Skocz do zawartości
Zbigi82

Problem z wałkiem napędowym WOM w C360

Polecane posty

Zbigi82    1

Mam taki problem już 2-gi raz rozbieram elementy, aby sprawdzać WOM II w C360, bo albo się nie załącza WOM albo załącza, ale wypada z jakby trybów i działa to tak, że można zatrzymać ręką.

 

 

Latem wymieniona została Tuleja napędu pompy hydraulicznej, coś tam poprawione dokręcone, ale nie rozwiązało to problemu jaki widać na zdjęciu. Teraz chcę wymienić też Wałek przekaźnika mocy z tulei na nowy.

 

Mam już w zasadzie prawie wszystko zdemontowane, ale teraz chcę wyciągnąć WOM II ten, który siedzi najgłębiej. Pamiętam pierwszym razem kilka miesięcy temu demontowaliśmy go i wyszedł. Teraz nie można go wybić, gdzie jest problem? Chodzi o wałek przekaźnika mocy, który siedzi najgłębiej. Jak widać latem go wyciągaliśmy, ale teraz tego zrobić nie możemy.

 

0_tujela_wom.jpg

 

Instrukcja mówi tak:

Jeśli więc chcemy zdemontować tylko WOM II wystarczy:

- zdjąć pokrywę wałka (ta od tyłu, gdzie wałek wychodzi podczepia się kosiarkę)

- odkręcić 4 śruby M8 i zdjąć korpus osłony WOM,

- odkręcić 4 śruby M10 i zdjąć pokrywę wraz z pierścieniem uszczelniającym,

- zdjąć z wałka pierścień osadczy sprężynujący za pomocą szczypiec,

- wyciągnąć wałek (można użyć wałka do przenoszenia napędu na kosiarkę czy inne urządzenie) zakładamy je na wałek w ciągniku i ciągniemy.

 

 

1_tyl_walka_wom.jpg

 

02_tuleja__pompy_hydraulicznej_c360.jpg

 

3_bok_ciagnika.jpg

 

4_pierscien_osadczy.jpg

 

 

Czy może dlatego, że nie wyciągnąłem jeszcze tulei napędu pompy hydraulicznej (zaznaczone na niebiesko)? Ale ona chyba wychodzi dołem więc najpierw należy wybić wałek przekaźnika mocy z tulei.

 

6_tuleja_pompy_hydraulicznej.jpg

 

Ktoś mi podpowie wiec jak wybić ten wałek przekaźnika mocy?

 

7_walek_wom.jpg

 

Nie wiem co robię źle latem to zdemontowaliśmy, a teraz jest problem. Czy przywalić porządnie i wyjdzie czy co kurdę?

 

 

p.s. pytanie inne które to jest sprzęgło wielowypustowe tulei napędu pompy hydraulicznej?

Instrukcja mówi Napęd z wałka odbiory mocy I na wałek odbioru mocy II przenosi sprzęgło wielowypustowe tulei napędu pompy hydraulicznej. Może to sprzęgło jest problemem, że mam coś takiego jak jest na video. Ktoś pod filmem napisał Wydarte tryby tak mi się wydaje miałem podobny problem, ale nie wiem o jakie tryby chodzi, a jak piszę latem nie widziałem, aby coś było zdewastowane, czy coś nie zazębia czy co?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
waldek617    0

Witam więc tak albo posypały się zęby w tuleji napędu pompy lub na wałku I lub II przekaznikowym jeśli nie to to albo wygjęte widełki z przodu skrzyni , wałek sprzęglowy ,tarcza sprzęglowa podobne objawy a mogą być inne awarie więc wybij wałka I z łożyska do tyłu przez tuleje przekażnikową i będziesz widział co dalej.

Wpadne jutro tu około 9;00 jakby co

Edytowano przez waldek617

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbigi82    1

Właśnie o to chodzi, że nie mogę tego wałka wybić coś nie chce wyjść nie wiem czemu i też trochę ciężko bo to z boku prawej strony się wybija więc nie ma za bardzo jak

 

4_pierscien_osadczy.jpg

 

Widełko są OK z tyłu nawet założone nowe. Sprzęgło było robione latem nowe więc jest - tarcza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

waldek617    0

Pewnie diabeł sie zapiekł na pierścieniu łożyska . A nie dasz rady zdemontować 2 kratki i jakoś wybijać. Umnie jak robili remont skrzyni to rozebrali i złożyli szybko a jak przyszło się poprawiać po nich to rozpoławiałem 60 i tego wałka młotkiem z jakimś prętem wybijałem i ledwo poszedł bo przez to jedno okienko to bida .  a i sprawdz czasami przy wbitym przekadzniku tryb zaciska wałka może tak sie uda.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Karol0111
      jak go właczam to chwilke za kreci i przestaje chodzic a dopiero co go kupiłem i niewiem co to moze być , moze ktoś wie?
    • Przez kaszewskim
      Poszukuję elektryka do MF 3080. mam problemy z załączaniem się WOM, przedniego napędu oraz blokady mostów. Potrzebny mi jakiś namiar aby dowiedzieć się co może być nie tak .Może Wy macie jakieś pomysły jak to naprawić. Kupiłem Fergusona 2 dni temu i jeszcze do końca nie potrafię go dobrze obsługiwać. Z góry dziękuję za jakiś kontakt albo ewentualną pomoc.
    • Przez piotrek007
      witam mam MF 8110 i przestał mi dziłac podnośnik, blokada mostów ,WOM ale działa mi przedni naped a pól biegi te A B C D moge jedynie znieniać po wyciśnieciu sprzegła przewody i kostki spryskałem WD40 i bezpiecznik ok i nie wiem cio mogło sie stać pomocy dziekuje za odp
    • Przez wojtek93
      Witajcie! Mam pytanko. Otóż żeby w Masseyu włączyć WOM muszę przestawić dźwignię do przodu i dopiero mogę włączyć Wom guzikiem. Więc czy mogę włączyć sobie tą dźwigni i mieć ą tak cały czas do przodu a WOM włączać tylko guzikiem czy za każdym razem muszę robić najpierw wajchą a później guzikiem?
    • Przez osio
      Otóż to jest taki dla mnie szkopuł. Ostatnio gdy włączałem wom wskaźnik obrotów normalnie wskazywał czy na 540 czy na 1000 (przełączanie jest mechanicznie ) a teraz gdy jest na 540 to dobrze wskazuje a gdy na 1000 przełączam to wałek kręci się szybciej ale kontrolka pali się od 540 i wskaźnik wskazuje też jak by było na 540. Dodam ,że ostatnio wymieniałem uszczelniacz od wałka bo się lało :lol:
      I mi się zdaję że podczas wymiany nic nie przestawiłem bo tam trzeba było wyjąć wałek i nabić inny uszczelniacz. Nie wiem być może to jakiś czujnik ale nie wiem gdzie on może się znajdować.
      Proszę o pomoc może ktoś wie coś na ten temat ;[
×