Domek96

Wałek wom

Polecane posty

Domek96    0

Cześć mam pytanie czy w renault 75.14 z 84r trzeba wciskać pedał sprzęgła, żeby włączyć i wyłączyć dźwignią wałek wom

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Partyzant85    546
Napisano (edytowany)

Wajchą po lewej stronie  siedzenia do góry i to jest sprzęgło na WOM - na naklejce o ile masz  powinno być napisane przez ile sekund  może być zaciągnięta

Edytowano przez Partyzant85

<<aF TEAM>>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Domek96    0
4 godziny temu, Partyzant85 napisał:

Wajchą po lewej stronie  siedzenia do góry i to jest sprzęgło na WOM - na naklejce o ile masz  powinno być napisane przez ile sekund  może być zaciągnięta

Właśnie nie mam naklejki dlatego nie wiem,no właśnie jak nie używam wałka wom to musi być zaciągnięta dźwignia do góry czy do dołu,a pytam się żeby pociągnąć to dźwignię trzeba wrzucać sprzęgło nożne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Partyzant85    546

Dzwignia służy do załączania i wyłączania wałka wom i jeśli chcesz wyłączyć wałek gdzieś na zakręcie  np to dzwignia do góry i tam jest na zapadce coś jak ręczny w aucie że musisz guzik nacisnąć żeby zwolnić. Normalna pozycja dzwigni jest do dołu. Sprzęgła nożnego nie musisz wciskać bo ono tylko od jazdy jest. I jak opuszczasz dzwignie to powoli a nie żeby sobie opadła bo sprzęgło będziesz palił.

Foto naklejki z mojej Reni 75.12 RS  z nadwoziem R7731 - dzwignia tylko minutę w górze może być chyba bo nawet nie tłumaczyłem tylko tak wydedukowałem

Jak coś jeszcze nie wiesz to śmiało pisz

IMG_20190420_210759.jpg


<<aF TEAM>>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Domek96    0
20 godzin temu, Partyzant85 napisał:

Dzwignia służy do załączania i wyłączania wałka wom i jeśli chcesz wyłączyć wałek gdzieś na zakręcie  np to dzwignia do góry i tam jest na zapadce coś jak ręczny w aucie że musisz guzik nacisnąć żeby zwolnić. Normalna pozycja dzwigni jest do dołu. Sprzęgła nożnego nie musisz wciskać bo ono tylko od jazdy jest. I jak opuszczasz dzwignie to powoli a nie żeby sobie opadła bo sprzęgło będziesz palił.

Foto naklejki z mojej Reni 75.12 RS  z nadwoziem R7731 - dzwignia tylko minutę w górze może być chyba bo nawet nie tłumaczyłem tylko tak wydedukowałem

Jak coś jeszcze nie wiesz to śmiało pisz

IMG_20190420_210759.jpg

Czyli jak nie używam wałka wom to najlepiej jeździć z dźwignią spuszczoną 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Partyzant85    546

Dokładnie tak. Jak jedziesz np z kosiarką uruchomioną to też dzwignia do dołu. Ta dzwignia to zwyczajnie drugi stopień sprzęgła tylko w ręce.

W jakiej kabinie masz swoją Renówkę ?

  • Thanks 1

<<aF TEAM>>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Domek96    0
1 minutę temu, Partyzant85 napisał:

Dokładnie tak. Jak jedziesz np z kosiarką uruchomioną to też dzwignia do dołu. Ta dzwignia to zwyczajnie drugi stopień sprzęgła tylko w ręce.

W jakiej kabinie masz swoją Renówkę ?

Renault 75.14 S  R7732 dokładnie taką

A jak jadę agregatem i robię nim na polu to wałek musi być włączony najlepiej czy nie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Partyzant85    546

Nie musi ale i tak się kreci nawet na luzie :D A i chyba dwie predkosci walka masz ale pewnie wiesz


<<aF TEAM>>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Domek96    0
1 godzinę temu, Partyzant85 napisał:

Nie musi ale i tak się kreci nawet na luzie :D A i chyba dwie predkosci walka masz ale pewnie wiesz

Zgadza się z tymi prędkościami 540/1000 obr/min Dzięki wielkie za pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzeniek    7

Ja w swojej 7712 ts zanim się dowiedziałem że powinno się zaciągać sprzęgło wałka na 1 minutę, 3 lata jeżdziłem na zaciągniętym sprzęgle wom  cały czas i nic się nie stało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Partyzant85    546

Niby nic ale kiedyś to wyjdzie w praniu. Pewnie naklejki nie miałeś nad dzwignią i nie wiedziales a instrukcję ciężko znalezc żeby sciągnąć z neta gdzies pdf ale chyba odżałuję 100 i kupie na ebay UK bo widzialem ze tam są


<<aF TEAM>>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Jakubfm
      Witam, dziś rano pryskalem truskawki, wom działał bez zarzutu, pod wieczór kiedy zmieniłem opryskiwacz, wom przestał działać,  ikonka od walka normalnie działa, obroty tak samo, a wałek się nie kręci. Czy to wina zaworu? Dodam że prąd przed elektoro zawodem wszedzid dochodzi   
    • Przez MfKrystian
      Witam ostatnio z  dnia na dzień przestał mi działać w Mf 3080 Wom jak wlączam wogóle nie reaguje nie drgnie nawet Kontrolka od womu się nie paliła a nawet jak się nie paliła to i tak mi działał I jakoś dziwnym trafem przestał działać
    • Przez Veq9
      Witam
       
      czy mógłby mi ktoś proszę wytłumaczyć jaką funkcje pełni owa wajcha ( podejrzewam iż jest to zmiana prędkości wom z 540 na 1000 oraz odwrotnie), oraz jak ową wajchą manipulować by otrzymać owe prędkości tzn.  Należy ją wdusić, przekręcić czy jak, bo niezbyt wiem ???
      Z góry informuje iż jest to oryginalny element stosowany w Ursus 1634 wersja exportowa

    • Przez GrzywaRM
      Witam
      kupiłem MTZ i mam pytanie czy ten pręt pod skrzynią ze ściętymi  dwoma bokami na zdjęciu jest do zmiany prędkości obrotów wom? 

    • Przez misiekbz2
      Panowie mam taki problem że jak włącze wom pochodzi chwile pod obciążeniem i wałek przestaje pracować i pompa, dzwignia zostaje w tym samym miejscu na włączonym i słychać taki zgrzyt jak przy włączaniu wałka, gdy wcine sprzegło i wyłącze i włącze dzwignia znowu działa chwile i to samo. Ktoś cos miał podobnego?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj