damianluzak2

jaką pompe wspomagania

Polecane posty

Witam. Tak jak w temacie. Planuje wymienić pompe na większą ( oryginalnie jest NSZ10). Orbitrol jest P100. Pracuje głównie z Turem i meczy mnie ciężko chodząca kierwnica. Orbitrol jest nowy, siłownik nie przepuszcza, przód wyremontowany. Tylko pytanie czy zakładać NSZ14 czy 16? W sklepie gdzie kupuje oryginalne części do MTZ są te pompy i różnica w cenie między nimi to ok 30zł. Z góry dziękuje za odpowiedzi :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Zwiększenie obrotów wpływa jakoś na lekkość kręcenia kierownicą? Jakby kręciło się lżej to pompa pewnie już nie ma tej wydajności i stąd opory. Orbitrol nowy czy używany. Ja zamontowałem taki sam zestaw i kreci się lekko, ale trochę wolno, bo siłownik ma duży skok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Na prędkość reakcji nie długość siłownika ma wpływ tylko jego średnica, wydatek pompy i objętość orbitrola.

ja u siebie założyłem 14-ke i jak na razie jest ok.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na dużych obrotach śmiga. tylko na małych bardzo wolno sie kręci. A jak założe 16 to nie bedzie zbyt wielka? W sensie nie uszkodzi nic? Bo Tur ma udźwig 1700kg i sam waży trochę. Do tego doliczyć chwytak bel który waży 200kg no i balota. Więc chciałbym to zrobić raz i porządnie. Orbitrol nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Masz rację Seweryn. Nie pomyślałem i napisałem w skrócie. Długi siłownik zwiększa liczbę obrotów, ale nie mój tu problem. Jak na wyższych obrotach kręci się lekko to widocznie pompa do wymiany. Nsz14 wystarczy, bo Nsz16 ma chyba ze 25 l/ min przy max obrotach a to za dużo na ten orbitrol. To są tanie pompy i trwałość nie jest najwyzsza.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Napisano (edytowany)

Nie wiem dobrze, ale może grzać się olej. Do orbitrola 100 wystarczy 10 l/ min a Nsz 14 ma chyba do 16 l. Każda nowa pompa będzie lepsza pd obecnej. Jak chcesz trwalszą, to chyba hydrotor robi odpowiedniki pomp Nsz.

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Znaczy wszystkie części do MTZ kupuje w sklepie który juz długo funkcjonuje i sprowadza tylko oryginalne części. Daje gwarancji itd także raczej tam bedę kupywał pompe. A coś przeszkadza jak sie grzeje olej? Jeździłem fergusonem 3080 u kolegi i u niego skręca się lżej niz w samochodzie :) i właśnie chciałbym mieć podobnie w moim rusku :) Tak żebym na możliwie małych obrotach z balotem w chwytaku mógł bez problemu szybko skręcać :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

To załóż 16tkę i zobaczysz jak będzie. Ja mam siłownik 60, pompę 16 i orbi 160 i z turem skręca lekko ale nie za szybko. Tylko orbitrol mam polski po regeneracji, na nowym wschodnim za 500 zł chodziło to tak jak na kolumnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No Ja mam też nowy orginalny ruski. Kurde może jednak założe 14 bo może 16 da za duże ciśnienie i orbitrol mi wysadzi czy coś.. Nie chce przeginac lepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie założyłem pompe NSZ 16 i jak najbardziej polecam takie rozwiązanie :) Na bardzo małych obrotach silnika pod obciążeniem balota w turze kręci się bez problemu. Olej się nie grzeje także jest wszystko ok :) Tylko pytanie mam co trzeba zrobić żeby skręcać szybciej? orbitrol większy by pomógł?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid3p    364

Ale jak skręcać szybciej? ja mam nsz 14, i ledwo ją tam wpakowałem podziwiam cię że ją założyłeś, tylko ja też się dziwię że tyle trzeba kręcić w ciapku mam 3 oborty od max lewo do max prawo, i faktycznie szaleje turem,

 

O jakie skręcanie szybciej ci chodzi,? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Doczytaj koniec poprzedniego postu. Pytanie było czy większy orbitrol by pomógł. Odpowiedź padła tak, bo na jeden obrót kierownicy dostaje się nie 100 a 160 cm. Większy orbitrol to mniej obrotów kierownicą, ale i trudniejsze prowadzenie. Niewielki ruch kierownicą i zaczynasz skręcać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Szybciej skręcać znaczy żeby było mniej ruchów kierownicy. To jest bardzo przydatne jesli chodzi o prace przy ładowaczu.

Kolego dawid 3p troche problemu było bo jest dłuższa od oryginalnej i przeszkadzała rurka co idzie od filtra oleju do chłodniczki. ale jakoś dałem rade :P

a propo orbitrola. Ostatnio słyszałem że jest orbitrol z jakimiś zaworkami czy coś. że jak się jedzie to kierownica nie kręci się sama i jest ciągle w tym samym miejscu ktos coś słyszał o takim czymś?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie znalazłem na allegro orbitrole P200 o przepływie 16- 24l. i one kosztują 400- 500zł gdzie org. ruski ok 400zł o przepływie 160. I pytanie czy by psował do MTZ i nadawał się do mojej pompy nsz 16? dodam że pisze że to są uniwersalne orbitrole. Do różnych maszyn

Edytowano przez damianluzak2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jak założysz raz większy orbitrol to nad ciągnikiem nie zapanujesz. Zakładają 100 lub 160 i tyle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To że zapytam co można zrobic żeby skręcało się jak w zachodnich ciągnikach? Lekko, szybko i bez trudności z utrzymaniem ciągnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Żeby było lekko musi być ciśnienie więc pompa. Żeby było szybko musi być większy orbitrol i wydajna pompa.

Krótko mówiąc pompa nsz-16 i orbitrol max 160.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal1989    813

Do mtz do wspomagania to powinna być lewa czy prawa pompa? Bo czeka mnie wymiana


<p>Ciągnik bogiem, orka nałogiem, paliwo podstawą!</p>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez tomekxx1
      Witam. Ostatnio udało mi się okazyjnie kupić silnik rozruchowy od dt 75 za całe 40 zł. Silnik chcialem odpalic ale niestety nie ma iskry. Na iskrowniku znalazłem wystającą śrubę, jakby do podłączenia prądu. Czy moje domysły są słuszne i tam powinien być podłączony prąd?

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj