdrawiam użytkowników
    • Przez MFargo
      Ile jest w filtrów od hydrauliki w Massey Ferguson 2 czy 3 i jakie zamawiacie?
    • Przez przemek111447
      Witam.slyszałem ze jest dobrym rozwiazaniem dolanie benzyny do oleju napedowego w ilosci 5l na 70l oleju napedowego.Czy to dobre rozwiazanie i czy ktos to praktykował?A moze macie inne rozwiazania o ktorych nie wiem .....chetnie poczytam o tym i moze cos innego wybiore.Takie rozwiazanie z benzyna chce zastosowac w zetorze 7340 z 2003r i 3 letniej 110km forterze.
    • Przez jgcentrum
      Szanowni Państwo,
      W przypadku zapotrzebowania na wszelkiego rodzaju filtry (m.in. powietrza, oleju, hydrauliczne, przemysłowe) oraz łożyska, uprzejmie proszę o przesyłanie zapytań ofertowych. Z przyjemnością przygotujemy dla Państwa indywidualną ofertę dopasowaną do potrzeb.
      W razie pytań służę pomocą.
      Z wyrazami szacunku,
      [Twoje imię i nazwisko]
      JG Centrum Techniczne
      📞 +48 453 238 260
      📧 kontakt@zaopatrzenieprzemyslu.pl
      🌐 www.zaopatrzenieprzemyslu.pl
      Zapraszam również do zapoznania się z filtrami na naszym sklepie allegro link poniżej:
      https://allegro.pl/uzytkownik/Jgcentrum
    • Przez arty
      Mam lamborghini 775 f plus z 1993 i zetor major 3011 z 1962r - obydwa aktualnie sa na turdusie 15w40  - czytam ostatnio opinie ze turdus to juz nie to co kiedys i nie ma rewelacji  - chce przejsc w obydwu ciagnikach an Shell Rimula R4x 15w40 lub  valvoline ALL FLEET SAE 15W-40. Ktory z tych 2 byscie wybrali? - Ktory lepiej trzyma parametry?  jakies przeciwwskazania na zamiane oleju ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v