Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie wiem jak ursus 5314 ale z mtz miałem doczynienia fajna maszyna myślę że na taki areał akurat ale podaj coś więcej czy będzie on pracował z turem park maszynowy klasa ziemi też się liczy mtz są mocne ale no nie ma co ukrywać nic nie jest wieczne podaj fundusz itp i myślę że ci coś ciekawego doradzimy

Opublikowano

Ptrk690 ale JD spali swoje ... Nie znam ciągnika tej marki który mało pali ... MF 3050 te ciągniki są zbyt drogie w eksploatacji... Tak jak kolega pzzp5 napisał te MFy serii 6XX są niezniszczalne :)

Opublikowano

heheh na 15ha to na pewno odczujesz różnicę w spalaniu, normalnie JD puści Cię z torbami ;)

Opublikowano

na 15ha to starczyłaby 60 mój sąsiad ma na 20ha od nowości 60 i wyrabia ze wszystkim się i pierwszy we wsi zbiera aczkolwiek jeśli planujesz powiększac areał stopniowo to tak jak mówił @locke weź coś z ciężkich ursusów np 1014 napewno lepszy od 5314 i tańszy (czy w eksploatacji nie wiem) ale robote lepiej zrobi a na temat ruskiego się nie wypowiadam bo nie miałem nigdy styczności

Opublikowano

kolego w dzisiejszych czasach przy aktualnych cenach paliw liczy sie kazdy litr... bo teraz trzeba wyprodukowac 5 litrow mleka na litr ropy. koszty trzeba ciac na maxa by cos w portfelu zostalo

Opublikowano (edytowane)

Według mnie jak jakiś ciągnik to z perkinsem,najoszczędniejszy w spalaniu.Najgorszy zetor,sąsiad ma 2letniego zetora fortere,nie żałuje sobie gazu w niczym,2800obr non stop to go 18l/h wychodzi.

Edytowane przez pzzp5
Opublikowano

kolego w dzisiejszych czasach przy aktualnych cenach paliw liczy sie kazdy litr... bo teraz trzeba wyprodukowac 5 litrow mleka na litr ropy. koszty trzeba ciac na maxa by cos w portfelu zostalo

Tylko, że spalanie jest tylko jednym z kosztów eksploatacji ciągnika (moim zdaniem to wielkie spalanie silników JD to mit) a pchanie się w delikatnego MF to na pewno nie jest cięcie kosztów. Skoro aż tak oszczędzasz to może po prostu zastanów się czy jest sens zmieniać ciągnik.

Opublikowano

Ja proponuje ursusa 914 dobra maszyna . Mój 1224 nie pali tak masakrycznie dózo jak to mówią , a 914 napewno będzie palił o wiele mniej ;)

Opublikowano

No no :D nie po to sprzedaje Zetora 8145 żeby kupić 914 :D i jak to mało pali to księdzem zostanę :P A co do "delikatnego" MFa to widzę jaki jest delikatny u sąsiada - model 699 :D

Opublikowano

widzisz u sasiada ale sam takiego nie masz i nie uzytkujesz.

W moim rodzinnym domu MF gosci od 10 lat - seria 3xxx, obecnie od 4 lat 3120 i zero awarii praktycznie, tylko wszystko zalezy czy kupi sie podpicowany ciagnik aby na pchniecie czy taki co byl sprawny itp.

Ja osobiscie mam od 3 lat 675 i smiga jak rakieta, choc minus jest taki ze silnik altwo zadlawic ale te perkinsy tak maja (CZY TO BEDZIE 575 CZY 675 CZY 3050).

Co do Zetora 8145 - nie wiem jak u Ciebie ale pod moja noga palil malo a obrobic musial 30 ha, Zetor 7211 co ojciec ma od nowosci przeszedl remont silnika, to jak go ostatnio mialem to az sie xdziwilem jak malo pali - lae silnik cyka jak zegareczek.

Co jeszcze do spalania - jak ktos mysli ze perki ns malo pali niech przesiadzie sie na Fiata - sam nie moglem uwierzyc ze te ciagniki tak malo pala (ja mam akurat 780 DT).

Opublikowano

A może zastanowiłbyś się nad jakimś modelem renówki, z doświadczenia wiem że te z silnikiem MWM i rewersem mechanicznym są bardzo wytrzymałe i oszczędne. Za chwilę posypią się pewnie komentarze obrońców MF ale stanowczo odradzam szczególnie serię 3000, sprzedawałem kiedyś części do ciągników i powiem tyle nie było tygodnia by ktoś nie pytał o części do skrzyni, koszt kosmiczny (nawet części używanych).

Opublikowano (edytowane)

Ursusc385 nigdy się nie jarałem że 8145 mało pali.. Jaram się Majorem bo ten to naprawdę potrafi malutko spalić ... A te niestety palą dużawo ... Dzisiaj gadałem z właścicielem Renault 95-14 i mówił mi że w talerzówce spalił mu 4,5l ile w tym prawdy tego nie wiem ale też się mocno tym fascynował....

 

P.S. Prosta rachunkowość Major na tym samym polu z pługiem 4 skibowym spalił 8,2l zaś 8145 nawet delikatnie ponad 10 litrów... ten sam pług ta sama orka i majorem szybciej jeździłem

Edytowane przez Luke16
Opublikowano (edytowane)

bylem i oglądałem powiem szczerze... Wiadomo rocznik 1986 więc cudów się nie oczekuje no ale jeżeli chodziło o wnętrze ... kwestia gustu, nic nie działało, ani paliwo, ani obrtek, szybki pozbijane, wajchy pourywane, zaleta że silnik jak zegarek, tylko ten stan wewnątrz ... a jak tak wygląda wnętrze to co się kryje pod maską?? Przebieg z 10 tys mth... Ale przynajmniej człowiek szczery i zszedł na 28 tysi ...

 

 

na 15ha to starczyłaby 60 mój sąsiad ma na 20ha od nowości 60 i wyrabia ze wszystkim się i pierwszy we wsi zbiera aczkolwiek jeśli planujesz powiększac areał stopniowo to tak jak mówił @locke weź coś z ciężkich ursusów np 1014 napewno lepszy od 5314 i tańszy (czy w eksploatacji nie wiem) ale robote lepiej zrobi a na temat ruskiego się nie wypowiadam bo nie miałem nigdy styczności

 

kolego kiedyś to się ten areał obrobiło C-330 ale z racji czasu każdy szuka jak najlepszego rozwiązania dlatego jak u mnie muszą być 3 ciągniki. Bo wiem co to znaczy szybkość podczas sianokosów, żniw ...

 

zyga napewno tyle pali tym bardziej że wujek ma identycznego :D :D :D Też wkurzony jak cholera bo pali jak smok :P To są dobre ciągniki ale do ciężkiej roboty a do lekkich czyli wykonywanie tak jak u mnie głównie prac na łące jednak on za dużo pali ale to wina głównie masy ciągnika i konstrukcji bo niestety w tamtych czasach nikt z paliwem sie nie liczył... Dlatego poszukuje coś lżejszego a co za tym idzie mniejszego bo dla takiego byka jednak u mnie roboty nie ma ... W okresie żniw i sianokosów kiedy roboty jest najwięcej nawięcej mth ukręcił major i C-362 ... A 8145 stał przy prasie ciągle ...

 

Chyba jednak zdecyduje sie na jakiegoś MFa serii 6XX + jakiegoś malego np. 550 lub na jakaś renate coś jak ta z linku 95-14

Edytowane przez Luke16
Opublikowano (edytowane)

Ursusc385 nigdy się nie jarałem że 8145 mało pali.. Jaram się Majorem bo ten to naprawdę potrafi malutko spalić ... A te niestety palą dużawo ... Dzisiaj gadałem z właścicielem Renault 95-14 i mówił mi że w talerzówce spalił mu 4,5l ile w tym prawdy tego nie wiem ale też się mocno tym fascynował....

 

P.S. Prosta rachunkowość Major na tym samym polu z pługiem 4 skibowym spalił 8,2l zaś 8145 nawet delikatnie ponad 10 litrów... ten sam pług ta sama orka i majorem szybciej jeździłem

 

kolego dziwie sie twoim jak to okreslasz jaraniem majorem,po pierwsze nie ma co porownywac majora do 8145 to jakas paranoja,przeciez major to pszczolka w stosunku do 8145,co do spalania mialem kiedys 912 motor ten sam co 8145 i nigdy nie spalil wiecej jak 8litrow 4 plugu,moze silnik miales nie zadobry albo pompe paliwawa ,major ma 77km i ile jest lzejszy ze uwazasz ze jest lepszy od 8145,to jest o klase mniejszy traktor ,jezeli bys porownal proxime to co innego ale tez do plogow obrotowych i duzych agregatow jest za lekka a co dopiero majorek.teraz jest bumm na majora bo cena niska i duzo ludzi sie tym zachwyca,ja osobiscie po obejrzeniu tego traktora nie jestem przekonany,moze jako pomocnik ale jako glowny nigdy,glownie dlatego ze z historji wiadomo ze modelele nisko budrzetowe danych marek po jakims czasie sa bardzo nisko oceniane a wlasnie takim modelem jest major,chcac zwiekszyc sprzedaz zrobili cos co jest tanssze od proximy ,podobnie jak john z seria m i co sie po latach okazalo buba!

Edytowane przez szmergiel
Opublikowano (edytowane)

szmergiel to jest Twoje zdanie na jego temat ... Ja mam swoje ... Po jakiego diabła mi cieżki ciagnik na 15ha i to w większości łąk?? Major raz że mało pali a dwa taszczy bez zająknięcia spokojnie 4 skibowy pług Rabewerka a ziemia ciężka i gliniasta przy czym Majorem jeździlem szybciej no i spalił mniej ... Kolego obrabiałem ten areał kiedyś Zetorem 7211 i też dawal rade ... A Major to taki drugi Farmtrack tylko z silnikiem Zetora ... A jednak opinie o Farmtracku są dobre :P Na łąki ciągnik cięższy niż 3,5t nie jest potrzebny ;)

 

I coś na temat ciagników Landini ... Pewna osoba prestrzegała mnie przed tą marką... Że jednak to ma mało wspólnego z MFem oprócz silnika i w niektórych modelach kabiny ... Że podnośniki, szkrzynie to już włoski wymysł techniki... Ile jest w tym prawdy? I czy mu wierzyć ??

Edytowane przez Luke16
Opublikowano

Skrzynie chyba mają inne bo pisał ktoś na forum, że mają wiecej biegów niż mf. Sam mam masseya 675, a w okolicy jęst jeszcze 690 i 698 i chodzą bez problemów. W ciężkiej orce spali 6l/h a mf 255 spala mi w tej samej robocie 5l/h (pewnie zaraz ktoś napisze że 1224 pali mu 5l/h w orce bo widze że niektórzy niezle bzdury wypisują o spalaniu swoich ciągników). W porównaniu do mf 255 komfort 675 to bajka i przede wszystkim nie ma żadnej skomplikowanej elektroniki do psucia. Jedyny minus to blacharka :/

Opublikowano

bogus56 no ale cóż nam zostało my wiemy swoje inni wiedzą swoje... Ciągniki, maszyny rolnicze to moje hobby i troszkę się też orientuje w temacie :P Wujo ma Ursusa 1224 silnik po generalce spalanie 10 litrów i to nawet w lekkich robotach... Więc nie pitolcie tu głupot że Zetor/Ursus pali taaak mało :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v