Zaloguj się, aby obserwować  
peres

Problem z silnikiem w zetorze 5211 POMOCY!!!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
peres    1

witam jestem tu nowy

mam taki problem, mam zetora 5211 wytwarza sie w silniku kompresja powietrza która przedostaje się w dół bloku powodując wyrzucanie oleju przez odprężnik na boku bloku oraz kompresja ta idzie do chłodnicy. Dawniej się tak działo, zrobiłem kapitalkę silnika (tłoki, tuleje, pierścienie...) i niestety dzieje się się tak nadal, czy może to być przyczyna głowicy? Proszę o pomoc bo nie da się nim nic robić :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prezesmax    4

mmoże być głowica albo blok a jak robiłeś kapitalke to uszczelki były ok nie przepalone?? a nie przegrzałeś go ?? a wcześniej to nagle sie to stało ??


Zetor i tylko Zetor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    1123

Przyczyną może ale nie musi być pęknięta głowica, głowica była planowana???

Może też być to wina uszczelki, zaraz po remoncie tak się zrobiło czy może i przed remontem tak było?


"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

 

GG 8872878

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyrolnik    17

Ściągnij głowice, sprawdź pierścienie, posprawdzaj uszczelki, i oddaj blok jak i głowicę do planowania :lol:


Honda - The Power of Dreams :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peres    1
mmoże być głowica albo blok a jak robiłeś kapitalke to uszczelki były ok nie przepalone?? a nie przegrzałeś go ?? a wcześniej to nagle sie to stało ??

 

 

uszczelki były w stanie dobrym, przegrzać to się nie przegrzał bo temp. dochodziła max do 75 stopni, stało sie to ok dwóch miesięcy po kupnie przy kultywatorze to wtedy poszło ze 4 litry oleju przez ten odprężnik i przez zabezpieczenie to no sprężarce, przez to robiłem remont silnika bo myślałem że to pierścienie ale nie.

po remoncie to pochodził tak z 20 godzin i zaczął znowu wyrzucać olej, aha wymienione zostały dwie głowice jedną wymieniał poprzedni właściciel a drugą ja ponieważ gdy ściągałem je to na środkowej głowicy wtrysk był zardzewiały i cały zalany płynem chłodniczym.

 

uszczelki były w stanie dobrym, przegrzać to się nie przegrzał bo temp. dochodziła max do 75 stopni, stało sie to ok dwóch miesięcy po kupnie przy kultywatorze to wtedy poszło ze 4 litry oleju przez ten odprężnik i przez zabezpieczenie to no sprężarce, przez to robiłem remont silnika bo myślałem że to pierścienie ale nie.

po remoncie to pochodził tak z 20 godzin i zaczął znowu wyrzucać olej, aha wymienione zostały dwie głowice jedną wymieniał poprzedni właściciel a drugą ja ponieważ gdy ściągałem je to na środkowej głowicy wtrysk był zardzewiały i cały zalany płynem chłodniczym.

 

 

no i ja już nic nie rozumiem dzisiaj sprawdziłem że jak ma lekką robotę to właśnie się to dzieje( opisane wyżej) a jak chodzi np przy bronach to jest wszystko elegancko, po prostu zero pomysłów jaka moze być przyczyna POMOCY!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RobertN    1

Jeżeli masz dobre tuleje pierścienie i tłoki to przyczyna musi tkwić w głowicy. Pościągaj głowice, najpierw wlej płyn np. denaturat to tuleji w której tłok jest na dole i niech postoi jakiś czas, będziesz widział czy nie ubyło, później następne tuleje tak samo. Jeżeli nic nie będzie to znaczy że głowica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj