Fugeo

Ciagniki Claas-Brak 1 i 2 biegu w nadmuchu klimatyzacji/ogrzewania

Polecane posty

Uziu92    7975
Dnia 29.12.2017 o 00:22, Elektryk napisał:

Nie no, rezystora z mikroprocesorem to jeszcze nie widziałem ;) Za to regulatory obrotów z PWM jak najbardziej się trafiają, naprawić da się niemal wszystko, tylko kwestia opłacalności.

no moze i to byc ten układ PWM, bo jak się to rozbierze to jest tam płytka drukowana i takie jakby mini procesorki, ale skoro mówisz ze da się to naprawić to pewnie tak jest, nie jestem elektronikiem, jak pracowałem na warsztacie to w "zwykłych" przelutowywało się ten rezystor i śmigało, ale w tych pierwszych to nie było takiego elementu i nikt już w tym nie grzebał tylko albo się zakładało nowy jak cena była spoko i klient wyraził zgode, a jak Janusz oszczędności to po prostu ze szrotu drugi sprawny za równowartość flakona gorzałki i tez było git :D

znalazłem przykład w necie akurat od alfy, takie same lub podobne siedziały też w innych włoskich autach z klimatronikiem, w bmw tez chyba w którymś modelu był z podobnymi bebechami w środku :)

rezystor.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elektryk    140

@ksiezopolanin W takim razie masz styk od parkowania w przekładni. Wtedy na przewodach masz: plus od parkowania, mase, 1bieg, 2bieg. Żarówka i sprawdzaj.

@Uziu92 Element na śrubkę z 3 nogami to tranzystor, który podaje napięcie na wentylator, obok to z dwiema nogami to dioda zabezpieczająca tranzystor, zwykle oba palą się na zwarcie i czasami ciągną za sobą sterownik czyli ten robaczek z kilkunastoma nogami. Jak nie są to jakieś wynalazki to koszt każdego to ok. 2-10zł ale jak doliczyć koszt wysyłki i robociznę to faktycznie taniej kupić nowy. Co innego jak regulator nie jest oddzielnym elementem tylko jest z całym panelem. Wtedy może być taniej naprawić.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ma ktoś zdjęcia z naprawy dmuchawy? Jak dostanę się do dmuchawy to łatwo zlokalizuję problem? Wymienia się rezystory czy jak wslomniano bezpieczniki termiczne? W dachu jest drugi wentylator, bo też mi działa tylko wolno lub na full. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
soltys48    19714

to,że działa na max  lub wolno może być wina przełacznika przy kierownicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Prościej mi rezystor wymienić, bo dostęp chyba łatwy jak piszą.  Przełaczników jest kilka na necie i nie wiem jak mam. Trzeba by rozebrać pulpit. Coś może jednak być, bo jak z beczką jeździłem i ustawiłem na minimum to przerywało pracę dmuchawy. Nie pamiętam tylko na którym zakresie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Panowie albo ja mam inny ciągnik, albo nie robiliście tego. Od przodu zdjąłem obudowę filtra kabinowego i nic nie ma. Tylko nagrzewnica a dmuchawa jest od środka pod zegarami. Z zewnątrz ani od środka po zdjęciu plastikowej pokrywy pod kierownicą nie widać dmuchawy. Próbowałem zdjąć boczne panele kokpitu i nie mogę. Odkręciłem 3 śruby, ale trzyma pod zegarami.

Tyle widać od przodu.

 

20181006_134343.jpg

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur04c    14

Mam pytanie dotyczące nawiewu w Arionie. Otóż nie chcę zakładać nowego tematu bo autor sam już dodał zdjęcie. Chodzi mi o to, że pokrętło do regulacji temperatury strasznie ciężko idzie, a nawet na tą chwile zostało zablokowane i nie można zmienić temperatury. Co jest tego powodem? i w jaki sposób to naprawić?  Pozdrawiam ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur04c    14

Musiałem wyciągnąć ten cały panel rozkręcić pokrętło i je wyczyścić bo ślimak najprawdopodobniej się zabrudził więc przemyłem i dałem lekkiego smaru i teraz lekko działa. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Czy wie ktoś co może być przyczyną mniejszych obrotów dmuchawy na 3 biegu niż na 2?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur04c    14

sprawdź przy rezystorze dmuchawy czy przewody są prawidłowo podłączone, pewnie ktoś zamienił kolejność i dlatego tak się dzieje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Mam ciągnik od nowości nikt tam nie grzebał. 

Edytowano przez czesterP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur04c    14

na 2 biegu dmucha jak kiedyś na 3? czy może całkowicie słabiej dmucha? ja bym od rezystora dmuchawy zaczął ew włącznik. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez wiesio90
      Witam wyskoczył mi komunikat taki. W instrukcji nie mogę odnaleźć co to może być ? 

    • Przez Czaro_1990
      Witam wie ktoś może od czego jest czujnik zaznaczony na zdjęciu? 

    • Przez Mietuch2
      Witam. Mam dość dziwny problem związany z ciągnikiem Claas Nectis 257 VL. Po odpaleniu na desce wyświetlają się (pikają) dwa trójkąty (zdjęcie), które uniemożliwiają jazdę. Żadne inne kontrolki towarzyszące się nie wyświetlają. Były sprawdzane wszelkie czujniki, przewody, ale bez skutków. Sama deska była także rozbierana. Z instrukcji wynika, że te właśnie trójkąty powinny się pokazać dopiero jak zapali się kontrolka np. ciśnienia oleju, ręcznego, lub błędu elektronicznego i reszta. A nic innego nie wyświetla się. Czy ktoś miał może podobny problem i byłby w stanie pomóc / podpowiedzieć ? Dziękuję 

       

    • Przez michal24041994
      Witam, posiadam classa 697 atz 2008r od jakiegoś czasu zauważyłem brak mocy,ciągnik nie kopci nie szarpie po prostu tak jakby odpadło mu parę koni,pod lekka górkę zamiast 40 wyjeżdża 33 na pusto z ciężarem wiadomo masakra,kiedyś miałem problem,przejrzałem forum wiem ,że sterownik lubi paść,jest jakiś sposób żeby go sprawdzić domowymi sposobami ? Albo polecicie firmę, która to zrobi i nie będzie naprawić sprawnego? Aaa i jeszcze jeden objaw ciągnik zawsze miał obroty 860 a teraz na 940 lecz jak podciągnę pedał w górę to zejdzie do 860 ale kompletnie nic nie grzebałem przy lince, może to być powiązane? 
      Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez ma123
      Witam tak jak w tytule  kupię heder do mercatora 3.60m wschodnia polska 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj