Skocz do zawartości

Polecane posty


przemkus99    1

witam czytałem top agrar i znalazłem w nim pompe do paliwa rolnik sam sobie zrobił do pompowania paliwa do kombajnu też chce sobie takie usprawnienie zrobić tylko jedno małe pytanko czy silnik o mocy 2,2 kW nie jest za duży? do napedzania pompy zębatej..

 

 

Samoróbka a nie samorubka -mod

Edytowano przez marcin974

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sadek    449

To zależy jaka będzie pompa i przekrój przewodu. Ja mam zrobione na pompie od 330 i silnik ok 1 kW szybkoobrotowy i pompa ma wydatek rzędu 20l/min i działa dobrze, ale jak do tego silnika założyłem pompę od kombajnu to silnik miał za ciężko. Ale jak masz taki silnik to zrób na nim ale jeżeli masz kupować to może być mniejszy.

 

Takie moje zdanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mtracz    71

A w jaki sposób chcesz połaczyć pompę z silnikiem. Jesli za pośrednictwem kół pasowych to wystarczy że na silnik dasz mniejsze a na pompe większe koło, w ten sposób zredukujesz prędkość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


nasil90    94

ja swoją pompe zrobiłem z pompy podnośnikowej od c 330 i zamiast silnika jest wiertarka dużo lepiej tankować niż kubłem czy czymś takim

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kraker    1

my jakieś 2 tygodnie temu zrobiliśmy pompkę do paliwa, silnik od starej dojarki i pompa od hydrauliki cyklopa, napędzane paskiem kilnowym, wydajność 1litr w 3sek :D druga pompka już kilka lat hula, tylko że w niej jest pompa z hydrauliki bizona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ZYLA    47
ja swoją pompe zrobiłem z pompy podnośnikowej od c 330 i zamiast silnika jest wiertarka dużo lepiej tankować niż kubłem czy czymś takim

 

Z tą wiertarką to bym nie ryzykował. najleprzy silnik bezkomutatorowy.

U mnie z pompą od c 330 pracował silnik od starej pralki Frani i miał 180Wat, jednak przy rozruchu miał ciężko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


zorzyk2    50

Najmniejsza wiertarka ma 500W, więc trzykrotność tego silnika ale tu chyba bardziej chodzi o iskrzenie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


krynio    2

W jaki sposób połączyłeś silnik z pompą, może przy użuciu węża ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przemkus99    1

pompe z silnikiem połączyłem za pomocą węża gumowego zacisnołem opaskami po końcach i śmiga..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sadek    449

A to jest zdjęcie mojej pompy która już pracuje ok 10 lat. Pompa od C 330 silnik ok 1kW wydatek ok. 20l/min.

pompa pracuje jako stacjonarna, tłoczy paliwo z dolnych beczek do góry. Z tych górnych prosto trafia do zbiornika maszyn już opadowo, paliwo w górnej beczce jest ustojałe co zapobiega zanieczyszczaniu się filtrów w maszynach.

 

A tu link do zdjęcia: Pompa paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

coolman111    54

Witam. Mam pytanko do wszystkich w tym poście: czy montujecie jakieś urządzenia przy tych pompach aby nie schodziło paliwo z pomp, aby potem nie trzeba było zalewać jej? Bo na innych forach internetowych czytałem, że niektóre pompy muszą być zalewane jak paliwo zejdzie, bo potem nie chca zaciągnąć paliwa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

LukaszZduny    0

a ja sobie zrobilem z silnika od pralki frani i jakiejs pompy od wody. raz tylko ja zalalem i zawsze zasysa. sprawuje sie lux

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sadek    449
Witam. Mam pytanko do wszystkich w tym poście: czy montujecie jakieś urządzenia przy tych pompach aby nie schodziło paliwo z pomp, aby potem nie trzeba było zalewać jej? Bo na innych forach internetowych czytałem, że niektóre pompy muszą być zalewane jak paliwo zejdzie, bo potem nie chca zaciągnąć paliwa.

 

Ja w swojej nie mam żadnego zaworka , pompa sama zasysa paliwo jest to pompa od C-330.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


olowaty    0

Jakby ktoś chciał to mam pompę do paliwa na zbyciu. Fabryczna na 12V. Była w terrano jak kupiłem od Niemca. On kradł paliwo ze sprzętu leśnego na zrębie. Ja tego nie czyniłem więc wymontowałem ją. Jak coś to na mail proszę pisać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach



Lechu    11

Ja zrobiłem rok temu z pompy od białoruśki i silnika od pralki na pasek klinowy. Osadzona jest na beczce 1000 l .Od pompy idzie w zbiornik rura z zaworem zwrotnym, a na wyjściu przewód gumowy zakończony zaworem kulowym z kolankiem i 20 cm rurką.Zawór po to bu nie ciekło paliwo jak by upadł wąż. Do węża przymocowany jest przewód elektryczny na końcu którego jest włącznik.Działa świetnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zales    0

Witam, mam problem ze skonstruowaniem takiej pompy. Mam starą pompę od hydrauliki C-360, pompę od ładowacza troll, oraz pompę od blokady mechanizmu różnicowego od MTZ. Próbowałem już wszystkich tych pomp i żadna nie chce mi zasysać paliwa z beczki. Myślę już nawet nad zakupem jakiejś pompy, macie może pomysł jaka pompa (niedroga) nadawałby się do tego (chodzi głównie o samoczynne zasysanie)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

martinezo    16

ja używam do pompowania oleju napędowego właśnie pompy od C-360. Na początku miałem używaną i było tak jak w Twoim przypadku- pompa nie chciała zassać. Później kupiłem nową pompę i jest ok. Współpracuje ona z silnikiem jednofazowym o mocy 0,55KW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zales    0

Zakup nowej pompy do hydrauliki to już dość spory wydatek. Ile ma obrotów ten silnik i jaką masz wydajność (ile litrów na min czy sec) przy tej pompie? Walczę jeszcze z tą pompą od trola i zauważyłem że jest szczelniejsza jeżeli chodzi w odwrotną stronę, i moje pytanie - czy ta pompa może pracować w odwrotną stronę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

sebe1033    62

w odwrotną stronę jak będzie pracować to smarowania nie będzie jak jest na tulejkach bo one mają taki zwój jak na śrubach gwint ale jak pompuje to niemasz co żałować nie będzie dużo pracować, najwyżej padnie w końcu i tak do niczego nie wykorzystasz

jeśzcze może być na łożyskach igiełkowych to im kierunek nie przeszkadza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Wojtek
      ile wam palą te ursusy na mtg i na ile godzin pracy ciezkiej lub lekkiej starcza pełen gorny zbiornik
      jak bym nie kombinował czy jezdząc na obrotach 1500-1700 w orce czyw innych pracach czy obrotach 2100-2400 zawsze mi gasnie ciagnik z braku paliwa po około 7 godzinach,( mam 1224, pzrez kilka dni chodziła w turbo ale sie zatarła i znowu jest bez turbo, pompa jest spowrotem zmieniona od bez turbo)
    • Przez Damian87
      Witam,
      Doszedłam dlaczego mój JD tak ciężko pali na zimno. Padła pompka w baku Nie wiecie gdzie w rozsądnych pieniądzach mogę dosać taką pompkę? I czy często takie pompki padają?
       
      Dobra, to jednak nie pompka padła. Tzn. pompk nie chodzi bo nie dostaje prądu. Napięcie jakie dochodzi jest w granicy 1,6V. Mechanicy którzy normalnie serwisują mi samochód przeglądnęli elektrykę "tyle o ile" i stwierdzili że to wina słabego akumulatora bo jak już się zaciągnie paliwem i odpali to wtedy pompka paliwa pracuje. Pytam się czy jest to możliwe aby akumulator był na tyle mocny żeby kręcić silnikem i zarazem na tyle słaby żeby nie ruszyć pompki bo wg. mnie to coś jest nie tak.
    • Przez krystiano35
      Witam ,
      Mam takie pytanie czy po wymianie wału korbowego na nowy w U 3512 trzeba ustawiać na pompie wtryskowej nowy kąt wtrysku ?
      Bo ustawiłem na fabrycznych znakch i traktor dymi jak trące po gazie lub jak ma bardzo małe obciązenie.
    • Przez tata1
      Witam
       
      Kupiłem nowy czujnik poziomu paliwa do baku w 914 i jak testowałem "na sucho" to ruch pływaka pokrywał się z ruchem wskazówki, ale jak założyłem do baku to chodzi jak chce, najczęśniej na pełnym dochodzi do 2/3 a pozatym to najczęściej 1/3, gdzie szukac przyczyny?
    • Przez kukum
      Witam Jak załozyc filtry paliwa aby wszystko dobrze funkcjonowalo??
      Mam dylemat jak je zalozyc papier-filc czy filc papier
×