Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich użytkowników:) Jestem nowy na forum ale liczę na wszą pomoc:) Posiadam MF 3060 o roku czasu i na koniec sezonu zapaliła mi się kontrolka od filtra skrzyni, okazało się że znajduje się w nim dużo opiłków takich mikroskopijnych, po wymianie oleju i filtra spokój był na dwa tygodnie a potem to samo i teraz już nie mogę nadążyć zmieniać filtrów. ogólnie wszystko działa tylko w ostatnim czasie zginęły hamulce nożne (ręczny jest) może wiecie co mu jest . Za dwa tygodnie jestem umówiony z mechanikiem ale czekam na waszą pomoc z góry dzięki Rutek

Opublikowano

Na 99% jest to o czym pisze @pablo, najlepiej nie używaj ciągnika do czasu naprawy, znam przypadek gdzie owe opiłki uszkodziły pompe hydrauliczną. Ktoś opisywał podobny problem na forum, z tego co pamiętam wspominał o 2000zł z robocizną ale to nie sprawdzone info.

Opublikowano
Te opiłki to pewnie z okładzin hamulcowych których juz pewnie nie ma i trzeba je wymienić wtedy pewnie hamulce powróca i musisz jeszcze olej w skrzyni wymienic po tym.

 

dzieki za szybką odpowiedż. Rozmawiałem z mechanikiem przez telefon to powiedział że jeśli to hamulce to prawdopodobnie cała skrzynia jest w opiłkach i trzeba ją rozbrać na atomy i cała wyczyścić a wymiana oleju to gdzieś tak ze 3 razy trzeba i może będzie dobrze:-) a wiesz może jaki olej najlepiej zalać ? dzieki Rutek

Opublikowano

http://www.agrofoto.pl/forum/olej-do-skrzyni-t8070.html Temat o olejach tam masz wszystko opisane.

 

Całą skrzynie chce rozbierac? Potrzebne to bedzie?

I jeszcze 3 razy zmieniac olej przeciez to kupe kasy na to pójdzie jak za litr trzeba gdzies koło 13zł dac razy chyba 55l wchodzi to mamy ponad 700zł i jeszcze trzy razy wymieniac to ponad 2100zł plus robocizna i okładziny czy naprawde to jest potrzebne bo ja niezbyt sie orientuje. Wie ktos?

Opublikowano

Może by była taka możliwość jak z samochodami znam przypadki że jak ktoś miał w samochodzie stary olej to przed wymianą serwis płukał skrzynie specjalnym środkiem tylko że tutaj są opiłki a w skrzyni samochodowej był stary olej tylko czy taki środek wypłukał by to trzeba by się radzić specjalistów w tej dziedzinie.

Opublikowano
rutek a jakim olejm miałeś zalaną skrzynię????

 

powiem tak olej miałem już wymieniany 3 razy a filtrów to nie zlicze nawet:) B) i wiem już teraz że błędem było zalewać agrol, niestety pierwszy raz go zalałem,potem zalałem lepszy olej agro truck ale nie pamiętam jakie miał parametry ale chyba 10w 40, w tej chwili zalany jest bardzo żaciutki olej do skrzyni automatycznych hipol atf 2 d pełen syntetyk. A tak wogole to może komuś zaoszczędzi kilka groszy to że filtr od skrzyni jakiś tam w podróbce kosztuje ok 300 zł a idealnie pasuje filtr od cięzarówki (chyba od dafa) nie pamiętam dokładnie symbolu ale mogę się dowiedzieć, a ten filtr kosztuje 70 zł. I teraz jeżdze na tych filtrach bo niema różnicy żadnej a kosztuje dużo taniej:)

Opublikowano
te opiłki mogą zrobić więcej szkód niż pożytku B)

krycha powiem ciże napewno już mi narobiło szkody bo zacinają mi się teraz elektrozawory i naprzykład kiedy wyłączam napęd kontrolka gaśnie a napęd cały czas jest włączony, muszę wtedy wykręcić zawór od napędu i na krótko go podłączyć kilka razy i wtedy na jakiś czas jest spokój B) ale to mało pocieszające

Opublikowano
powiem tak olej miałem już wymieniany 3 razy a filtrów to nie zlicze nawet:) B) i wiem już teraz że błędem było zalewać agrol, niestety pierwszy raz go zalałem,potem zalałem lepszy olej agro truck ale nie pamiętam jakie miał parametry ale chyba 10w 40, w tej chwili zalany jest bardzo żaciutki olej do skrzyni automatycznych hipol atf 2 d pełen syntetyk. A tak wogole to może komuś zaoszczędzi kilka groszy to że filtr od skrzyni jakiś tam w podróbce kosztuje ok 300 zł a idealnie pasuje filtr od cięzarówki (chyba od dafa) nie pamiętam dokładnie symbolu ale mogę się dowiedzieć, a ten filtr kosztuje 70 zł. I teraz jeżdze na tych filtrach bo niema różnicy żadnej a kosztuje dużo taniej:)

 

Chłopie, kto ci podpowiedział żeby do skrzyni MFa wlewać Hipol ?? B) Może nie wiesz, ale ten właśnie olej rozpuszcza tarczki hamulcowe w tych MFach i dlatego one słyną z zawodności skrzyń... Wiele osób leje AGROL i nie słyszałem żeby działo się coś złego ze skrzynią (nie wiem dlaczego Tobie on zaszkodził), może wcześniej podpinałeś maszyny od np. c-360 gdzie był hipol??

Dobrą alternatywą są oleje FUCHS, ale cena też jest wyższa...

Może faktycznie powinieneś przepłukać kilkukrotnie tą skrzynię jakimś specyfikiem... A o filtr zapytaj w hurtowni Filtrona - powinni coś dopasować. B)

Opublikowano

Chłopie, kto ci podpowiedział żeby do skrzyni MFa wlewać Hipol ?? B) Może nie wiesz, ale ten właśnie olej rozpuszcza tarczki hamulcowe w tych MFach i dlatego one słyną z zawodności skrzyń... Wiele osób leje AGROL i nie słyszałem żeby działo się coś złego ze skrzynią (nie wiem dlaczego Tobie on zaszkodził), może wcześniej podpinałeś maszyny od np. c-360 gdzie był hipol??

 

powiem ci tak że było kilku mechaników i kązdy miał taką samą reąkcję na to że zalałem agrol jak ty na hipol, a ten hipol który mam teraz zalany nie kosztował 6zł za litr tylko 12 zł za litr i to nie jest zwykły hipol tylko do automatycznych skrzyni biegów. Ale teraz już wiem że olej który powinien być tam zalany to (Do MF serii 30xx polecam BP Terrac 10W40, olej typu STUO, norma silnikowa: API CF-4/CE/SF, norma przekładniowa: 80W-90 API GL4, norma hydrauliczna: ISO VG 68/100. Co do innych opcji to wystarczy poszukać na forum B) ) i to jest olej którym mf jest zalewany fabrycznie i u mnie też taki będzie B)

Opublikowano

w ramach odświerzenia :)

już traktorek po remoncie właśnie się dociera :) całą przyczyną było odklejenie się okładzin hamulcowych co powodowało tarcie docisku o tarczę (metal o metal) stąd opiłki,koszt naprawy to:

*tarcze hamulcowe 2x 500 zł( u korbanków 1250 za szt) :)

*docisk hamulcowy( u korbanków 2400 zł) dorobienie u mądrego i zdolnego tokarza 60 zł (być może powie ktoś że to jakaś lipa ale robota solidna i tokarz daje gwarancję także jetsem dobrej myśli :)

*olej BP terrac super uniwersal 700 zł

*filtr do skrzyni od dafa 70 zł <_<

Nie jestem w stanie stwierdzić ile kosztuje naprawa ponieważ od razu robiłem remont silnika i za wszystko zapłaciłem 800 zł za robotę :):) ]

Moja rada dla użytkowników jest taka : jężeli będziecie mieli podobne objawy to radzę wymienić filtr góra raz i jeśli będzie się powtarzać szukać przyczyny :) a to że części kosztują niewiadomo ile to bajka wystarczy nie kupować u wiafdomo kogo :) mój remont kosztował 4200 zł pozdrawiam

Opublikowano

Agrol ??? hmmm W jd znajomy nalał no i jeden sezon i tarczek nie ma pułbiegi nie ddziałaja ciagni do orki sie nie nadaje bo na jednym biegu jeczy a na nizszym za wolno brak pułbiegów

Opublikowano

Bo to jest tak ze jeden chodzi (moze do czasu a moze bedzie chodził) a inny sie rozpadnie.

 

Ja tam bym przy wymianie oleju nie ryzykował i zalewał BP terrac a nie oszczedzał bo oszczedny dwa razy traci.

Opublikowano
kolego rutek22, zarzuć jeśli możesz dokładny symbol tego filtra hydrauliki od DAF'a jesli możesz bd wdzieczny :D

 

 

witam symbol filtra to OP 626/2 z Filtrona, a jest tak że z Mann Filter koszt około 80 zł pozdrawiam

Opublikowano (edytowane)

pytanie do jezdzacych na tych filtrach z Dafa, jak one sie sprawuja w porownaniu do oryginalow?

Edytowane przez nasil90
Cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano (edytowane)

Dołanczam sie do pytania Kazika jak to jest z tymi filtrami? Po co płacić 250 zł za filtr jak można założyć tanszy zamiennik;)

Mam jeszcze jedno pytanie a nie chce zakładać nowego tematu. Czy w odstojniku kurzu powinnien być jakiś wkład? bo u mnie nie ma nic w środku

Edytowane przez michasko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
       
      ___________________________________________________________________________________________________________
      AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 
       

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v