Polecane posty

Ursus-23    122

Nawet jeżeli znajdziesz pompę rozdzielaczową pasującą do 2 cylindrowca to koszt takiej przeróbki będzie nieopłacalny ;) Jeżeli pompa w c330 jest zdrowa to nie ma sensu jej zmieniać na inny typ, mocy i tak nie odczujesz a tylko kase stracisz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7905

kolego niema sensu takiej przeróbki robic bo kase stracisz i mocy też może być mało przy cięższej pracy bo bendzie miałza mało paliwa tak jak to jest w 3p albo mf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

winisz pompę rotacyjną o to, że traktor który ma mieć 47KM ma te 47 a nie 52? psss daj się zaorać i co do tego ma Mf?

Oczywiście: wziąłeś na hamownie 3P z pompą rotacyjną i rzędowa (można bez problemu kupić) i stąd te wnioski :D

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stempos1980    7905

kolego ja niewinie pompy w 3p tylko ta pompa tak jest skonstruowana ze po prostu w pewnym momencie brakóje paliwa .ja mam w mf 255 załozonom pompe sekcyjną to jest całkowicie inny ciągnik

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

całkowicie inny traktor to ja mam po założeniu nowej pompy rotacyjnej... ot i tyle... Ty pewno sprawnej pompy nie wymieniłeś na sekcyjną więc czy aby napewno masz dobre porównanie? to by trza na hamowni dociekać prawdy bo wydawać nam się może dużo

http://www.agrofoto.pl/forum/topic/49625-rzedowa-pompa-w-mf-255/ jakoś nie widać tego Twojego zachwytu w tym temacie

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

kolego ja niewinie pompy w 3p tylko ta pompa tak jest skonstruowana ze po prostu w pewnym momencie brakóje paliwa .ja mam w mf 255 załozonom pompe sekcyjną to jest całkowicie inny ciągnik

Gdy byś miał pojęcie jak działa pompa rozdzielaczowa to byś nie pisał takich historii ( takich bzdur). W każdej pompie rotacyjnej można zwiększyć dawkę paliwa (tak że heloł?). Po za tym rozdzielaczowa ma tą przewagę że na wszystkie cylindry podaje jednakową dawkę i ma regulowany kąt wtrysku, który to daje główną przewagę nad sekcyjną. Kto ma pojęcie jak działają pompy sekcyjna i rotacyjna, to każdy powie że bardziej ekonomiczna (sprawna ) jest rotacyjna. Powiem że w hierarchii to było tak że najpierw były :rzędówki, potem rotacyjne a teraz CR (z małą przejściówką na pompowtryski). To się nazywa postęp (ewolucja).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Kąt wtrysku i dokładnie dawkę da się ustawić i w sekcyjnej z dokładnością większą niż jest wystarczająca. A i to mało ważne bo kolega pytał o pompę rozdzielaczową do c-330 a nie 60-ki. A mi taka znana jest tylko we władku.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Skoro  rotacyjne pompy maja tak ogromną przewagę nad sekcyjnymi - to niech mi ktos wytłumaczy  dlaczego  Fendt jeszcze  w  90 -tych latach stosował pompy sekcyjne? to raczej wiodąca marka - więc na pewno  nie  dlatego że  byli  zacofani... 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

No niestety rotacyjne pompy mają więcej zalet, na bank jest tańsza i nie koniecznie trwalsza. A dla czego tak długo stosuje się rzędowe.... bo dla jednych są ważne takie zalety a dla drugich inne. A każda ma inne.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Skoro  rotacyjne pompy maja tak ogromną przewagę nad sekcyjnymi - to niech mi ktos wytłumaczy  dlaczego  Fendt jeszcze  w  90 -tych latach stosował pompy sekcyjne? to raczej wiodąca marka - więc na pewno  nie  dlatego że  byli  zacofani... 

No. nie wiem jakie Ty Fendt-y oglądałeś, ale rocznik to był w nich przekręcony. Renówki z lat 80-tych są na pompie rotacyjnej a tam te same silniki MWM co w Fedt-ach. Widziałem tylko jednego fendt-a na rzędówce ,tylko że był z początku lat 80-ych.

 

@seweryn20 nie wiem czy się dobrze rozumiemy, ale pisząc o regulowanym (powinienem napisać "zmiennym") kącie miałem na myśli to że kąt się zmienia zależnie od obrotów silnika a dokładnie to tak że im wyższe obroty tym zapłon wcześniejszy i odwrotnie i to jest główną przewagą nad rzędówką 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

A to pasuje. Tam po części początek wtrysku paliwa zmienia zmienny początek tłoczenia krawędź sterująca czy zamykająca nie pamiętam dokładnie tłoczka.

W każdym razie dziś obie już niestety odchodzą w zapomnienie.  


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Można to porównać do regulatora zapłonu(odśrodkowego) w benzyniakach. Kto miał malucha, fiata lub poloneza to wie jak to działało. W pompach rotacyjnych jest hydrauliczny ale chodzi o to samo, oszczędność paliwa i lepszą kulturę pracy.

Bo silnik na niskich obr. ma mieć późniejszy zapłon (jest więcej czasu na spalanie) a na wysokich wcześniejszy. W rzędówkach gdzie kąt jest ustawiony na stałe, wybiera się "złoty środek" ale wtedy jest twardsza praca na wolnych i nie do końca wczesny na szybkich. Obydwa przypadki powodują niestety nieco większe spalanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grego    385

Jak już tak wspominamy o historii, to w latach 2 tys. rzędówki montowano na pewno w Case w silnikach cumminsa i to bodaj była przesiadka z rotacyjnej, w deutzach też rzędówki były w tych latach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

No. nie wiem jakie Ty Fendt-y oglądałeś, ale rocznik to był w nich przekręcony. Renówki z lat 80-tych są na pompie rotacyjnej a tam te same silniki MWM co w Fedt-ach. Widziałem tylko jednego fendt-a na rzędówce ,tylko że był z początku lat 80-ych.

 

 

W  tym  roku wiosną ze  szwagrem  jezdziłem,  szukał  514 i kupił  z  95  roku i  jest pompa  rzędowa  BOSCHA .

A w jakich  fendtach z  lat  90- tych,  widziałeś pompę  rotacyjną? Nie  w  renault tylko  w fendtach ?


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Szczerze, to nigdy nie szukałem fendt-a, jest za drogi dla mnie, czasem przy okazji coś się zerkneło.  Z silnikami to tak sobie wydedukowałem że jak w renówkach były na rotacyjnej to i pewnie w fendt-ach też skoro te same silniki MWM. Ale jak twierdzisz że są na rzędówkach to ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel885    2279

Renault miał swoje pompy RotoDiesel, ten sam silnik ale z fendta nie założysz do renault - inne mocowanie koła zamachowego na wale 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1153

silniki do fendt'a były na pompie rzędowej, mimo że w tych samych latach i te same silniki w renault miały rotacyjne


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursus-23    122

Pompy rotacyjne są "uczulone" na słabą jakość paliwa, może dlatego fendt dał sobie z nimi spokój, kosztem kilku zł i paru koni mieli jednak trwalszy silnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KULAWA_KOZA    156

Nawet jeżeli znajdziesz pompę rozdzielaczową pasującą do 2 cylindrowca to koszt takiej przeróbki będzie nieopłacalny ;) Jeżeli pompa w c330 jest zdrowa to nie ma sensu jej zmieniać na inny typ, mocy i tak nie odczujesz a tylko kase stracisz

 

dokładnie .Po co coś montować bez sensu , jak efektu tego nie bedzie , już niektórzy zamontowali turbine do c-330 z myślą że ciagnik bedzie mocniejszy a tak na prawde jest tylko kupa dymu i 10 koni słabszy.

No ale co sie nie robi dla internetu i szpanu :lol: :lol: :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jedyna mi znana pompa która by spasowała jest z władka. Koszt przeróbki nie był by kolosalnie wysoki tylko nie wiem po co to robić. Mocniejszy nie będzie bo nie jest to kwestia pompy a oszczędniejszy.... przecież 30-ha i tak mało pali.  


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    392

Jak dla mnie rotacyjna jest bardziej bezobsługowa i mniej pali , rzędową co jakiś czas trzeba prze-regulować, ale będzie chodzić na gorszym czystym paliwie .

Czyste dobre paliwo służy wszystkim.

A co na to np Wikipedia

Tylko, że oba rozwiązania nie spełniają aktualnych norm czystości spalin. Moc zależy jeszcze od ilości powietrza i lepszego rozpylenia paliwa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1448

Jedyna mi znana pompa która by spasowała jest z władka. Koszt przeróbki nie był by kolosalnie wysoki tylko nie wiem po co to robić. Mocniejszy nie będzie bo nie jest to kwestia pompy a oszczędniejszy.... przecież 30-ha i tak mało pali.  

 

Do Władka zakładają pompę od C330 bo podobno jest lepsza, to po co przerabiać w drugą, gorszą stronę? Ale jakby założyciel wątku się uparł to pewnie ubiłby dila z użytkownikiem T25 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez TofikWampir
      Jak w temacie poszukuje nowej kosiarki do Ursusa 2812.
      Kosiarka będzie pracować na 10 ha.
      Ogólnie myślałem żeby kupić Samasz Samba 200.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj