Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

"Zawór sterujący w skrzyni" - taka część miała być rozbierana i regenerowana. Przy odbiorze ciągnika gościu powiedział że to trój....coś... ( przepraszam wyleciał mi z głowy) Nowy taki zawór sterujący miałby kosztować 3000 zł.

Z tą pompą sam byłem zaskoczony. Ja sobie liczyłem że pompa będzie w okolicach 1000 - 1500 a nie 2200. Olej który tam lali to olej Fusha 10W40.

Edytowane przez RedPower
Opublikowano

Spoko że czyszczenie trójdziału kosztuje 700... 5min roboty... No chyba że jesteś pierwszym któremu się zatarł bo tu na forum chyba nie było takiego przypadku
W tym traktorze był w ogóle jakiś filtr? Czy może pusta puszka? Nie chce mi się szukać czy pisałeś ale przyczyna tego całego syfu została przynajmniej ustalona? Czy za 100h będzie powtórka z rozrywki za kolejne 6tys?

Opublikowano (edytowane)

 O właśnie trójdział :) Olej nie tyle zanieczyszczony co pomieszany (tak stwierdził) ciągnik nie był podpinany do żadnej maszyny z hydrauliką.. Ale szkoda gadać o tym oleju :/ Filtry były wymieniane u mnie w lutym.

Edytowane przez RedPower
Opublikowano (edytowane)

To jest "urok" tych ciągników. Jak przyszedł szał i paręnaście lat temu handlarze zaczęli sprowadzać niekiedy takie skróty ze szkoda gadać. Ale komfort wygoda dużo lepsze jak w ursusach to ludzie brali. Nie.znali się za.bardzo a później płacz. Teraz juz jest trochę inaczej bo jest już sporo mechaników co mają jakieś obeznanie. Nawet tu na forum często dają porady i za to im.chwała. Na przyszłość kolego poszukaj u siebie w okolicy czy nie masz dobrego mechanika. Z drugiej strony po co łac fuscha na płukanie skrzyni i pytanie czy faktycznie.taki lał. Sam mam dwa z.tej serii i jestem zadowolony chociaż mają parę niuansów ale brakuje czasu żeby to ogarnąć.Wydaje mi się ze mechanik powinien informować Cie o planowanych naprawach i kosztach. Z drugiej strony nikt za.darmo nie nie będzie robić bo utrzymać trzeba warsztat. Mam znajomego mechanika co robił w Pomie później robił na własną rękę i miał.sporo klientów założył działalność i.żeby ja utrzymać i coś zarobić miał wysokie ceny także później ja zamknął poszedł do innej pracy i robił pogodzinach i było Ok. Czasem się zdarzyło ze rolnik nie zapłacił za pracę a to już skurw.....o

Edytowane przez Piechu
Opublikowano

Wymiana pompy plus trzykrotna wymiana oleju i czujnika :D no i ta regeneracja trójdziału (rozumiem że on tego nie robił, tylko wyją i zamontował) to na luzie dzień roboty, jeszcze jest czas na parę browarków. Chciałbym mieć taką dniówkę (700).

Opublikowano

Sprzęt był dziś "testowany" w zbiorze zboża na kiszonkę. Wydaje się byś wszystko dobrze z hydrauliką - dziwne jakby za takie pieniądze nadal nie działało.... aczkolwiek rzucają mi się w oczy niektóre usterki których przed wysłaniem do warsztatu nie było (działy poprawnie) jedna z nich to gdy wcisnę pedał hamulca wskaźnik paliwa opada. Niby nic ale jakoś rzuca mi się w oczy. Niestety na razie jest parę prac i jakoś się trzeba przemęczyć ;)

Opublikowano

W tym tygodniu rozebrałem układ klimatyzacji

Skraplacz przepłukałem benzyną .... wyleciała czarna :)

Wymontowałem zawór rozprężny oraz osuszacz ... zamówione nowe

Przeczyściłem układ benzyną również na kabinie.

Teraz mam pytanie w które miejsce można się wpiąć aby nabić klimatyzację?

Opublikowano (edytowane)

Klimatyzacja napełniona. Można ją nabić przez osuszacz oraz sprężarkę. Są tam końcówki podobne do wentylków opon samochodowych. I to właśnie przez nie się nabija. Do układu weszło 1,8 kg czynnika.

 

I teraz najlepsze:

 

Problem z ciśnieniem nie został rozwiązany.... Gdy odpalę go po dłuższej przerwie ( np. rano ) to ikonka się świeci Gdy traktor się dobrze rozgrzeje to gaśnie i jest dobrze bo do puki traktor jest rozgrzany będzie chodzić. Najbardziej mnie wkurza że nie idzie załączyć WOM oraz wyłączyć przedniego napędu. Co o tym myślicie? Ja podejrzewam że główną przyczyną jest moduł albo ogólniej elektronika.

Edytowane przez RedPower
Opublikowano

To, gdy świeci kontrolka możesz przełączać z A na B i odwrotnie i używać półbiegu, jeśli tak tzn. że ciśnienie na niskim jest i wtedy coś z elektryką. Jak nie możesz używać A/B i wzmacniacza to znaczy że jest spadek ciśnienia na niskim.

Opublikowano

mogę przełączać A/B półbieg również aczkolwiek przy jego załączeniu pedał sprzęgła lekko cofa się i szybko odbija (ale to się dzieje jak jest ikonka od ciśnienia ale też jak jej nie ma).

Opublikowano (edytowane)

AB to kompresorem przełączysz bez większego ciśnienia a półbieg... on raczej nie jest w stanie się kapnąć że ma "zapięte oba półbiegi naraz" na skutek niskiego ciśnienia.  Z tobą jest daremna dyskusja bo zapewne dalej manometru nie masz.

Kontrolka zaświeca się przy jakiś 14 barach.. przynajmniej tak u sąsiada było jak zawalił syfem trójdział

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Ciśnienie jest prawidłowe. Myślę że rozwiązałem problem. Problem był chyba z masą która jest przykręcona razem z modułem. Wyczyściłem wszystko i jak ręką odjął.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez lukasz248
      Jaki olej lać do hydrauliki w koparce zbudowanej na jumz? Gdzieś wyczytałem, że w przednie pompy powinny być zasilane olejem silnikowym.? I jeszcze jedno pytanie, gdzie w skrzyni znajduje się korek kontrolny poziomu oleju? 
    • Gość
      Przez Gość
      Witam serdecznie
      Pytanie do użytkowników MF 3125 i pochodnych. Przy rozdzielaczu są 3 węże, który z nich to zasilanie, a który powrót oleju. Według mnie górny z lewej to powrót, a dolny (grubszy) to zasilanie.
      Proszę o odpowiedź czy mam rację czy też nie.

      Potrzebuję zrobić dodatkowy rozdzielacz przy TUZ-ie, który posłuży mi do obsługi zakupionej prze zemnie zgrabiarki grzebieniowej TWIST Samasz-u. Chciałbym za sobą ciągać prasę KRONE Comprima F 125 XC, a z przodu zgrabiarkę.
      Niestety potrzebuję 4 szybkozłączka podwójne (2 dla prasy, 1 dla zgrabiarki, 1 do obsługi wysokości tuza)
      Stąd też pomysł na dodatkowy rozdzielacz z przodu, który byłby obsługiwany za pomocą joysticka z kabiny.

      Pozdrawiam serdecznie oraz dziękuję za pomocne wypowiedzi


    • Przez erbelka
      Mam do was pytanie, jak czyścicie części maszyn i narzędzia, mniejsze i bardziej złożone? Mój mąż rolnik ciągle narzeka że nie może domyć części czy narzędzi, jak coś naprawia i myślałam, żeby kupić mu myjkę ultradźwiękową. Co sądzicie, dobry pomysł?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v