rastafarmer

Opony do MTZ-ta, jakie?

Polecane posty

seweryn20    825

Felga ze stara 266 lub R24 i opona o podobnej średnicy.

  • Like 1

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

No ale co dalej z tą felgą ze stara? Robiłeś coś takiego? Znasz kogoś, co tak zrobił? Ja mam 5 śrub.

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
panmino    26

No to jestem na właściwym tropie. Dlaczego tę felgę opisuje się 1200/20. Co to za oznaczenie te 1200? Szerokość podaje się przecież w calach.Średnica zewnętrzna w mm?

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Bo opisali ją matoły które pojęcia nie mają. To opona 12,00R20 czyli taki sam opis jak 13,6R20 czy 16,9R38.

Swojego czasu po prostu mówiło się tysiąc dwieście  i tak zostało.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Znalazłem takie oznaczenie w oponach ciężarowych 1200x500-508 http://www.stomil-poznan.pl/opony-do-pojazdow-ciezarowych-i-dostawczych. Szerokość obręczy pod tę oponę to 400mm. Czy to możliwe? To jest jakieś 15,5"!
A jaki zakres szerokości felg jest przeznaczonych do opon 13,6? Belshina podaje równo w12, petlas 10-12. Może zatem nie tylko Star 266? No i jaką szekość ma ta staroska felga?

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Johny6910    41

Opony od bizona z felgami założy czy nie, w sensie czy na śruby by pasowalo

felgi nie będą pasowały, chyba że powiercisz nowe otwory, normalny rozstaw szpilek 27,5cm a ruski zrobił 25cm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

a do mtz 82 wejdą pod błotniki 18,4 r 38? bo myślałem nad felgami 34 cale  ale im wyższe koło tym szybciej ruski pojedzie,  i zamierzam na przód starowskie 12.00 r 20 ciekawe czy je mi założą na zwykłe felgi 


a 18,4 duży balon i przy ciśnieniu 0,8 bara będze takie ładne ugięcie że będzie wzdłużnie opona przylegać do ziemi bardzo sporo 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Znalazłem piękny zestaw kompletnych kół 18,4/34 na 360/70/20, ale z obdliczeń mi wychodzi że to nie będzie grało w starym mtz-cie. Zestaw od pronara z 2004r. Czy one mają inne przełożenia w mostach?

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przełożenia identyczne jeśli ma most stożkowy. Musi pasować.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

A to co za oznaczenie? 16,9/14 - 38. I czy te pęknięcia to poważna sprawa? Znalazłem takie w dobrej cenie. post-42907-0-36409400-1428872211_thumb.jpgpost-42907-0-82196800-1428872173_thumb.jpg

post-42907-0-92887500-1428872958_thumb.jpg

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2406

16.9 to oznaczenie szerokości 14 pewnie wysokość profilu a 38 to wielkość . a te pęknięcia to poważną sprawa no ale zależy jaka cena


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

 a ta opona co pokazujesz to pewnie diagonalna skoro tak popękała, ale zależy ile woła bo może polatasz trochę na niej, dla mnie strasznie to nie wygląda, w ciapku też tak mam popękane to jest tylko z wierzchu, ja mam Volteryre 4 letnią to od agregatu uprawowego zaczęła mi pękać całe płótno zaraz przy feldze wyłazi ale już jeżdżę tak 1,5 roku i nic dalej się nie dzieje a palec pod płótno tam idzie włożyć ;) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Też mam taki dylemat co do wyboru producenta opon. Z przodu mam Voltyre i są dużo lepsze od tych białoruskich. Ruskie opony są lepsze a może sprawdzone w bojach Kamy ( w kamazie wytrzymują naprawdę spore obciążenia)

http://allegro.pl/opona-mtz-radialna-15-5r38-15-5-38-f-2ad-kama-i5614536203.html


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Jeden pies te wschodnie, jak chcesz lepsze to se kup jakąś klasę średnią, ale to już z 500zł drożej na sztuce.Petlas może?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

15,5 takie były i spokojnie wystarczają , nie widzę potrzeby aby go osłabiać większym obwodem.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Może jeśli robisz w rządkach ale normalnie.... na tych oponach ciągnik topi się na asfalcie! 

Jeśli traktor robi w polu pomyśl o szerszych oponach. Skorzystasz na uciągu i mniejszym ugniataniu gleby.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

He he widać że nie masz porównania jak mtz idzie na szerszych oponach. A różnica jest spora!!!


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Takie małe opony chcesz założyć do ruska?

Takie były oryginalnie montowane. Temat wiekszych opon był już wałkowany i reasumując jest to bardzo drogie rozwiązanie, bo opony kilka centymetrow szersze są w komplecie prawie 3000 droższe, plus wymiana przednich felg, które nowe kosztują ponad 1000zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No był wałkowany i gdybyś go przeczytał uważnie nie pisał byś tych bzdur.

Oryginalnie były montowane 15,5, 16,9 R38, 18,4R34 i 18,4R30.

Nie jest to drogie rozwiązanie biorąc pod uwagę przynajmniej w polu mniejszy poślizg kół przy ciężkiej robocie i związane z tym oszczędności na paliwie na przestrzeni kilkunastu lat użytkowania opony przez niektórych. Rachunek prosty i niepodważalny. A to nie jedyna zaleta.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Może i bzdury, ale nie spotkałem w starym Mtz 82 szerszych opon. W moim katalog części też takie nie występują. Katalog z 1982 roku, ciągnik z 1987 - przednie felgi nie pasują do szerszych opon. Ty masz swój ciągnik od nowości? I już były tam szersze felgi przednie? Który to rocznik?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez DżejSiBi
      Witam, belarus 1025.3, 12V/24V
      Poproszono mnie o poprawienie elektryki, choć się średnio znam na kabelkach. Ładowanie ogarnąłem, świece ogarnąłem, światła też i pare innych dupereli, ale ze wskaźnikami to mi już czaszka dymi.
      Ogólnie problem tkwi, że włączamy zapłon wskaźnik ciśnienia oleju w silniku pokazuje miedzy 5 a 6 bar + kontrolka braku ciśnienia oleju świeci na zgaszonym silniku xd kontrolka ostrzegawcza od wysokiej temperatury świeci, wskaźnik temperatury pokazuje poniżej 40stopni. Odpalamy silnik i kontrolka ciśnienia silnik gaśnie, wskaźnik pokazuje miedzy 3-4bar,(podpinałem też manometr i ciśnienie faktycznie w granicach 3-4bar) kontrolka za wysokiej temperatury świeci cały czas, ale wskaźnik temperatury normalnie prawidłowo wskazuje temperature w trakcie rozgrzewania sie silnika i po rozgrzaniu. Wskaźnik cisnienia oleju skrzyni po odpaleniu odrazu wali na maksa (tj18bar) 
      Teraz tak, masa kabiny jest zrobiona, dodatkowa do deski też, czujnik temp przy termostacie nowy, czujnik cisnienia silnk nowy DD6M taki jak był stary, rezystancja do masy na zgaszonym ok. 180ohm, wskaznik sprawdzałem potencjometrem noi reaguje normalnie, poprowadzone nowe kabelki od samego zegara aż po czujniki, kombinacje alpejskie robie i wszystko wskazuje że same zegary mają w sobie jakieś zwarcie czy cuś ale nie chce na darmo naciągać na pare stówek właściciela. Jak myślicie, wymieniać zegary czy jeszcze gdzie indziej szukac przyczyny
       
       
       
    • Przez aniszek1
      Witam, właśnie montuje nowy rozdzielacz do MTZ-a  Badestost 80l  dla pompy nsz32, która to ma przepływ nominalny ok. 55l/m jak wszyscy wiemy. Rozdzielacz ma  przyłącze zasilające o rozmiarze 1/2" więc i węże planuje kupić DN12 na m22x1,5 które mają średnicę wewnętrzną ~13mm. Więc z tabeli przepływu prędkość wychodzi ok 8m/s  więc będzie ok.
      Ale, mierząc średnicę wew. końcówki (zakucia) tych węży jak również kolanek m22x1,4 czy złączki m22x1,5  Większość ma średnicę 10mm! Dla wyjść nie ma to znaczenia bo i tak się je przytnie jakimś dławikiem. Ale Dla zasilania czy to nie wpłynie na grzanie się oleju? Te kolanka czy złączki zadziałają jako spowalniacze. zwiększając ciśnienie.
      Więc co w takim wypadku zrobić olać to? czy zwiększyć przewód na powrocie i zasilaniu do dn16?
       
    • Przez Beniio369
      Dzień dobry mam pytanie MTZ 82 odnośnie działania opuszczania pływającego w podnośniku. Przerobiłem hydraulikę wyrzuciłem regulator pod siedzeniem i ten od siły podnoszenia pod kierownicą zostawiłem aby główny rozdzielacz i bezpośrednio puściłem przewody do siłownika, jednak pomimo wstawienia regulatora hydraulicznego na pokrętle do węża od opuszczania to jak dam podnośnik na pływający to cały ciężar maszyny opada od razu jakby regulator nic nie dawał,
      czy podczas dania podnośnika na pływający to olej wraca również przewodem od podnoszenia a nie tylko od opuszczania?
    • Przez Szczawa
      Co zrobić aby rozwiązać ten problem???


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj