Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja posiadam mercator 60 na silniku mercedesa, to byl moj pierwszy sezon jako gospodarza i szybko sie zapoznalem z tym prostym w Obsludze kombajnem, drobne naprawy mozna samemu wykonac jak ma sie troche wiedzy.

Minusy
Brak kabiny
Dostęp do pasków
Brak pneumatyki rury

Plusy
Czesci
Spalanie
Zwrotnosc
Dostep i cena czesci
Prostota obslugi, ustawiania i napraw

Opublikowano

Minusy

Brak kabiny

Dostęp do pasków

Brak pneumatyki rury

 

Plusy

Czesci

Spalanie

Zwrotnosc

Dostep i cena czesci

Prostota obslugi, ustawiania i napraw

Co do minusów - z dostępem do pasków, to akurat jest lepszy niż w bizonie, bo w bizonie nawalone jest paskami z jednej i z drugiej strony...

co do plusów - nie zgodził bym się, że plusem jest cena części, bo do 1000zł. to nie można mówić w claasie o naprawie, tylko o kosmetyce. Kolejny mankament, to nie wiem, czy do prostoty naprawy można wszystkie prace zaliczyć...

Opublikowano

Koledzy, szukam materiałów dotyczących silnika Daimler-Benz MO352.XI  model 352.900 , to jest: katalogu części zamiennych i instrukcji napraw - może to być w dowolnym języku.  Jest to najstarszy silnik Mecedesa montowany w claasach. Szukam po internecie i nic nie znajduję, może ktoś to przechodził.

Opublikowano

Sprawa łożysk samonastawnych. Są dwa rodzaje ich ustalania: z wkrętami dociskowymi w pierścieniu wewnętrznym 1109%25200011%2520-%252010000_tcm_12-137 i mimośrodowym pierścieniem mocującym 1109%25200013%2520-%252010000_tcm_12-137. Który rodzaj stosujecie w maszynie. Sklepy oferują te z pierścieniem mimośrodowym ale jakoś nie mam do tego zaufania (na podstawie doświadczenia). Zdjęcia są ze strony producenta.

Opublikowano

Claas stosował  te z pierścieniem mimośrodowym którym  pewniej unieruchomi się łożysko mając luz na osi, czyli te jak na 2 grafice z oznaczeniem YET 2 choć  czasem różnią się dodatkowymi oznaczeniami. Np. dla łożyska 207:

PBF (Kraśnik) FD207,  ZVL(Słowacja) UE207,  SNR  ES207...

Jak masz większe wymagania to możesz się pokusić o typ K  czyli na stożku z tuleją osadczą np PA 207K.

Jeśli nie nabijasz ich po chamsku i nie wciskasz do nich wody np.myjką ciśnieniową to będą służyły długie lata.

 

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez bugi
      Witam
      Strzasznie ciężko w mojej trzydziestce chodzi sprzęgło, słyszałem że nie tylko u mnie, ale słyszałem też że da się coś z tym zrobić ale nie słyszałem co i właśnie dlatego chcę coś z tym zrobić da się? Jak tak to co?
    • Przez BenQ
      Witam.Kolejny problem z renatą.Pytanie czy dostane gdzieś docisk sprzęgła (nie wiem jak sie to poprawnie nazywa) cały komplet w sklepie kosztuje 2600zł.Może któryś z panów wymieniał. Z góry dziękuję za odpowiedź .Na dole zdjęcia o co chodzi
    • Przez Adek123rolnik
      Witam forumowicze, bardzo prosze o porade... mam wyciek w Reni-cieknie na laczeniu skrzyni I sprzegla (zalaczam zdjecie, oznaczone rozowa strzalka) myslalem ze poszedl uszczelniacz na walku sprzegla ale najciekawsze jest to ze nic nie kapie z "zawleczek" ktore sa zaraz pod sprzeglem... po popuszczeniu dekielka oznaczonego zielona strzalka wyciekal olej (zeszlo 20l I lecialo dalej) mysle ze tam oleju nie powinno byc bo nad tym dekielkiem jest dojscie do docisku sprzegla, jesli sie myle to mnie poprawcie... dodam ze cala akcja z wyciekiem na laczeniu skrzyni I sprzegla zaczela sie od wyniany oleju w skrzyni (starego bylo 35l wlalem swiezy 58l)

      jutro wyjade w pole sprawdzic czy ze sprzeglem wszystko ok a puki co prosze o jakies porady...

      Dlaczego cieknie olej (rozowa strzalka)?
      Co jest za dekielkiem (zielona strzalka)?
    • Przez byczek1999
      Witam
      mam pytanie mam na oku ciągnik ford 6610 i chciałbym poznac jakie są opinie o tym ciagniku 
      Jeszcze jest jedna sprawa otóż ma cos chyba ze sprzeglem poniewaz bierze raptownie przy samym końcu.czy duzo by wyniosla naprawa? I czy ciągnik by sie dobrze sprawowal w pracy z turem ?
      Z gory dziekuje za pomoc i pozdrawiam
    • Przez antonio8
      Mam problem ze sprzeglem w lamborghini lampo. Jest to sprzeglo dwustopniowe i drugi stopien (wom) jest rozlaczany za pomoca dzwigni. I wlasnie problem jest ze sprzeglem od wom, a mianowicie nie mozna do konca wylaczyc walka za pomoca dzwigni(walek sie kreci po zaciagnieciu dzwigni i niby mozna zatrzymac reka ale bardzo trudno. Calkowite zatrzymanie wom nastepuje po wcisnieciu sprzegla jezdnego  ). Sprzeglo zostalo wymienione na nowe razem z dociskiem ale problem pojawial sie tez przed wymiana sprzegla. Regulowane bylo sprzeglo zgodnie z wytycznymi jak rowniez i linka od dzwigni sprzegla.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v