tobiaszek

renault 1181-4 mwm d226 jaki olej do silnika po remoncie??

Polecane posty

tobiaszek    0

witam wszystkich. jaki olej nalezy zastosowac do tego silnika po remoncie? chcialem fusch ale nie wien czy 15w 40 czy 10 w 40. i jeszcze maja jakies nazwy. pomozcie prosze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Po jakim remoncie? Silnik będzie docierany?


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
admon1212    10

myśle że 10 w40 wystarczy ponieważ robiłeś remont to niema potrzeby zalewania gęstrzym olejem. A co do marki to twój wybór ja niekierował bym się producentem a klasyfikacją i jakością oleju. ps ja po kaptalce zalewałem TURDUSEM i silnik czymał 6.5 bar na ciepłm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Przy takim "remoncie" teoretycznie wystarczyłby zwykły mineralny, jednakże ze względu na obecną porę roku lepszym wyborem będzie 10W30.

Zastosuj tylko markowy olej, bo te inne nie mają nic wspólnego z olejem poza nazwą. Nie patrz na gęstość oleju tylko jego lepkość.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tobiaszek    0

a fusch 15 w 40 mot?    ponoc dosc wysokiej klasy?


i wlasnie do do cisnienia bo po remoncie zamyka mi zegar. zrezygnowalem z kontrolki wstawilem sobie zegar do kabiny i mam na oku. ale zdecydowanie zamyka mi zegar. a na jkich wolnych obrotach chodza wasze renówki koledzy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Skoro uparłeś się na 15W40 to Twoja sprawa, ale nic dobrego dla silnika z tego nie wyniknie.

Nie, żeby coś się nagle stało, ale...

 

Jeśli chodzi o ciśnienie silników MWM był temat traktujący o tym: http://www.agrofoto.pl/forum/topic/96618-ci%C5%9Bnienie-oleju-silnikowego-mwm/page-2

W poście #23 kolega @Renault85-15TX ładnie o tym pisze. Choć, żeby osiągnąć takie ciśnienia są pewne uwarunkowania. Piszą tam ludzie mający pojęcie oraz tacy, którym się to tylko wydaje.

Trzeba tylko poszukać - to naprawdę nie boli. Co dziwniejsze, sam napisałeś tam posta #32, 16 listopada 2016 roku o godzinie 18:04.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    3893

Ja podobnie jak kolega Renault145 leje mobila do Fendt 615 i chodzi już 3 rok bez zastrzeżeń. Taki w zupełności wystarczy. Ten silnik to konstrukcja z lat 80 i nie potrzebuje niczego lepszego do szczęścia☺

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1155

mylisz się kolego, bo już w latach 80 do tych silników był zalecany 10w30 jak i 15w40


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinKa    155

Mój td226-4 dostał 10w40 a wcale nie jest po remoncie i gra gitara więc co tu się bać?

 

 

Sprawdź co zalecają  do Twojego silnika i zalej i po sprawie.

 

PS.Temat o olejach jest tak w ogóle już w przyklejonych ,patrzyłeś??

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Pytanie do znawców tematu: Jaki olej zaleca producent do tego konkretnego silnika? - znajdzie sie choć jeden ekspert co odpowie poprawnie?

 

Tylko konkretne odpowiedzi!

Nie takie: "mobil" - bo to jest żałosne, gdyż żaden producent nie ma w swojej ofercie tylko jednego produktu, tylko kilka. Jedne są naprawdę dobre inne przeznaczone tylko dla frajerów.

Edytowano przez AlaCapone

"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

TRACTORELF ST3 10W30 , TRACTORENAULT T2 SAE 15W30. oba te olej wystepowały też jako 10W40. Stosowanie lepkości zależało od temperatury

otoczenia . Są to oleje jakie jakie zalecało Ranault w 1984r oryginalna wlepka w ciągniku . Olej ze skrzyni można stosować w silniku

ponieważ jest typu STOU

Tyczy sie to silnika MWM D226-4 z 84r

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Niestety odpowiedź nieprawidłowa.

Doceniam jednak fakt, że dotychczas jako jedyny dokonałeś rozróżnienia klasyfikacji lepkościowej ze względu na temperaturę otoczenia. Szkoda, że nikt na to nie patrzy.

 

Pierwsza podpowiedź: Mamy dopiero 1974 rok, bo w tym roku Renault wprowadza model 1181-4 (R7674).

 

 

*Od razu zaznaczam, że na stronie:http://www.konedata.net/Traktorit/renault891.htm jest błąd, na innych zresztą także.

*Byłoby dobrze, gdyby ktoś napisał pełną nazwę: producent, nazwa oleju wraz z klasyfikacją lepkościową wg SAE.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Zgadza się i to tyczy sie mojego ciągnika i wiem to tylko dlatego zachowała się wlepka 

Myślę że nikt nie  odpowie na pytanie o zalecany olej w 1974 bo mało info jest w necie szukałem sporo na temat Renault Agriculture szczególnie o skrzyni bo jest sporo opinii że jest tam niemiecka skrzynia ZF

W tamtych latach było sporo wynalazków lepkościowych widziałem 15w30 , do mojego Fiata latem zalecają AMBRE 20W40 tez wlepka w kabinie

A co do firmy domniemywał że też ELF , Motul jeż francuski ale wątpie , chyba że w tamym czasie brali od niemców

 

Konedata ma wiele błędów , we wszystkich markach i modelach .

pozdr

 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Dobrze, że Ty to napisałeś: „nikt nie odpowie … o zalecany olej w 1974…”, bo ja już nie muszę. Jednakże dam jeszcze trochę czasu i zaczekam na odpowiedzi do soboty, dalej nie ma sensu. Wtedy podam poprawną odpowiedź powołując się na źródła i zamieszczę w swojej galerii zdjęcie oryginalnego opakowania tego oleju.

Masz słuszność co do marki, będzie to ELF.

 

Druga podpowiedź: W tym czasie był podział na oleje letnie i zimowe. Oleje wielosezonowe zaczynają wyłaniać się z otchłani niebytu.

 

 

Firma Renault Freres (Brcia Renault) powstała w 1898 roku, ale zapewne mało kto wie, że już w 1905 roku pierwszy oddział firmy powstał w Wielkiej Brytanii, a w roku 1907 także w Niemczech (Renault Automobil AG). Zatem to nie przypadek, ze montowano silniki MWM i PERKINS-a.

Jako ciekawostkę mogę podać, że od 1918 do około 1965 roku w swoich silnikach benzynowych Renault stosował oleje pod nazwą „Huile Renault 20”.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3grosze    76

TRACTORENAULT 200 tak sobie pomyślałem, API CC to pewnie na lata 70 ubiegłego wieku się załapał.

 

 

Druga podpowiedź: W tym czasie był podział na oleje letnie i zimowe. Oleje wielosezonowe zaczynają wyłaniać się z otchłani niebytu.

 

 

Jeżeli tak to może to:

zimowy ELF Performance 2 B SAE 10W

letni ELF Performance 2 B SAE 20

kraje tropikalne ELF Performance 2 B SAE 30

 

Jak coś wygrałem to piszcie śmiało. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Nie spodziewałem się, ale muszę jednak przyznać, że zgadłeś – gratulacje!

 

Pierwsza odpowiedź była nieprawidłowa. TRACTORENAULT 200 olej uniwersalny ciągnikowy (STOU) przeznaczone do maszyn rolniczych wyposażonych w silniki Diesla bez turbo. Specjalnie stworzony dla traktorów marki Renault. Był stosowany w silnikach wysokoprężnych (bez turbo), starszych typach ręcznych skrzyń biegów, układach hydraulicznych, silnikach benzynowych starszych typów (do 1980 roku).

 

Poprawna odpowiedź: ELF Performance 2B

 

ELF Performance 2B 10W (stosowany na okres zimowy)

ELF Performance 2B 20 (stosowany na okres letni)

ELF Performance 2B 30 (stosowany w krajach tropikalnych)

 

Tego oleju ELF już nie produkuje, dlatego trzeba go zastąpić obecnie produkowanymi o zbliżonych parametrach, zarówno jeśli chodzi o klasę jakości, jak i lepkości dostosowaną do warunków klimatycznych.

 

Jeśli ktoś stosuje oleje 15W w naszym klimacie zimowym to współczuję wyboru i więcej pytań nie mam – musi go coś boleć skoro wybiera nieodpowiedni olej!

Już w latach 70-tych ubiegłego wieku, w krajach o dużo łagodniejszym klimacie zimowym stosowano oleje 10W, zaś w Polsce, w dwudziestym pierwszym wieku rolnicy nadal są „sto lat za murzynami” i nie stosują się do zaleceń producentów niszcząc na własne życzenie i za własne ciężko zarobione pieniądze swoje ciągniki - nic tylko współczuć, ale co kto lubi.

 

Do kolegi tobiaszek :

Proponuję Ci zastosować olej 10W30, jak pisałem w poście #5 (tylko nie badziewie a olej markowy). Zrobisz, jak zechcesz, bo przecież każdy ma wolną wolę.

Sam od wielu lat stosuję oleje FUCHS. Do silnika specjalnie stworzony FUCHS AGRIFARM MOT 10W40. Nie proponuję Ci go na docieranie, bo ma rzeczywiście bardzo dobre właściwości smarne i nic Ci się nie dotrze.  :D  Jako następny olej jak najbardziej.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Więc patrząc na parametry olejów to wyszły problemy wysokim ciśnieniem na zimno w MWM.

 

Wszystko się zgadza ale pozwole sobie napisać że sformułowanie "sto lat za murzynami " tyczy się tych którzy mają nowe ciągniki i leją nie odpowiednie i tych co robią kapitalkę i leją znów gęstego gluta.

 

Ale do rzeczy pojedziemy na przykładzie MWM czyli RN i FENDT , wszystkie z zachodu mają ponad 10 tyś godzin a daje im więcej nawet do 20 tyś . Mój grechot ma 10 tys minimalnie w orce na oleju fuchs 15w40 przy temp na dworzu ciśnienie ma  min-max 1.8 do 4.5 przy zalecanym 10w30 spadnie już krytycznie . Mam robić remont ?? Na rzadkim oleju sie wykończy szybko na bardziej lepkim zrobi prawdo podobnie do kilku tyś godzin.

Gospodarstw 20-50 ha nie stać na remonty kapitalne zachodnich ciągników bo ceny części są w Euro a wypłaty w PLN , wiec leczą objawowo a prościej mówiąc drutują , lecz wszystko ze zdrowym rozsądkiem . 

Trudno jest też wymagać od rolników a nawet mechaników wiedzy z przed 43 lat kiedy nie ma materiałów nawet w necie i przy tym nawale roboty żeby przeżyć w tych czasach nawet nie ma kiedy zastanowić sie nad tematem oleju

 

Porada dla kolegi który robił remont jak najbardziej trafna ale nie dla silników ponad 10 tyś godzin 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Pisząc to sformułowanie: "sto lat za murzynami" miałem na celu zmotywowanie polskich rolników do myślenia i dobierania oleju na podstawie klasy jakościowej i lepkościowej a nie ocenianie kogokolwiek. Olej dobiera się do konkretnego silnika, jego stanu technicznego, obciążenia, pory roku, czyli temperatur pracy silnika ... - zresztą sam o tym wspominasz. Bierze się pod uwagę przede wszystkim zalecenia producenta, jak również obecny postęp technologiczny i naukowy. Dzisiejsze oleje wielosezonowe z pakietem dodatków uszlachetniających nijak się mają do tamtych, nawet z lat 80-tych.

 

Staram się odpowiadać na konkretne pytania i problemy autorów postów - choć nie zawsze trafnie. :)

 

Śmieszy mnie, jak ktoś pisze, że stosuje olej marki "X" nie podając pełnej nazwy - oznacza to jednoznacznie, że na 100% nie ma pojęcia jaki olej powinien zalać! Lubię czytać takie posty.

 

Na zakończenie: Fakt, że ktoś podaje iż ma takie to a takie ciśnienie nic nie mówi, jeśli nie poda dla jakiego oleju i w jakich warunkach przeprowadzany był pomiar oraz ile mth przepracował dany olej. Nie przez przypadek Renault zalecał przez pierwsze kilka minut pozostawienie na postoju i utrzymywanie średnich obrotów silnika! - właśnie po to, aby ustabilizować ciśnienie. (W okresie ziomowym ten czas należy proporcjonalnie wydłużyć).


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Renault85-15TX    190

Ja już kiedyś pisałem jakie mam ciśnienie na oleju 10w40 olej Rimula R6 na liczniku 10tyś ile w rzeczywistości to pewnie tylko Bóg wie (o ile sie interesuje ciągnikami). Teraz mam ochotę zalać 10w30 ale pewnie to latem zrobię tak na próbę porównawcza a może się sprawdzi i będzie cały czas lany 10w30. Jedynie nie rozumiem ludzi co chcą lać 15w40 (fakt sam byłem taki głupi i lałem przez 3 lata 15w40 i już nigdy przenigdy nie zaleję go do Renaty). Jeśli kupujecie ciągnik który nie wymaga remontu silnika lejcie olej jednak o lepszej jakości fakt że będzie trochę droższy niż popularny TURDUS ale zaoszczędzicie w przyszłości na remoncie. 
Na tym oleju co podałem wyżej mam ciśnienie 6 przy 1500 obr/min ciągnik rozgrzany na ile się dało (orka ciężka) temperatura powietrza 2C. To nawet nie chce myśleć jakie było by ciśnienie na oleju 15w40. 


Vixa balet :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

 

 

Śmieszy mnie, jak ktoś pisze, że stosuje olej marki "X" nie podając pełnej nazwy - oznacza to jednoznacznie, że na 100% nie ma pojęcia jaki olej powinien zalać! Lubię czytać takie posty.

 

 

 

A co to da że napisze mam teraz FUCHS MOT 15W40 ?? Wcześniej był TURDUS 15W40 po drodze lałem PLATINUM 15W40 .

Po przepracowaniu też różnicy na zegarze nie widzie , może dostaje sie ropa albo olej hydrauliczny po 200h olej w sprawnym silniku bez turbo generującym z ponad 4L  80-90 KM nie ma prawa zmienić właściwości że wariuje ciśnienie , pewnie jest zasiarczony ma w sobie opiłki ale nie ciśnienie

Na wszystkich tych olejach miałem takie same ciśnienia w granicach błędu , przy tych samych warunkach czy to na ciepło czy zimno.

Co do marki oleju to jest chwyt reklamowy w Europie jest kilka producentów baz i dodatków a marek olei kilkadziesiąt 

Leje 15W40 bo mam zużyty silnik ot tyle.

 

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5015

Zależnie od tego co napisze, wiem z kim mam do czynienia. Skoro napisanie pełnej nazwy oleju jest dla niego za trudne, to tym bardziej odpowiedni jego dobór.

 

Skoro nie potrafi napisać/przepisać od trzech do pięciu wyrazów wiem, że nie zwraca na to uwagi lub jest to dla niego za trudne a dalsze jego wywody są nie prawdziwe, bo opierają się na złych przesłankach - choć nie dla niego samego. Po części może także oznaczać, że nie skończył Szkoły Podstawowej, a także ma dość zaburzoną percepcję lub ograniczone możliwości poznawcze.

 

Z takimi staram się nie dyskutować, bo nie ma najmniejszego sensu.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Krzysztof81    3893

Dzieje się tak ponieważ niektórzy nie rozumieją że firmy takie jak JD, Claas, NH czy nawet mniejsze nie mają swoich rafinerii, w których produkują olej. One nawet nie mają rozlewni w których by go rozlewały. One a w niektórych przypadkach tylko producent silników, lub przekładni zaleca olej o określonych parametrach więc zleca firmie konfekcjonowanie takiego oleju z naklejką JD czy Claas, który kosztuje 50% więcej od takiego samego bez tej etykiety. Wtedy jakiś mądraliński twierdzi że on leje tylko oryginalny olej a nie jakiś badziew. Podobnie jest w samochodach. I tak volvo z silnikiem renault w v40 zaleca zmianę oleju co 10tyś km a Renault  w swoim samochodzie z identycznym silnikiem co 15tys km. I weż tu bądź mądry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez PiterParker
      Mam wyciek oleju że skrzyni a dokładnie jest pod skrzynią dekiel przykręcany na 4 śruby w który wchodzi rura ciągnące się po dole skrzyni w stronę mostu. W tym dekielku jest otwór i wystaje zawleczka. Po zawleczcze co jakiś czas spływa kropla oleju. Jest to malutki wyciek ale po dłuższym postoju ciągnika w jednym miejscu zauważalna jest plamka na betonie czy kostce. Czy ktoś orientuje się do czego jest w/w zawleczka ? Jak się do tego dobrać?   

    • Przez kuchar0071
      Witam
       
      Jesłi ktos ma podobny ciagnik i wie do czego kazdan lampka jest przypisana i co ona oznacza bede wdzieczny za opisanie lub wysłanie instrukci serwisowej lub obsługii
       
      adamkucharskiair@gmail.com

    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj