Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

To u mnie w 103.54, przez sezon ok 200 km po asfalcie, 7ha w pługu, talerzówka 4ha, agregat uprawowy 5ha to poszło oliwy pół stanu czyli ok 2,5l, także coś trzeba popatrzeć przy silniku bo nadmiernie pobiera u Ciebie. U mnie odma lekko zawilgocona olejem, zalany Fuchs Agrifarm mot 15w40

 

 

Edytowane przez TomekLOP
Opublikowano

Właśnie zapomniałem napisać o odmie, jest zamoczony koniec olejem ,podczas pracy obserwowałem i jak był już porządnie rozgrzany to nie widać z niej było że dmucha a jak przystawiłem rękę to czułem lekki podmuch tylko.

Nie było tragedii ,przecież z odmy coś lecieć będzie.

Opublikowano

 Jesteś drugą osobą na forum, która pisze o takiej sytuacji w silnikach Renault. Wierzę Ci, ale nie mogę sobie tego wyobrazić! I dziwi mnie fakt, że silnik nie dymi przy takim ubytku oleju. Tak, jak pisał kolega @seweryn20 "jakie jest ciśnienie doładowania" - bo to by wiele tłumaczyło.

  • Like 2
Opublikowano

Rozumiem,mnie też to dziwi ale tak jest.

No cóż ciśnienia doładowania raczej nie sprawdzę.

Niestety prawda jest taka ,że jak nie turbina a ją wykluczyłem to niestety problem z pierścieniami.Prowadnice owszem ,też bo dymek przy odpaleniu to olej który przez nie ściekł.

MWM stosował jakieś uszczelki trzonków czy nie?

Opublikowano

Kolego @MarcinKa udało Ci się uporać z problemem brania oleju?

Mam 103.54 i podobny problem. Po odpaleniu zimnego chmura dymu i olej pobierany w podobnych ilościach do Twojego. Z tymże ja nic jeszcze nie robiłem.  Na rozgrzanym nie widać dymu.

Przymierzam się do zdjęcia głowicy i oceny ich stanu oraz stanu tulei i pierścieni. Ten silnik ma suche tuleje więc ich wymiana wiąże się ze specjalistycznym zakładem.

Ma nadzieję że tuleje nie będą zbyt mocno zużyte i sam remont głowic ewentualnie pierścieni pomoże. 

Opublikowano

Często bywa że po wymianie pierścieni bedzie gorzej jak przed.Tuleja podczas pracy z czasem wyciera sie owal. Krótka piłka trzeba zrobić pomiar kompresji, próba olejowa to pomiar cisnienia z wlaniem oleju do cylindra. 

Opublikowano
2 godziny temu, Krzysw5 napisał(a):

Ok, pomiar kompresji to rozumiem,  a co masz na myśli próba olejowa?

To również pomiar kompresji tylko z podaniem małej ilości oleju. Pomaga w określeniu miejsca nieszczelności, jeśli ciśnienie w próbie olejowej jest wyższe niż bez oleju to nieszczelności na pierścieniach (zużycie tulei, pierścieni) a jeżeli bez zmian to nieszczelności w głowicy.

Opublikowano
5 godzin temu, Krzysw5 napisał(a):

Kolego @MarcinKa udało Ci się uporać z problemem brania oleju?

Nic nie robiłem konkretnie z tym tematem.

Przeszedłem na 15w40 w miedzyczasie dwa razy zrzucałem głowice bo puścił raz płyn a raz olej na zewnątrz.

Jak były zdjete glowice zmierzyłem cylindry i wiadomo najsłabszy 4ty cylinder ale nie było wyczuwalnego progu więc pewnie pierścienie olejowe są podtarte.

W tym momencie zużycie jest akceptowalne nie wiem czy to przez zmianę oleju czy cośtam się poukładalo.

Litr czy dwa na mój sezon pracy to nie szukam problemu.

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez BartekCiszek
      witam mam problem a mianowicie pólbiegi nie chca sie przelaczac jak pojezdze troche to wtedy sie przelaczy ale to dopiero po polowie dnia gdy przelacze z polbiegu 2 na 3 to kontrolka przeskakuje jak by sie przelaczyl a zaraz wskakuje spowrotem na 2 to samo z 1 póbiegiem
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v