Skocz do zawartości
Zbigi82

Problem z wałkiem napędowym WOM w C360

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Zbigi82    1

Mam taki problem już 2-gi raz rozbieram elementy, aby sprawdzać WOM II w C360, bo albo się nie załącza WOM albo załącza, ale wypada z jakby trybów i działa to tak, że można zatrzymać ręką.

 

 

Latem wymieniona została Tuleja napędu pompy hydraulicznej, coś tam poprawione dokręcone, ale nie rozwiązało to problemu jaki widać na zdjęciu. Teraz chcę wymienić też Wałek przekaźnika mocy z tulei na nowy.

 

Mam już w zasadzie prawie wszystko zdemontowane, ale teraz chcę wyciągnąć WOM II ten, który siedzi najgłębiej. Pamiętam pierwszym razem kilka miesięcy temu demontowaliśmy go i wyszedł. Teraz nie można go wybić, gdzie jest problem? Chodzi o wałek przekaźnika mocy, który siedzi najgłębiej. Jak widać latem go wyciągaliśmy, ale teraz tego zrobić nie możemy.

 

0_tujela_wom.jpg

 

Instrukcja mówi tak:

Jeśli więc chcemy zdemontować tylko WOM II wystarczy:

- zdjąć pokrywę wałka (ta od tyłu, gdzie wałek wychodzi podczepia się kosiarkę)

- odkręcić 4 śruby M8 i zdjąć korpus osłony WOM,

- odkręcić 4 śruby M10 i zdjąć pokrywę wraz z pierścieniem uszczelniającym,

- zdjąć z wałka pierścień osadczy sprężynujący za pomocą szczypiec,

- wyciągnąć wałek (można użyć wałka do przenoszenia napędu na kosiarkę czy inne urządzenie) zakładamy je na wałek w ciągniku i ciągniemy.

 

 

1_tyl_walka_wom.jpg

 

02_tuleja__pompy_hydraulicznej_c360.jpg

 

3_bok_ciagnika.jpg

 

4_pierscien_osadczy.jpg

 

 

Czy może dlatego, że nie wyciągnąłem jeszcze tulei napędu pompy hydraulicznej (zaznaczone na niebiesko)? Ale ona chyba wychodzi dołem więc najpierw należy wybić wałek przekaźnika mocy z tulei.

 

6_tuleja_pompy_hydraulicznej.jpg

 

Ktoś mi podpowie wiec jak wybić ten wałek przekaźnika mocy?

 

7_walek_wom.jpg

 

Nie wiem co robię źle latem to zdemontowaliśmy, a teraz jest problem. Czy przywalić porządnie i wyjdzie czy co kurdę?

 

 

p.s. pytanie inne które to jest sprzęgło wielowypustowe tulei napędu pompy hydraulicznej?

Instrukcja mówi Napęd z wałka odbiory mocy I na wałek odbioru mocy II przenosi sprzęgło wielowypustowe tulei napędu pompy hydraulicznej. Może to sprzęgło jest problemem, że mam coś takiego jak jest na video. Ktoś pod filmem napisał Wydarte tryby tak mi się wydaje miałem podobny problem, ale nie wiem o jakie tryby chodzi, a jak piszę latem nie widziałem, aby coś było zdewastowane, czy coś nie zazębia czy co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek617    0
Napisano (edytowany)

Witam więc tak albo posypały się zęby w tuleji napędu pompy lub na wałku I lub II przekaznikowym jeśli nie to to albo wygjęte widełki z przodu skrzyni , wałek sprzęglowy ,tarcza sprzęglowa podobne objawy a mogą być inne awarie więc wybij wałka I z łożyska do tyłu przez tuleje przekażnikową i będziesz widział co dalej.

Wpadne jutro tu około 9;00 jakby co

Edytowano przez waldek617

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbigi82    1

Właśnie o to chodzi, że nie mogę tego wałka wybić coś nie chce wyjść nie wiem czemu i też trochę ciężko bo to z boku prawej strony się wybija więc nie ma za bardzo jak

 

4_pierscien_osadczy.jpg

 

Widełko są OK z tyłu nawet założone nowe. Sprzęgło było robione latem nowe więc jest - tarcza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

waldek617    0

Pewnie diabeł sie zapiekł na pierścieniu łożyska . A nie dasz rady zdemontować 2 kratki i jakoś wybijać. Umnie jak robili remont skrzyni to rozebrali i złożyli szybko a jak przyszło się poprawiać po nich to rozpoławiałem 60 i tego wałka młotkiem z jakimś prętem wybijałem i ledwo poszedł bo przez to jedno okienko to bida .  a i sprawdz czasami przy wbitym przekadzniku tryb zaciska wałka może tak sie uda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez zbychu665
      Witam...
      Od niedawna mam ciągnik Wladimirec T25 wersja z poczatku produkcji z 2 lewarkami, mam pytanie. Jak tam sie włącza WOM? Bo ja nie mam pojęcia ;D
    • Przez krzycho88
      Witam.
      Przymierzam się do kupna takiego valmecika, ma on uszkodzony wałek wom gdy próbowałem włączyc to straszne zgrzyty było słychać i jeden z wałków (chyba ten 1000obr.) blokował się. Warto pchać się w taki ciągnik ?
      To że wyje podczas jazdy to normalne w nich ?
      Mieliście jakieś awarie w nich ?
      Jak wygląda sprawa mtg w silnikach SISU ? chodzi mi o żywotność 
      Wiem że mało kto posiada takie ciągniki ale prosiłbym o jakąs pomoc.
      Z góry dzięki i pozdrawiam
    • Przez kaj18
      Ostatnio WOM pracował 2 lata temu przy rozrzutniku bez zarzutu. 
      Dziś podpięty pod rozsiewacz po włączeniu (wszystkie ustawienia 540/1000/eco) pracuje chwilę(średnio ok 20sek), kontrolka WOM zaczyna migać i WOM zatrzymuje się powoli. Okresy pracy są różne - szybciej wyłączy się po zwiększeniu obrotów. Wyświetlacz na panelu pokazuje obroty w czasie pracy. 
      Późną jesienią pojawił się problem z pracą skrzyni biegów (wyskakuje błąd elektroniki i ciągnik sam przełącza biegi, nie pracuje wyświetlacz pracy skrzyni biegów), co najprawdopodobniej jest związane z wyświetlaczem pracy skrzyni na słupku prawym(wyłączenie wyświetlacza opornikiem-kostką przy nim likwiduje wszelkie błędy - skrzynia chodzi bez zarzutu)po 10-30 min pracy wyświetlacz się włącza i ciągnik pracuje prawidłowo.Piszę o tym bo może ma to związek - w instrukcji napisano,że AUTO5 może wyłączyć WOM powyżej 1900 obrotów przy trybie ECO).Serwis był, stwierdził uszkodzenie modułu silnika (wykazuje nieprawidłową temp płynu)- bez objawów w pracy ciągnika. 
      Po sezonie zauważyłem że okolica filtrów hydrauliki/skrzyni jest obklejona kurzem, stwierdziłem lekki wyciek oleju z redukcji wkręconej prawdopodobnie w rozdzielacz (ok10 cm przed "dużym"filtrem). Nigdy nie zauważyłem wcześniej mocniejszego wycieku/plamy, ale też nie był włączany WOM. Dziś po kilkunastu próbach włączania WOM i odstawieniu ciągnika na plac pokazała się solidna plama (30cm)oleju od tą okolicą.Czy taki ubytek oleju może powodować spadki ciśnienia=wyłączenie wom? 
      Wyjąłem i włożyłem przyłącza elektryczne okolicy wycieku, nic się nie zmieniło. 
      Czy mogę spróbować przełączyć kostki, żeby np. uruchomić WOM włącznikiem od blokady mechanizmu różnicowego?To bezpieczne? 
      Proszę o pomoc, może w Pn trochę przymrozi i będzie szansa zasilić uprawy. 

      Edytowany:po odłączeniu czujnika obrotów WOM wałek kręci przez ok 2-3 min, w czasie pracy kontrolka świeci przez 2-3 sek. potem miga (najczęściej4-krotnie) po czym znów świeci i tak kilkanaście cykli po czym się wyłącza. Obroty WOMu gdy kontrolka miga nie zmniejszają się (przynajmniej nie jest to widoczne w liczniku obrotów tarcz rozsiewacza.W czasie pracy WOMu wyciek z okolicy prawej, redukcji w którą wkręcony jest kolanko->metalowy przewód jest spory(kropla na sek)
    • Przez Petrol
      Mam pytanie o silnik hydrauliczny do napędzenia pompy opryskiwacza. Ktoś modernizował ? Macie jakieś doświadczenia? Chcę się pozbyć wałka i napędzać hydrauliką.
      Pozdrawiam
    • Przez RolPro10
      Witam! 
      Kupiłem wczoraj JD 2030 4x4 (1979r.) tak na spontanie w okazyjnej cenie i nawet tak dokładnie sie mu nie przyglądałem tylko sprawdziłem główne podzespoły czy są sprawne itp. Sprawdzałem wałek, kręcił sie dobrze wszystko chodziło jak należy. Dziś już u siebie na gospodarstwie podjeżam pod rozrzutnik i chce sprawdzić moj nowy nabytek w polu i wgl. Zakładam wałek od maszyny i jak zawsze po podpięciu sprzetu sprawdzam "na sucho" czy wszystko działa. Włączam przekaźnik i nic sie nie dzieje. Łańcuchy sie nie przesuwają wałek sie nie rusza. Odpinam sprzęt, odjeżdżam kawałek i sprawdzam wałek. Nie działa. Duże obroty wałek ani drgnie. Gdy jest włączony nie działa nawet próbowałem ręką go przekręcić ale nic to nie dało. Jest zablokowany, ale gdy traktor jest wyłączony wałkiem można ruszać i nie stawia oporów w obydwie strony. Nie wiem co może byc przyczyna Bardzo Prosze o Pomoc i Rade! Zaczynam swoją przygode z JD a tu taka niemiła niespodzianka Co może być przyczyną i jak sie do tego zabrać by to naprawić. Sezon na całego sie już, ciągnik stoi a ja nie moge nic nim zrobic POMOCY ! 
×