Zestaw zaworów pneumatycznych
 

Zestaw zaworów pneumatycznych

  • 4714 wyświetleń

Podpowie ktoś co zrobić żeby główny zawór sterujący w ciągniku był bardziej czuły to znaczy że delikatnie nacisnę hamulec a przyczepa zaczyna hamować, teraz trzeba nacisnąć dość mocno żeby zaczęła hamować instalacja w ciągniku 2 i 1 obwodowa zawory jak na zdjęciu 


Informacje o zdjęciu Zestaw zaworów pneumatycznych

Zrobione z HUAWEI MRD-LX1

  • 0 mm
  • 59999000/1000000000
  • f f/1.8
  • ISO 1459



Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841
Przed chwilą, Alchemik napisał:

ale nie zmieni siły potrzebnej do przełamania jej siły w momencie załączenia 

Nie zmieni siły, sprawi że tłoczek musi osiągnąć mniejsze wysunięcie spowoduje to częściowe poprawienie sytuacji. Ta sprężyna pewnie ma działanie progresywne i pewnie ugina się ale nie na tyle mocno by zawór zadziałał. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • astrahxenon
  • 137 1587

Właśnie guzik prawda pisałem że naciągałem to dzwignia od ręcznego ile się da żeby nie hamowała a u tak poprawy brak 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • jacek456
  • 0 88

Bo jest za silna sprężyna, tzeba by wstawić słabszą. Ale wiadomo że nikt nie będzie zaroru rozbierał i wstawiał słabszą sprężynę bo to za duża ingerencja w zawór

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841
2 minuty temu, astrahxenon napisał:

Rozbieranie nie wchodzi w grę 

Dlaczego ? 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • astrahxenon
  • 137 1587
1 minutę temu, hubertb napisał:

Dlaczego ? 

Bo w razie niepowodzenia gdzie dostanę taka sprężynę? 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • jacek456
  • 0 88

Ja w swoim przypadku w wolnej chwili sprubuję podpiąć jeszcze drugie koło bo w zestawie była rurka tylko do jednego koła. Może to pomoże w szybszej reakcji zaworu

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841
Przed chwilą, jacek456 napisał:

Ja w swoim przypadku w wolnej chwili sprubuję podpiąć jeszcze drugie koło bo w zestawie była rurka tylko do jednego koła. Może to pomoże w szybszej reakcji zaworu

Nie ciśnienie powinno być równe w obu kołach. Jesteście pewni ze wszystko z hamulcami w ciągniku ok ? 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • jacek456
  • 0 88
3 minuty temu, hubertb napisał:

Nie ciśnienie powinno być równe w obu kołach. Jesteście pewni ze wszystko z hamulcami w ciągniku ok ? 

W ciągniku jest wszystko ok. Chodzi mi o to że teraz mam podpięte ciśnienie z jednego koła pod zawór. A w zawoże jest możliwość podpięcie obu kół. Jak dobze rozumiem to zawór ma dwa cylinderki na poszczególne koła (chociż na schemacie tego nie ma narsyowane). A wiadomo że dwa cylinderki mają większą siłe nacisku niż jeden.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Alchemik
  • 445 2207
16 minut temu, jacek456 napisał:

A wiadomo że dwa cylinderki mają większą siłe nacisku niż jeden.

Tylko te 2 cylinderki na 99% są w szeregu, nie obok siebie i sumuje się skok tłoczka, a nie siła jak w 2 równolegle.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • jacek456
  • 0 88
5 minut temu, Alchemik napisał:

Tylko te 2 cylinderki na 99% są w szeregu, nie obok siebie i sumuje się skok tłoczka, a nie siła jak w 2 równolegle.

Możei masz racje.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • astrahxenon
  • 137 1587

Z hamulcami w ciągniku wszystko ok bo delikatne naciśnięcie pedału i ciągnik staje w miejscu 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • tomek73
  • 579 11951

A to masz problem w  ciągniku.

Ja w NH, CASE I FENDT jak delikatnie naciskam to  łapią przyczepy, a ciągnik przyhamowuje  jak bardzo  mocno to ciągnikach blokują koła, ale muszę sie dosłownie zaprzeć. U Ciebie jak delikatnie i ciągnik staje  w miejscu to wina leży w ciągniku. nie możesz mieć po delikatnym naciśnieciu blokadę kół.

W Case nie mam załączanego przedniego napędu i tylko tył hamuję, awaria elektoniki, nie ma cześci,  to przy 35-40 km/h  nawet nie czuć jak koła są zablokowane, tylko pasy gumy na asfalcie zostają.

W samochodzie też tak masz, że muśniesz pedał i koła stają.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • astrahxenon
  • 137 1587

Inaczej hamulce działaja bardo ok nie trzeba cudów żeby koła z blokować ale naciskając delikatnie hamuje delikatnie

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

Podłącz drugie koło bo teraz ciśnienie działa na tłok który jest wolny i dopiero tlok zaworu. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Alchemik
  • 445 2207
48 minut temu, tomek73 napisał:

A to masz problem w  ciągniku.

I we wszystkich ciągnikach to samo ciśnienie powoduje blokowanie kół, a zaworów jest 1 rodzaj na jedno ciśnienie....

Tylko czemu ich tyle?:

IMG_20221204_193533.jpg

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

Do tego różnią się pojemnością geometryczna. Generalnie jak widać na pałę nie wolno tego robić. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • astrahxenon
  • 137 1587

no tak ale pneumatyka jest dokładana nie jednokrotnie na pałe bo traktor jest produkowany bez powietrza a dokładane jest potem

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841
1 minutę temu, astrahxenon napisał:

no tak ale pneumatyka jest dokładana nie jednokrotnie na pałe bo traktor jest produkowany bez powietrza a dokładane jest potem

 

No nie do końca możesz zrobić pomiary i przeliczyć potrzebną objętość. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • peugeot
  • 378 1017

Te zawory różnią się ciśnieniem początku  zadziałania , sprawdzić to możesz w katalogu i ewentualnie wymienić na taki z niższym .

Na początku nie zaszkodzi jeśli zajrzysz do niego i ewentualnie wyczyścisz . 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • jacek456
  • 0 88
2 minuty temu, peugeot napisał:

Te zawory różnią się ciśnieniem początku  zadziałania , sprawdzić to możesz w katalogu i ewentualnie wymienić na taki z niższym .

Na początku nie zaszkodzi jeśli zajrzysz do niego i ewentualnie wyczyścisz . 

W moim przypadku raczej czyszczenie nic nie da ponieważ instalację montowałem półroku temu. Wątpię żeby to była wina zanieczyszczenia

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841
5 minut temu, peugeot napisał:

Te zawory różnią się ciśnieniem początku  zadziałania , sprawdzić to możesz w katalogu i ewentualnie wymienić na taki z niższym .

Na początku nie zaszkodzi jeśli zajrzysz do niego i ewentualnie wyczyścisz . 

Podruby są na jeden uj produkowane. Rożne to są oryginały wabco a kosztują koło 2ton pszenicy. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Użytkownik
  • jacek456
  • 0 88
2 minuty temu, hubertb napisał:

Podruby są na jeden uj produkowane. Rożne to są oryginały wabco a kosztują koło 2ton pszenicy. 

Na zawoże napewno jest napisane wabco więc mam nadzieje żee mam orginał tylko źle dobrany

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj