Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Dla tego w pompach do paliwa wszystkie elementy ruchome ocierające o siebie, złączki, przyłącza węży miejsca tarcia sa mosiężne żeby wykluczyć możliwość powstania iskry. Nic sie nie stanie.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

Witam, mam zamiar zrobic pompę do paliwa z silnika od prarki wiatka i pompy hydraulicznej od c360.

 

Pytanie czy ten silnik wytrzyma to? przy pierwszym biegu ma 320obr/min przy 60 W lub 2700 przy 200 W. czy te miejsze obory by wystarczyły do takiej pompy? bo przy duzych to pewnie by za ostro szło nie? nie wymagam duzej wydjaności, w koncu można wlaczyc i bizonek niech sie tankuje w spokoju nie?;d

Edytowane przez spradni21
Opublikowano

mysle ze da rade, bo jak go podłaczyłem i na sucho probowalem zachamowac przykladajac plaskownik to ciezko bylo zeby choc troche go spowolnić, a jeszcze pytanie jak w tej pompie podlaczyc wąż do zasysania? bo tam nie ma zadnego gwintu, wbilem tylko kawalek rurki owinietej gumą, i siedzi dość sztywno tylko nie wiem na jak długo to wytrzyma, no i czybedzie wystarczająco szczelne takie polaczenie?

Opublikowano

Witam. Potrzebowałem małej, przenośnej, zamozasycającej pomy do ON, zasilanej z 220 volt. Nie interesowała mnie zbyt duża wydajność, poniewaz nie chcialem stosować pistoletu odbijającego. Wiadomo chodziło o fundusze - miało być tanio. Założenie spełniłem w prosty sposób. Silnik od pralki - mały, lekki, cichy na 220 volt, z gotowym kołem pasowym. Pompa - proponuję odwiedzić szrot i kupić pompke od wspomagania kierowniczego. U mnie Opel Omega A. Pompka bedzie miała już oczywiście koło pasowe na pasek identyczny lub prawie identyczny (co i tak w praktyce nie robi różnicy) jak we wspomnianym wyżej silniku od pralki. Zapodać ramkę pod silnik i pompkę, połączyć paskiem klinowym i gotowe. W pompce musimy zrobić mały tuning, tzn. zwiększyć (rozwiercić) otwory w śrubach króćców oraz samym wężyku ciśnieniowym. Nie ma z tym żadnego problemu. Zabieg ten spowoduje obniżenie ciśnienia na pompce co w tym przypadku jest porządane. Do takiego układu podłączyłem włącznik i kabel zasilający oraz na istniejące króćce założyłem wąż ogrodowy zbrojony. Wydajność około 4minut dla bańki 30 litrowej, co powoduje, że nie potrzeba pistoletu samoodbijającego. Zasysanie nawet z 4m. Pozdrawiam

Opublikowano

@izydor6280 no jakoś udało się wbic i na to naciagnąć wąż ale jestem po testach, albo te 320 obrotow to jest za mało dla tej pompy albo pompa jest zwalona, bo nic nie zaciaga nic zupełnie... może pompy od C-360 nie zaciągają same? w koncu one są zalane całe olejem w ciagniku..

Opublikowano

hmm, brak jednego oringu moze być przyczyną? chyba ktos mial z nia wczesniej doczynienia bo nie ma jednego oringu, sproboje jeszcze zatkać te otwory po obu stronach, a jak nie to nici z pompy paliwowej...

Opublikowano

przerobiłem wszystko na pasek klinowy tak ze pompa ma większe obroty ale dalej nie chce zaciągnąć paliwa, czuć ze ciągnie powietrze jak przyłożę palec ale jednak chyba za słabo żeby zaciągnąć paliwo. zaślepiłem wszystkie 3 otwory po bokach ale nic nie pomogło, spróbuje jeszcze dokupić ten oring, i pytanie czy jak będę przykręcał pokrywę tej pompy to czy warto smarować ją silikonem jeszcze czy tego się nie smaruje?

Opublikowano

Doradcie jak mini CPN wybrać taki ze wzmacnianymi wężami i silnikiem 600W ( http://allegro.pl/cp...2464086669.html ) czy tańszy, gorsze węże, a silnik 2000W? (bo coś mi sie wydaje że te 2000W jest przereklamowane)

Trochę dawno pisałes ale mam nadzieję że nie kupiłeś. Byłem u gościa co mi przelewał paliwo i koleś musiał zalewać tą pompę i wydajność na poziomie mojej pompki z c330. Jak zobaczył moją pompę i zobaczył jak zasysa to załował ze kupił dziadostwo. Jest na stronie w necie producent i oferent akcesoriów CPN i ma zbiorniki itp- wystawia aukcje na allegro. Jak wejdziecie na stronę tego sprzedawcy to jest zakładka CHIŃSKIE POMPY BEZ GWARANCJI.

A po zajrzeniu do tej kategorii ujrzałem ową pompę z allegro i pisze:

- BEZ GWARANCJI

- BEZ CZĘŚCI ZAMIENNYCH

- PRODUKCJI CHIŃSKIEJ

Dlatego przestrzegam, sam miałem brać taką pompę ale jak zobaczyłem co potrafi na żywo i opis na tej stronie w necie to apetyt na nią mi odjęło.

Opublikowano

Doradcie jak mini CPN wybrać taki ze wzmacnianymi wężami i silnikiem 600W ( http://allegro.pl/cp...2464086669.html ) czy tańszy, gorsze węże, a silnik 2000W? (bo coś mi sie wydaje że te 2000W jest przereklamowane)

Kupiłem tą ze wzmacnianymi wężami- szkoda wydawać większe pieniądze lepiej kupić tańszą z gorszymi wężami a później dokupić węże. Te niby mocniejsze przewody to taki badziew że szkoda gadać. Sama pompa i pistolet samoodbijający ok. i na pewno lepsza niż skonstruowana z pompy hydr.

Opublikowano (edytowane)

Pompę samozasysającą do paliwa można zrobić z pompki do pralki pomimo że ta pompa nie jest samozasysająca. Jeszcze nie udowodniłem tego ale pomysł jest taki aby do strony ssawnej pompki zamomtować kawałek węża a na końcu węża zawór zwrotny z koszem ssawnym(w zależności od wysokości zbiornika w jakim przechowywujemy paliwo należy dobrać wąż odpowiedniej długości co ma działać w taki sposób że jak ustawimy pompę nad wlewem zbiornika to spód kosza ssawnego powinien dotykać do dna zbiornika) . Wylot pompy tez połaczyć z wężem tak aby na pewnym odcinku tuż za pompą wąż znajdował się wyżej niż silnik co ma utrzymać zalane łopatki. Zasada działania jest taka by zaciągnąć ustami paliwo do zalania pompy (zawór zwrotny utrzyma odpowiedni poziom i zapobiegnie cofnięciu cię cieczy z powrotem do zbiornika) póżniej uruchamiamy pompę i paliwko leci. Należałoby być ostrożnym podczas przekładania pompy z jednego zbiornika na drugi by nie dopuścić do spłynięcia paliwa zkomory z wiatraczkiem bo bedziemy znowu wciągać paliwo ustami :wacko:

Pompa pralki ma wydajność 20-25 l/min co powinno w zupełności wystarczyć B)

 

Opcjonalnie pompę samozasysającą do paliwa dałody się również zrobić z pompy ręcznej z korbką i silnika indukcyjnego z pralki (podłączając pompę z silnikiem na wspólnym wale jakimś sprzęgłem zrobionym z wężyka gumowego ) przy czym nalezy pamiętać aby silnik podłączyć na wolne obroty (około 400 obr / min a pod obciążeniem spadną jeszcze troszeczke) i odpowiedni kierunek obrotów ;)

Edytowane przez konteno
Opublikowano (edytowane)

Założyłem temat ponieważ szukam pompki do paliwa która pomoże mi nalewać paliwo z beczek do zbiorników. Będę bardzo wdzięczny jak podacie linki z takimi pompkami. Oczywiście jakich też używacie?

 

Połączony

Edytowane przez MAT912
Opublikowano

Da sie zrobic pompe do paliwa z kazdej pompy od hydrauliki? Mam 2 od zetroa i jedno chyba od c360, z tych zetoroskich wystaje taki frezowany wałek macie jakies pomysł jak je połączyc z silnikiem?

Opublikowano (edytowane)

Kawałek węża zbrojonego na silnik i frez dopasuj zaciśnij opaskami i tyle.Kawałek deski przykręć silnik i dorób mocowanie do pompy żeby wałki były równolegle.

Edytowane przez balcerek1
  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez gasnica
      problem polega na tym ze ciągnik następnego dnia, czasem sie zapowietrza tzn odpala na kilka sekund normalnie po czym gaśnie. Dodam że filtr paliwa został wymieniony. Miał ktoś taki problem?
    • Przez Damian87
      Witam,
      Doszedłam dlaczego mój JD tak ciężko pali na zimno. Padła pompka w baku Nie wiecie gdzie w rozsądnych pieniądzach mogę dosać taką pompkę? I czy często takie pompki padają?
       
      Dobra, to jednak nie pompka padła. Tzn. pompk nie chodzi bo nie dostaje prądu. Napięcie jakie dochodzi jest w granicy 1,6V. Mechanicy którzy normalnie serwisują mi samochód przeglądnęli elektrykę "tyle o ile" i stwierdzili że to wina słabego akumulatora bo jak już się zaciągnie paliwem i odpali to wtedy pompka paliwa pracuje. Pytam się czy jest to możliwe aby akumulator był na tyle mocny żeby kręcić silnikem i zarazem na tyle słaby żeby nie ruszyć pompki bo wg. mnie to coś jest nie tak.
    • Przez Massey1993
      mój massey ostatnio zapowietrza sie nie mam pojecia co to moze byc wymienilem pompe bo mialem zapasowke nowa popke reczna filtr paliwa oraz przewody smok od zbiornika zostal sprawdzony juz nie mamy pojecia co to moze byc wtryski rok temu robione co o tym sadzicie co moze byc mieliscie taki przypadek?
    • Przez shrek
      mam pytanko o sprzęgło a mianowicie chodzi mi o to że sprzęgło przestało działać w moim MF 3095, nie ma zadnego oporu i nie można wrzucić zadnych biegów - ale zapalić sie da przy wcisniętym sprzęgle. w czy może byc problem ?? mogła sie zepsuć pompka od sprzegła ( jeśli takowa jest - kiedys w zetorze 5211 miałem coś takiego ale to wtedy włąsnie poszła mi uszczelka na pompce od sprzęgła ) czy to raczej może być brak oleju ?? ( jesli jest jakis odzielny zbiorniczek na niego ) z góry dzieki za za wszelkie rady i pomysły
    • Przez dany1234
      Witam wszystkich mam taki problem ,a mianowicie w mojim mf 3060 coś sie stało ze sprzegłem bo gdy go wcisnełem wpadło w podłogie bez żadnego oporu i nie można ruszyć .Pare dni temu było wszystko ok co to może być czy to pompka czy może soś innego prosze o pomoc za pomoc zgóry dzieki.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v