Case 955
 

Case 955

  • 75408 wyświetleń

Teraz przy kłótniach Zetor/ursus vs reszta świata trzeba będzie stać w rozkroku


Informacje o zdjęciu Case 955




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4258 6973
1 godzinę temu, bratrolnika napisał:

Jeszcze jedno najważniejsze, bez którego wklejenie szyby się nie powiedzie: mianowicie trzeba podgrzać klej, albo w wrzątku go pogotowia chwilę, albo podgrzać tubę opalarką, inaczej nie dasz rady go wycisnąć, a jak masz dużo siły to polamiesz pistolet

A są jakieś lepsze/gorsze, czy jaki będzie w sklepie taki będzie dobry?

22 minuty temu, songo napisał:

a co do kapci używanych to nie polecam, ja mam chyba szczęście ile na 4 kapcie co kupowałem 3x do bizona 1x do MTZ to tylko jeden nie wybuchł w ciągu roku... niby fajne, a że starosci się rozpadają

Opony to temat może na przyszły rok - jak się nic nie spierniczy

2 minuty temu, robi57362 napisał:

nie prawda niedawno wlkejalem ta szybe co Darkowi właśnie wypadla klej z boola i ekegancko poszlo

Taki o? 

https://allegro.pl/oferta/boll-klej-do-szyb-samochodowych-sprint-1h-310ml-9858647717

Jedna tubka starczy? W ogóle jak dużo tego kleju się daje? Resztki co zostały to były grube jak uszczelka. Tylko oczyściłes, odtlusciles o klej, czy malowałem blachę jeszcze?

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • robi57362
  • 2361 14119

niby taki tylko bez sprint . oczyściłem rdze zabezpieczylem neutralizatorem rdzy podklad i klej mi na ta szybke poszla cala tubka . A przyjrzyj sie tej szybce co ci została z drugiej strony bo u mnie u dolu byla jeszcze uszczelka

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4258 6973

U siebie nie widziałem uszczelki, ale jeszcze jutro się przyjrzę. To co zostały na ramce to myślałem, że uszczelka - tyle tego kleju dane było

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • conny
  • 111 276

Taka zewnętrzna uszczelka gumowa jest w koło.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4258 6973

Obejrzę dokładnie jutro, ale tak na pierwszy rzut oka wydało mi się to dość nieestetyczne na tej szybie, która została. 

Ale rozumiem, że klej załatwi sprawę? Czy na wszelki wypadek dać po zewnętrznej jakieś "kliny", żeby nie wypadła napewno?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • KarolTD90
  • 1320 4136
2 godziny temu, bratrolnika napisał:

Jeszcze jedno najważniejsze, bez którego wklejenie szyby się nie powiedzie: mianowicie trzeba podgrzać klej, albo w wrzątku go pogotowia chwilę, albo podgrzać tubę opalarką, inaczej nie dasz rady go wycisnąć, a jak masz dużo siły to polamiesz pistolet

A tego to nie wiedziałem 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Strongman
  • 3212 7400

Z tymi uszczelnieniem to tak jest nawet mówią ze w samochodzie jak się to źle zrobi to klapa rdzewieje.

Edytowano przez Strongman

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4258 6973

Parę zdjęć. Od czego to to? Pierwsze zdjęcie to chodzi mi o te rurki - jedna po lewej z wężykiem, gruba po prawej bez wężykami wężyk z lewej idzie do tego trójnika na drugim zdjęciu

3zdjecie - nagwintowany otwór w bloku z prawej strony silnika

 

IMG_20220531_145929_copy_1000x562.jpg

IMG_20220531_145934_copy_1000x562.jpg

IMG_20220531_145747_copy_562x1000.jpg

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Alchemik
  • 444 2205

Świece płomieniowe, tylko nie podłączone do elektryki, a ta po prawej, bez paliwa

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4258 6973

@Alchemik

Jakieś przewodu niepodłączone pod maską są. Ile w ogole powinno być tych świec? Ta bez ropy to jak tam wężyk powinien być doprowadzony? Drugi trójnik powinien być wpięty?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Alchemik
  • 444 2205

Jak w oryginale wyglądało, to jakiś właściciel case podpowie, albo  katalog ( może kolory przewodów elektryki też będą), czy jakieś zdjęcie z internetu pomoże. 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4258 6973

Zamówiłem katalog i instrukcje - żadne nie zostało wysłane. Dlatego tyle pytań.

 

A jeszcze jedna sprawa. W sumie głupia. Tak sobie przeglądałem i spisywałem filtry i zacząłem się zastanwiac - jak zmienię filtry paliwowe, to jak mam układ odpowietrzyć? Dopiero w mieszkaniu zacząłem się nad tym zatanawiac i w sumie nie przyjrzałem się dokładnie co i jak tam wygląda. Do tej pory tylko z Ursusa mi/zetorami, na zwykłych pompach sekcyjnych, z pompkami zasilającymi miałem do czynienia, a tam to wiadomo. A tutaj?

Edytowano przez daron64

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bratrolnika
  • 28759 18357
10 godzin temu, daron64 napisał:

https://allegro.pl/oferta/boll-klej-do-szyb-samochodowych-sprint-1h-310ml-9858647717

Jedna tubka starczy? W ogóle jak dużo tego kleju się daje? Resztki co zostały to były grube jak uszczelka. Tylko oczyściłes, odtlusciles o klej, czy malowałem blachę jeszcze?

 

jedna tubka to na przednią szybę w aucie nie wyjdzie

obciąć nożem starą uszczelkę, wyczyścić, odtłuścić i smarować, taki równy pasek

klej do szyb na tym dziubku ma takie nacięcie, to akurat tyle kleju ma iść co tym nacięciem wychodzi

10 godzin temu, daron64 napisał:

Ale rozumiem, że klej załatwi sprawę? Czy na wszelki wypadek dać po zewnętrznej jakieś "kliny", żeby nie wypadła napewno?

klej do szyb to najmocniejsze dziadostwo żeby coś zamocować, uszczelnić, kliny nie potrzebne

9 godzin temu, KarolTD90 napisał:

A tego to nie wiedziałem 

a spróbuj, będzie dużo łatwiej

10 godzin temu, soltys48 napisał:

A ja kilka i nigdy nie grzałem 😎😎

kiedyś (z 10 lat temu) może były inne kleje, i inne pistolety, wtedy wyciskanie bez grzania kończyło się połamanym pistoletem, od tego czasu za każdym razem grzeję tubkę, jest dużo łatwiej, wygodniej, szybciej

    • Thanks 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jaco512
  • 1003 4828
1 godzinę temu, daron64 napisał:

Zamówiłem katalog i instrukcje - żadne nie zostało wysłane. Dlatego tyle pytań.

 

A jeszcze jedna sprawa. W sumie głupia. Tak sobie przeglądałem i spisywałem filtry i zacząłem się zastanwiac - jak zmienię filtry paliwowe, to jak mam układ odpowietrzyć? Dopiero w mieszkaniu zacząłem się nad tym zatanawiac i w sumie nie przyjrzałem się dokładnie co i jak tam wygląda. Do tej pory tylko z Ursusa mi/zetorami, na zwykłych pompach sekcyjnych, z pompkami zasilającymi miałem do czynienia, a tam to wiadomo. A tutaj?

Na filtrach powinny być śrubki na klucz 10 do odpowietrzania, do wymiany filtrów wystarczy, przy pompie nie pamiętam, rurki do wtryskiwaczy poluzować wystarcza.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • conny
  • 111 276

U mnie jest grzałka, a tu płomieniowa. U mnie bylo podłaczone pod stacyjkę.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4258 6973

Szyba zamówiona.

Już jestem na wsi, to idę zaraz oglądać dalej wszystko. Jeszcze kilka rzeczy tam jest, kotre nie wiem od czego są.

9 minut temu, conny napisał:

U mnie jest grzałka, a tu płomieniowa. U mnie bylo podłaczone pod stacyjkę.

A masz może w katalogu jakieś foto z płomieniowa jak to powinno być?

W ogóle przez to, że są niepodłączone może być problem z odpalaniem? Jak trochę postoi to bez samostartu nie podchodź. Raz udało się odpalić z wyciągnięciem linki od gaszenia, ale nie wiem czy to nie przypadek, bo tylko raz się udało. Jak raz odpali, to będzie już palił bez problemu, alemwystarczy że postoi trochę i znowu d*pa.

49 minut temu, robi57362 napisał:

na pomie musi być śrubka albo dwie do odpowietrzania

 

28 minut temu, jaco512 napisał:

Na filtrach powinny być śrubki na klucz 10 do odpowietrzania, do wymiany filtrów wystarczy, przy pompie nie pamiętam, rurki do wtryskiwaczy poluzować wystarcza.

No ok, powiedzmy, że ja znajdę. Chodzi mi na jakiej zasadzie się to odbywa? Popuszczam  i kręcę?

W swoich to popuszczam po kolei i pompuje pompka aż się pojawi ropa, a tu co ma te rope przepchnąć?

37 minut temu, bratrolnika napisał:

jedna tubka to na przednią szybę w aucie nie wyjdzie

obciąć nożem starą uszczelkę, wyczyścić, odtłuścić i smarować, taki równy pasek

klej do szyb na tym dziubku ma takie nacięcie, to akurat tyle kleju ma iść co tym nacięciem wychodzi

klej do szyb to najmocniejsze dziadostwo żeby coś zamocować, uszczelnić, kliny nie potrzebne

To tu starego kleju było dosłownie na grubość palca. Jeszcze chyba z jednej strony blacha jest z takim jakby lekkim rantem, to tam w ogóle trzebaby dowalić sporo, że y nie dotykała szyba do blachy. Dziś idę to oczyszcze, odtluszcze i psikne farba. Szyba i tak pewnie dopiero w przyszłym tygodniu przyjdzie.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jaco512
  • 1003 4828

Pompka jest z prawej strony silnika, filtry z lewej, samemu będzie ciężko https://www.mycnhistore.com/eu/pl/caseih/tractors/agricultural/euaa01agr089under100hp/case-ih-diesel-tractor/fuel-system/twin-fuel-filter-bosch/cn/103BA045-8FBF-E111-9FCE-005056875BD6/90D76496-EFBE-E111-9FCE-005056875BD6

https://www.mycnhistore.com/eu/pl/caseih/tractors/agricultural/euaa01agr089under100hp/case-ih-diesel-tractor/fuel-system/fuel-filter-and-lines/cn/DB967D55-8FBF-E111-9FCE-005056875BD6/90D76496-EFBE-E111-9FCE-005056875BD6

Te świece płomieniowe (ten sam typ co w mf,perkinsie) w kolektorze, powinny być podłączone pod nadmiar wychodzący z pompy wtryskowej, zasilane są przewodem ze stacyjki, prąd powinien się pojawić gdy kluczyk przekręcisz na drugą pozycję w prawo.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bratrolnika
  • 28759 18357
58 minut temu, daron64 napisał:

To tu starego kleju było dosłownie na grubość palca. Jeszcze chyba z jednej strony blacha jest z takim jakby lekkim rantem, to tam w ogóle trzebaby dowalić sporo, że y nie dotykała szyba do blachy. Dziś idę to oczyszcze, odtluszcze i psikne farba. Szyba i tak pewnie dopiero w przyszłym tygodniu przyjdzie.

no taki pasek kleju 8x8mm dookoła, dasz więcej to najwyżej wyjdzie przy dociskaniu szyby

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4258 6973

Ehh o tym kumpel nie wspomniał..

Weź teraz całą podsufitkę rozbieraj jak tu połowa śrub pordzewiała, że albo się nie odkręci, albo sienpourywa i weź to poskładają potem.

 

Podkopalem trochę pod koła i wjechałem pod dach. Mocno na styk, ale jakoś wszedl

 

IMG_20220601_093038_copy_562x1000.jpg

IMG_20220601_093051_copy_1000x562.jpg

Dobra wygląda na to, że to zacieka tam, gdzie z zewnątrz odkręca się obudowy filtrow. Oczywiście wkręty od zewnątrz zjechane na maxa. Nie ma opcji żeby odkręcić. Chyba z tym przydziaduje narazie i owale na łączeniu w koło silikonem. Nie chcę się brać za takie pierdoły teraz, bo to jak się zacznie, to końca nie będzie. Najpierw niech trochę porobi i zobaczmy czy jest wart poświęcenia mu czasu.

Teraz wiem  chociaz  dlaczego wewnątrz w paru miejscach na uszczelkach taki jak mech sobie rośnie. Jak on tak za każdym deszczem zamakal to niech cię ch*j..

Aha jeszcze jedno - jak udrożnić rurki odpływowe w szyberdachu? Kompresor, wąż i powinno dać radę, czy raczej trzeba by je wymontowywac?

Edytowano przez daron64

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4258 6973

Dobra nieważne. Jeden wężyk był zwinięty i się nim lało. Jadę dalej co tam jeszcze jest spierniczone.

 

Od razu pytanie - filtry wychodzą od dołu, to po co te klapki w kabinie?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jaco512
  • 1003 4828

Filtry kabinowe wyciąga się w dół pod tym czarnym plastikiem z dwoma pokrętłami przy drzwiach, może być jeszcze jeden powód - pokrętło od nawiewu, na deszcz i do mycia ciagnika powinno być ustawione na obieg wewnętrzny.

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4258 6973

Filtry zauważyłem że do dołu się wyjmuje. Ale po co są w takim razie odkręcane te części kabiny nad nimi?

 

Troszkę rozgrzebałem kabinę i okazało się, że większość wężyków była albo odczepiona przy szyberdachu, albo dalej na łączeniu. Wszystko rozłożyłem, przedmuchalem, złożyłem na nowo i faktem wszędzie opaski. Jeszcze skręce podsufitkę i na wszelki wypadek jeszcze te plastiki od góry przejadę silikonem, ale wygląda że to przez te odprowadzenia z szyberdachu - część lala prosto z nich, a część ściekała na sąsiadującą rurę i dalej po niej. 

Edytowano przez daron64

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj