masacase

Case MX- Wysoka temperatura pracy

Polecane posty

masacase    0
Witam, Mam w swoim Case mx problem a mianowicie trzyma wyższa temperaturę, tj pracuję w granicy zielonego i czerwonego pola. Wymieniony płyn chłodniczy, przepłukania chłodnica wymieniony na orginal czujnik termostat oraz wiskoza. Ponadto zamontowałem mowy czujnik temperatury w głowicy z nowym zegarem żeby wyeliminować błąd elektroniki i nic nie pomaga. Dodam że nie gotuję płynu nie kopci i oleju nie ubywa ani nie przybywa a jeszcze wymieniłem końcówki wtryskiwaczy na? oryginalne. I niestety bez efektu może ktoś podpowie co może być przyczyną i gdzie szukać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymonl    7

Tak czy siak bym sprawdził termometrem ile stopni ma faktycznie płyn kiedy wskazówka jest na granicy tych pól. Tak dla świętego spokoju. To, że chłodnicę przepłukałeś nie znaczy, że ma ona dobry przepływ. Może być konieczna wymiana wkładu albo nowa chłodnica.

Oczywiście, jeśli faktycznie wszystko inne jest na pewno dobre. Bo na razie to masz połowę układu chłodzenia wymienionego i dalej to samo. 

 


Naprawa ciągników, maszyn rolniczych i maszyn budowlanych. 
Śląsk, 510 388 391, Warsztat Lazar na fb --> https://www.facebook.com/warsztatlazar

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masacase    0

w żniwa jeździłem z termometrem na podczerwień i najwyższą temperaturę jaką zmierzyłem to 94 st. na głowicy. Jest kolega na forum który miał podobny problem wymienił chłodnice i nie pomogło... Ktoś coś jeszcze podpowie?


A sam płyn jak w żniwa mierzyłem to miał tem 79 st. przy korku u góry chłodnicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymonl    7

94* to dużo, ale ciągle bez dramatu, warunki podejrzewam nie były łatwe a i od tego czasu wymieniłeś parę rzeczy. 80* płynu to nie taka straszna sprawa, tym bym się nie martwił. Pilnuj tego i patrz czy nic innego się nie dzieje. Jeśli o pompę wody chodzi to mega rzadko była ona problemem jeśli chodzi o przegrzewanie się silnika w mojej praktyce warsztatowej, częściej jest to zawalona chłodnica. 


Naprawa ciągników, maszyn rolniczych i maszyn budowlanych. 
Śląsk, 510 388 391, Warsztat Lazar na fb --> https://www.facebook.com/warsztatlazar

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masacase    0

Pewien mechanik sugeruję mi uszczelkę pod głowicą co o tym myślisz? Można jakoś sprawdzić wydajność chłodnicy? Bo należało by być pewnym że to chlodnica przed zakupem nowej bo to koszt ok 2500 zł. Chciałbym być pewny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymonl    7

Uszczelkę możesz sprawdzić kupując 'test na co2'. Ale ponownie, jeśli nie wywala płynu, nie idą bańki z chłodnicy to też nie szukałbym dziury w całym.

Z chłodnicą akurat jest problem. Mając porównanie z innymi, możesz ją zalać wodą i odetkać odpływ z dołu - jeśli wiesz jak leci z dobrej chłodnicy a jak z takiej która jest zawalona, to widzisz jak z niej leci. Wtedy możesz ją wytypować do wymiany wkładu która wychodzi najczęściej taniej od nówki a jest lepsza niż najtańsze zamienniki. Bo żeby faktycznie to sprawdzić to musisz otworzyć pokrywę i zajrzeć do lamelek. 


Naprawa ciągników, maszyn rolniczych i maszyn budowlanych. 
Śląsk, 510 388 391, Warsztat Lazar na fb --> https://www.facebook.com/warsztatlazar

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masacase    0

kupię ten test i zrobię dzięki za radę. Koszt nie wielki a wyklucze uszczelkę


z tym że nie widać żadnych bąbelków w płynie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymonl    7

Czasem, na początku przepalenia się uszczelki nie widać bąbelków a co2 już się pojawi w chłodnicy i to wyjdzie. Ale w twoim przypadku obstawiam, że uszczelka będzie ok. Tak słaby przedmuch nie powodowałby moim zdaniem problemów z chłodzeniem, szedłbym w  zmierzenie temperatury płynu i drożności chłodnicy. 


Naprawa ciągników, maszyn rolniczych i maszyn budowlanych. 
Śląsk, 510 388 391, Warsztat Lazar na fb --> https://www.facebook.com/warsztatlazar

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masacase    0
szymonl napisał:

Tak czy siak bym sprawdził termometrem ile stopni ma faktycznie płyn kiedy wskazówka jest na granicy tych pól. Tak dla świętego spokoju. To, że chłodnicę przepłukałeś nie znaczy, że ma ona dobry przepływ. Może być konieczna wymiana wkładu albo nowa chłodnica.

Oczywiście, jeśli faktycznie wszystko inne jest na pewno dobre. Bo na razie to masz połowę układu chłodzenia wymienionego i dalej to samo. 

 

tem płynu już sprawdzałem mimo to jest coś innego poza tym oczym piszemy na co jeszcze trzeba jeszcze zwrócić uwagę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masacase    0

chyba że coś dzieje się z tłokami i któryś przycięta w cylindrze? co myślisz o tej hipotezie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiem że wymieniałeś wiskozę. Powtórzę swoje pytanie chodzi mi o to czy wiskoza załącza  na pełnej mocy wentylator jak już się zagrzeje . I nie mówię tu o uszkodzonej. Odczuć hipoteza uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub tego typu spraw. Nawet jakby był lekki przedmuch przez uszczelkę to wcześniej czy później spowodowałoby to problemy z otwarciem termostatu ponieważ zrobiłaby się poduszka powietrzna  pod nim co skutkowałoby  nagłym wzrostem temperatury ,  wywalaniem plynu chłodzącego . A przecież u ciebie ani nie ma wywalania płynu ani się nie zabarwia.

Edytowano przez krzysztoftores

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masacase    0

wiskoza się załącza tzn jest różnica gdy próbuję przekręcić wisko na zimno czy jak jest rozgrzany. Chyba że można to w inny sposób sprawdzić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Powinien  wentylator chodzić przy wyższych obrotach i podwyższonej temperaturze tak że by go było słychać jak   wyje .Do czego zmierzam.Wisco załącza się od temperatury chłodnicy .A więc przypadku niedrożnej chłodnicy lub  uszkodzonej pompy  płynu chłodzącego jest spowolniony  przepływ  to skutkuje tym że nie będzie pracowała wisko  prawidłowo .   Moje zdanie jest takie a żebyś sprawdził wirnik w pompie wody no i dobrze przejrzal chłodnicę  pod względem zewnętrznym jak i wewnętrznym .Wewnętrznie to jej nie sprawdzisz za bardzo bo nie masz jak ale jak będziesz miał ją wymontowaną to możesz ją potraktować  dobrym odkamieniaczem .

 

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masacase    0

dzięki za sugestie jutro będę miał pompę wody podmienie i zobaczymy jak nie pomoże to zdemontuje chłodnicę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    226

Wisco możesz uwiązać cienkim sznurkiem. Jeśli po rozgrzaniu silnika zerwie go, to znaczy, że prawidłowo się załącza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak byś miał pierscienie przypieczone to byś miał problemy z sprężaniem. Odma by kopcil. Twoje problemy wynikają z niedostatecznego  chłodzenia a nie z nieprawidlowej pracy silnika. Czy tak czy tak    układ chłodzenia musi  wychlodzić silnik. Co z chłodnica. I nie wymieniaj tak pochopnie części bo szkoda kasy. Pompę mogłeś sprawdzić czy wirnik cały  i niema luzu i z powrotem założyć jak jest ok. Ile potrzeba czasu i przy jakiej pracy żeby ciągnik osiągnął temperaturę tą nieporządaną. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
masacase    0

w obecnych warunkach na podstawie postoju tempere łapie po ok 40 min. podaj maila to podeślę zdjęcie ze wskazaniem zegara temperatury


Chłodnica wydaję się ok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    226

Normalnie na wolnych obrotach chodzi 40min i podchodzi pod czerwone pole????

Wrzuć zdjęcie na swoją galerie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez ProstyRolnikZPodlasia
      witam objaśni mi ktoś od czego są wszystkie pokrętła ehr w case mx 135? z góry dziękuję
    • Przez agromichu
      Case 4220 podnośnik nie opada pod obciążeniem. Dodatkowo dźwignia od wysokości opadania podnośnika (ta do pługa) tylko podnośniła i opuszczała. Ostatnio tata jej używał i zaczął cały ciągnik drżeć i koniec końców coś się zrobiło tak, że teraz nawet podnośnik nie chce opaść pod obciążeniem. Nie wiem czy to ma znaczenie ale przy uchwycie cięgna centralnego od podnośnika wychodzi jakiś bolec i jest na wierzchu. Gdzie szukać przyczyny? Co to może być? Proszę o pomoc.
    • Przez johny
      Witam czy miał ktoś z was styczność z ciągnikami tej serii JX a szczególnie chodzi mi o JX 90 a jak wiał to jakaś opinia jak wygląda itd >??
    • Przez messot
      Witam
      Pacjent bliźniaczo podobny do case mx 
      Przy zmianie z 3 na 4 połbiegu delikatnie przydusza silnik i tak samo z 2 na 1
      z 1na 2 ok 
      Z 2 na 3 ok
      Z 3 na 2 ok
      Ciśnienia posprawdzane po 19 na każdym połbiegu
      Cewki podmienione z innego ciągnika 
      Obserwacje przy zmianie z 2 na 1 na drugim koszu ciśnienie spada do ok 15b na ułamek sekundy i dopiero spada liniowo
      Na pierwszym koszu narasta liniowo 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj