Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
peres

Problem z silnikiem w zetorze 5211 POMOCY!!!

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
peres    1

witam jestem tu nowy

mam taki problem, mam zetora 5211 wytwarza sie w silniku kompresja powietrza która przedostaje się w dół bloku powodując wyrzucanie oleju przez odprężnik na boku bloku oraz kompresja ta idzie do chłodnicy. Dawniej się tak działo, zrobiłem kapitalkę silnika (tłoki, tuleje, pierścienie...) i niestety dzieje się się tak nadal, czy może to być przyczyna głowicy? Proszę o pomoc bo nie da się nim nic robić :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prezesmax    1

mmoże być głowica albo blok a jak robiłeś kapitalke to uszczelki były ok nie przepalone?? a nie przegrzałeś go ?? a wcześniej to nagle sie to stało ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sadek    449

Przyczyną może ale nie musi być pęknięta głowica, głowica była planowana???

Może też być to wina uszczelki, zaraz po remoncie tak się zrobiło czy może i przed remontem tak było?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lysyrolnik    14

Ściągnij głowice, sprawdź pierścienie, posprawdzaj uszczelki, i oddaj blok jak i głowicę do planowania :lol:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peres    1
mmoże być głowica albo blok a jak robiłeś kapitalke to uszczelki były ok nie przepalone?? a nie przegrzałeś go ?? a wcześniej to nagle sie to stało ??

 

 

uszczelki były w stanie dobrym, przegrzać to się nie przegrzał bo temp. dochodziła max do 75 stopni, stało sie to ok dwóch miesięcy po kupnie przy kultywatorze to wtedy poszło ze 4 litry oleju przez ten odprężnik i przez zabezpieczenie to no sprężarce, przez to robiłem remont silnika bo myślałem że to pierścienie ale nie.

po remoncie to pochodził tak z 20 godzin i zaczął znowu wyrzucać olej, aha wymienione zostały dwie głowice jedną wymieniał poprzedni właściciel a drugą ja ponieważ gdy ściągałem je to na środkowej głowicy wtrysk był zardzewiały i cały zalany płynem chłodniczym.

 

uszczelki były w stanie dobrym, przegrzać to się nie przegrzał bo temp. dochodziła max do 75 stopni, stało sie to ok dwóch miesięcy po kupnie przy kultywatorze to wtedy poszło ze 4 litry oleju przez ten odprężnik i przez zabezpieczenie to no sprężarce, przez to robiłem remont silnika bo myślałem że to pierścienie ale nie.

po remoncie to pochodził tak z 20 godzin i zaczął znowu wyrzucać olej, aha wymienione zostały dwie głowice jedną wymieniał poprzedni właściciel a drugą ja ponieważ gdy ściągałem je to na środkowej głowicy wtrysk był zardzewiały i cały zalany płynem chłodniczym.

 

 

no i ja już nic nie rozumiem dzisiaj sprawdziłem że jak ma lekką robotę to właśnie się to dzieje( opisane wyżej) a jak chodzi np przy bronach to jest wszystko elegancko, po prostu zero pomysłów jaka moze być przyczyna POMOCY!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RobertN    0

Jeżeli masz dobre tuleje pierścienie i tłoki to przyczyna musi tkwić w głowicy. Pościągaj głowice, najpierw wlej płyn np. denaturat to tuleji w której tłok jest na dole i niech postoi jakiś czas, będziesz widział czy nie ubyło, później następne tuleje tak samo. Jeżeli nic nie będzie to znaczy że głowica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      Zetor 7745 po remoncie góry silnika (tłok, tuleje, pierścienie, robione głowice).  Powodem remontu były popenkane pierścienie na jednym z tłoków. 
      Przed remontem z odmy czuć było, że zbiera się ciśnienie po zatkaniu odmy no i oczywiscie wyganiało olej z racji popękanych pierścieni.
      Po remonice poinformowano mnie, żeby wymienić olej po 50 mth po dotarciu. Docierałem na różnych obrotach (trochę jeździłem, chodził z przyczepą w różnym stopniu załadowaną).
      Zdziwiło mnie, że po 50mth oleju było na MIN na miarce. Rozmawaiłem z mechanikiem i określił, że to normalne bo pierścienie się układają.
      Cały czas kapało z odmy i kapie do teraz, jednak nie odczuwam zbierania się ciśnienia w skrzyni korbowej, tzn nie czuć dmuchania odmą a olej z niej kapie.
      Ostatnio na 3 godz orki do butelki skapało około 300ml oleju.
      Możliwe, że jest coś nie tak z odmą i olej nie ścieka do miski? Nie wiem jak to wygląda, nie rozbierałem nigdy tego?
      Czy pierścienie od początku są do niczego??
       
      Dodam, że ciągnik ma moc.
       
      Dodatkowo między głowicami pojawił się wyciek (chyba płynu) bo rdzewieje

    • Przez Mateusz_320
      Panowie ostatnio zawiozłem ciagnik do mechanika czyli w piatek bo na innym temacie pisałem ze strasznie ciezko pali i kopci. Zawory sa ustawione wtryski patrzylismy wczoraj maja 170-175 a ciagnik dalej tak samo. Pompiarz mówił zeby pompy nie ruszac bo moze byc okej z nia. Co radzicie na co patrzec jeszcze? Oleju odziwo nie bierze z odmy nic nie wydostaje sie. Jak odpali to dziwne obroty na poczatku ma tak jakby zaraz chciał zgasnac. Pozdrawiam
    • Przez Mateusz_320
      Panowie mam problem z korbowodami do zetora 5211. Kupiłem wczoraj i dzis zaczałem wazyc i 2 maja 305g a 1 ma 285g czy stanie sie cos tej róznicy 2 deko? Prosze o pomoc 
    • Przez leszczu19901
      Panowie, nie wiem czy to problem, czy nie, ale ostatnio ustawiałem zawory w Zetroze i teraz na jałowych obrotach słychac z obudowy fitra powietrza takie buczenie. Przed ustawieniem zaworów tego buczenia nie było. Dodam, równiez że na 3 cylindrze na zaworze ssącym nie było żadnego luzu.
    • Przez Mateusz_320
      Witam. Mam trudna sparwe ale mianowicie mam zetora 5211 91r 4810mtg i w lecie palił do strzału a teraz przy 5-10 stopniach ma problemy z odpaleniem. Po odpaleniu za 2 3 razem kopci jak szalony ciagle gdy sie przygrzeje to nic ale na zimnym tak ma. Dodam oleju nie bierze zawory były nie dawno ustawione Olej jest równo z maxem. Chce to naprawic przed zima bo w zimie nie ruszy pewnie. Pozdrawiam 
×