Fugeo

Ciagniki Claas-Brak 1 i 2 biegu w nadmuchu klimatyzacji/ogrzewania

Polecane posty

Fugeo    281

Witam

 

Czy ktoś wie jak wyciągnąć panel sterowania klimatyzacją/nawiewem w Claasie nie uszkadzając go?

Czy ktoś wie co może być przyczyną nie działania biegu 1 i 2 (chodzi mi o pokrętło do regulacji siły nadmuchu)? Na pozycji 3 dmucha aż miło, ale czasem po prostu za mocno i tu by się przydało zmniejszenie siły nadmuchu np. na pozycję 1 albo 2

 

 

post-167037-0-43225200-1497023543_thumb.jpg

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
corrado    401

Nie musisz tego wyciągać na 99% wina po stronie rezystora przy dmuchawie skoro taki objaw. Rezystor zmień i po problemie koszt od 6zł do 20zł.


„Uważajcie na ludzi, którzy się nie śmieją. Są niebezpieczni”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fugeo    281
Zdejmij przed przednią szybą ta pokrywę. Pod nią jest filtr i obok ten rezystor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fugeo    281

W moim przypadku naprawił mi to wujek elektryk i koszt wyniósł mnie około 20 zł, bo trzeba było kupić jakąś tam część ale wyleciało mi z głowy jak to się fachowo nazywa.

Tobie też radzę znaleźć osobę znając się na rzeczy która Ci to naprawi bo nowy ciężko będzie raczej znaleźć i jak będzie to raczej dość drogo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ksiezopolanin    133
Jeszcze nie wyciągałem tego rezystora. Ale podpatrzyłem na YT że ten bezpiecznik się zmienia i powinno działać. Koszt kilka zł. Jutro to wyjmę i zobaczę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7977

sa tez rezystory z mikro procesorem sterującym , ale to przeważnie w klimatornikach, takich się nie da naprawić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

Nie no, rezystora z mikroprocesorem to jeszcze nie widziałem ;) Za to regulatory obrotów z PWM jak najbardziej się trafiają, naprawić da się niemal wszystko, tylko kwestia opłacalności.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ksiezopolanin    133
Wymieniłem dwa bezpieczniki termiczne i śmiga. Dzięki panowie za porady. A w przypadku wycieraczek to działa tak samo bo nie mam pierwszego biegu ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Fugeo    281

W przypadki wycieraczek niestety nic nie podpowiem, ale za to może ktoś podpowie mi dlaczego może nie działać mi spryskiwacz? Wycieraczka zarówno z przodu jak i z tyłu działa ale po prostu tak jakby nie zasysało płynu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

Typowy silnik od wycieraczek miał 3 szczotki. Jedna szczotka to masa,druga pierwszy bieg, trzecia to drugi bieg. Wystarczyło podać zasilanie na odpowiedni przewód silnika aby zmienić prędkość. Więc albo napięcie nie dochodzi do silnika(uszkodzone przewody, złącze, przełącznik), albo problem w silniku np. zużyta szczotka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

Ile masz przewodów przy wtyczce silnika? Zwykle jest 5 albo 6. 3 ida do silnika a 2 lub 3 to czujnik żeby wycieraczka wiedziała gdzie zaparkować. Czujnik czasami jest na zawnątrz a czasami wewnątrz przekładni. Jak jest na zewnatrz to do samego silnika idą tylko 3 przewody. Podaj minus na obudowę silnika a plus przez żarówkę 55W po kolei na przewody. Na jednym zaświeci pełną mocą i będzie to masa. Pozostałe przewody to biegi. Na 2 biegu żarówka zaświeci mocniej, na 1 słabiej. Jak na którymś nie zaświeci wcale to silnik do rozebrania lub wymiany. Jakby się okazało, że silnik nie masy na obudowie to podaj masę na jeden z tych 3 przewodów a plus przez żarówke po kolei na pozostałe, jakby nie podłączać to w każdym przypadku żarówka powinna zaświecić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez waldus_x77
      Witam, 
      Pojawił się jakiś problem w moim Claasie Ares 816, zaczęła migać kontrolka na prawym słupku i ciągnik jest jakby na hamulcu, na małym biegu da się ruszyć ale coś trze i go trzyma.
      Od czego jest ta kontrolka?
      Proszę o pomoc.




    • Przez MFargo
      Witam, posiadam Claasa axiona 810 cebis 2008r i chciałbym zwiększyć prędkość bo ma włączoną ekonomiczna jazdę na biegu D  (ma zablokowane obroty)
      Chcę ten zabieg zrobić bo chodzi w transporcie i nie wiem czy tylko komputerowo czy jak 
       
    • Przez Seba243
      Witam czy ktoś posiada jakiś schemat poodłączenia Ls? . W rozdzielaczu mam tą kasetę do ktorej przykręcone są przewody zasilania , powrotu i sygnału . Ale ciągnik wogole nie reaguje na sygnał i nie daje cisnienia na złącza . Maszyna jest sprawna bo była sprawdzona na innych traktorach . Zauważyłem że we wszystkich innych axionach w okolicy posiadających sprawny Ls przy zasilaniu rozdzielacza jest trojnik i gdzieś idzie jeszcze przewod a u mnie jest tylko kolanko



    • Przez wiesio90
      Witam wyskoczył mi komunikat taki. W instrukcji nie mogę odnaleźć co to może być ? 

    • Przez Czaro_1990
      Witam wie ktoś może od czego jest czujnik zaznaczony na zdjęciu? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj