H4 - żarówka halogen i "żarówka" LED
 

H4 - żarówka halogen i "żarówka" LED

  • 3304 wyświetleń

Taka "wielka" żarówa podejdzie pod każdą lampę czy będą komplikacje?


Informacje o zdjęciu H4 - żarówka halogen i "żarówka" LED




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • jarekm411
  • 206 922
stempos1980 napisał:

5 minut temu, nunu85 napisał:

kupiłem takie H7 od narva, więc też markowe i nie świecą nic lepiej od takich ulepszonych wzmacnianych H7 typu tungsram megalight+50%. szkoda kasy na to.

Żarówka sama nic nie da jak będą odbłyśniki ujowate

to zależy od lampy. w jednych będzie lepiej w innych gorzej. do soczewek też się nie nadają

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • nunu85
  • 500 3102

to powiadasz że jak w tych samych odblysnikach siedziała zwykła H7 i świeciła przyzwoicie , a potem żeby było jaśniej wsadziłem tego Leda od narvy, to się nagle w ciągu minuty przy zmianie źródła światła odbłyśniki zepsuły? Nie to nie odbłyśniki. To te pędy wcale nie są tak cudowne jak opinie o nich w sieci.


ps, może to mieć coś wspólnego z soczewkami bo ja je wsadziłem do reflektorow soczewkowych. Ale tego też nigdzie w sklepach czy na allegro nie piszą że nie nadaje się do soczewek. tylko płać i kupuj.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jarekm411
  • 206 922

nie nadaję się do soczewek bo kolega włożył do Vectry c i było gorzej. ja włożyłem do Audi A6 C5 w długie i świeciło zajebiście a w a4 tak sobie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertuss
  • 4732 8904
2 godziny temu, yacenty napisał:

bo chcą extra kase za homologowanie w PL

ponoć, że markowe nie szumią :P

Homologacja musi kosztować. Nawet w DE robią homologację dla każdego modelu auta. Nie w każdym aucie to odpowiednio zadziała. Te żarówki montowane w autach ze starymi często zniszczonymi i zużytymi lampami to patologia polskich dróg dla kierowców którzy jeżdżą w nocy. Ludzie mając słabe światła często z powodu matowych kloszy i wypalonych odbłyśników montują to i tylko oślepiają innych. W ciągniku pal licho ale w autach powinno być montowanie tego karane.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mario666
  • 1187 5687

Jak czytam te wasze komentarze to ręce opadają :)    mam ledy h4 w proximie już ponad rok i w starym r2 led już z pięć lat Nic nie szumi Ładnie świeci o niebo lepiej niż na starych Jak błyśniesz drogowymi to szybki efekt swiecenia Do tego wszystkie znaki drogowe i każdy odblask ładnie świeci Nawet pasy białe na drodze świecą a wy pierniczycie jakieś głupoty

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • MarcinKa
  • 160 1315
57 minut temu, MarcinKa napisał:

A z H4 możecie polecić coś dobrego? 

Yacenty a widzisz w tym pytaniu słowo led??

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mario666
  • 1187 5687

Jacku w cziapku  ledy nie będą  działać jak jest na prądnicy 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • yacenty
  • yacenty
  • Root Admin
  • 3913 48993
40 minut temu, MarcinKa napisał:

Yacenty a widzisz w tym pytaniu słowo led??

a widzisz ze pisałem LED i halogen - czyli jak kto woli klasyczne H4

34 minuty temu, mario666 napisał:

Jacku w cziapku  ledy nie będą  działać jak jest na prądnicy 

coś mi się kojarzy ze już dawno temu miał założony alternator

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mario666
  • 1187 5687

Jak ma alternator to da radę inaczej będą świecić albo drogowe albo mijania Tylko do czapka raczej tych nie założysz bo tam musisz z r2 zmienić wejście na h4 do tego jeszcze tyłek nie wejdzie 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bears
  • 543 2301
3 godziny temu, mario666 napisał:

Jak czytam te wasze komentarze to ręce opadają :)    mam ledy h4 w proximie już ponad rok i w starym r2 led już z pięć lat Nic nie szumi

A co tam ma szumieć jak elektryka zaczyna się i kończy na rozruszniku? Porównujesz proxime do kuboty? 😄

Ledy mają jedną poważną wadę, niemiłosiernie się grzeją i nie ważne czy są na radiatorze czy tym pseudo wiatraczku. Szacun że ktoś ma odwagę taki grzejnik pakowac do lampy i jeszcze ją szczelnie zamykać pokrywą. Jeśli pokrywa tylna jest plastikowa to stopienie gwarantowane, żeby się tylko jeszcze coś przy okazji nie zapaliło... 

 

    • Like 1
    • Thanks 1
    • Haha 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • nunu85
  • 500 3102

z tym topieniem plastików w lampach to też bajki. Z czysto fizycznego podejścia. Zwykła żarówka H4 zamienia energię na światło i temperaturę tak? Zgadzasz się czy coś jeszcze byś dodał? i taka h4 bierze coś koło 45 czy 50Watow. LED bierze mniej, bo w nowocześniejszych pojazdach przy jego używaniu zaświeca się kontrolka spalonej żarówki. Więc skoro bierze miej energii a daje więcej światła ( albo nawet porównywalnie tyle samo co h4) to siłą rzeczy taki ledzik musi tworzyć mniej ciepła niż zwykła żarówka halogenowa. Inaczej się nie da, bo tak działa fizyka. więc on tam niczego nie stopi

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mario666
  • 1187 5687

Bears ale ty bzdury opowiadasz U nas większość busów typu sprinter (te 2014-2020) latają na ledowych żarówkach i żaden się nie sfajczył A co ma proxima ? Przecież też ma radio Nawet cały zestaw oryginalny blaupunkt i nic nie trzeszczy szumi czy charszy Oczywiście ledy osram Nie wiem jak zachowywały by się tanie chińczyki Ale kolega założył tanie chińczyki do Passata b5 i mówi że radio szumi Ale gdzieś czytałem że można jakiś opornik do radia założyć czy coś i nie będzie szumów

Edytowano przez mario666

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • stempos1980
  • 7912 5950

Żarówka halogenowa daje wiekszą temperaturę jak LED.

Dlaczego lampy w samochodach na H się wypalają bo żarówka daje wysoka temperaturę a jeszcze producenci oszczędność robią na słabym materiale na odblyśniki.

I tu jest podstawową wada większość lamp na żarówki H

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • szymon09875
  • 10179 7973

Najprościej to zauważyć zimą. Na zwykłych h4/H7 włączysz światła i po chwili śnieg stopnieje. Włącz ledy to mogą i godzinę świecić a śnieg nie stopnieje. 

Jechałem ostatnio w śnieżyce to musiałem śnieg z lamp zgarniać

Edytowano przez szymon09875
    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • ZELKOW
  • 1306 12071
szymon09875 napisał:

Najprościej to zauważyć zimą. Na zwykłych h4/H7 włączysz światła i po chwili śnieg sypie.

Co to masz za markę niezwykłą że przywołuje śnieg ? może i u siebie bym zamontował 🤣🤣

    • Haha 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mario666
  • 1187 5687

Zelkow  nie rób jaj Przecież wiesz ze gdy jedziesz a śnieg sypie  to lepi się do przodu  i cały przód jest biały 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertuss
  • 4732 8904
7 godzin temu, nunu85 napisał:

z tym topieniem plastików w lampach to też bajki. Z czysto fizycznego podejścia. Zwykła żarówka H4 zamienia energię na światło i temperaturę tak? Zgadzasz się czy coś jeszcze byś dodał? i taka h4 bierze coś koło 45 czy 50Watow. LED bierze mniej, bo w nowocześniejszych pojazdach przy jego używaniu zaświeca się kontrolka spalonej żarówki. Więc skoro bierze miej energii a daje więcej światła ( albo nawet porównywalnie tyle samo co h4) to siłą rzeczy taki ledzik musi tworzyć mniej ciepła niż zwykła żarówka halogenowa. Inaczej się nie da, bo tak działa fizyka. więc on tam niczego nie stopi

To po co do led ów montują te radiatory i wentylatorki. Piękny wywód tylko nie na temat niestety. Led się mniej grzeje z przodu żarówka więcej się grzeje z przodu i wypala odblask z czasem. Ale z tyłu jest odwrotnie i o to tu chodzi. Inne są temperatury z przodu czyli tam gdzie świeci ale inne są też temperatury z tyłu w środku lampy którego nie widzimy i tam się led faktycznie bardziej grzeje niż zwykła żarówka po to jest chłodzenie zresztą w oryginalnych lampach led w autach też jest chłodzenie pasywne lub aktywne bo się bardziej grzeją wewnątrz niż zwykłe.

2 godziny temu, szymon09875 napisał:

Najprościej to zauważyć zimą. Na zwykłych h4/H7 włączysz światła i po chwili śnieg sypie. Włącz ledy to mogą i godzinę świecić a śnieg nie stopnieje. 

Jechałem ostatnio w śnieżyce to musiałem śnieg z lamp zgarniać

Ty góralom ten patent sprzedaj będą sobie śnieg przywoływali. Nie rozumiesz tematu jak ten powyżej.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mario666
  • 1187 5687

Hubertuss Najlepiej zaświecić zwykłą h4 i h4led i dotknąć albo zmierzyć ile emituje ciepła Ale wydaje mi się że h4led po to ma radiatory aby czasem temperatura nie była zbyt wysoka by coś nie sfajczyć 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertuss
  • 4732 8904

Napisałem jak jest każdy kto myśli i po patrzy na jedną i drugą żarówkę zrozumie a reszta niech zmyśla co chce. Ktoś nie ma co z kasy robić i sobie wentylatory powkładał w autach z ori lampami led też pewnie z nudów je powkładali by temperatura nie wzrosła. Bawcie się dalej.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • wojtal24
  • 2510 6726

mam u siebie w Zetorach i jest ok tylko jest mega różnica w oswietleniu

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • tomek73
  • 582 11989

Miałem kiedyś pozakładane do ciągników, ale te tanie po 100 zł za 2 sztuki i po pół roku powyrzucałem i złożyłem H4 ale dobre firmy. 

Tu problem polegał na tym że świeciły jak chciały, jak stanołem przy bramie to od razu je po wyrzucałem. nie miały odcięcia i na pewno oślepiałem innych. 

Owszem mocniej świeciły i ładniej.

Do samochodu kupiłem H7 LED za 300 zł i niby   homologacją Philipsa i one super świeciły, homologacje, dokładnie opakowanie po nich w samochodzie woziłem. 

To było z 5 lat temu. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • nunu85
  • 500 3102
hubertuss napisał:

To po co do led ów montują te radiatory i wentylatorki. Piękny wywód tylko nie na temat niestety. Led się mniej grzeje z przodu żarówka więcej się grzeje z przodu i wypala odblask z czasem. Ale z tyłu jest odwrotnie i o to tu chodzi. Inne są temperatury z przodu czyli tam gdzie świeci ale inne są też temperatury z tyłu w środku lampy którego nie widzimy i tam się led faktycznie bardziej grzeje niż zwykła żarówka po to jest chłodzenie zresztą w oryginalnych lampach led w autach też jest chłodzenie pasywne lub aktywne bo się bardziej grzeją wewnątrz niż zwykłe.

dlaczego chłodzenie/ wiatraczki? bo technologia LED w przeciwieństwie do zwykłych halogenów nie znosi ciepła. tam już nawet temperatura powyżej 100 stopni Celsjusza znacząco skraca żywotność. więc im mniej tym lepiej, bo inaczej taki LED by się przepalił nawet nie w godzinę. a żarnik żarówki halogenowej ma nawet 3000stopni ( sam żarówka rzecz jasna mniej , bo szkiełko ma koło 400-500) i tej żarówce to nie szkodzi, ba ona wręcz tego potrzebuje żeby dobrze działać. taka żarówka ledowa jest chłodniejsza i to o kiła rzędów wielkosci chłodniejsza od klasycznego halogena.


I ten wiatraczek jest nie po to, żeby lampa się nie topiła, tylko żeby LED nie stracił żywotności.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • szymon09875
  • 10179 7973
2 godziny temu, ZELKOW napisał:

Co to masz za markę niezwykłą że przywołuje śnieg ? może i u siebie bym zamontował 🤣🤣

Szybko pisałem i się zakręciłem 🤭

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj