Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

kolego jaki za mużynami tak samo jak turbomat hydromat jak by tego nie nazywać to polski stary wózek widłowy miał ,tak samo jak wzmacniacz to to samo co dzisiejsze vario i jak by tego jeszcze nie nazywać  ,a tak na marginesie to miałem namyśli 330 360 to były lata 60te

To trzeba Fendta o plagiat oskarżyć.... Vario to wzmacniacz  :)

Opublikowano

Nie do końca wzmacniacz w Ursusie to to samo, co Vario. W Vario jest przekładnia planetarna, ale jest ona inaczej sterowana i do czego innego służy. Wzmacniacz z Ursusa to to samo co wzmacniacz w MF-ach serii 5xx, 30xx, 36xx i nowszych, w nowych przekładniach ZF i Carraro, itd. To jest inaczej półbieg. Przekładnia planetarna sterowana hydraulicznie. Np. przekładnia MF Dynashift ma 4 przekładnie planetarne sterowane elektro-hydraulicznie. W Ursusie wzmacniacz nie został dopracowany i są z nim pewne problemy z żywotnością.

Opublikowano

Po 90 roku ursus mial spora oferte ciagnikow .Byly od 30 do 155KM seria xx34 tez wygladala ciekawie choc kabina chyba sciagnieta od czechow z 18 .Dalej seria 45 53 do 6014 gdzie byly w komforcie i dostepnym ehr-em w wersi 80 KM .I nagle nowe modele w badziewnych kabinach agro co ono odwalili zamiast .robic lepiej to poszli po kosztach

nie od sąsiadów ale cała konstrukcja żywcem zerżnięta z Renault i ubrana w blachy i kolor Ursusa  <_<

Opublikowano

Tak czy inaczej jesli jest mowa o rozwijaniu i unoweczesnianiu gospodarstwa to nie ma co sie pchac w stara serie ursusa czy zetora .To bylo dobre w latach 90 jak nic innego nie bylo .Dzisiaj ciagnik musi posiadac skrzynie chociaz 40 km przynajmniej jeden polbieg wydajna hydraulike dobra kabine to takie minimum na dzisiejsze czasy.

Opublikowano

To podstawa i rewers .Robiac taka maszyna to na uwrociach idzie szybciej i plynniej i jest juz oszczednosc w paliwie .Zreszta powiedzmy 100 konny ciagnik z odpowiednia dobrana maszyna nie przeciazony wyjdzie ekonomiczniej na hektar niz jakis ciapek .Doskonale pamietam jak kiedys oralem hektar gliny na 2 skiby ursusem 3512 pol dnia .

Opublikowano

pawel885 nie rozchodzi się o oskarżanie tylko przed fendem w niemczech ten system miał schluter gdzie po kilku latach wyszedł fendt serii 600 wszystko to samo co schluter tylko kabina fendt i silnik mwm bo schluter miał swój silnik lub MAM

Opublikowano

nie od sąsiadów ale cała konstrukcja żywcem zerżnięta z Renault i ubrana w blachy i kolor Ursusa  <_<

 

A tego to akurat nie wiedziałem... :P Patrze oglądam i fakt kabina ala Renault

Opublikowano

elektronika dobra do póki sprawna ;) a potem siąść i płakać jak serwis zawoła rachunek ;) Ciekawe ile kosztuje naprawa  sterownika ehr :> bolec ciągu koło 1 tys, czujnik wysokości to samo przynajmniej w MF3060. autotronic naprawiłem za 800zł wiec dało sie przeżyc a wręcz śmieszne pieniądze jeśli by tak poczytał bajek na forum

Opublikowano (edytowane)

Witam!
Jestem nastawiony na produkcję mleczną (16 sztuk dojnych) i opasy (10 sztuk) . Posiadam 10ha ziemi i 6,5ha łąk. Ziemie mam różne klasy od 2 do 5. Dostałem dofinansowanie MR, miał być za te pieniądze kupiony ciągnik niestety jak poczytałem i podzwoniłem ile kosztują serwisy gwarancyjne + cena ciągnika to się załamałem i temat odpuściłem. Za te pieniądze kupiłem pług 4 skibowy, kosiarkę 1,85m, agregat uprawowo-siewny 2,5m na wałku strunowym + siewnik, ładowacz czołowy + osprzęt, zgrabiarkę karuzelową i rozsiewacz. Obecnie posiadam Zetora 7745 + ładowacz i Ursusa C-330. Chcę dokupić 3ci ciągnik, do wydania mam ok. 40/45tys zł. Zastanawiam się nad Zetorem 8245. Dużo czytałem i słyszałem o marce Renault ale poszukuję ciągnika z tanią eksploatacją a na tak naprawdę 17ha i awaria zachodniego to strzał w kolano. Chyba że się mylę. W Zetorze obawiam się niestety przestarzałej konstrukcji i trefnego wzmacniacza + skrzyni niezsynchronizowanej. Zastanawiałem się też nad 8540 ale cena wyższa + z tego co słyszałem cena części zbliżona do zachodnich.
Ogólnie to tak C-330 mało do czego używam więcej stoi niż pracuje. Zastanawiałem się czy nie starczyły by mi dwa ciągniki czyli Zetor 7745 + coś większego albo za C-330 kupić powiedzmy MFa 255 który niestety nie posiada żadnego komfortu bo już troszeczkę miałem okazję takim popracować. Już wolałbym Zetora 5211 ale ceny ich są za wysokie. Co radzicie zrobić?

Edytowane przez mich89
Opublikowano

Głównie to zależy od tego, czy mniejszy ciągnik będzie Ci potrzebny. Jeśli lekkie maszyny do małego ciągnika zastępujesz większymi, to taki MF 255 może nie być Tobie w ogóle potrzebny. Co mógłby taki mały ciągnik u Ciebie robić?

Opublikowano (edytowane)

Pracować ze zgrabiarką, przetrzasarką, opryskiwaczem, rozsiewaczem, bronami czy podróży do lasu, typowe lekkie prace. Zastanawiam się czy jest sens inwestować jakoś w to gospodarstwo przy tych cenach:(

Edytowane przez mich89
Opublikowano (edytowane)

Te prace może wykonać też większy ciągnik. Ogólnie bardziej ekonomiczne jest używanie większych maszyn i ciągników, bo szybciej się nimi zrobi daną robotę i przez to mniej paliwa się spali.

A ten nowy duży ciągnik jest bardzo potrzebny?

Edytowane przez XMK13
Opublikowano

coś Ty taki zmarnowany... młodego rolnika wziąłeś a teraz zastanawiasz się czy inwestowac w gospodarstwo? ja 10 krów doje, 20szt młodzieży, pola mniej więcej tyle co Ty i jakoś nie myśle się wycofywać  tego co robie... za te 40-45tys nawet bym się nie zastanawiał tylko szukał zachodniego sprzętu bo jak nie teraz to kiedy coś z tego życia bedziesz miał... a robić na łupciach to Ci sie odechce za 2-3 lata. Kwestia żebyś wybral sprzęt przy którym ktoś Ci pomoże w przypadku ewentualnej naprawy bo nie ważne czy kupisz ursusa, zetora czy MF albo renault... kiedyś napewno coś trzeba bedzie naprawić

Opublikowano (edytowane)

Przydałby się głównie do pługa czy agregatu uprawowo-siewnego oraz prasy bo w 7745 troszkę mocy brakuje (prasa to nh 644). Dodatkowo przedni napęd by się przydał np. do rozrzutnika w mokrzejszą porę.
Kolego lukbold cena mleka zabija ostatnio miałem po 87gr/l więc z czego się tutaj cieszyć? Nie wiadomo co będzie za kilka lat.
Co do zachodnich obawiam się kosztów części i ich dostępność na miejscu. Do zetora kupię praktycznie wszystko od ręki jak nie w jednym sklepie to w drugim. Co do mechaniki w zetorze zrobię wszystko sam.

Edytowane przez mich89

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v