Konrad1705787 12 Napisano Listopad 11, 2019 Zaawansowany 12 232 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
mateuszc355 2180 Napisano Listopad 11, 2019 Zaawansowany 2180 19475 Przerabiałem to w zeszłym roku tylko poszedłem na łatwiznę i tokarz mi to wszystko robił Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Konrad1705787 12 Napisano Listopad 11, 2019 Zaawansowany 12 232 No roboty trochę jest kapitalke robię 😀 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Paspartou 140 Napisano Listopad 12, 2019 Zaawansowany 140 1275 Jakiś fajny sposób na tulejowanie? też mnie to czeka 😅 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Konrad1705787 12 Napisano Listopad 12, 2019 (edytowany) Zaawansowany 12 232 No pasowałoby wmiare dobre tulejki kupić ale to wiadomo jak jest. Calość została zdemontowana, umyta, rozkręcona, tulejki wybiłem rurką uderzając dookoła tulejki poprostu musisz coś dopasować żeby udało się to wybić potem wejścia zostały delikatnie przygładzone pilnikiem tak żeby tulejka ładnie wchodziła. Następnie ustawiłem tulejke w gniazdo dopasowałem taki pobijak równiutka płaszczyzna i wbijałem wiadomo że to zostało zrobione domowym sposobem tym czym było można było by tulejki wprasować. Przed wybiciem wykręciłem kalamitki. Zależy wszystko od tego w jakim stanie jest twoja belka i cały osprzet bo jak długo ktoś jezdzil z takim luzem to mogą być otwory porozbijane i wtedy nie obejdzie się bez dorabiania toczenia jakiś redukcji ale to zobaczysz jak rozkręcisz. Edytowano Listopad 12, 2019 przez Konrad1705787 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Borekk17 890 Napisano Listopad 12, 2019 Zaawansowany 890 5418 tulejki zazwyczaj są z naddatkiem trzeba mieć rozwiertaki i po wbiciu to spasować Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Konrad1705787 12 Napisano Listopad 12, 2019 Zaawansowany 12 232 Zgadza się trzeba rozwiercic zapomniałem dopisać. Mam rozwiertak nastawny. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Tomaszek8504 52 Napisano Listopad 12, 2019 Zaawansowany 52 1135 U mnie w starym zetorze nie bylo segera z przodu i tulejka sie wysunęła, chodzilo bez tulejki. Kupilem jedną nową bo ta wysunieta jak nowa zlozylem na starym sworzniu i ok jest niewielki luz ale akceptowalny. Ale to stary zetor z 72go on bez tulejek tez wytrzymuje i dobrze sie prowadziłtylko z ciężką talerzowka i obciaznikami nie bardzo dalo sie jechac. Tulejek w miekkim przodzie dolnych nie bylo wcale az wytarlo sworznie zwrotnicy do tego stopnia ze sie skrzywily i tokarz nie mogl go stoczyć. Dzis nowe zamowione Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
izydor6280 1154 Napisano Listopad 12, 2019 Zaawansowany 1154 9149 3 godziny temu, Borekk17 napisał: tulejki zazwyczaj są z naddatkiem trzeba mieć rozwiertaki i po wbiciu to spasować już nie, nowe są dopasowane do sworznia i nie są w całości mosiężne tylko po zewnątrz napylone na żółto gdybyś miał lekko rozbite gniazda w zwrotnicach polecam klej do gwintów a nie zabawę z regeneracją, a stanowczo odradzam nowe zwrotnica, szczególnie do osi okrągłej Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Konrad1705787 12 Napisano Listopad 12, 2019 Zaawansowany 12 232 Tulejki które zakupiłem są z Pom Tyczyn cale mosiężne poszedłem sprawdzić specjalnie. Jedyna porządna oś to ta okrągła a co do tych nowych zwrotnic masz racje totalne dziadostwo. Te tulejki trzeba rozwiercić także zależy co się kupi. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
sebe1033 397 Napisano Listopad 12, 2019 Zaawansowany 397 7148 w płaskich odwrotnie części ruchome są tak w zetorach (mam 7211) jak i w ursusach . Tzn sworzeń siedzi w osi nieruchomo a obraca sie we wsporniku . W 330 wymieniałem sworzeń i tuleje mosiądz z drugą stalową pod wymiar już , ale muszę do tokarza dać następnym razem bo luz się zrobił w belce 1 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
bears 543 Napisano Listopad 13, 2019 Zaawansowany 543 2301 Dnia 12.11.2019 o 16:55, izydor6280 napisał: gdybyś miał lekko rozbite gniazda w zwrotnicach polecam klej do gwintów a nie zabawę z regeneracją, a stanowczo odradzam nowe zwrotnica, szczególnie do osi okrągłej Klej do gwintów... Chłopie nie raz na pasowaniu potrafi obrócić tuleje przez ciasnym spasowaniu sworznia a ty polecasz to przykleic. Jak masz gwint zerwany to też na klej śrubę wklejasz i Ci trzyma? Żenada Dnia 12.11.2019 o 12:52, Borekk17 napisał: tulejki zazwyczaj są z naddatkiem trzeba mieć rozwiertaki i po wbiciu to spasować Są gotowe, tyle że je zaciska po wbiciu. Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Borekk17 890 Napisano Listopad 13, 2019 Zaawansowany 890 5418 no to ja mam to szczęście że te tulejki co kupuję to przed wbiciem już jest ciaśniejsza 0.25 a po wbiciu zawsze się coś jeszcze zaciśnie Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
bears 543 Napisano Listopad 13, 2019 Zaawansowany 543 2301 1 godzinę temu, Borekk17 napisał: no to ja mam to szczęście że te tulejki co kupuję to przed wbiciem już jest ciaśniejsza 0.25 a po wbiciu zawsze się coś jeszcze zaciśnie Bo kupujesz nadwymiar, surowe nie występują... Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Konrad1705787 12 Napisano Listopad 13, 2019 (edytowany) Zaawansowany 12 232 T Edytowano Styczeń 1, 2020 przez Konrad1705787 Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
izydor6280 1154 Napisano Listopad 14, 2019 Zaawansowany 1154 9149 18 godzin temu, bears napisał: Klej do gwintów... Chłopie nie raz na pasowaniu potrafi obrócić tuleje przez ciasnym spasowaniu sworznia a ty polecasz to przykleic. Jak masz gwint zerwany to też na klej śrubę wklejasz i Ci trzyma? Żenada nie zabłysnąłeś, na takim patencie już 2 sezony przelatane Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
bears 543 Napisano Listopad 14, 2019 Zaawansowany 543 2301 6 godzin temu, izydor6280 napisał: nie zabłysnąłeś, na takim patencie już 2 sezony przelatane To na pewno. I na sznurek od snopowiązałki Udostępnij ten komentarz Link do komentarza
Rekomendowane komentarze
Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony
Utwórz konto
Zarejestruj nowe konto, to proste!
Zarejestruj nowe kontoZaloguj się
Posiadasz własne konto? Użyj go!
Zaloguj się