Skocz do zawartości
igor10246

Dlaczego Zetor taki drogi ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
zetor
igor10246    5

Witam temat jest ogólny ale sprowadza się do jednego generalnie dla czego zetory np 7211 5211 są takie drogie nawet w porównaniu do do ciągników tej samej klasy ale zachodnich np fendt 106s w dobrej kabinie idzie kupić za 25000 a odpowiednik zetorowski 7211 za 35000 i czym jest spowodowana ta cena ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    66

dostepnosc czesci nie za drogie czesci. troche marka uznawana za dobrą a ogulnie to sam niewiem ale. sam widze ze przesadne ceny są i napewno niejest to tyle warte

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

cris10    28

Zetor na ogół trzyma cenę , kiedyś za 110 konny ciągnik trzeba było zapłacić 150 tyś gdzie za zachodnią maszynę 200 tyś. Cena Zetora spadała 30 tyś bo forterka coś koło 120 tyś używana. A zachodni 200 kosztował a teraz 120 tak samo jak zetor , utrata 80 tyś. Mowa o rocznikach ok 2007 . Spowodowane jest to może przyzwoitą bezawaryjnością i tanią eksploracją. Zachodni Fendt będzie już wypracowany , natomiast zetor 7211 będzie mieć 3-4 tyś mtg a czasem mniej . Zetor 7211 cieszy się bardzo dobrą opinią , to też gra rolę w tej cenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    522
(edytowany)

Bo w komunie obecne dziadki marzyły o takich zetorach a dostawali przydział na c360... teraz po 30 latach w końcu nazbierali i spełniają "marzenia" na te swoje 10-15ha, bo nie sadzę aby więksi gospodarze mieli tak zacofane myślenie... a handlarze to wykorzystują bo tych dziadków jest relatywnie dużo aby się "bić " o te rupcie

Obstawiam, że jeszcze z 10 lat to potrwa bo obecni 30-40latkowie znają już dobrze zachodnie marki

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pietras892    364

Widocznie to dobre ciągniki. Wielu rolników ma na zetora fetysza ,ponieca ich niby ryk tego silnika,zaobserwowałem u siebie w okolicy takich co tuningują 60-tki zakładając im wydech zetorowski a o mocy zetora to legędy krążą że nie jednego zagraniczniaka by rozerwał. Jak to mawiają "Jeden woli jak mu cyganie grają,a drugi jak mu skarpety smierdzą"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    835

Cena spowodowana jest popytem na te ciągniki tak jak swego czasu na skode felicję - po wyjechaniu z salonu można było ją sprzedać z zyskiem bo był długi czas oczekiwania. A czy felicja to jakieś super auto ? W porównaniu z polonezem może i niezłe 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kitowiak    393

@lukbold pięknie opisales, jak to mówili dziadkowie mieć nowego zetora w tam tych czasach to było coś na całą wieś, a tak po za tym to paliwożerny smok, i tyle w tym temacie, robotę zbytnio nie zrobisz jeśli kupisz 7211 za 30 tyś... bezsens

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaschels    57

popyt, utarło się że Zetor to dobry prosty ciągnik co jest w sunie prawdą. ogólnie ładny wygląd. i wiele osób kupuje coś co już zna lub ma sąsiad. widać to po wsiach gdzie królują new holandy , John deere lub Zetor i nikt nie nic innego.
zasadniczo nie jest wart swojej ceny jednak przyznajmy każdy z nas chęcią by widział Zetora u siebie ale za inne pieniądze.

i myślę że jeszcze jest to że każdy jakiś mechanik jest w stanie go ogarnąć, znaczy tak wszyscy myślą. ale ogarnie Zetora to i inne zachodnie marki podobne mechanicznie.

na zachodzie podobnie jest z Fiatem który pomimo upływu lat jest uznany za moc i bezawaryjność i nie wiele gospodarstw go sprzedaję bo solidny wół do roboty. u nas z nim jest odwrotnie i nie wielu się decyduje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    66

jak ja w 89 kupowalem c360 3p. to obok na placu stal zetor 5245 i kosztowal 6000zl a moje 3p kosztowalo 3800 zl ale to bylo jak dzien i noc 3p byl bez budy a w zetorzepelen luxus duza kabina tapicerka itd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    835

A jak miała się ta cena do ceny ziemi? W tamtych czasach podobno za 2 tony owsa można było hektar kupić 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    66

dokladnie nie wiem jak z ziemią ale napewno byla tania na wsi byla bieda z ziemi ciezko bylo użyć nikt pola za bardzo nie chcial

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    197

Bo w komunie obecne dziadki marzyły o takich zetorach a dostawali przydział na c360... teraz po 30 latach w końcu nazbierali i spełniają "marzenia" na te swoje 10-15ha, bo nie sadzę aby więksi gospodarze mieli tak zacofane myślenie... a handlarze to wykorzystują bo tych dziadków jest relatywnie dużo aby się "bić " o te rupcie

Obstawiam, że jeszcze z 10 lat to potrwa bo obecni 30-40latkowie znają już dobrze zachodnie marki

Chyba kolega wszystko już tu powiedział. Ceny nabijają właśnie albo dziadki co kupili kiedyś zetora albo handlarzyny. Niestety ale statystyczny Polak jest dość zacofany i to co stoi za granicą na szrotach (zetory, passaty czy inne badziewie) jest u nas wręcz hitem za grube pieniądze. Kto pamięta jak wychwalano Fiata 126p czy Poloneza jakie to świetne samochody bo tanie, proste w naprawię i części dostępne, a teraz? Stoją kapcie po szrotach a Polak się wozi zachodnim samochodem który jeszcze 15 lat temu był uznawany za "napakowany" elektroniką która po 2 latach się popsuje. Jak widać samochody niektóre mają po 15-20 lat, jeżdżą, nie psują się i mają się dobrze. Podobnie w tym momencie jest z ciągnikami czyli to co stoi po szrotach na zachodzie jest ściągane do Polski. Zetor 30 letni czy nawet jakiś inny z przebiegiem 4 tys mth? Może i przebieg się zgadza ale po 5 remoncie, chyba nikt poważny w to nie wierzy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    354

jak ja w 89 kupowalem c360 3p. to obok na placu stal zetor 5245 i kosztowal 6000zl a moje 3p kosztowalo 3800 zl ale to bylo jak dzien i noc 3p byl bez budy a w zetorzepelen luxus duza kabina tapicerka itd

 

słabo z pamięcią u ciebie w 89r ceny były w milionach

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek026    22

Bo w komunie obecne dziadki marzyły o takich zetorach a dostawali przydział na c360... teraz po 30 latach w końcu nazbierali i spełniają "marzenia" na te swoje 10-15ha, bo nie sadzę aby więksi gospodarze mieli tak zacofane myślenie... a handlarze to wykorzystują bo tych dziadków jest relatywnie dużo aby się "bić " o te rupcie

Obstawiam, że jeszcze z 10 lat to potrwa bo obecni 30-40latkowie znają już dobrze zachodnie marki

 

Bardzo dobrze powiedziane,  a podobna sprawa z mf255 cena z kosmosu bo mało pali, ach gdyby tak z lini montażowych zetora schodziły na masową skalę ciągniki z silnikiem perkinsa, to to chyba taki z7211 4P byłby jak złoty gral wśród ciągników niedościgły wzór komfort niezawodność i ekonomia w jednym a fabryki SDF CNH i wielu innych zachodnich koncernów pobankrutowały by :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    835

I jeszcze przyczepa autosan D47 do kompletu i zestaw idealny 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
józefina80    2

Ja myślę, że to kwestia koloru - i kobiety i mężczyźni lubią czerwony :P (niby nie do końca w temacie ale -  to pierwsze co przyszło mi do głowy).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Rafal1994
      Witam mam myśli aby zmienić ciągnik i chciał bym abyście mi doradzili Na obecną chwilę posiadam ciągnik zetor major 80 z turem już 5 lat (1 właściciel) i już trzeci raz wymieniam przy nim rozdzielacz , koszt wymiany to około 4500zl, w tym roku mi się popsuł i w zeszłym też to samo, i myślę nad tym aby ten ciągnik sprzedać i kupić coś większego używanego typu deutz fahr AgroFarm 420, chciał bym się was dopytać czy warto zmieniać.?
    • Przez meld102
      Witam. Mam problem ze swoją proxą. Mianowicie słynne świecące się C i piszczenie. Nigdzie nie mogę znaleźć informacji o kodzie błędu - 3 razy zółw I raz żółw II. Przepracowane ma 800mtg chodzi bez tura. Problem pojawił się znikąd. Dzień wcześniej tretowała pryzmę, drugiego wywoziłem obornik. Na kolejny odpalam i błąd. Co do kalibracji też nie wiem jak to się robi, nigdzie nie mogę znaleźć takich info, na przeglądzie stwierdzili, że nie brak robić i nie pokazali. Wie ktoś może jak to się robi? I spis tych błędów może ma?
    • Przez Synisterrr
      Witam zakupiłem ostatnio dość okazyjnie zetora 25k po dużych modyfikacjach, posiada on 3 cylindrowy silnik IFA chłodzony powietrzem i jest z nim mały problem  bo az tak nie znam sie na mechanice  a  z jednego elementu  leje ropą  strasznie na zdjeciach zamieszczam element, bede wdzieczy za jakiekolwiek informacje co to jest jak to uszczelnic itp ;)


    • Przez adamek1942
      Witam panowie mam pytanie nr 1. czy to normalne żeby ciągnik po  pracy okolo 2 h(nawet nie ) miał tak gorący most tylni że aż się dotknąć nie da (parzy) ????? Hamulce nie trzymają bo słychać jest jak puszczają i zresztą czuć jak hamują trzeba dobrze nacisnąć pedał żeby zahamowały gwałtownie. Wcześniej pracowałem c 360 ale taki gorący to nigdy nie był nawet po sieczkarni od kukurydzy. 
      Drugie pytanie jest takie czy jest możliwość przedostania się oleju z silnika do skrzyni ??? albo do układu wspomagania ?? bo ubywa koledze oleju w proxie prosił żeby spytać,  a silnik pracuje bez zarzutów .
    • Przez Damians88
      Koledzy,
      Poszukuję sprawdzonego mechanika do Zetora 5340 z 2004r.
      Do wymiany są między innymi uszczelki przy silniku oraz pompa.
      Może być z moim dojazdem.
      Puławy, woj. lubelskie.
      Poproszę o namiary.
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.