Skocz do zawartości

Dlaczego Zetor taki drogi ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam temat jest ogólny ale sprowadza się do jednego generalnie dla czego zetory np 7211 5211 są takie drogie nawet w porównaniu do do ciągników tej samej klasy ale zachodnich np fendt 106s w dobrej kabinie idzie kupić za 25000 a odpowiednik zetorowski 7211 za 35000 i czym jest spowodowana ta cena ?

Opublikowano

Zetor na ogół trzyma cenę , kiedyś za 110 konny ciągnik trzeba było zapłacić 150 tyś gdzie za zachodnią maszynę 200 tyś. Cena Zetora spadała 30 tyś bo forterka coś koło 120 tyś używana. A zachodni 200 kosztował a teraz 120 tak samo jak zetor , utrata 80 tyś. Mowa o rocznikach ok 2007 . Spowodowane jest to może przyzwoitą bezawaryjnością i tanią eksploracją. Zachodni Fendt będzie już wypracowany , natomiast zetor 7211 będzie mieć 3-4 tyś mtg a czasem mniej . Zetor 7211 cieszy się bardzo dobrą opinią , to też gra rolę w tej cenie.

Opublikowano (edytowane)

Bo w komunie obecne dziadki marzyły o takich zetorach a dostawali przydział na c360... teraz po 30 latach w końcu nazbierali i spełniają "marzenia" na te swoje 10-15ha, bo nie sadzę aby więksi gospodarze mieli tak zacofane myślenie... a handlarze to wykorzystują bo tych dziadków jest relatywnie dużo aby się "bić " o te rupcie

Obstawiam, że jeszcze z 10 lat to potrwa bo obecni 30-40latkowie znają już dobrze zachodnie marki

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Widocznie to dobre ciągniki. Wielu rolników ma na zetora fetysza ,ponieca ich niby ryk tego silnika,zaobserwowałem u siebie w okolicy takich co tuningują 60-tki zakładając im wydech zetorowski a o mocy zetora to legędy krążą że nie jednego zagraniczniaka by rozerwał. Jak to mawiają "Jeden woli jak mu cyganie grają,a drugi jak mu skarpety smierdzą"

Opublikowano

Cena spowodowana jest popytem na te ciągniki tak jak swego czasu na skode felicję - po wyjechaniu z salonu można było ją sprzedać z zyskiem bo był długi czas oczekiwania. A czy felicja to jakieś super auto ? W porównaniu z polonezem może i niezłe 

Opublikowano

@lukbold pięknie opisales, jak to mówili dziadkowie mieć nowego zetora w tam tych czasach to było coś na całą wieś, a tak po za tym to paliwożerny smok, i tyle w tym temacie, robotę zbytnio nie zrobisz jeśli kupisz 7211 za 30 tyś... bezsens

Opublikowano

popyt, utarło się że Zetor to dobry prosty ciągnik co jest w sunie prawdą. ogólnie ładny wygląd. i wiele osób kupuje coś co już zna lub ma sąsiad. widać to po wsiach gdzie królują new holandy , John deere lub Zetor i nikt nie nic innego.
zasadniczo nie jest wart swojej ceny jednak przyznajmy każdy z nas chęcią by widział Zetora u siebie ale za inne pieniądze.

i myślę że jeszcze jest to że każdy jakiś mechanik jest w stanie go ogarnąć, znaczy tak wszyscy myślą. ale ogarnie Zetora to i inne zachodnie marki podobne mechanicznie.

na zachodzie podobnie jest z Fiatem który pomimo upływu lat jest uznany za moc i bezawaryjność i nie wiele gospodarstw go sprzedaję bo solidny wół do roboty. u nas z nim jest odwrotnie i nie wielu się decyduje.

Opublikowano

jak ja w 89 kupowalem c360 3p. to obok na placu stal zetor 5245 i kosztowal 6000zl a moje 3p kosztowalo 3800 zl ale to bylo jak dzien i noc 3p byl bez budy a w zetorzepelen luxus duza kabina tapicerka itd

Opublikowano

Bo w komunie obecne dziadki marzyły o takich zetorach a dostawali przydział na c360... teraz po 30 latach w końcu nazbierali i spełniają "marzenia" na te swoje 10-15ha, bo nie sadzę aby więksi gospodarze mieli tak zacofane myślenie... a handlarze to wykorzystują bo tych dziadków jest relatywnie dużo aby się "bić " o te rupcie

Obstawiam, że jeszcze z 10 lat to potrwa bo obecni 30-40latkowie znają już dobrze zachodnie marki

Chyba kolega wszystko już tu powiedział. Ceny nabijają właśnie albo dziadki co kupili kiedyś zetora albo handlarzyny. Niestety ale statystyczny Polak jest dość zacofany i to co stoi za granicą na szrotach (zetory, passaty czy inne badziewie) jest u nas wręcz hitem za grube pieniądze. Kto pamięta jak wychwalano Fiata 126p czy Poloneza jakie to świetne samochody bo tanie, proste w naprawię i części dostępne, a teraz? Stoją kapcie po szrotach a Polak się wozi zachodnim samochodem który jeszcze 15 lat temu był uznawany za "napakowany" elektroniką która po 2 latach się popsuje. Jak widać samochody niektóre mają po 15-20 lat, jeżdżą, nie psują się i mają się dobrze. Podobnie w tym momencie jest z ciągnikami czyli to co stoi po szrotach na zachodzie jest ściągane do Polski. Zetor 30 letni czy nawet jakiś inny z przebiegiem 4 tys mth? Może i przebieg się zgadza ale po 5 remoncie, chyba nikt poważny w to nie wierzy. 

Opublikowano

jak ja w 89 kupowalem c360 3p. to obok na placu stal zetor 5245 i kosztowal 6000zl a moje 3p kosztowalo 3800 zl ale to bylo jak dzien i noc 3p byl bez budy a w zetorzepelen luxus duza kabina tapicerka itd

 

słabo z pamięcią u ciebie w 89r ceny były w milionach

 

Opublikowano

Bo w komunie obecne dziadki marzyły o takich zetorach a dostawali przydział na c360... teraz po 30 latach w końcu nazbierali i spełniają "marzenia" na te swoje 10-15ha, bo nie sadzę aby więksi gospodarze mieli tak zacofane myślenie... a handlarze to wykorzystują bo tych dziadków jest relatywnie dużo aby się "bić " o te rupcie

Obstawiam, że jeszcze z 10 lat to potrwa bo obecni 30-40latkowie znają już dobrze zachodnie marki

 

Bardzo dobrze powiedziane,  a podobna sprawa z mf255 cena z kosmosu bo mało pali, ach gdyby tak z lini montażowych zetora schodziły na masową skalę ciągniki z silnikiem perkinsa, to to chyba taki z7211 4P byłby jak złoty gral wśród ciągników niedościgły wzór komfort niezawodność i ekonomia w jednym a fabryki SDF CNH i wielu innych zachodnich koncernów pobankrutowały by :)

Opublikowano
Dnia 2.05.2017 o 07:01, Wojtek026 napisał:

 

Bardzo dobrze powiedziane,  a podobna sprawa z mf255 cena z kosmosu bo mało pali, ach gdyby tak z lini montażowych zetora schodziły na masową skalę ciągniki z silnikiem perkinsa, to to chyba taki z7211 4P byłby jak złoty gral wśród ciągników niedościgły wzór komfort niezawodność i ekonomia w jednym a fabryki SDF CNH i wielu innych zachodnich koncernów pobankrutowały by :)

Zetor Nie byl By Zadnym Gralem

PRETKOSC TYLKO 28 Km/h ZACHODNIE 55 -65 Km/h fastrack 80km/h slaba hydraulika wedluk zachodnich skrzynia biegow z 60 lat 10/2 i tylko 2 zsynchronizowane 

Brak obrotow wom eco 

Brak blokady przedniego mostu 

Komunistyczna konstrukcja z lat 70i 80

Paliwozerny zacofany 

Dnia 28.04.2017 o 22:47, lukaschels napisał:

popyt, utarło się że Zetor to dobry prosty ciągnik co jest w sunie prawdą. ogólnie ładny wygląd. i wiele osób kupuje coś co już zna lub ma sąsiad. widać to po wsiach gdzie królują new holandy , John deere lub Zetor i nikt nie nic innego.
zasadniczo nie jest wart swojej ceny jednak przyznajmy każdy z nas chęcią by widział Zetora u siebie ale za inne pieniądze.

i myślę że jeszcze jest to że każdy jakiś mechanik jest w stanie go ogarnąć, znaczy tak wszyscy myślą. ale ogarnie Zetora to i inne zachodnie marki podobne mechanicznie.

na zachodzie podobnie jest z Fiatem który pomimo upływu lat jest uznany za moc i bezawaryjność i nie wiele gospodarstw go sprzedaję bo solidny wół do roboty. u nas z nim jest odwrotnie i nie wielu się decyduje.

TEZ KIEDYS MYSLALEM ZE ZETOR JEST DOBRY DOPUKI 5 LAT W NIEMCZECHFENDEM 200KM

NIE POJEZDZILEM TERAZ WIEM ZE ZETOR TO KOMUNISTYCZNY ZLOM I SZROT SLABY AWARYJNY CZESTO SIE PSUJACY DWAJ KUZYNI TEZ MIELI ZETORY PO PRZESIADCE NA JOHN DEERE SPRZEDALI ZETORY I NIECHCA ZNAC WIĘCEJ 

 

Opublikowano

Co życie ci nie miłe?  xD  Chcesz żeby cię tu publicznie zlinczowali fani Zytora.   :P

Opublikowano

U bauera rypał klika lat to teraz zgrywa cwaniaka.. ot i tyle... nasi jak już uzbierają na fendta w cenie zetora to nawet ze stodoły nie wyciągają bo strach o kolejna awarie

  • Like 1
Opublikowano
2 godziny temu, Fendias napisał:

Zetor Nie byl By Zadnym Gralem

PRETKOSC TYLKO 28 Km/h ZACHODNIE 55 -65 Km/h fastrack 80km/h slaba hydraulika wedluk zachodnich skrzynia biegow z 60 lat 10/2 i tylko 2 zsynchronizowane 

Brak obrotow wom eco 

Brak blokady przedniego mostu 

Komunistyczna konstrukcja z lat 70i 80

Paliwozerny zacofany 

TEZ KIEDYS MYSLALEM ZE ZETOR JEST DOBRY DOPUKI 5 LAT W NIEMCZECHFENDEM 200KM

NIE POJEZDZILEM TERAZ WIEM ZE ZETOR TO KOMUNISTYCZNY ZLOM I SZROT SLABY AWARYJNY CZESTO SIE PSUJACY DWAJ KUZYNI TEZ MIELI ZETORY PO PRZESIADCE NA JOHN DEERE SPRZEDALI ZETORY I NIECHCA ZNAC WIĘCEJ 

 

@zetorki12 

Reaguj

 

Ps. W temacie przewija się głównie 7211 - jaka on mógłby mieć blokadę przedniego mostu? :)

Tak w ogóle to ten pan na chyba jakiś kompleks Zetora, sądząc po jego postach

Opublikowano (edytowane)

Daj mu "spokuj" on nima głowy dzisiaj... 🤣🤣🤣🤣Cało noc nie spał bo go wylogowalo wczoraj o północy.... 😂

Edytowane przez ogarek
Opublikowano

A co te rude zawiniły ?może raporty posłać na nich?.... Oj przepraszam przecież ty nigdy.....😂😂😂😂

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez fendt614
      Witam ,szukam pomocy z racji tego że założyłem rozdzielacz nieco do tura stoll robusty F35 podłączyłem go bezpośrednio z pompy  T1 jako szeregowo do podnośnika jako drugiego rozdzielacza a T2 wolny spływ w skrzynia,.Pierwsze podpięci i kombinacje podpięcia tura pod 4 gniazda powinno być złącze Faster, moje pytanie jest takie czy przez źle wpięcie od tura moglem rozerwać pompę A1,A2,B1, B2 , czy po prostu ktoś podkręcił zawór ciśnieniowy na maksa że pompa nie wytrzymała? Jak logiczne i tanio sprawdzić rozdzielacz bez uszkodzenia kolejnej pompy, założyć kolejny zawór ciśnieniowy zabezpieczający odrazu za pompą?


    • Przez grzechu17
      Witam,sprawa wygląda następująco sprężarka chodzi ale nie bije powietrza. Co może być przyczyną?
    • Przez lukaszeekk24
      Witam do czego służą te pokrętła
    • Przez rolnikus21
      Witam, wczoraj zaczęły mi wariować wskaźniki na desce rozdzielczej. Temperatura spadała i podnosiła się, paliwo oraz powietrze spadało do zera.
      A teraz mam jeszcze problem że piszczy pod wskaźnikami na desce rozdzielczej.
      Sprawdzałem alternator, naciągałem pasek, sprawdzałem przewody pod deską i wszystkie wydają się w porządku.
      Czy ktoś wie jak to naprawić?
       
    • Przez Radek221
      Hej. Zetor proxima 7441 zgasł w trakcie jazdy, podczas rozebrania silnika były połamane 2 laski popychaczy reszta wygięta, po wymianie popychaczy i kreceniu kluczem wału zawór blokuje o tłok, rozrząd ustawiony prawidłowo. Wałek rozrzadu jak nowy głowica dwa lata po naprawie co może być przyczyną ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v