Case 955
 

Case 955

  • 75595 wyświetleń

Teraz przy kłótniach Zetor/ursus vs reszta świata trzeba będzie stać w rozkroku


Informacje o zdjęciu Case 955




Rekomendowane komentarze

  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4266 6977
3 godziny temu, robi57362 napisał:

nie wiem czy do żniw go uruchomisz 🤭

Do zniw? On w lutym już będzie jeździł 😅

2 godziny temu, mf362 napisał:

On jeszcze wiosną będzie jeździł .

Wiosna to napewno. W tym tygodniu ogledziny mechanika i ewentualne zamawianie części. Głowica też powinna być pod koniec tygodnia już do odbioru. A sam silnik to ile to - dwa dni roboty. Najlepiej jakby ten wujas polowicy przyjechał. A jak nie, to wezmę tego znajomego niech tylko mnie pilnuje żeby lm nie spierdolił nic i  sam zrobię. O ile oczywiście dół będzie ok. 

A potem to zobaczymy. Jak będzie palił w miarę, to pompę przecisgne do kolejnego sezonu serwisowego. Jak nie to pompa do regeneracji, go wtedy liczę, że do marca się przeciagnie. 

Także uprawiać pod owies może jeszcze nie będzie, ale coś lżejszego -  jakieś nawozy pod pszenżyto już będzie targał.

2 godziny temu, Alchemik napisał:

Rozeznanie dobrze zrobić, lepiej 5 razy za dużo zapytać i 10 razy sprawdzić, niż robić szybko bez zastanowienia i później poprawiać, albo żałować. 

Daron64 jak wynika z postów oprócz gospodarstwa,  samodzielnych napraw, to jeszcze pracuje gdzieś na etat. To jakoś wszystko musi pogodzić i nie zrobi wszystkiego z dnia na dzień, bo kiedyś trzeba jeszcze spać. A jak ma się mało czasu to się robi dobre rozeznanie, żeby nie tracić czasu w trakcie prac. 

Ja to się zawsze muszę najpierw naczytać zanim coś zrobię/kupię.

A ci do napraw to wiesz - człowiek sam, nie ma nikogo do pomocy przy tym, to chciał nie chciał trzeba jakoś sobie radzić. Do czego nie trzeba dużej wiedzy/doświadczenia, to się samemu rzeźbi, bo tak jakby przyszło za to wszystko płacić, to bym k**wa na same naprawy nie zarobił 😅

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4266 6977

Na grupie na FB znany ludziom z grupy pan polecił osobę do kontaktu w sprawie części. Napisałem z ciekawości. Oryginalny zestaw na jeden tlok...1500netto..

Uszczelka pod głowicę 700netto

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4266 6977

Zestawu oczywiście nie będę brał, ale nad uszczelka się zastanawiam 🤔

W ogóle jakby to był jakiś młodszy ciągnik, to rozumiem, ale tak to przecież sam silnik zrobić, to równowartość maszyny 🙆 a to tak naprawdę TYLKO silnik

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • robi57362
  • 2367 14148

dlatego tak wiele ludzi pracuje nadal na ursusach, mimo wiecznych bolaczek, części z plasteliny to jakiś się turlają

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4266 6977

Dobra jest problem. Zdejmował ktoś miskę? W katalogu ch*ja widać. 

Odkręciłem w koło śruby, którymi jest od dołu do bloku przykręcona + od przodu od strony wspornika po 3 śruby na stronę + od tyłu po 2 długie śruby na stronę + 2na środku na dole na imbus + po dwie śruby na stronę od dołu w miejscu gdzie jest miarka oleju i po przeciwnej stronie. Nic nie widzę więcej co mogłoby trzymać, a miska praktycznie ani drgnie. Delikatnie próbowałem podważyć śrubokrętem, ale nic - w parę miejscach jakby delikatnie się ruszała (sprezynowala), ale w innym z kolei ani myśli się ryszyc. Co ja moze trzymać?

 Opukalem ja młotkiem gumowym, ale boje się ja mocniej podważać, żeby czegoś nie ukruszyc

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
jaco512

Napisano (edytowany)

  • Zaawansowany
  • jaco512
  • 1005 4835
2 godziny temu, daron64 napisał:

Na grupie na FB znany ludziom z grupy pan polecił osobę do kontaktu w sprawie części. Napisałem z ciekawości. Oryginalny zestaw na jeden tlok...1500netto..

Uszczelka pod głowicę 700netto

Uszczelki Elring lub Victor Reinz są całkiem dobre, ten z fb musi mieć sporą marże na częściach

https://www.uszczelkisklep.pl/1864-case-ih-d310-d358-dt358-dt402

Edytowano przez jaco512

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4266 6977

Bankowo, bo kolbenschmidt u niego 850 netto 

 

Według obrazka z przodu powinny być jeszcze 4 śruby. Tylko, że z przodu nic już nie ma. Nie mówcie, że ktoś to wymyślił tak, że muszę całym przidem odjechać, żeby je odsłonić..ale to niemożliwe, bo jak podepre silnik i odjadę przodem, to niby jak zdejmę miskę, jak będzie na niej stał..k**wa

 

IMG_20240130_104216672_PORTRAIT_copy_2040x1536.jpg

IMG_20240130_111035371_copy_2040x1148.jpg

IMG_20240130_111043539_copy_1148x2040.jpg

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jaco512
  • 1005 4835

Może śruby od wspornika lekko poluzuj,żeby delikatnie odkleił się od silnika. Możesz spróbować cienkim nożykiem odkleić uszczelkę

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4266 6977

Kolega z forum dzwonił i mówił, że rozmawiał ze znajomym i że trzeba odjechać trochę przodem. Odjechać, to tam niech będzie, że niedużo roboty - zostały mi 4sruby. Wózek mam, to rozjade, ale jak mam silnik podeprzeć żeby zdjąć miskę, to nie mam pomysłu

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4266 6977

I cały blok 6 garówy nie podparty? Trochę chyba nie bardzo. 

A jakby tak podeprzeć pod skrzynią jak mówisz i dla bezpieczeństwa podwiesić za koło pasowe 🤔

Bo to tak naprawdę jakby łatwo wyszła miska wtedy, to parę minut tylko i by się go zjechalo. I by mógł sobie już tak stać, potem do montażu znowu tylko rozjechać. Na pół godzinki i zjechać 

Już mnie to wk***ia 🫣😅

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • bratrolnika
  • 28761 18358
10 minut temu, daron64 napisał:

A jakby tak podeprzeć pod skrzynią jak mówisz i dla bezpieczeństwa podwiesić za koło pasowe 🤔

Masz tego żurawia to łap silnik od góry , do tego podstawić pod skrzynie i powinno być ok 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4266 6977

No tak kminilem, tylko oprócz koła tam nie ma za specjalnie za co złapać. Dobra kawę spilem, idę

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mf362
  • 1121 5462

Od góry przed ściągnięciem głowicy nie było jakiegoś ucha do podwieszania?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
daron64

Napisano (edytowany)

  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4266 6977

Było przy głowicy ucho, ale nie spojrzałem dobrze jak wygląda sprawa z miska 🤷

Trzeba było troche przodem odjechać. Mam nadzieję, że ten, kto to tak wymyślił, zmarł w nieciekawych okolicznościach.  Wózek i lewarek pod skrzynią, wózek pod przodem. Pasem za koło podwieszone za krokwie. Jeszcze tam potem postawiłem pod miskę coś, żeby nie spadła, a zurawiem złapałem za przedni obciaznik - i dobrze wyszło, bo mogłem cały wspornik dzięki temu odchylić. 

Odjezdzasz przodem - oczywiście wspornik tak zrobiony, że nie możesz po prostu odjechać do przodu - trzeba go pochylić na tył, bo flansza zachodzi za koło pasowe. Tak że tyle, ile się odsunęło do kola, to dałem radę podejść kluczem z przegubem (polecam). Do samego zdjęcia miski musiałem i tak po sąsiada zadzwonić, bo suka ciężka w cholerę. A też nie można jej po prostu opuścić - idzie pod nią wąż od hydrauliki. Do zakładania trzeba już normalnie odjechać przodem, bo nie podejdzie się wygodnie.

 

IMG_20240130_133452309_copy_918x1632_1.jpg

IMG_20240130_151843043_copy_1148x2040.jpg

A co do silnika, to tylko pierwszy tłok (od kabiny) wyjąłem, bo zjebany już jestem - po nocce nie spałem, a jeszcze rano wcześnie znowu do roboty 🤦 tak czy siak - wygląda to tak. Pierwsze zdjęcia to jak wyglądał prosto po wyjęciu, reszta to po lekkim oczyszczeniu. Pierścienie lekko chodza. Panewki jak widać. Na wale nic nie czuc pod palcem. Tulej czuć po palcem nierówności (wżery?), ale w sumie w jednym miejscu, reszta to tak bardziej przebarwienia chyba.

IMG_20240130_163852510_copy_1148x2040.jpg

IMG_20240130_163855972_copy_1148x2040.jpg

IMG_20240130_163848990_copy_1148x2040.jpg

IMG_20240130_165321670_copy_1148x2040.jpg

IMG_20240130_165341378_copy_1148x2040.jpg

IMG_20240130_165312752_copy_1148x2040.jpg

IMG_20240130_165317503_copy_1148x2040.jpg

IMG_20240130_164017150_copy_1148x2040.jpg

IMG_20240130_164049836_copy_1148x2040.jpg

IMG_20240130_164056413_copy_1148x2040.jpg

IMG_20240130_164208438_copy_1148x2040.jpg

IMG_20240130_164212346_copy_1148x2040.jpg

IMG_20240130_164310703_copy_1148x2040.jpg

IMG_20240130_164354659_copy_1148x2040.jpg

IMG_20240130_165545910_copy_1148x2040.jpg

IMG_20240130_165636634_copy_1148x2040.jpg

Edytowano przez daron64

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mf362
  • 1121 5462

Jak na panewkach nie prześwituje mosiądz to nie ma tragedii D

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • conny
  • 111 276

Całkiem spoko to wygląda, wyczyścić i zostawić.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • jaco512
  • 1005 4835

Masz szczelinomierz? Zdejmij pierścienie z tłoka i włóż do tulei, zmierz ile przerwy będzie miał.

    • Like 1

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • daron64
  • 4266 6977
7 godzin temu, conny napisał:

Całkiem spoko to wygląda, wyczyścić i zostawić.

Jak już mam tyle rozebrane, to chociaż te pierścienie bym wymienił.

6 godzin temu, jaco512 napisał:

Masz szczelinomierz? Zdejmij pierścienie z tłoka i włóż do tulei, zmierz ile przerwy będzie miał.

Mam. Jutro powalczę, jak mnie nie rozlozy. Się k**wa należałem na cemencie i już gardło 😐

 

To myślicie, że sama głowica byłaby głównym winowajcą tak słabej kompresji?

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • Alchemik
  • 445 2211

A w tej serwisówce co ma kolega są podane wymiary jakie sprawdzić przy remoncie? 

Mi trochę sprawia wrażenie, jakby pierścienie mogły bardziej wystawać z rowka. Tylko wiem, że jak czasami chciałem zdjęcie zrobić to na żywo człowiekowi inaczej wygląda niż na zdjęciu i nawet specjalnie próbując coś uchwycić to tego nie widać. 

Szczelinomierzem można zobaczyć jaki luz ma pierścień w szczelinie. 

Tylko nie znam tolerancji wymiarów dla tego silnika.

 

// jak nie ma czym pomierzyć luzu wał - panewki, to da się kupić plastikowe patyczki ,,plastic gauge". Odcina się odpowiedni kawałek. Wkłada w między wał i panewkę. Skręca podporę, żeby docisnąć. Później po szerokości rozgniecionego patyczka widać przy szablonie jakie mamy  pasowanie.

Ale lepiej jakby mechanik miał klasyczne przyrządy.

 

IMG_20240131_061155.jpg

download-27.jpeg

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
jaco512

Napisano (edytowany)

  • Zaawansowany
  • jaco512
  • 1005 4835

Szczelina pierścienia uszczel. 0,35-0,55, olejowego 0,25-0,4, rowki pierścieni w tłoku od góry: I-3,24 II-2,44 III-4,79, grubość pierścieni: I-3,15 II-2,375 III-4,737

Edytowano przez jaco512

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza
  • Zaawansowany
  • mf362
  • 1121 5462
3 godziny temu, conny napisał:

DT358

Resized_20231030_091055_8053.jpeg

Jaki przebieg orientacyjny ?

 

Udostępnij ten komentarz


Link do komentarza

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj