Skocz do zawartości
arno177

NADMIERNA TEMPERATURA NA SKRZYNI ZETOR 9540

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
arno177    0

Witam. Niedawno zakupiłem zetora 9540. Ostatnio napotkałem problem, a mianowicie podczas pracy nadmiernie grzeje się olej w skrzyni. Jeśli jest to ważne to traktor pracuje z mielakiem napędzanym wałkiem przekaźnika mocy. Po chwili pracy na skrzyni jest taka temperatura, że można się poparzyć.

Proszę o podpowiedź co może być przyczyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zła pompa oleju, ma za duża wydajność zapewne jest załozona pompa polskiej produkcji te modele tak mają nie wolno zakładać pomp wzmacnianych o wiekszej wydajności.pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DarekD    56

maksymalna wydajność pompy w tych modelach to 60 litrów . Jest też chłodnica oleju przekładniowego , może jest zabita  paprochami ( OD ZEWNĄTRZ OCZYWIŚCIE )  bo jest zamontowana przed chłodnicą silnika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arno177    0

moj model zetora akurat nie ma chłodnicy. ale zastanawia mnie czy przyczyną może być zawór bezpieczeństwa przy pompie. co o tym sadzicie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekgr500    0

Witam

Mam ten sam problem a na dodatek na zimnym oleju tur oraz tylny podnośnik szarpie.

Czy przyczyną może być zawór bezpieczeństwa przy pompie? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56

przyczyną w tej serii Zetorów  jest brak zaworu bezpieczeństwa  po stronie ssącej pompy ,  a w dodatku mała przepustowść filtr ssącego (tego pod deklem zabezpieczonym drutem)  przy dość dużej wydajności pompy.Pisząc obrazowo wygląda to tak ,że wkład filtra nie jest w stanie przepuścić gęstego oleju ,a pompa ciągnie . W mniejszej serii zetorów typu 7211 na filtrze ssącym był dekielek podparty sprężyną i jak nie szedł olej przez filtr to spręzyna została ściśnięta a pompa ciągnęła olej niefiltrowany.

Miałem ten sam problem na zimnym oleju -szarpanie podnośnika ,  tura i całej hydrauliki. Na zimę poprostu wywalam wkład tego filtra i wszystko chodzi jak powinno . Ja nie widzę innej możliwości  rozwiązania tego problemu ,chyba tylko przez zmianę oleju na 10W40 ,ale takiego nie poleca instrukcja napraw tych Zetorów !!

Z kolei jak Ci się nadmiernie nagrzewa to żeby wykluczyć zawór bezp. należałoby zmierzyć ciśnienie w układzie a w zasadzie  pomiędzy pompą a tym zaworem .

Edytowano przez DarekD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×