mateuszc355 2180 Opublikowano 11 Listopada 2019 Przerabiałem to w zeszłym roku tylko poszedłem na łatwiznę i tokarz mi to wszystko robił Odnośnik do komentarza
Konrad1705787 12 Opublikowano 11 Listopada 2019 No roboty trochę jest kapitalke robię 😀 Odnośnik do komentarza
Paspartou 146 Opublikowano 12 Listopada 2019 Jakiś fajny sposób na tulejowanie? też mnie to czeka 😅 Odnośnik do komentarza
Konrad1705787 12 Opublikowano 12 Listopada 2019 (edytowane) No pasowałoby wmiare dobre tulejki kupić ale to wiadomo jak jest. Calość została zdemontowana, umyta, rozkręcona, tulejki wybiłem rurką uderzając dookoła tulejki poprostu musisz coś dopasować żeby udało się to wybić potem wejścia zostały delikatnie przygładzone pilnikiem tak żeby tulejka ładnie wchodziła. Następnie ustawiłem tulejke w gniazdo dopasowałem taki pobijak równiutka płaszczyzna i wbijałem wiadomo że to zostało zrobione domowym sposobem tym czym było można było by tulejki wprasować. Przed wybiciem wykręciłem kalamitki. Zależy wszystko od tego w jakim stanie jest twoja belka i cały osprzet bo jak długo ktoś jezdzil z takim luzem to mogą być otwory porozbijane i wtedy nie obejdzie się bez dorabiania toczenia jakiś redukcji ale to zobaczysz jak rozkręcisz. Edytowane 12 Listopada 2019 przez Konrad1705787 Odnośnik do komentarza
Borekk17 908 Opublikowano 12 Listopada 2019 tulejki zazwyczaj są z naddatkiem trzeba mieć rozwiertaki i po wbiciu to spasować Odnośnik do komentarza
Konrad1705787 12 Opublikowano 12 Listopada 2019 Zgadza się trzeba rozwiercic zapomniałem dopisać. Mam rozwiertak nastawny. Odnośnik do komentarza
Tomaszek8504 52 Opublikowano 12 Listopada 2019 U mnie w starym zetorze nie bylo segera z przodu i tulejka sie wysunęła, chodzilo bez tulejki. Kupilem jedną nową bo ta wysunieta jak nowa zlozylem na starym sworzniu i ok jest niewielki luz ale akceptowalny. Ale to stary zetor z 72go on bez tulejek tez wytrzymuje i dobrze sie prowadziłtylko z ciężką talerzowka i obciaznikami nie bardzo dalo sie jechac. Tulejek w miekkim przodzie dolnych nie bylo wcale az wytarlo sworznie zwrotnicy do tego stopnia ze sie skrzywily i tokarz nie mogl go stoczyć. Dzis nowe zamowione Odnośnik do komentarza
izydor6280 1183 Opublikowano 12 Listopada 2019 3 godziny temu, Borekk17 napisał: tulejki zazwyczaj są z naddatkiem trzeba mieć rozwiertaki i po wbiciu to spasować już nie, nowe są dopasowane do sworznia i nie są w całości mosiężne tylko po zewnątrz napylone na żółto gdybyś miał lekko rozbite gniazda w zwrotnicach polecam klej do gwintów a nie zabawę z regeneracją, a stanowczo odradzam nowe zwrotnica, szczególnie do osi okrągłej Odnośnik do komentarza
Konrad1705787 12 Opublikowano 12 Listopada 2019 Tulejki które zakupiłem są z Pom Tyczyn cale mosiężne poszedłem sprawdzić specjalnie. Jedyna porządna oś to ta okrągła a co do tych nowych zwrotnic masz racje totalne dziadostwo. Te tulejki trzeba rozwiercić także zależy co się kupi. Odnośnik do komentarza
sebe1033 397 Opublikowano 12 Listopada 2019 w płaskich odwrotnie części ruchome są tak w zetorach (mam 7211) jak i w ursusach . Tzn sworzeń siedzi w osi nieruchomo a obraca sie we wsporniku . W 330 wymieniałem sworzeń i tuleje mosiądz z drugą stalową pod wymiar już , ale muszę do tokarza dać następnym razem bo luz się zrobił w belce 1 Odnośnik do komentarza
bears 546 Opublikowano 13 Listopada 2019 Dnia 12.11.2019 o 16:55, izydor6280 napisał: gdybyś miał lekko rozbite gniazda w zwrotnicach polecam klej do gwintów a nie zabawę z regeneracją, a stanowczo odradzam nowe zwrotnica, szczególnie do osi okrągłej Klej do gwintów... Chłopie nie raz na pasowaniu potrafi obrócić tuleje przez ciasnym spasowaniu sworznia a ty polecasz to przykleic. Jak masz gwint zerwany to też na klej śrubę wklejasz i Ci trzyma? Żenada Dnia 12.11.2019 o 12:52, Borekk17 napisał: tulejki zazwyczaj są z naddatkiem trzeba mieć rozwiertaki i po wbiciu to spasować Są gotowe, tyle że je zaciska po wbiciu. Odnośnik do komentarza
Borekk17 908 Opublikowano 13 Listopada 2019 no to ja mam to szczęście że te tulejki co kupuję to przed wbiciem już jest ciaśniejsza 0.25 a po wbiciu zawsze się coś jeszcze zaciśnie Odnośnik do komentarza
bears 546 Opublikowano 13 Listopada 2019 1 godzinę temu, Borekk17 napisał: no to ja mam to szczęście że te tulejki co kupuję to przed wbiciem już jest ciaśniejsza 0.25 a po wbiciu zawsze się coś jeszcze zaciśnie Bo kupujesz nadwymiar, surowe nie występują... Odnośnik do komentarza
Konrad1705787 12 Opublikowano 13 Listopada 2019 (edytowane) T Edytowane 1 Stycznia 2020 przez Konrad1705787 Odnośnik do komentarza
izydor6280 1183 Opublikowano 14 Listopada 2019 18 godzin temu, bears napisał: Klej do gwintów... Chłopie nie raz na pasowaniu potrafi obrócić tuleje przez ciasnym spasowaniu sworznia a ty polecasz to przykleic. Jak masz gwint zerwany to też na klej śrubę wklejasz i Ci trzyma? Żenada nie zabłysnąłeś, na takim patencie już 2 sezony przelatane Odnośnik do komentarza
bears 546 Opublikowano 14 Listopada 2019 6 godzin temu, izydor6280 napisał: nie zabłysnąłeś, na takim patencie już 2 sezony przelatane To na pewno. I na sznurek od snopowiązałki Odnośnik do komentarza
Rekomendowane komentarze
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się