candy1914

Pytanie o wał wytrząsaczy claas 78s pomocy.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
candy1914    4
Witam was forumowicze. Mam pytanie odnośnie wału wytrząsaczy tego z tyłu. Czy ten wał grzeje się u was między panewkami? Dodam że na 3 panewkach był luz i rozkręciłem je, delikatnie przeszlifowałem panewki i skręciłem. Luzy się zmniejszyły ale wał między panewkami jest gorący nawet parzy. Nie wiem jak było w tamtym sezonie bo nie dotykałem wału czy był gorący. Kombajn mam od zeszłego sezonu. Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil800    197

U mnie nie ma luzu. Wal jest cieply a nawet dosc goracy. Z 70 stopni lapie. Chodzi tak juz 5 lat u mnie. A ile wczesniej u poprzedniego właściciela to nie wiem ;)

Edytowano przez kamil800

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Powodzenia z tym dokręcaniem. 

Też tak dokręcałem..... dokręcałem aż wał się wytarł , przegrzał i pękł . Nie dokrecajcie go na sztywno, ma mieć luz około 0.5cm i smaru do oporu co 20ha skoszonych.

 

Co jak co ale łożyska jak w bizonie to super sprawa w porównaniu z tymi panewkami... 

Edytowano przez gustaww

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil800    197

O czym ty mowisz? Mam claasy juz ponad 10 lat i w zyciu tego nie smarowalem. To mozna posmarowac przy wymianie a nie co 20 ha. Jak juz masz luz to na 99% wal tez jest jajko. I wtedy mozna jedynie zmniejszyc luz a nie go likwidowac

Noo super sprawa te lozyska w bizonie. Szczegolnie jak padnie srodkowe na przedniej korbie ;) bizony tez mialem a nawet nadal mam i nie ma nuc gorszego. Niz lozyska na wytrzasaczach w bizonie ;) no moze jeszcze na odrzutniku po prawej stronie jest na tym samym poziomie

Edytowano przez kamil800

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kibix    285
1 godzinę temu, candy1914 napisał:

Witam was forumowicze. Mam pytanie odnośnie wału wytrząsaczy tego z tyłu. Czy ten wał grzeje się u was między panewkami? Dodam że na 3 panewkach był luz i rozkręciłem je, delikatnie przeszlifowałem panewki i skręciłem. Luzy się zmniejszyły ale wał między panewkami jest gorący nawet parzy. Nie wiem jak było w tamtym sezonie bo nie dotykałem wału czy był gorący. Kombajn mam od zeszłego sezonu. Pozdrawiam.

Panewek się nie smaruje. Wywal te panewki co szlifowałes i kup nowe może być zamiennik. Jak wał i panewki są dobre to będziesz wstanie złapać wał i trzymać po pracy. Odkrec panewki i suwmiarka pomierz średnicę wału. Zobacz czy jest okrągły. Jak wał będzie już wyrobiony i będziesz zwlekał z wymianą to albo wał pęknie albo wytrząsacze zaczną pękać. Luz na panewkach się sprawdza w górnym i dolnym położeniu wytrząsacza. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Miałem u siebie w case-a i normalnie oryginalnie były smarowniczki. Na servisówce jak byk 30h pracy. Moze w claasach nie ma smarowania.... tylko się wymienia jak ma luz... 

Claas-a nie miałem więc się już nie odzywam, opisałem jak to było U mnie w kombajnie.  

Jednak polecam nie sciskać wału bo używka trochę kosztuje i ciężko w dobrym stanie coś znaleźć. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
disel16v    29

Nie wiem jak to wygląda w dominatorze ale u nas w Claasie senatorze kupiliśmy komplet nowych panewek i dorobiliśmy smarowniczki do każdej. Blaszki dystansowe podokładane żeby było troszkę luzu. Dodatkowo kolego zobacz czy wytrząsacze masz jednakowo powysowane bo w senatorze jest regulacja i jeśli któryś z nich będzie więcej wysunięty to będzie bicie i będzie się grzał ten wał. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
candy1914    4

Dzięki za wypowiedzi. Panewek nie smarowałem tam nie ma smarowników. Myślę żeby dołożyć po jednej cienkiej blaszce dystansowej i powinno być ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
disel16v    29
2 godziny temu, candy1914 napisał:

Dzięki za wypowiedzi. Panewek nie smarowałem tam nie ma smarowników. Myślę żeby dołożyć po jednej cienkiej blaszce dystansowej i powinno być ok.

Dołóż ale żeby nie było dużo luzu mocno. Ewentualnie dorob smarowniczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychu652    3

Ja w 48 ustawiam tak, żeby w każdym położeniu był lekki luz. Gdy skręciłem panewki, nawet nie mocno, ale bez luzu to po puszczeniu go na 15 min wał robił się gorący.

 

Edytowano przez krzychu652

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dsbh    1278
16 godzin temu, kibix napisał:

Panewek się nie smaruje.

Tylko że u mnie w Claasie Mercurze są oryginalnie smarowniczki na każdej panewce na przednim i tylnym wale. To w takim razie po co je montowano ?

7 godzin temu, gustaww napisał:

Miałem u siebie w case-a i normalnie oryginalnie były smarowniczki. Na servisówce jak byk 30h pracy. Moze w claasach nie ma smarowania.... tylko się wymienia jak ma luz... 

Claas-a nie miałem więc się już nie odzywam, opisałem jak to było U mnie w kombajnie.  

Jednak polecam nie sciskać wału bo używka trochę kosztuje i ciężko w dobrym stanie coś znaleźć. 

 

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dsbh    1278

Czyli Claas niejednakowo podchodził do swojej produkcji ? W sumie temat ciekawy dla mnie. Trzeba będzie sprawdzić w różnych Classach jak to jest rozwiązane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil800    197

Nie jednakowo bo ten mercur to jeszcze hitlera pamieta. Wiec od tamtej pory technologia sie troche zmienila. W dominatorze nie ma zadnych kalamitek na tych panewkach i sie tego nie smaruje. W medionach tez nie ma na 100%, w mega nie wiem ale pewnie tez nie ma bo to praktycznie dominator. To jest nasączone jakims olejem czy czyms i podczas pracy sie samo smaruje i tyle 

Edytowano przez kamil800

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 8.07.2021 o 17:52, kamil800 napisał:

To jest nasączone jakims olejem czy czyms i podczas pracy sie samo smaruje i tyle 

Dokładnie tak to działa. Kupując nowe panewki w sklepie poczujesz w dotyku, że są tłuste. A jak spojrzysz na nie podczas pracy tzn. jak są rozgrzane od tarcia to są takie delikatnie "zapocone" i właśnie to smaruje. Najlepszy do takich zastosowań jest lignofol, ale nie wiem czy ktokolwiek produkuje obecnie panewki wytrząsaczy z tego materiału. 

@candy1914,

Jeżeli wymieniasz panewki (nie wiem czy szlifowanie ich to dobry pomysł, bo zmieniasz średnicę i kształt otworu, punkty kontaktowe z materiałem etc.) bez wymiany wałów to będą się grzać i temperatura będzie wynosić w okolicach 60-75 stopni Celsjusza jak zatrzymasz kombajn podczas normalnej pracy w polu. Jak książkowo zmieniasz komplet wałów + panewki to i 40 stopni nie przekroczy w pracy. Najważniejsze to żebyś sprawdził jaki masz ubytek wału na średnicy w najwęższym miejscu (jak bardzo zrobił się owalny/jajowaty) w stosunku do nominału, bo to Ci powie czy jest konieczność ich wymiany w najbliższym czasie. 

Co do prawidłowego ustawienia... Tu będziesz miał zabawę z ustawieniem luzów, bo na każdym klawiszu i na każdej panewce musisz szukać najciaśniejszej pozycji (obracając wałem) i w tym momencie ustawiać luz. Dodatkowo uważaj, żeby jeden klawisz nie wywoływał nadmiernych naprężeń na pozostałych i nie uderzał o sąsiadujące. Jeżeli nie ruszałeś przednich panewek to masz dużo prościej. 

Edytowano przez uzytkownik77

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rex15    265

Dlaczego do jednego modelu idą rozne srednice wału, mowa o tylnym wale? Szukam do 98 i sa 35mm i 31mm, wkladali je jak leci, czy o co chodzi?

Druga sprawa to czy mozna wał 35mm ktory jest jajowaty dac do slusarza, zeby zrobil 31mm, czy to bedzie wytrzymałe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
david093    2

Z tyłu gdzie naped w 98 jest 35 a z przodu 31mm, najlepiej kupić nowy, szlifowanie może go rozchartowac, ja w tamtym roku kupowałem coś koło 1000zl za jeden

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
david093    2

Firma JAG, się okaże, dorobiłem tam kalamitki i od czasu do czasu smaruje smarem grafitowym

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Damianek20
      Witam, może już był taki temat ale zapytam ponownie może coś się ciekawszego dowiem od ludzi bogatszych w doświadczenia. 
      Któren z nich będzie lepszy praktyczniejszy, prostszy w naprawie i mniej awaryjny . 
    • Przez dominator85
      Witam. Posiadam dominatora 85 i chciałbym wyregulować klepisko. A dokładnie szczeline pomiędzy klepiskiem a cepami. Chodzi mi o to jaka powinna byc dokładnie ta szczelina, jaka powinna być odległość pomiędzy klepiskiem a cepem . Jaka powinna być szerokość szczeliny na wlocie i wylocie.
    • Przez Artur312
      Witam .niema ktoś z użytkowników dominatora 76 schematu jak jest w środku w kabinie te cięgiełko  do rozdzielacza rury . Po prostu rozpadła mi się ta blaszka umocowana do dźwigni. I nie umie znalesc na internecie jej ? Może ktoś przerabiał temat ? 
    • Przez AndrzejG1972
      Może ktoś pomoże. Awaria rozdzielacza objawia się tym że dźwignia rozdzielacza (wajcha) w momencie uruchomienia silnika gdy jest w położeniu neutralnym ustawionym w pozycji na sterowaniu wysokością hedera samoczynnie ustawia się w pozycji podnoszenia tzn tłoczek wraz w wajchą wciągany jest do wewnątrz i heder się podnosi na maxa i dalej daje ciśnienie na tłoczyska. 
    • Przez AndrzejG1972
      Może ktoś pomoże. Awaria rozdzielacza objawia się tym że dźwignia rozdzielacza (wajcha) w momencie uruchomienia silnika gdy jest w położeniu neutralnym ustawionym w pozycji na sterowaniu wysokością hedera samoczynnie ustawia się w pozycji podnoszenia tzn tłoczek wraz w wajchą wciągany jest do wewnątrz i heder się podnosi na maxa i dalej daje ciśnienie na tłoczyska. Poproszę o poradę a nie jak jedna osoba napisała ,,no to musisz naprawić'' .
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj