szymonl

Members
  • Ilość treści

    121
  • Rejestracja

  • Ostatnio

Reputacja

7 Neutral

9 obserwujących

O szymonl

  • Ranga
    Zaawansowany

Informacje

  • Płeć
    Mężczyzna

Ostatnio na profilu byli

3665 wyświetleń profilu
  1. W kolektorze wydechowym powinny być śrubki, w które sie wkłada sondy czujników temperatury. I teraz najlepsze - zwiększenie dawki na jednym cylindrze wpływa na inne, bo w zależności od tego, czy zwiększymy czy zmniejszymy dawkę kolejny cylinder może mieć 'lżej' lub 'ciężej' więc jemu też się zmieni temperatura. Nie mam wielkiego doświadczenia z tymi silnikami, regulowałem kilka dawno temu i jest to do zrobienia, ale wymaga czasu, cierpliwości i zrozumienia co się w ogóle robi. Na oko, na słuch, na chłopski rozum nie da się tego zrobić dobrze.
  2. Jeszcze się nie spotkałem, żeby szlifierz umył mi po obróbce jakikolwiek element, a silników, głowic w ostatnich latach przewinęło się sporo przez mój warsztat. To nie jego praca. Myjka na gorącą wodę + chemia a następnie od razu przedmuchiwanie tego aż będzie suche. Każdy możliwy otwór traktujesz w ten sposób. To samo z wałem i wszystkimi innymi rzeczami.
  3. Zauważyłeś wyraźnie szybsze zużycie tłumików na sprężynach? Pytam, bo np. w takim nh z serii xx70 oryginały były na sprężynach a zamienniki widywałem na gumach.
  4. szymonl

    Rewers w valtrze

    Sprawdź elektrozawory od jazdy. Możliwe zwarcie w instalacji i w efekcie na elektrozaworze od jazdy do przodu masz cały czas zasilanie. Może też być zacięty elektrozawór w pozycji otwartej.
  5. Na pewno na 5 i 13 jedzie normalnie? Na pozostałych biegach nie słychać jakiegoś innego obciążenia silnika?
  6. Tak, hamulce masz na olej ze skrzyni. Jak naciśniesz kilka razy na hamulec na zapalonym poprawi się mu? Jeśli pedał jest twardy to po wciśnięciu i trzymaniu go do oporu czuć, że się zapada? Co do odpowietrzania: Na tylnym moście masz odpowietrzniki. Zakładasz wężyk na nie, popuszczasz i odpalasz ciągnik. Potem na odpalonym ciągniku wciskasz pedał hamulca na 10-12cm i czekasz aż w wężyku pojawi się olej bez powietrza. Jak już jest czysty, to jeszcze przez minutę trzymasz wciśnięty pedał. Po tym czasie ktoś Ci zakręca odpowietrzniki i odpuszczasz hamulec. Jeśli masz pneumatykę to dobrze by było ją też odpowietrzyć.
  7. Nie przesadzajmy. Do zwolnic w 60tce wystarczy zwykły hipol 80w90 gl4. Tu naprawdę nie trzeba nic lepszego lać.
  8. Opiłki mogą być też z tarcz od jazdy przód/tył. Kawałki plastiku to mogą być uszczelnienia tłoków sprzęgieł. Szarpanie może się brać z zarówno z problemów z sprzęgłami przód/tył jak i elektromagnesami które sterują dopływem ciśnienia na ta sprzęgła. Na hamulce bym nie stawiał w pierwszej kolejności ale ciężko tak od razu wykluczyć je całkiem.
  9. Nie zaszkodzi, ale może być tak, że wyrzucisz kasę w błoto. Pompa która się kończy produkuje masę opiłków, których filtr z czasem nie daje rady wyłapać więc opiłki idą w układ. Nie licz, że nowy olej podniesie ciśnienie na pompie.
  10. Olej może być. Problemów z podnoszeniem nie naprawi wymiana oleju. Pomiar ciśnienia na szybkozłączach z tyłu i wiesz na czym stoisz. Najprawdopodobniej wymiana pompy przed tobą.
  11. Prawdopodobnie byłby dostępny, ale w niezbyt ciekawych pieniądzach, bo w okolicy 1900 netto. Trzeba by podzwonić, na razie mam tylko informację, że jest do ściągnięcia.
  12. Tylko jeśli blok jest jajowaty. (Zakładam, że tuleje jednak trzymają wymiar) Żeby nie było - sam jestem zwolennikiem surowych tulei i ich późniejszej obróbki - zazwyczaj tak robię. Jednak, jeśli blok jest okrągły na całej wysokości i trzyma wymiar a do tego klientowi się śpieszy to gotowe tuleje nie powinny być demonizowane
  13. Mógłbyś napisać co to za ciągniki i co dokładnie było robione i wlane? Jakbym nie liczył, to same materiały wychodzą dobrze powyżej 1k na jeden ciągnik a gdzie robota i dojazd.
  14. Zestaw naprawczy spoko opcja, ale niekoniecznie taki za 300złoty w którym nie wiadomo kto jest producentem. Kupiłem kiedyś na szybko same pierścionki w sklepie w okolicy to po ściśnięciu w palcach już nie wróciły do wcześniejszego rozmiaru 😅 Podejrzewam, że tanie zestawy są podobnej jakości. Dobry zestaw wygląda mniej więcej tak: W 255 nie wyciągniesz bez rozpoławiania, w 235 zazwyczaj się da.
  15. Łożysko wyprasowywałem w stronę gdzie był segier czyli do tyłu silnika - w kierunku kabiny. Chyba, że coś tu jest inaczej poobracane niż pamiętam. Z przodu, od wentylatora była mniejsza dziura więc nie było nawet takiej możliwości żeby wyszło w tę stronę.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj