Skocz do zawartości
Roki212

C-330 wyciek oleju ze skrzyni

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
c-330
Roki212    83

Witam!

mam problem z wyciekającym olejem ze skrzyni biegów, a mianowicie wycieka on z pokrywy wałka napędowego(nie przy uszczelce tylko tam gdzie wychodzi wałek), juz dwa razy w ciagu miesiąca wymieniałem zimering w tej pokrywie, ale to nic nie daje ciągle cieknie :P dodam iż wałek napędowy WOM nie ma wyrobionego rowka od starego zimeringa. Juz nie wiem w jaki sposób pozbyć się tego wycieku :) miał ktoś może taki problem, wie ktoś co można z tym zrobić aby raz a skutecznie pozbyć się tego przecieku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommot003    0

Ja w 3p miałem to samo, tyle że u mnie był wytarty wałek wom. Zmieniłem 2 razy simering i sie lał olej nadal to za trzecim razem skruciłem sprężynke od simeringu i jest OK :P . Sprubój tespęrzynke skrucić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

Możesz sprężynkę trochę skrucić jak pisze kolega a simeringi ci wywala bo masz pewnie łożysko rozklekotane i bije możesz jeszcze zalożyc mu simering który ma 2 wargi musisz dobrać taki sam rozmiarowo tylko dwu wargowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

macin87    40

Znacie się jak cholera co jeden to lepszy. Jak zrobić jak wałek jest wytarty przez simering a nie chcesz wymieniać wałka? odp.: zamiast jednego simeringa wkladasz dwa tylko węższe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

ale jak pisałem wcześniej wałek jest dobry nie ma wytartego rowka :P łożysko bende musiał dokładniej obbadać, a w jaki sposób skrucić tą spręzynke jak ją potem ponownie połączyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

Kolego czytaj uważniej pisze ci jak byk ze wałek jest ok i po co pchać 2 simerki jak można założyć jeden a na dwie wargi a jeżeli będzie miał łożysko wybite to żeby założył 4 uszczelniacze to i tak będzie wywalało a sprężynkę wystarczy lekko skręcić na uszczelniaczu żeby sie te wargi sciasniły

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    40

Tylko że dwuwargowe są dwa rodzaje. O tych co ty pewnie myślisz to on ma jedną warge uszczelniającą druga jest tylko osłaniająca (żeby soś sie tam nie dostało) i w sklepie napewno niedostaniesz jednowargowego bo to przeżytek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

Jak nie dostaniesz jedno wargowego jak tam w oryginale bodajże taki jest A ten drugi co pisałem to chodzi o 2 wargi uszczelniające na 2wuch sprężynkach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    40

Ty chba nie wiesz do czego służy taki simering na dwoch sprężynach?

 

P.S dodam: są trzy rodzaje simeringów: 1- jednowargowy 2-dwuwargowy (jedna część uszczelniająca druga osłańająca) i 3- dwuwargowy (jedna część i druga uszczelniająca np. jedna uszczelnia zbiornik oleju w którym przechodzi wałek do drugiego zbiornika w którym też jest olej- cle takiego simeringu jest to jak mamy w dwóch zbiornikach inny olej to żeby sie nie mieszały)- zastosuja taki simering który jedną stroną będzie pracował w kontakcie z olejem a druga na zewnątrz w kurzu itd. to wdety pogadamy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommot003    0
ale jak pisałem wcześniej wałek jest dobry nie ma wytartego rowka :P łożysko bende musiał dokładniej obbadać, a w jaki sposób skrucić tą spręzynke jak ją potem ponownie połączyć

Spręrzynka jest w pewnym mjejscu spajana (włożona jeden koniec w drugi) wyjmujesz te 2 końce, ucinasz kawałek i wkładasz spowrotem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    40
Wiem i to dokładnie nie musisz mnie uczyć zerknij jakie uszczelniacze są na bębnie w C360 ?

Jakim bębnie i gdzie się on znajduje ten simering Czy ma on kontakt z otoczeniem (chodzi mi czy jest na zewnątrz)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

Chodziło mi o bęben hamulcowy w pokrywie masz własnie takie uszczelnienia jak pisałem 2 wargi i na każdej sprężynka jest on cały czas w kąpieli olejowej tyle ze ktoś jak robi remont to zakłada zwykłego na 2 wargi takie jak ty pisałeś co pochodzi trochę i puści olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    40

To sam sobie wyjaśniłeś że takich simeringów nie stosuje się w kontakcie zewnątrznym, a jak ktoś sie chce przekonać że nie ściemniam to niech taki simering założy i pojedzie w pole w kurz i piach no i wilgoć to zrobi się jak jednowargowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolo12121    1

Tak jest w napisane w książkach a praktyka jest całkiem inna kolego zakładasz i jedziesz wiem bo sam to zakladałem w C360

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    40

Nie zakładajcie uszczelniaczy dwustronnego dzialania (dwuwargowy z dwiema spręzynkami) bo to nie ma sensu (on ma inne zastosowanie). Z kontaktem zewnętrznym zakłada sie dwuwargowe (część uszczelniająca i część osłaniająca)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Koledzy nie kłućcie się o te zimeringi :) zastosuje taki jaki powinien tam być w orginale :P , a ta spręzynke jak mówiliście lekko skręce żeby lepiej go dociskało. A jeszcze jedna sprawa jakby juz łozysko było do wymiany to czy mieniać oba łożyska na tym wałku czy tylko to co jest bliżej zimeringa. Bo tak sobie mysle ze chyba jak mieniać to już cały komplet, oba łożyska i oba zimeringi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    40

A gdzie napisałem że trzeba po nowy wałek jechać. Pomyśl logicznie ja napisałem że trzeba założyć dwa węższe simeringi dlatego że węższy simering będzie miał w inny punkt styku na ośce a drugi po to żeby w miejscu co pozostało po szerszym żeby bród sie nie zbierał. Jeśli faktycznie wałek nie jest zużyty (nie doczytałem co autor napisal bo taki koleś co mówił że zaspawać to mnie ruszyło i udzieliłem sie w temacie) to nie trzeba zakładać tych dwóch tylko jeden i nowy (poprostu guma na nim jest juz do d...)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

Juz wczoraj mam nadzieje ze się uporałem z tym wyciekiem... Wymieniłem oba łożyska na nowe, oba nowe zimeringi ale obudowy tej nie jestem pewien :P jak ciasno ma nachodzić ta pokrywa na to łożysko które jest koło zimeringa???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

No i ku*** lipa znów cieknie z tej obudowy :) jak odkręce okienko od regulacji sprzęgła to widać jak zbierają się krople oleju i po obrobieni hektara pola pod spodem znów mokro :) . Już brak mi sił aby z tym walczyć... Co może być nie tak: oba łożyska nowe brak luzu, oba simeringi też nowe lekko skręcona sprężynka, wałek sprawny bez wyrobienia... Jak mozna sie tego przecieku pozbyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mickas092    320

A probowałes wymienic tą pokkrywke którą sie przykreca na około wałka?? TA na 6 śrob??

Ja to kilka dni temu robiłem zobacze jak bedzie we wtorek :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roki212    83

u mnie ta pokrywka jest na 4 śruby, jej nie mieniałem bo ona nie jest zuzyta, nie ma luzów itp. Tylko simering ciagle puszcza i nie wiem jaki jest tego powód...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mickas092    320

Ja uszczelniałem to w piatek tzn nowa uszczelka+ silikon . Teraz nie puszcza dołem tylko minimalnie przez ten simmering.

Jest taki maleńki zaciek ale zobacze we wtorek w rozrzutniku :) Ja bym sprobował wymienic ta pokrywke :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×