Domek96

Wałek wom

Polecane posty

Domek96    0

Cześć mam pytanie czy w renault 75.14 z 84r trzeba wciskać pedał sprzęgła, żeby włączyć i wyłączyć dźwignią wałek wom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Wajchą po lewej stronie  siedzenia do góry i to jest sprzęgło na WOM - na naklejce o ile masz  powinno być napisane przez ile sekund  może być zaciągnięta

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Domek96    0
4 godziny temu, Partyzant85 napisał:

Wajchą po lewej stronie  siedzenia do góry i to jest sprzęgło na WOM - na naklejce o ile masz  powinno być napisane przez ile sekund  może być zaciągnięta

Właśnie nie mam naklejki dlatego nie wiem,no właśnie jak nie używam wałka wom to musi być zaciągnięta dźwignia do góry czy do dołu,a pytam się żeby pociągnąć to dźwignię trzeba wrzucać sprzęgło nożne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Dzwignia służy do załączania i wyłączania wałka wom i jeśli chcesz wyłączyć wałek gdzieś na zakręcie  np to dzwignia do góry i tam jest na zapadce coś jak ręczny w aucie że musisz guzik nacisnąć żeby zwolnić. Normalna pozycja dzwigni jest do dołu. Sprzęgła nożnego nie musisz wciskać bo ono tylko od jazdy jest. I jak opuszczasz dzwignie to powoli a nie żeby sobie opadła bo sprzęgło będziesz palił.

Foto naklejki z mojej Reni 75.12 RS  z nadwoziem R7731 - dzwignia tylko minutę w górze może być chyba bo nawet nie tłumaczyłem tylko tak wydedukowałem

Jak coś jeszcze nie wiesz to śmiało pisz

IMG_20190420_210759.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Domek96    0
20 godzin temu, Partyzant85 napisał:

Dzwignia służy do załączania i wyłączania wałka wom i jeśli chcesz wyłączyć wałek gdzieś na zakręcie  np to dzwignia do góry i tam jest na zapadce coś jak ręczny w aucie że musisz guzik nacisnąć żeby zwolnić. Normalna pozycja dzwigni jest do dołu. Sprzęgła nożnego nie musisz wciskać bo ono tylko od jazdy jest. I jak opuszczasz dzwignie to powoli a nie żeby sobie opadła bo sprzęgło będziesz palił.

Foto naklejki z mojej Reni 75.12 RS  z nadwoziem R7731 - dzwignia tylko minutę w górze może być chyba bo nawet nie tłumaczyłem tylko tak wydedukowałem

Jak coś jeszcze nie wiesz to śmiało pisz

IMG_20190420_210759.jpg

Czyli jak nie używam wałka wom to najlepiej jeździć z dźwignią spuszczoną 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Dokładnie tak. Jak jedziesz np z kosiarką uruchomioną to też dzwignia do dołu. Ta dzwignia to zwyczajnie drugi stopień sprzęgła tylko w ręce.

W jakiej kabinie masz swoją Renówkę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Domek96    0
1 minutę temu, Partyzant85 napisał:

Dokładnie tak. Jak jedziesz np z kosiarką uruchomioną to też dzwignia do dołu. Ta dzwignia to zwyczajnie drugi stopień sprzęgła tylko w ręce.

W jakiej kabinie masz swoją Renówkę ?

Renault 75.14 S  R7732 dokładnie taką

A jak jadę agregatem i robię nim na polu to wałek musi być włączony najlepiej czy nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie musi ale i tak się kreci nawet na luzie :D A i chyba dwie predkosci walka masz ale pewnie wiesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Domek96    0
1 godzinę temu, Partyzant85 napisał:

Nie musi ale i tak się kreci nawet na luzie :D A i chyba dwie predkosci walka masz ale pewnie wiesz

Zgadza się z tymi prędkościami 540/1000 obr/min Dzięki wielkie za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    10

Ja w swojej 7712 ts zanim się dowiedziałem że powinno się zaciągać sprzęgło wałka na 1 minutę, 3 lata jeżdziłem na zaciągniętym sprzęgle wom  cały czas i nic się nie stało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Niby nic ale kiedyś to wyjdzie w praniu. Pewnie naklejki nie miałeś nad dzwignią i nie wiedziales a instrukcję ciężko znalezc żeby sciągnąć z neta gdzies pdf ale chyba odżałuję 100 i kupie na ebay UK bo widzialem ze tam są

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez GrzywaRM
      Witam
      kupiłem MTZ i mam pytanie czy ten pręt pod skrzynią ze ściętymi  dwoma bokami na zdjęciu jest do zmiany prędkości obrotów wom? 

    • Przez misiekbz2
      Panowie mam taki problem że jak włącze wom pochodzi chwile pod obciążeniem i wałek przestaje pracować i pompa, dzwignia zostaje w tym samym miejscu na włączonym i słychać taki zgrzyt jak przy włączaniu wałka, gdy wcine sprzegło i wyłącze i włącze dzwignia znowu działa chwile i to samo. Ktoś cos miał podobnego?
    • Przez Arek
      Wymieniłem simering na nowy silikonowy i niestety olej nadal przecieka, wałek ma już wyżłobienie pod uszczelniaczem. Da się jakoś temu zaradzić oprócz wymiany całego wałka ?
    • Przez Freek
      Chciałbym wymienić końcówkę womu ale boję się że jak go wyciągnę to coś w skrzyni spadnie. Może ktoś coś takiego robił i może pomóc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj