Hubertus2103

Regulacja pompy paliwa - Same Laser 100

Polecane posty

Witam,

Mam problem z za dużą dawk! paliwa (ciagnik kopci na niebiesko, do wydechu dostaje sie paliwo, nie bierze oleju, silnik po generalnym remoncie). W jaki sposób można ustawić pompy paliwa? Znalazłem jedynie informacje ze robi się to podkładkami (które można w jakiś sposób policzyć), a w instrukcji obsługi opisana jest procedura regulacji przy użyciu jakiegoś urządzenia, którego nie posiadam. Czy jest mi ktoś w stanie przybliżyć w jaki sposób to zrobić (np sam to robił)?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Nie potrzebnie je ruszałeś Je się reguluje na podkładkach i na fasolkach.  Podkładki to czas wtrysku fasolki to dawka. W twoim przypadku pewnie wtrysk za późny i nie spala paliwa jak trzeba. Ustawia się z tego co słyszałem na temperaturę spalin każdego cylindra. Sam tego nie zrobisz na bank. Szukaj serwisu od tych motorów lub kogoś kto się zna.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz067    5

U mnie jest to samo też kopci na niebiesko a oleju nie bierze. Na pewno przez zapłon jak ustawiałem zawory to odkręcałem rurki paliwowe i patrzyłem na pojawiające sie paliwo i znaki na kole,  na dwóch cylindrach dużo przestawiony ale boję się ruszać tą pompę 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Zapłon regulujesz podkładkami jak nie masz innych wymiarów nic nie zrobisz. Dawkę regulujesz na fasolkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz067    5
6 minut temu, hubertuss napisał:

Zapłon regulujesz podkładkami jak nie masz innych wymiarów nic nie zrobisz. Dawkę regulujesz na fasolkach.

Podkładki bym dorobił, wyjmując tą sekcję niczego innego nie rozreguluje?  i może kojarzysz oznaczenia na kole pasowym 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653
Napisano (edytowany)

Nie kojarzę oznaczeń. Ale jak masz niebieski dym to paliwo się nie dopala wtrysk za późny trzeba zmniejszać grubość podkładki. Jak ktoś jest ogarnięty może na oko by coś wymodził i na słuch. Ale też nie wolno przesadzić i za bardzo przyspieszyć. W bloku jest listwa która rusza dźwigienkami przy pompkach i w ten sposób dodaje dawki. Jak przesuniesz na fasolce to masz albo więcej albo mniej. Nie pamiętam w która stronę listwa idzie w celu dodania gazu chyba do przodu. Chyba jak obracasz pompką w lewo to zmniejszasz dawkę jak w prawo to zwiększasz ale nie pamiętam trzeb popatrzeć. Ujmując podkładkę czy tam jej grubość przybliżasz pompkę do wałka rozrządu  przez to wtrysk zaczyna się szybciej.

Chyba dobrze to pamiętam ale proponuje gdzieś poszukać i się upewnić bo pewien nie jestem. Jak wyjmiesz pompkę nic nie rozregulujesz tylko przy wkładaniu uważaj by dźwigienka w listwę trafiła. Oczywiście nie rozregulujesz jak już jest rozregulowane bo jak wszystko ładnie chodzi tych pompek się nie tyłka nawet przy remoncie. O ile to możliwe.

O podkładki można by zapytać w serwisie może nie są drogie tylko trzeba by znać wymiar. A to już będzie problem.

https://www.zbimar.pl/akcesoria-lozyskowe/podkladki-dystansowe-din988/podkladka-dystansowa-13x19x0-5-din988_p_60462.html

Można by do regulacji użyć takiego czegoś. A potem spisać wymiary i zamówić konkretne w aso.  Ustawiać można wkładając coś w cylinder przez otwór po wtryskiwaczu i ustawiać stopnie przed GMP. 

Ale to połowa sukcesu. Bo zostaje jeszcze dawka. Można ustawić  np na środku fasolki czy jakoś tak ale na bank wszystkie nie będą miały identycznej dawki. Dlatego jak mi ktoś kiedyś mówił ustawia się na temp spalin.,

Edytowano przez hubertuss
  • Thanks 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szymonl    7

W kolektorze wydechowym powinny być śrubki, w które sie wkłada sondy czujników temperatury. I teraz najlepsze -  zwiększenie dawki na jednym cylindrze wpływa na inne, bo w zależności od tego, czy zwiększymy czy zmniejszymy dawkę kolejny cylinder może mieć 'lżej' lub 'ciężej' więc jemu też się zmieni temperatura.  

Nie mam wielkiego doświadczenia z tymi silnikami, regulowałem kilka dawno temu i jest to do zrobienia, ale wymaga czasu, cierpliwości i zrozumienia co się w ogóle robi.  

Na oko, na słuch, na chłopski rozum nie da się tego zrobić dobrze. 


Naprawa ciągników, maszyn rolniczych i maszyn budowlanych. 
Śląsk, 510 388 391, Warsztat Lazar na fb --> https://www.facebook.com/warsztatlazar

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Wiadomo, że na oko i na słuch nie zrobisz dobrze. A śrubki w kolektorze faktycznie są. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz067    5
Napisano (edytowany)
2 godziny temu, szymonl napisał:

W kolektorze wydechowym powinny być śrubki, w które sie wkłada sondy czujników temperatury. I teraz najlepsze -  zwiększenie dawki na jednym cylindrze wpływa na inne, bo w zależności od tego, czy zwiększymy czy zmniejszymy dawkę kolejny cylinder może mieć 'lżej' lub 'ciężej' więc jemu też się zmieni temperatura.  

Nie mam wielkiego doświadczenia z tymi silnikami, regulowałem kilka dawno temu i jest to do zrobienia, ale wymaga czasu, cierpliwości i zrozumienia co się w ogóle robi.  

Na oko, na słuch, na chłopski rozum nie da się tego zrobić dobrze. 

To nie ten typ silnika, mowa tu jest silnikach ze zwykłymi wtryskami i pompą tyle że w nich nie ma standardowej budowy pompy  jak np. w ursusach  jej korpus jest odlany razem z blokiem 

76c893934658b6565846d519ff19.jpeg

Edytowano przez lukasz067

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj