Skocz do zawartości

Zdjęcie

Pszenica Ozima i jara


26408 odpowiedzi na ten temat

#9281 Share ppwolf38

ppwolf38

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.Świętokrzyskie/Małopolskie
  • Zainteresowania:Wędkarstwo

Napisany 13 maj 2014 - 19:03

Pszenica Ozima i jara Pare sztuk zauwazylem...
"To czy człowiek jest inteligentny poznaje się po jego odpowiedziach. To czy jest mądry, po pytaniach. Naguib Mahfouz "

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pszenica Ozima i jara Dzisiaj, 00:22
  •  

#9282 Share KULAWA_KOZA

KULAWA_KOZA

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2310 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska KOL.
  • Zainteresowania:Wędkarstwo

Napisany 13 maj 2014 - 19:20

Pszenica Ozima i jara

dobrze pisze Kulawa_Koza to nie wygląda na Ozona, bo mam tą odmianę to wiem :) ozon ma krótki i gruby kłos, a tak się składa że mam też Turnie i bardziej jest podobny do Turni :)

Kulawa_Koza nie masz przypadkiem odmiany Tobak?? bo gdzieś chyba pisałeś kiedyś pod zdjęciem, że u twojego wujka 9t dał czy coś takiego :) jak tyle oddał to nie siałeś go u siebie?

Chciałem kupić ale nigdzie nie było.Wujek sieje ją już chyba z 3 lata , a ja co roku musze mieć nowe odmiany prosto z centrali bo mam zwrot z ARR a po drugie musze mieć fakture jak komuś sprzedaje.
Tobak to rewelacyjna pszenica kłosa ma jak zadna inna , nawet muszelka sie kryje.
W tym roku już nic nie sieje bo pole musi odpocząć od pszenicy , za to na wiosne 2015 pójdzie Eunova :P

#9283 Share matyziak

matyziak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 274 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pułtusk
  • Zainteresowania:Maszyny leśne i rolnicze, wędkarstwo... etc.

Napisany 13 maj 2014 - 21:44

Pszenica Ozima i jara Koledzy co sadzicie o tym by zastosować 3 dawkę azotu w fazie BBCH 38? Pszenice i tak zakontraktowałem jako paszówkę, a łan miejscami trochę rzadkawy ale za to jest dużo rozkrzewień o słabszej kondycji. Czy azot podany w tej fazie spowodowałby poprawę kondycji tych rozkrzewień?

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

  • agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
Pszenica Ozima i jara Dzisiaj, 00:22
  •  

#9284 Share farmervip

farmervip

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1051 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska

Napisany 13 maj 2014 - 21:58

Pszenica Ozima i jara

No to kurcze co to jest???kupowalem Ozona.....mam nadzieje ze to tylko nie calkiem czysty material byl a nie wszystko pomieszane......
ja sie na odroznianiu klosow kompletnie nie znam :ph34r:
Ja z Krakowa chlop jestem :P

dzieki za objasnienie sprawy....zobaczymy jak wszystko sie wyklosi to dobiero zobaczymy z czym mam do czynienia....
kilka roslinek jeczmienia tez mi sie wyklosilo...ale to tylko pare sztuk...
pole napewno bylo czyste bo to wieloletni ugor i wieki nic tam nie bylo siane...

Kolega pewnie w krakowskiej centrali kupował? ja tam już nawet ziemniaka nie kupie na własne oczy widziałem jak pakowali zboże do worków i troche im brakło (nie pamiętam dokładnie ile) ale jeden do drugiego daj innej przecież się nie pogryzą a skończyć trzeba, więc twoja pewnie obok Ozona leżała :)

:) :)


#9285 Share ppwolf38

ppwolf38

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.Świętokrzyskie/Małopolskie
  • Zainteresowania:Wędkarstwo

Napisany 13 maj 2014 - 22:30

Pszenica Ozima i jara Kupowalem w centrali w Kielcach...
"To czy człowiek jest inteligentny poznaje się po jego odpowiedziach. To czy jest mądry, po pytaniach. Naguib Mahfouz "

#9286 Share gucik131

gucik131

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 834 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jędrzejowa/Pińczowa/Kazimierzy Wielkiej
  • Zainteresowania:Mechanizacja, elektronika

Napisany 14 maj 2014 - 06:01

Pszenica Ozima i jara to kielecka taka jest co chcesz to to mają tylko metki przełożą

#9287 Share Wojtek987

Wojtek987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 991 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 maj 2014 - 06:18

Pszenica Ozima i jara Widać że większość PRL-owskich centrali (czy innych przedsiębiorstw) patrzą aby tylko stan się zgadzał. Ja w centrali kiedyś kupiłem ziemniaki (na własne potrzeby) to połowa zgniła i nie wzeszła, widać było gołym okiem że się trochę różnią. Też raczej (nie mówię że nigdy) u nich nie kupię.

#9288 Share KULAWA_KOZA

KULAWA_KOZA

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2310 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska KOL.
  • Zainteresowania:Wędkarstwo

Napisany 14 maj 2014 - 06:58

Pszenica Ozima i jara

Kupowalem w centrali w Kielcach...

heheheheheh wszystko w temacie.Gość odemnie ze wsi w Kielcach w centrali kupił 2 lata chyba temu Muszelkę to jak pszenica mu urosła to miała bez mała metr wysokości :)

Kolega pewnie w krakowskiej centrali kupował? ja tam już nawet ziemniaka nie kupie na własne oczy widziałem jak pakowali zboże do worków i troche im brakło (nie pamiętam dokładnie ile) ale jeden do drugiego daj innej przecież się nie pogryzą a skończyć trzeba, więc twoja pewnie obok Ozona leżała :)

W tamtym roku brakło im Ozona to dzwonił gość z HBP Kraków do mnie :rolleyes: bo się ogłaszałem że mam Ozona , mówił że potrzebuje na już 8 ton , ale że go poznałem po głosie to powiedziałem że mam na cele Paszowe i sprzedaje jako pszenice na paszę.Ciort wie na co chcieli.Może kupić i sprzedać z zarobkiem a może mi nieprzyjemności narobić. :huh:

#9289 Share ppwolf38

ppwolf38

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.Świętokrzyskie/Małopolskie
  • Zainteresowania:Wędkarstwo

Napisany 14 maj 2014 - 06:59

Pszenica Ozima i jara Wszystko sie wyjasni jak sie wyklosi.... :P
A Ty Koza z ktorej centrali bierzesz?

Wczoraj popoludniu skonczylem pryskac T2 a od mniej wiecej polnocy zaczelo padac i lało cala noc....
mam nadzieje ze tyle godzin bez deszczu wystarczy zeby wszystko sie dobrze wchlonelo?

Edytowany przez ppwolf38, 14 maj 2014 - 07:21.

"To czy człowiek jest inteligentny poznaje się po jego odpowiedziach. To czy jest mądry, po pytaniach. Naguib Mahfouz "

#9290 Share batman17

batman17

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 maj 2014 - 07:06

Pszenica Ozima i jara panowie czy można zastosować cerone i stabilan w jednym zabiegu na pszenicę jarą teraz ciągle pada, a pszenica kolanko ma 5cm nad ziemią. nie opłaca mi się kupować modusa ponieważ mam tylko hektar jarej.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pszenica Ozima i jara Dzisiaj, 00:22
  •  

#9291 Share losktos

losktos

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2543 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ulhówek
  • Zainteresowania:Rolnictwo, muzyka

Napisany 14 maj 2014 - 07:51

Pszenica Ozima i jara jeden środek wyklucza drugi. Stabilan daje się teraz - na pierwsze kolanko (a nawet przed), a Cerone na liść flagowy
Zapraszam na mój profil.
Pozdrawiam losktos ;)

#9292 Share KULAWA_KOZA

KULAWA_KOZA

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2310 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska KOL.
  • Zainteresowania:Wędkarstwo

Napisany 14 maj 2014 - 09:15

Pszenica Ozima i jara Zależy u kogo bo u mnie już 3 kolanka są.

Wszystko sie wyjasni jak sie wyklosi.... :P
A Ty Koza z ktorej centrali bierzesz?

Wczoraj popoludniu skonczylem pryskac T2 a od mniej wiecej polnocy zaczelo padac i lało cala noc....
mam nadzieje ze tyle godzin bez deszczu wystarczy zeby wszystko sie dobrze wchlonelo?

Koza zawsze bierze z HBP Kraków i jak dotąd wszystko ok.Biorę też z Osadkowskiego z Strzelina ale tam ciutkę trafia się zyto.
Co do materiału siewnego nie mam zastrzeżeń.

#9293 Share batman17

batman17

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 maj 2014 - 10:57

Pszenica Ozima i jara

jeden środek wyklucza drugi. Stabilan daje się teraz - na pierwsze kolanko (a nawet przed), a Cerone na liść flagowy

czyli nie stosuje się razem? a jakbym razem opryskał to by zaszkodziło???

#9294 Share losktos

losktos

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2543 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ulhówek
  • Zainteresowania:Rolnictwo, muzyka

Napisany 14 maj 2014 - 11:15

Pszenica Ozima i jara kolego nie zastosujesz tego razem ze względu na terminy
Stabilanu nie stosuje się po 1-szym kolanku a cerone nie wcześniej niż od 2 kolanka
Zapraszam na mój profil.
Pozdrawiam losktos ;)

#9295 Share ppwolf38

ppwolf38

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 150 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.Świętokrzyskie/Małopolskie
  • Zainteresowania:Wędkarstwo

Napisany 14 maj 2014 - 13:18

Pszenica Ozima i jara

Koza zawsze bierze z HBP Kraków i jak dotąd wszystko ok.Biorę też z Osadkowskiego z Strzelina ale tam ciutkę trafia się zyto.
Co do materiału siewnego nie mam zastrzeżeń.

Dzieki Pawel :P :D czyli nie ma reguly trzeba poprostu dobrze trafic...tak jak mowilem u mnie trafia sie pare sztuk jeczmienia(swoja droga calkiem niezlego) i kilka tej nieszczesnej pszenicy....jakbym sie tak przeszedl po polu to moglbym to powyrywac i po sprawie...
"To czy człowiek jest inteligentny poznaje się po jego odpowiedziach. To czy jest mądry, po pytaniach. Naguib Mahfouz "

#9296 Share KULAWA_KOZA

KULAWA_KOZA

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2310 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska KOL.
  • Zainteresowania:Wędkarstwo

Napisany 14 maj 2014 - 13:48

Pszenica Ozima i jara ciutkę czyli z 5 kęp na obszarze 3 ha :) , a kępa to z 5-7 kłosów :)

Ja nie mam na imię Paweł :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

#9297 Share batman17

batman17

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 14 maj 2014 - 14:06

Pszenica Ozima i jara

kolego nie zastosujesz tego razem ze względu na terminy
Stabilanu nie stosuje się po 1-szym kolanku a cerone nie wcześniej niż od 2 kolanka

dzięki za odp, to jak pszenica ma już kolanko 5 cm nad ziemią to może odpuścić sobie stabilan żeby nie skrócić kłosa, a poczekać do drugiego kolanka i opryskać cerone w większej dawce???
jak będzie lepiej???

#9298 Share losktos

losktos

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2543 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ulhówek
  • Zainteresowania:Rolnictwo, muzyka

Napisany 14 maj 2014 - 14:10

Pszenica Ozima i jara najlepiej byłoby opryskać moddusem teraz. Nie wiem jak wypadnie sam etefon..
Zapraszam na mój profil.
Pozdrawiam losktos ;)

#9299 Share Adamo1989

Adamo1989

    Nowicjusz

  • userphoto
  • Banned
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 14 maj 2014 - 15:24

Pszenica Ozima i jara Filmiki podejrzyj to będziesz wiedział

Edytowany przez Spanner, 15 maj 2014 - 09:33.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Pszenica Ozima i jara Dzisiaj, 00:22
  •  

#9300 Share Mareg

Mareg

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 85 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie
  • Zainteresowania:motoryzacja

Napisany 14 maj 2014 - 17:58

Pszenica Ozima i jara dlaczego stabilanu nie powinno się stosowac po 1 kolanku ?

Podobne tematy pszenica nawóz zboże wiosna pszenicy ozimej pomocy przenica

Tylko na agroFakt.pl: Co w oziminach na Podkarpaciu? zobacz »