XXXXXXX

Opinie o Skrzyni Dyna 4 w seri 54xx

Polecane posty

XXXXXXX    0

Witam wszystkich mam zamiar zakupić MF 5465 i mam pytanko odnośnie tej skrzyni dyna 4 jak jest z jej awaryjnością??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Nie słyszałem jeszcze o awariach tej skrzyni biegów, ani od użytkowników, ani od serwisantów korbanka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomi83    0

Dołączę sie do tematu miano prasawicie chodzi mi o spalanie mf 690 4 na4 w roznych robotach typu orka siew prasa

co to znaczy ??

Edytowano przez nasil90
Błędy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

no bo doszły mnie słuchy ze się czasami zawieszają

Mam do czynienia z 3 ciągnikami z DYNA4 i żadna się nie zawiesza, ale to sa tylko 3 :) Czasami kalibracji wymaga skrzynia lub rewers, 3 minuty pracy, ale trzeba znać kombinacje, moja 2 lata jeszcze tego nie wymaga,

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

Czy to prawda że DYNA4 musi zimą przy większych mrozach rozgrzewać się półgodziny zanim można ruszyć?. MF jest jedną z marek którą biorę pod uwagę przy zakupie

 

PS. u nas są spore mrozy :lol:

Edytowano przez darek1972

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

nie wiem jak jest w rym przypadku ale w niektórych trzeba po odpaleniu poczekać kilka min przy mrozach rzędu -20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koks    40

Przy mrozie -10 z zimnym wiatrem, zawiesza sie na kilka minut tj.gdy zapalisz ciagnik i skrzynia ma zapamietany bieg np.2C,to przez kilka minut mozesz zmienic biegi tylko o pelna grupe,czyli np.z 2C na 3C.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

To trochę lipa-u mnie owe -10 to bardzo często jest a @darek ma chyba jeszcze ciekawiej.

PS.Mnie to i tak nie dotyczy bo MF-a nie mam :D a ciągniki stoją w garażu pod domem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

czyli w jakiej temp stoją? chyba raczej na + mają, inaczej sytuacja wygląda jak ciągnik stoi np pod wiatą kilka dni przy -10 czy tam -20

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MarcinPykuS    68

Tak, zgadza się. Przy dużych mrozach po odpaleniu, ciągnik musi trochę popracować, aby można było używać półbiegów. Z drugiej strony, kto po odpaleniu ciągnika w mroźne dni, od razu daję gaz do dechy i jedzie? Ciągnik musi trochę popracować, oleje muszą się choć trochę rozgrzać.

 

Po jakichś 10-15 minutach wystarczy wyłączyć ciągnik i uruchomić od nowa. Wszystko działa, ale na początku czuć, że bieg wchodzi lekko z opóźnieniem.

Edytowano przez MarcinPykuS

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

czyli w jakiej temp stoją? chyba raczej na + mają, inaczej sytuacja wygląda jak ciągnik stoi np pod wiatą kilka dni przy -10 czy tam -20

No oczywiście że mam na "+" ale parę lat temu pamiętam jak było -29 a JD stał wtedy jeszcze w nieogrzewanym garażu-znajomy zadzwonił że stoi w zaspie więc odpaliłem i pojechałem (od razu )-biegi i zakresy przełączały się bez problemów (zakresy trochę ciężej ale to zrozumiałe).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

U ciebie chyba jeszcze biegi są zmieniane linka jak dobrze pamiętam, może te rozwiązanie jest mniej wrażliwe na niskie temp jak elektrozawory

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wlkpmder    6

mam DYNA przy starszym modelu 3125 ale użytkuje teraz juz 7 sezon i narazie nie było problemu a na mrozy - sposób - trzeba zatkać (kawałkiem kartona) chłodnice oleju wtedy będzie sie rozgrzewał szybciej sprawdziłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro    166

Dobrze pamiętasz :D -ale mój kolega ma 5720 z PQ+ i mówi że też żadnych sensacji nie miał w zimie (a on trzyma ciągnik na podwórku).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
b0gdan    90

Jak już kiedyś pisałem jeździć można od razu nawet przy minus 30, biegi główne zmienia się niezależnie od temperatury :)

Który diler konkurencyjnej marki na temat skrzyni DYNA$ rozsiewa? CASE, SDF, czy może jakiś następny do grona dołączył?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

pewnie dealerzy claasa i twierdza że skrzynia QUADRISHIFT jest znacznie lepsza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MDSikor    6

No pewnie, że lepsza - bo ma dłuższa nazwę :lol:


Claas Dominator 150
Lamborghini R4 105
John Deere 5080R
Massey Ferguson 255

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TheCinek    3

Koledzy jeśli temperatura oleju w skrzyni spadnie poniżej -25 to zapalają się dwie kontrolki i odłącza skrzynie nawet z głównymi biegami, ciągnik jest unieruchomiony, to jest zabezpieczenie przed uszkodzeniami ;) to jest dobre rozwiązanie bo nie każdemu się wytłumaczy że zimny olej nie ma odpowiedniego smarowania... Raz pojedziesz nic się nie stanie ale kilka razy i w końcu coś siądzie, to nie jest że od pierwszego ruszenia zimnym coś walnie. Nawet teraz w starych maszynach czekam aż trochę się rozgrzeje cały a mój kolega to siada i może być -25 i aby zapalił to od razu gaz do dechy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krycha094    7

ja mam dyne i z tymi biegami prawda ze od -10 juz sie skrzynia blokuje az sie nie rozgrzeje ale można odpalać i od razu jechać tylko półbiegów nie ma :) do awarii to nie słyszałem żeby coś się działo jak juz to kalibracja starczy albo wymiana czujnika w skrzyni biegów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XXXXXXX    0

a jeszcze jedno pytanko jak tam ze spalaniem w waszych 54XX a szczególnie interesuje mnie spalanie 5465 chodzi mi o spalanie przy orce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darek1972    126

Który diler konkurencyjnej marki na temat skrzyni DYNA$ rozsiewa? CASE, SDF, czy może jakiś następny do grona dołączył?

Słyszałem to od SDF-a

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomek04
      Poszukuję osoby która by się podjeła naprawy sterownika w Massey Ferguson 6120 jest to autotronic 2 z tego co wiem i najlepiej woj.Lubelskie.
       
    • Przez misieq
      Ostatnio kupiłem orbitrol (byl po regeneracji) do swojego ciągnika i mam poważny problem. po zamontowaniu i odpaleniu ciągnika wspomaganie strasznie ciężko chodzi, momentami naprawde nie da się skręcic:( a gdy ciągnik jedzie to skręca ale trzeba też się troche nakręcic. Chciałbym zaznaczyc jeszcze ze nie jest to orginalny orbitrol przeznaczony do tego typu MF'a, ale "fachowiec" mowil, że ma działac bo sposób podłączenia przewodów jest taki sam i parametry też identyczne. Pomóżcie!!!
    • Przez Kerson
      Witam MF jak w tytule sytuacja tego typu że jadę wszystko git działa wrzucam 4 bieg ostatni półbieg (D) i po przejechaniu może 2km 3km zaczyna migać i pikac 1 ciągnik jedzie normalnie połówki redukuje normalnie wrzucę na 3 bieg przejadę 100m problem znika wrzucam 4 i znowu to samo ostatnio po zredukowaniu na 3 nie chciał wrzucić 4 i przestał jechać musiałem zgasić odpalić i było dobrze na chwilę jak wyżej
      Dodam że mam problem z odkręceniem obudowy od filtra oleju hydraulicznego który jest za kołem ktoś nie wiem czy na klej czy co zrobił ale nie ma jak ruszyć tego czy może być przyczyną tych objawów np zatkany przytkany filtr?
    • Przez Mf7480
      Siemka ma ktoś znaczenie kodów błędów mf 7480
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj