Case 955
 

Case 955

  • 75415 wyświetleń

Teraz przy kłótniach Zetor/ursus vs reszta świata trzeba będzie stać w rozkroku


Informacje o zdjęciu Case 955




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • Alchemik
  • 444 2205

Ten wąż z dolotu, to zdjęty teraz, przy okazji, do samostartu? 

Z odmy/ odpowietrzenia skrzyni korbowej dmucha bardzo mocno?

IMG_20220601_120539.jpg

Ten wąż z dolotu, to zdjęty teraz, przy okazji, do samostartu? 

Z odmy/ odpowietrzenia skrzyni korbowej dmucha bardzo mocno?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4258 6973

@Alchemik

Nie wąż nie zdjęty. W czemu? Myślisz, żeby zdjąć i wykluczyć filtr powietrza zawalony? Wczoraj czyscilem, to najczystszy to on nie był, ale żadnej zmiany w paleniu nie było. Spróbować. Że zdjętym?

Z odmy trochę dmucha, ale ciężko mi ocenić czy to jest dużo czy nie dużo 🤷

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Alchemik
  • 444 2205

Wygląda jakby tam powietrze bokiem łapał bez filtracji. Chyba, że to tylko takie wrażenie na zdjęciu.

Tam są 2 garby na króćcu i opaska jest pomiędzy, czy jest jeden i wąż jest praktycznie zdjęty? 

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • robi57362
  • 2361 14120

chodzi mu o to ze ten wąż spadlo z króćca i ciagnie lewe powietrze

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4258 6973

Nie nie był zwinięty, siedział głęboko, ale jeszcze go poprawie.

Ta grzałka w dolocie to po podpięciu kabla pod wsuwkę widoczna z boku powinna się nagrzać i ułatwić palenie? 

Jeśli tak, to jak na jakiej zasadzie to działa? Trzeba przekręcić kluczyk do ostatniej pozycji przed zapalaniem? 

Tylko jak go znaleźć? Drugą osobę, niech trzyma kluczyk i w wolnych przewodach szukać gdzie się prąd pojawi?

Sorry za głupie pytania, ale w swoich zlomkach miałem do czynienia tylko z grzałkami płynu.

 

IMG_20220601_124458_copy_562x1000.jpg

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jaco512
  • 1004 4829

Kawałkiem przewodu połącz grzałkę i plus na rozruszniku, sprawdzisz czy spirala działa. Przydaje się jak temperatury są poniżej zera, teraz powinien palić normalnie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4258 6973

Edit - przewód poprawiony - bez rezultatu. Z odmy jednak praktycznie nic nie czuć powietrza. Nic nie widać, a jak podsunie się rękę na kilka cm, to dosłownie taki bardzo delikatny ruch powietrza czuć. 

Pompowalem też pompka (jeśli to to - jedyne ustrojstwo na drodze między zbiór rbikiem a filtrami, z taką mała łopatka, ale po "pompowaniu" nią, nie czuć oporu jak w takich zwykłych pompkach zasilających z Ursusa czy zetorka), ale też bez efektu - kręci, kręci i nie odpali. Tylko troszkę samostartu w filtr i pali bez problemu. Po pierwszym odpaleniu już pali bez problemu - może nie jak zetorek, ale w drugiej sekundzie kręcenia odpala już za każdym razem.

Już się wczoraj naczytałem o tym. Diagnozy od akumulatora, przez rozrusznik, alternator,  filtr, wtryski, pompę, po kapitalne silnika 🤨

Edytowano przez daron64

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jaco512
  • 1004 4829

Przy kręceniu rozrusznikiem przyjrzyj się na tłumik, czy są spaliny i jaki mają kolor.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Alchemik
  • 444 2205

Jakaś wersja na daleką północ, że ma grzałkę + świece plomieniowe? 

 

U rodziny raczej świec płomieniowych nie ma.

Z odmy dmucha im dość mocno i widocznie. 

Zapala im raczej bez problemu. ( Nie wiem jak zimą, bo nie używają ciągnika)

Jak nie dmucha odmą, to raczej najpierw powoli można sprawdzić kąt wtrysku sprawdzić, czy podaje dobrze paliwo. Później luz zaworowy, lub ustawienie rozrządu, ciśnienie sprężania.

 

Z remontami raczej dać sobie spokój przed sprawdzeniem prostrzych i tanich rzeczy.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • stary sołtys
  • soltys48
  • 19721 36301
20 minut temu, daron64 napisał:

Edit - przewód poprawiony - bez rezultatu. Z odmy jednak praktycznie nic nie czuć powietrza. Nic nie widać, a jak podsunie się rękę na kilka cm, to dosłownie taki bardzo delikatny ruch powietrza czuć. 

Pompowalem też pompka (jeśli to to - jedyne ustrojstwo na drodze między zbiór rbikiem a filtrami, z taką mała łopatka, ale po "pompowaniu" nią, nie czuć oporu jak w takich zwykłych pompkach zasilających z Ursusa czy zetorka), ale też bez efektu - kręci, kręci i nie odpali. Tylko troszkę samostartu w filtr i pali bez problemu. Po pierwszym odpaleniu już pali bez problemu - może nie jak zetorek, ale w drugiej sekundzie kręcenia odpala już za każdym razem.

Już się wczoraj naczytałem o tym. Diagnozy od akumulatora, przez rozrusznik, alternator,  filtr, wtryski, pompę, po kapitalne silnika 🤨

Próbowałeś palić z częściowo wyciągniętym gaszeniem?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Mega wku****ny chłop !
  • PRIMO
  • 8060 8881
6 godzin temu, daron64 napisał:

A jeszcze jedna sprawa. W sumie głupia. Tak sobie przeglądałem i spisywałem filtry i zacząłem się zastanwiac - jak zmienię filtry paliwowe, to jak mam układ odpowietrzyć? Dopiero w mieszkaniu zacząłem się nad tym zatanawiac i w sumie nie przyjrzałem się dokładnie co i jak tam wygląda. Do tej pory tylko z Ursusa mi/zetorami, na zwykłych pompach sekcyjnych, z pompkami zasilającymi miałem do czynienia, a tam to wiadomo. A tutaj?

Jaka jest pompka zasilająca ?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4258 6973
9 minut temu, Alchemik napisał:

Z remontami raczej dać sobie spokój przed sprawdzeniem prostrzych i tanich rzeczy

Narazie to ja żadnych remontów nie planuje. Uszczelem te kabinę, czekam na szybe. W tym tygodniu pozmieniane mu olej i filtry to przy okazji zobaczę jak z paliwem czy pompka podaje, czy go dziada odpowietrze. 

Ciągnik do PL przyjechał z Holandii, ale czy stamtąd pochodzi to już ciężko powiedzieć.

20 minut temu, jaco512 napisał:

Przy kręceniu rozrusznikiem przyjrzyj się na tłumik, czy są spaliny i jaki mają kolor.

Poczekam trochę niech ostygnie

3 minuty temu, soltys48 napisał:

Próbowałeś palić z częściowo wyciągniętym gaszeniem?

Próbowałem - ciut ciut wyciągniętą, do połowy wyciągniętą, prawie pod gaszenie wyciągniętą, w trakcie kręcenia powoli wyciąganą - bez rezultatu.

2 minuty temu, PRIMO napisał:

Jaka jest pompka zasilająca ?

Chyba taka o

 

 

IMG_20220601_133308_copy_1000x562.jpg

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jaco512
  • 1004 4829

Warto zajrzeć pod śrubę przy pompce od strony zbiornika czy nie nazbierało się brudu, powinno być tam sitko do czyszczenia.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4258 6973

Bardziej myślałem, że wykręcając z góry wyjdzie jakieś sitko. Jutro będę miał filtry, to w sobotę się z tym pobawię

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Mega wku****ny chłop !
  • PRIMO
  • 8060 8881
20 minut temu, daron64 napisał:

Narazie to ja żadnych remontów nie planuje. Uszczelem te kabinę, czekam na szybe. W tym tygodniu pozmieniane mu olej i filtry to przy okazji zobaczę jak z paliwem czy pompka podaje, czy go dziada odpowietrze. 

Ciągnik do PL przyjechał z Holandii, ale czy stamtąd pochodzi to już ciężko powiedzieć.

Poczekam trochę niech ostygnie

Próbowałem - ciut ciut wyciągniętą, do połowy wyciągniętą, prawie pod gaszenie wyciągniętą, w trakcie kręcenia powoli wyciąganą - bez rezultatu.

Chyba taka o

 

 

IMG_20220601_133308_copy_1000x562.jpg

No i git. 

Wystarczy przepompować tą pompką i układ sam się odpowietrzy po wymianie filtrów. 

    • Thanks 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4258 6973
33 minuty temu, soltys48 napisał:

Dźwignia gaszenia musi delikatnie ten sworzeń wcisnąć 

IMG_20220601_134511.jpg

U mnie tak to wygląda. Pierwsze zdjęcie - linka wciśnięta na max, drugie zdjęcie linka wyciągniętą na max. Za dużego skoku to tu nie ma. Zle ustawione? Ciągnik gaśnie tak w ostatnim momencie - wajcha w kabinie jakieś pół cm może  ostatnie 

 

IMG_20220601_141847_copy_1600x900.jpg

IMG_20220601_141919_copy_1600x900.jpg

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4258 6973

Więc tak - odczekalem żeby znowu ostygł. W międzyczasie zdjalem wykładzinę z podłogi - dramat. Poczyscilem podłogę, jutro będę malował, wykładzinę myjka wymylem.

 

2 godziny temu, jaco512 napisał:

Przy kręceniu rozrusznikiem przyjrzyj się na tłumik, czy są spaliny i jaki mają kolor.

Więc przy kręceniu pojawia się siwy dymek. Po odpaleniu na wolnych obrotach praktycznie nie widać dymu - no tak chcąc być bardzo uczciwym to dmdelikatny siwy (nie niebieski). Przy przygazowce - kłęby czarnego dymu. Przygazowka i przytrzymanie na wyższych obrotach - czarny dym przechodzi w siwy, ale nie jest tak że kopci.

Odpalanie w różnych pozycjach linki - bez rezultatu. Kręci, puszcza dymek, ale nie odpali.

Pompke sprawdziłem - podaje paliwo, popuscilem śrubę za filtrami to rzucało ropa. 

Pompując i próbując odpalić - bez rezultatu.

Delikatnie sanostartem w filtr (naprawdę aby troszkę) i zapala ok. Po zapaleniu można od razu zgasić i będzie już palił za każdym razem.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

A ja bym jednak obstawiał słabe ciśnienie wewnętrzne pompy wtryskowej. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • hubertb
  • 4007 3841

Będzie palił jeśli niskie ciśnienie wewnątrz wywołane jest nieszczelnością lub pompa transferowa jest już nie pierwszej młodości. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kris5
  • 1 207

posiadam model 1055 objawy opisane są identyczne jak w moim. Winna jest pompa wtryskowa, w swoim oddałem do regeneracji i wszystko wróciło do normy ciągnik odpala za każdym razem czy zimny czy ciepły

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4258 6973

Właśnie gdzieś na forum jest temat o ciężkim paleniu i tam to jak pisałem wyżej - od filtrów, przez wtryski, pompę, rozrusznik, po silnik. Każdy co innego pisze i każdemu co innego pomagało 🤷

@Kris5

Ile taka przyjemność? Z tą pompa jest jakaś filozofia ze zdjęciem/założeniem?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Kris5
  • 1 207

zdjęcie i założenie to nie problem jedynie jest problem z regeneracja bo przynajmniej u mnie w okolicy nikt takiego czegoś nie robi i musiałem wysyłać aż gdzieś pod Toruń tylko już nie pamiętam jak się nazywał ten gość. Interes nie tani bo z tego co kojarzę to 1500 zł

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj