Bartek66

MF 3085 działająca skrzynia ale nie połbiegi z przycisku

Polecane posty

sznajdik    573

A może masz zwrotnice zapieczone czy siłownik nie do końca sprawny skoro te orbi  w porządku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Trochę po ściance tam leci z tej pompki...ale staram się znaleźć przyczynę tego że orbitrol chodzi troszkę ciężko w dalszym ciągu.

Po remoncie ciągnika ani stary ani nowy orbitrol nie chodzi tak lekko jak chodził. Da się jeździć ale to nie jest to co było.

 

A ten remont to na czym polegał?

Sporo wcześniej pisałeś że zrobisz pomiar ciśnień, jakie wyniki?

Jak dwa orbitrole reagują tak samo to raczej wina słabego ciśnienia na pompie, pomiar wiele wyjaśni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

króćce zostały dorobione bo w nowym orbitrolu był inny gwint.

Remont polegał na założeniu nowego koła talerzowego i wałka ataku. łożysko się rozleciało i wałek dosłownie stał się ostry opiłki poszły w olej.

Łożyska, kupa oringów, ręczny przy okazji zrobiony bo tarcza leżała na dnie.

Przed awarią chodził orbi dobrze.

Mechanik nie był mi obcy zupełnie zbadał temat i ewidentnie wskazał że orbitrol winny całej akcji (mierzył ciśnienia)

Stary orbitrol dałem do uszczelnienia i nie wiadomo czy mi go źle nie złożono miałem takie wątpliwości.

A więc zakpiony nowy śmigał do momentu awarii. Zauważyłem że chyba na zimnym oleju chodził lepiej niż na rozgrzanym.

Owszem da się kierować ale to nie jest ten luz jaki był ;)

Zastawiam się czy samemu nie pomierzyć dokładnie tego ciśnienia. Powiedzcie gdzie najlepiej się wpiąć żeby ewentualnie potwierdzić bądź wykluczyć ten

orbitrol? Dodam tylko że wszystkie pozostałe funkcje śmigają bez zarzutu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Na pokrywie pompy są dwa króćce diagnostyczne od dwóch sekcji pompy. na jednym powinno być 180 bar ( przy obciążeniu, czyli włączona dzwignia hydrauliki) a na drugim 160 przy skręconych kołach na max w którąś stronę i przytrzymaniu tak kierownicy.

 

Warto zmierzyć na rozgrzanym oleju i na różnych obrotach silnika od jałowych zaczynając.

Edytowano przez ptaszyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

Ostatnio mierzyłam z tyłu na wyjściu hydraulicznym było 180.
A jak na drugim nie będzie 160 to o czym świadczy?
Dodam że jak się rozgrzeje to czasem świeci kontrolka od zapchania filtra?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaslukas    65

w okolicach 100 kończy się wspomaganie a więc pompa nadaje się na złom z racji walniętej sekcji niskiej wydajności... a jeśli świeci kontrolka filtra to.... pewno czujnik jest walnięty bo przecież nie filtr...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

A na wyprostowanych kołach u korbanka mówił że ma być 17,18.
Ewentualnie gdzie ten czujnik się znajduje ? Bo jeżeli to ten obok tego dużego filtra to go wymieniałam bo był uszkodzony.
Dwa krócce są na deklu i ten jeden do mierzenia na skrzyni.
Zmierzę te dwa na deklu i zobaczymy.
Aż się wierzyć nie chce ze to sekcja pompy mogła paść tak nagle a druga śmiga jak należy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukaslukas    65

17-18bar to idzie na elektrozawory..  być może na wyprostowanych kołach tyle zmierzysz tylko Ciebie w tym momencie nie powinno to interesować... temu kręcisz koła do oporu i ciągniesz te kierownice w czasie pomiaru aby widzieć ile pompa faktycznie jest w stanie wytworzyć ciśnienia bo 17-18 to ta pompa zawsze da rade zrobić choćby już w rozsypce była

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

lukaslukas dzięki mimo wszystko za cenne rady.

Wszystko mam w tym sprzęcie ogarnięte nawet klima lata;)

To cholerne wspomaganie pozostało do szczęścia.

Cały czas chodzi mi też po głowie ten trój dział z tego

względu że przed wymianą oleju po jego przeczyszczeniu

jak by lepiej było...Mechanik od razu wskazał na orbitrol i

w głowie mi namieszali.

A czy jest możliwość jakoś sprawdzić ten trój dział?

Mam wrażenie że jak by był zacięty.

Tak czy siak zrobię na dniach pomiary tak jak pisane było i

podzielę się wnioskami.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    154

Ciśnienie na trójdział idzie w drugiej kolejności. Najpierw idzie na orbitrol, później na trójdział, który je dławi do 17 bar i przekazuje dalej. Nie ma on żadnego wpływu na wspomaganie ale próbuj, może Ci pomoże jak znam życie :lol:

______________________________________________________________________________________________________________________________

http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

Edytowano przez andrewk

„Nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów, dopóki nie zajrzałem do internetu”

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

Ciśnienie zmierzone na skręconych kołach 100. Czyli druga sekcja pompy kaput.

Druga sprawa podpięty został wąż od kipunku do orbitrola chodzi jak ta lala.

To chyba potwierdziłem już sobie to że pompa do wymiany.

Jeszcze jakiś gość mi gadał że to może nie pompa tylko "bok pompy" że ten dekiel

co ona jest przykręcona...

Wydaje mi się ze po informacjach które mi tu udzielono to jednak ta sekcja padła.

Pompa do wyjęcia teraz.

Polecacie jakiejś dobrej firmy pompy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Nie ma co oszczędzać. http://allegro.pl/pompa-hydrauliczna-massey-ferguson-bosch-oryginal-i6135973227.html

http://olx.pl/oferta/pompa-hydrauliczna-do-massey-ferguson-renault-oryginal-bosch-CID757-IDd6a1R.html#6037c9a7ce troche podejrzanie tani ten bosch

Mi wcisli w sklepie jakiś turecki Hydropack i na starcie ledwie 120 atm wyciska... przed końcem gwarancji im to oddam tylk starego Boscha wyremontuje bo znalazłem zakład

http://bima.pl/pl/p/POMPA-HYDRAULICZNA-MASSEY-FERGUSON-3050%2C3060%2C3070%2C3080%2C3090/228 niemiecka.... zapytać o producenta i mozna zaryzykować

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

Biorę Boscha.

Poczytałem troszkę i faktycznie nie ma co oszczędzać.

Jak zmienić to z myślą że posłuży jak najdłużej.

 

Jest zakład co regeneruje takie pompy? Ciekawe jak się to ma do trwałości.

 

 

Edytowano przez Henryk85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

http://olx.pl/oferta/pompa-hydrauliczna-bosch-renault-massey-ferguson-CID757-IDdvWI9.html#855e4cc430 z tym pisałem w sprawie regeneracji ale właśnie zauważyłem że na te pompe w ofercie daje aż gwarancje rozruchową więc chyba się jeszcze zastanowie czy mi warto się tym babrać bo już raz niby ją regenerowałem bez skutku

 

A i możesz napisać do Agrotech1111 bo swego czasu miał dobre ceny czesci

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

Za regenerowaną pompę 920zł :) A nowe ok 1400zł faktycznie zastanowić się trzeba czy jest sens....

I fakt gwarancja rozruchowa to jest to ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

Nie chcę zakładać nowego wątku jeszcze zapytam z czego są zrobione orgi. obciążniki na przód?

Chciałem dospawać dwa ucha do jednego obciążnika i nie bardzo się to spawa.

Jakby nie stal ani żeliwo ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Nie wiem ile w tym prawdy ale słyszałem, że w tych zachodnich obciążnikach jest domieszka ołowiu, pewnie by zmiejszyć gabaryt względem masy no i cenę bo ołów to tani minerał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Henryk85    1

Pompa wymieniona na Boschowską panowie i wszystko chodzi jak ta lala wspomaganie miodzio :)

Fakt troszkę czasu mi zeszło ale grunt że ciągnik chodzi i wszystko jest sprawne.

Wymieniałem też właśnie uszczelniacz jednej pompki hamulcowej i po chwili jak by hamulce wróciły ale nie wiem

w końcu czy się odpowietrza je czy nie ?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Manys
      Witam.
      Mam problem z MF 3070 a mianowicie nie ciągnie przedni napęd, kontrolka działa jak powinna tzn. po wciśnięciu niby gaśnie potem po ponownym załączeniu się zapala ale napęd przedni nie ciągnie.
      Wszystko inne normalnie załącza i rozłącza, zamieniłem elektrozawory z blokadą i nic się nie zmieniło czyli zawór ok, stop działa, styki przejrzane, 
      Przeszukałem forum ale jest temat że nie rozłącza napędu dlatego piszę 
      Podejrzewam że może tarczki do wymiany
      Proszę o podpowiedzi 
    • Przez rogalik102
      Co się dzieje z napedem podczas orania. Rozłącza się
       
      VID_20240421155706.mp4
    • Przez Ajaa
      Witam pany mam pytanie nie działa mi ehr jak przełączam przycisk na automat i jest włączona blokada to wyłącza blokadę z panelu gdzie szukać przyczyny 
    • Przez ziolek1996
      Witam, 
      w moim MF 3065 wymieniamy końcówki wtryskiwaczy na nowe, pytanie jakie powinno być ustawione na nich ciśnienie??
    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj