Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Może ktoś podpowie jak wyjąć ten podsiewacz? Na pewno muszę wyjąć sita z tyłu. A podsiewacz gdzie się odkręca? Dużo jest przy tym roboty?

 

Kolego godzinka roboty :o nie wiem dokładnie jak u ciebię ale powinieneś mieć go przykręconego w czterech miejscach od spodu, z boku kombajnu są okienka przez które odkręcisz śrubki i wyciągniesz do tyłu

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Czyżby kolega zapomniał dodać, że trzeba jeszcze fartuch gumowy odkręcić? Ten między wylotem z wentylatora a podsiewaczem.

Poza tym w czterech miejscach jest on przykręcony - na wahaczach.Jak rdza zaatakowała gwinty to 1 godzina zdecydowanie za mało.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Bo jest przykręcony do wylotu wentylatora i do podsiewacza, oczywiście możesz go rozciąć ale po co?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Ten fartuch jest uszczelnieniem

 

Poza fartuchem jest jeszcze jedna ważna rzecz do wykręcenia, a w zasadzie dwie rzeczy - czopy do układu wytrząsającego.Te dwa elementy są przykręcone śrubkami na śrubokręt ;[ do podsiewacza, po śrubek 8 z każdej strony.

Opublikowano (edytowane)

Witam Panowie, przepraszam jeśli pisze w nie w tym miejsccu co trzeba, ale przeglądałem inne posty i nie znalazłem nigdzie tego co mi potrzebne, a mianowicie chciałbym sie dowiedzieć jak przygotować mercatora 75 do koszenia kukurydzy, czy istniej w ogóle taka możliwość? prosiłbym o pomoc jeśli ktoś jest w temacie, z góry dzięki :)

Ja kosiłem merkatorkiem w zeszłym roku. Opis wstawiłem tu: http://www.agrofoto....360#entry998637 co do rozrusznika - w dominatorze to jest bolączka prawie każdego kombajnu i nie jeden przez to się już wypalił, lecz o tym, że w mercatorze tak się dzieje, to pierwsze słyszę Edytowane przez wdaniel
Opublikowano

@locke

Sprawdziłem te czujniki częściowo.

Więc tak:

Żeby włączyć wszystkie czujniki, trzeba włączyć młocarnię i resztę w kombajnie, ta dźwignia steruje wszystkimi czujnikami (jest jeden przy niej, który wszystkie włącza).

Przełącznik o numerze pierwszym, służy do włączania czujnika od sieczkarni (druga kontrolka od prawej). (Co robi numer 2. nie wiem, ale się dowiem :D)

Kontrolki na postoju, bez uruchomionego kombajnu wszystkie powinny świecić, gdy czujniki obroty wykrywają - gasną. Podczas pracy: Świeci = awaria, nie świeci = kosimy dalej.

Wyjedziemy nim jeszcze jak będzie ładniejsza pogoda to zajmę się przeglądem czujników.

Jeśli zechcesz mogę tu wszystko opisywać, co tylko tam znajdę ciekawego/ważnego.

 

 

post-45884-0-89901900-1351951334_thumb.jpg

Tak tak dobrze mówisz :) U mnie świeciły wszystkie oprócz tej od sieczkarni.Nie wiem dlaczego.A i ja nie mam tego włącznika nr 1, tylko podświetlenie zegarów.musiałbym rozkręcić,zobaczyć i też nie mam tego włacznika pod dwójką.

Opublikowano

Panowie a co może być przyczyną że rozrusznik nie reaguję na naciśnięcie startera a na krótko działa? dodam że przewody są ok i prąd dociera wszędzie, wstępnie stwierdziłem że to wina automatu bo po dłuższym naciśnięciu startu automat był cały gorący a rozrusznik cisza ;[

Opublikowano

Biały zegar?

Wskazuje on obroty wałka sprzęgłowego.

Na pewno nie obroty młocarni. Obroty młocarni wskazuje czarny zegar. (Widać nawet naklejkę na nim, z symbolem młocarni)

Opublikowano

A no to różnie, wiadomo ;)

Podałem na przykładnie zdjęcia moich. Chyba oryginalne mam, więc nawet zakresem obrotów się różnią te dwa.

Apropo, wie ktoś może, czy Claas robił kombajny na zamówienie (Konkretne dodatki itp.)?

Opublikowano

Witam. Chciałem podłączyć do tematu odnoszącego się do wyjęcia podsiewacza w mercatorze. Otóż ja też zabrałem się za wyjęcie podsiewacza, ponieważ trzeba już podłogę poprawić. Podsiewacz rzecz jasna wyjąć się da tylko tyłem. Zdjełem wszystkie sita i pojawił się problem. Nie wiem jak wyjąć ten podsiewacz? Czy ja mam odkręcić całość razem z tym koszem sitowym? Czyli odkręcić po bokach te wieszaki, które napędzają całość i te wieszaki co są widoczne w wizjerach i wtedy wyciągnę całość wraz z podsiewaczem?

Opublikowano (edytowane)

Co do podsiewacza to trzeba odkręcić te 4 wieaszki (przednie dwa jak sie uda, to najlepiej przy podsiewaczu bo jak sie odkręci tylko te, których śruba jest od środka wialni to zostaną sie wieszaki które będą zawadzać przy wyciaganiu całości). Trzeba również odkręcić naped podsiewacza(dwa targańce dobrze widoczne po obu stronach. Do demontażu jest również guma łącząca wialnie z podsiewaczem (nie wiem jak u inych ale u mnie demontarz jej jest bardzo prosty bo do podsiewacza jest ona przykręcona na śruby ale do wialni była przykręcona do blachy zakończonej ceownikiem, który nakłada sie na profil kończący wialnie i wystarczy to podważyć śrubokrętem i zejdzie. Potem też ułatwi to znacznie montaż). Następnie wyciagamy do tyłu, oczywiście mnie tak łatwo nie chciało wyjść i trzeba było podnosić lewarkiem tył kombajnu i ściągnąć jedno koło. Dobrze że mam zaczep do wózka to było pod co go podłożyć, bo pod oś wiele nie dawało. A i Kosz sitowy i podsiewacz to jedna calość nie rozkręcisz tego tymi śrubami widocznymi w wizjerach. A i w razie co to mam jeszcze na sprzedaż wystarczający kawałek blachy podsiewacza bo zostało mi po remoncie.

Powodzenia przy remoncie.

Edytowane przez KRISTOFORn
Ortografia
Opublikowano

Dzięki kolego za bardzo szczegółową odpowiedź. Bardzo mi to pomogło. Mam już odkręcone wszystko tylko zostało wyjąć, tylko problem jest z tym, że nie mam zaczepu i nie wiem jak to wyjmę. A powiedz mi, czy wogóle ten podsiewacz da się oddzielić od tej całości i czy trudno jest wymienić tą podłogę? Czy ona jest przykręcana czy przyspawana do ramki?

Opublikowano

Co do rozrusznika, to sprawdź, czy pali na krótko. U mnie jak naciskam na rozruch, to kontrolki przygasają, a w rozruszniku tylko tykanie słyszę i po kilkukrotnym naciśnięciu pali. Na krótko natomiast łapie bez problemu. Podejrzewam, że wyłącznik coś już nie styka jak powinien, lecz sprawdzę to pod koniec tygodnia... Ponawiam pytanie odnośnie skrzyni biegów, lecz tym razem ze zdjęciami - wie ktoś do czego są te dźwigniki zaznaczone strzałkami?

post-53186-0-24933900-1372666481_thumb.jpg

post-53186-0-01733500-1372666490_thumb.jpg

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez BenQ
      Witam.Kolejny problem z renatą.Pytanie czy dostane gdzieś docisk sprzęgła (nie wiem jak sie to poprawnie nazywa) cały komplet w sklepie kosztuje 2600zł.Może któryś z panów wymieniał. Z góry dziękuję za odpowiedź .Na dole zdjęcia o co chodzi
    • Przez Adek123rolnik
      Witam forumowicze, bardzo prosze o porade... mam wyciek w Reni-cieknie na laczeniu skrzyni I sprzegla (zalaczam zdjecie, oznaczone rozowa strzalka) myslalem ze poszedl uszczelniacz na walku sprzegla ale najciekawsze jest to ze nic nie kapie z "zawleczek" ktore sa zaraz pod sprzeglem... po popuszczeniu dekielka oznaczonego zielona strzalka wyciekal olej (zeszlo 20l I lecialo dalej) mysle ze tam oleju nie powinno byc bo nad tym dekielkiem jest dojscie do docisku sprzegla, jesli sie myle to mnie poprawcie... dodam ze cala akcja z wyciekiem na laczeniu skrzyni I sprzegla zaczela sie od wyniany oleju w skrzyni (starego bylo 35l wlalem swiezy 58l)

      jutro wyjade w pole sprawdzic czy ze sprzeglem wszystko ok a puki co prosze o jakies porady...

      Dlaczego cieknie olej (rozowa strzalka)?
      Co jest za dekielkiem (zielona strzalka)?
    • Przez byczek1999
      Witam
      mam pytanie mam na oku ciągnik ford 6610 i chciałbym poznac jakie są opinie o tym ciagniku 
      Jeszcze jest jedna sprawa otóż ma cos chyba ze sprzeglem poniewaz bierze raptownie przy samym końcu.czy duzo by wyniosla naprawa? I czy ciągnik by sie dobrze sprawowal w pracy z turem ?
      Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Przez antonio8
      Mam problem ze sprzeglem w lamborghini lampo. Jest to sprzeglo dwustopniowe i drugi stopien (wom) jest rozlaczany za pomoca dzwigni. I wlasnie problem jest ze sprzeglem od wom, a mianowicie nie mozna do konca wylaczyc walka za pomoca dzwigni(walek sie kreci po zaciagnieciu dzwigni i niby mozna zatrzymac reka ale bardzo trudno. Calkowite zatrzymanie wom nastepuje po wcisnieciu sprzegla jezdnego  ). Sprzeglo zostalo wymienione na nowe razem z dociskiem ale problem pojawial sie tez przed wymiana sprzegla. Regulowane bylo sprzeglo zgodnie z wytycznymi jak rowniez i linka od dzwigni sprzegla.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v