arno177

NADMIERNA TEMPERATURA NA SKRZYNI ZETOR 9540

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
arno177    0

Witam. Niedawno zakupiłem zetora 9540. Ostatnio napotkałem problem, a mianowicie podczas pracy nadmiernie grzeje się olej w skrzyni. Jeśli jest to ważne to traktor pracuje z mielakiem napędzanym wałkiem przekaźnika mocy. Po chwili pracy na skrzyni jest taka temperatura, że można się poparzyć.

Proszę o podpowiedź co może być przyczyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zła pompa oleju, ma za duża wydajność zapewne jest załozona pompa polskiej produkcji te modele tak mają nie wolno zakładać pomp wzmacnianych o wiekszej wydajności.pozdrawiam


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ponieważ pompa produkuje wiecej oleju niz układ jest w stanie  odebrać i powstaje dławienie.


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

maksymalna wydajność pompy w tych modelach to 60 litrów . Jest też chłodnica oleju przekładniowego , może jest zabita  paprochami ( OD ZEWNĄTRZ OCZYWIŚCIE )  bo jest zamontowana przed chłodnicą silnika


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arno177    0

moj model zetora akurat nie ma chłodnicy. ale zastanawia mnie czy przyczyną może być zawór bezpieczeństwa przy pompie. co o tym sadzicie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mefix17    8

U mnie też niema chłodnicy oleju, ale prawdopodobnie dlatego że ciągnik pochodzi ze Skandynawii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

a hamulce masz jakie : hydrauliczne czy pneumatyczne ?

 
 
 
 
 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

A tam czasem nie ma być wlany półsyntetyk taki jak jest w silniku, u mnie w zetorze na takim biega i nie widzę aby był problem z graniem się oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Tak u mnie zetor 7341 zalany jest olejem, jeden do silnika, skrzyni, zwolnic, w przednim napędzie jest tylko aral fluid, a tak to chyba aral tractoralal.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekgr500    0

Witam

Mam ten sam problem a na dodatek na zimnym oleju tur oraz tylny podnośnik szarpie.

Czy przyczyną może być zawór bezpieczeństwa przy pompie? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

przyczyną w tej serii Zetorów  jest brak zaworu bezpieczeństwa  po stronie ssącej pompy ,  a w dodatku mała przepustowść filtr ssącego (tego pod deklem zabezpieczonym drutem)  przy dość dużej wydajności pompy.Pisząc obrazowo wygląda to tak ,że wkład filtra nie jest w stanie przepuścić gęstego oleju ,a pompa ciągnie . W mniejszej serii zetorów typu 7211 na filtrze ssącym był dekielek podparty sprężyną i jak nie szedł olej przez filtr to spręzyna została ściśnięta a pompa ciągnęła olej niefiltrowany.

Miałem ten sam problem na zimnym oleju -szarpanie podnośnika ,  tura i całej hydrauliki. Na zimę poprostu wywalam wkład tego filtra i wszystko chodzi jak powinno . Ja nie widzę innej możliwości  rozwiązania tego problemu ,chyba tylko przez zmianę oleju na 10W40 ,ale takiego nie poleca instrukcja napraw tych Zetorów !!

Z kolei jak Ci się nadmiernie nagrzewa to żeby wykluczyć zawór bezp. należałoby zmierzyć ciśnienie w układzie a w zasadzie  pomiędzy pompą a tym zaworem .

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez slavo666
      Witam
      Mam problem z nabiciem ciśnienia powietrza  w zetorze 8540. Czasami dobije po jakimś dłuższym czasie i jest ok. Stawiam na zawór zwrotny w sprężarce. Czy czyszczenie i smarowanie ma sens czy odrazu wymieniać na nowy?
    • Przez ZielakKujawy
      Witam forumowiczów. Jestem nowym na Waszym forum . I nie wiem specjalnie jak zacząć . Może od początku ,witam wszystkich jeśli będę w stanie chętnie pomogę w różnych sprawach ale póki co sam potrzebuje pomocy . Problem pojawił się kiedy kupiłem forterre 150 HD . Od samego początku problem jest z elektroniką . Wyrzuca błędy 520500 praktycznie bez przerwy . Wystarczy choćby mały wstrząs i po wyskoczeniu wyżej wymienionego błędu ciągnik odcina obroty do 1.5 tys po ponownym uruchomieniu problem zazwyczaj znika , częściej zaś trzeba rozłączyc kostkę od pompy wtryskowej i po ponownym podłączeniu wszystko jest ok . Niecały rok temu podczas prac polowych ciągnik stanął na polu przy przebiegu 500 mth stanęła pompa wtryskowa , również pokazując ten sam błąd . Regeneracja kosztowała sporo . Ale do niedawna było ok . A dokładnie do przedwczoraj kiedy po myciu ciągnik znowu stanął . Kręci na sucho  jednak nie puszcza ani jednego dymka z komina . Serwis zbytnio nie chce się angażować z tego co zaobserwowałem , więc pozostaje mi szukać innego serwisu albo kogoś kto rozkoduje mi błędy żebym wiedział wgl o co chodzi . Na chwilę obecną wyświetlają mi się dwa : 633 oraz 520500 . Może ktoś coś podpowie ? Miał ktoś podobny problem ? Polecicie jakis dobry serwis bądź mechanika od zetorów na Kujawach ?? Z góry dziękuję , pozdrawiam 
    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj