Skocz do zawartości

Podciaganie sprzęgła c385



Mam pytanie do posiadaczy popularnej 80siatki stary typ(c385). Po remoncie silnika i przy okazji wymianie tarczy sprzeglowej pedal sprzegla jest praktycznie do połowy luźny ok 8cm do pierwszego oporu co jest wedlug mnie błędem. Majster niby nic nie ruszal ustawien hamulca skrzyni i sprzegla. Zostaly tak jak wczesniej. I tu pytanie da sie te sprzeglo podregulowac ta sruba rzymska ze zdjęcia lub moze hamulec podciagnac ta śruba tez widoczna na zdjeciu? Bo przylekkim puszczeniu sprzegla.ciagnik jedzie i redukcja biegow w jezdzie jest b.trudna czesto niemożliwa. A ciagnik mam nieod dzis wiec umiem a raczej umialem jezdzic bez zgrzytow praktycznie.


Rekomendowane komentarze

mikad

Opublikowano

Jeżeli to faktycznie jest stary typ to należy regulować łapkami a nie dźwignią,

szymon09875

Opublikowano

Zobacz czy każda lapka jest równo ustawiona względem łożyska oporowego.

Ursusc385

Opublikowano

Gościu nie wie którą dźwignią podciąga się sprzegło a wy chcecie żeby sprawdził ustawienie łopatek??  😂

  • Haha 2
szymon09875

Opublikowano

Ehh, daj mu szansę 🫣

Swoją drogą dziwny mechanik skoro nie może sobie ze sprzęgłem poradzić 

  • Like 1
Michal014d

Opublikowano

23 minuty temu, szymon09875 napisał:

Zobacz czy każda lapka jest równo ustawiona względem łożyska oporowego.

Zerkne choc na logike jakby nierowno bylo na łapkach to by sie niedalo delikatnie np pod maszyne podjechac bo by szarpal a u mnie nieszarpie. Tyle ze sprzeglo pierwsze 8-9cm jest flak i na luzno leci. A hamulec skrzyni gdzies 2-3cm od końca działa, a tak zeby wysprzeglalo a hamulc skrzyni niebral to jest moze 1cm jesli idealnie w tym momencie sie wcisnie bo reszta zakresu to luzne sprzęgło. A tu co zaznaczyłem strzalkami na zdjeciu da sie cos na początek podregulowac zeby bylo lepiej czy tylko łapkami sie da?

IMG_20240522_083739.jpg

DANDYS

Opublikowano

a ta dźwignia nie oddala się i przybliża łożyska do łapek? ;0

Henius91

Opublikowano

Tą długą śrubą regulujesz przybliżenie łożyska do łapek. Możesz ją trochę skręcić, ale wydaję mi się, że tu wina leży po stronie łapek. Przy okazji wymiany tarczy, trzeba było wymienić śrubki w łapkach, bo podejrzewam, że też już są wytarte, skoro ta śruba od regulacji jest prawie na maks wkręcona, a sprzęgło za nisko bierze 

  • Like 3
Michal014d

Opublikowano

Pytanie czemu az tak to sprzeglo inaczej dziala wedlug tego jak wcześniej. Bo majster mowil ze nic ustawień nie zmieniał tylko nowa tarcze sprzeglowa dal i to z powodu ze wałek skrzyni juz podtarte ma zęby i npwa tarcza po to żeby sie lepiej zazebiala 🤔

szymon09875

Opublikowano

Wymiana tarczy nie wiele pomoże, napewno nie na długo.

Sam to przerabiałem.

A co do sprzęgła, spróbuj podciągnąć aż łożysko będzie dotykać śrub od dźwigienek i zobacz czy będzie poprawa

Alchemik

Opublikowano

Zazwyczaj łożysko nie powinno pracować w czasie normalnej jazdy, a dopiero po wciśnięciu pedału sprzęgła 

DANDYS

Opublikowano

no nie,3mm przerwy mają


naczy pomiędzy

mikad

Opublikowano

8 godzin temu, DANDYS napisał:

a ta dźwignia nie oddala się i przybliża łożyska do łapek? ;0

Regulacja dźwigni służy tylko do korekty, ustawia się łapki i potem można dograć dźwignią jak np trącają po łożysku. Łapka ma zakres efektywnej pracy i nie będzie prawidłowo działać poza nim, po tzw "przełamaniu" sprzęgło będzie gumowe. Poza tym jeżeli ma połowę skoku jałowego to regulacji cięgnem raczej zabraknie lub będzie na styk a po parunastu godzinach pracy jak tarcza trochę "siądzie" i tak trzeba będzie regulować łapkami.

Michal014d

Opublikowano

7 godzin temu, szymon09875 napisał:

Wymiana tarczy nie wiele pomoże, napewno nie na długo.

Sam to przerabiałem.

A co do sprzęgła, spróbuj podciągnąć aż łożysko będzie dotykać śrub od dźwigienek i zobacz czy będzie poprawa

Tak zrobie i zobacze czy to cos da ale teraz nie mam kiedy sie za to zabrac

4 godziny temu, mikad napisał:

Regulacja dźwigni służy tylko do korekty, ustawia się łapki i potem można dograć dźwignią jak np trącają po łożysku. Łapka ma zakres efektywnej pracy i nie będzie prawidłowo działać poza nim, po tzw "przełamaniu" sprzęgło będzie gumowe. Poza tym jeżeli ma połowę skoku jałowego to regulacji cięgnem raczej zabraknie lub będzie na styk a po parunastu godzinach pracy jak tarcza trochę "siądzie" i tak trzeba będzie regulować łapkami.

Mi mechanik mówił ze im bardzie będzie tarcza bedzie "siadac" to sprzeglo bedzie sie cofac w strone kierowcy i wedzie brac wyzej. A ogolnie w tych ciagnikach sprzęgło powinno na jakiej wysokosci brac od podlogi? Brać to mam na mysli ze ciągnik zaczyna jechać?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v