Skocz do zawartości
arno177

NADMIERNA TEMPERATURA NA SKRZYNI ZETOR 9540

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
arno177    0

Witam. Niedawno zakupiłem zetora 9540. Ostatnio napotkałem problem, a mianowicie podczas pracy nadmiernie grzeje się olej w skrzyni. Jeśli jest to ważne to traktor pracuje z mielakiem napędzanym wałkiem przekaźnika mocy. Po chwili pracy na skrzyni jest taka temperatura, że można się poparzyć.

Proszę o podpowiedź co może być przyczyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zła pompa oleju, ma za duża wydajność zapewne jest załozona pompa polskiej produkcji te modele tak mają nie wolno zakładać pomp wzmacnianych o wiekszej wydajności.pozdrawiam


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ponieważ pompa produkuje wiecej oleju niz układ jest w stanie  odebrać i powstaje dławienie.


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

maksymalna wydajność pompy w tych modelach to 60 litrów . Jest też chłodnica oleju przekładniowego , może jest zabita  paprochami ( OD ZEWNĄTRZ OCZYWIŚCIE )  bo jest zamontowana przed chłodnicą silnika


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arno177    0

moj model zetora akurat nie ma chłodnicy. ale zastanawia mnie czy przyczyną może być zawór bezpieczeństwa przy pompie. co o tym sadzicie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekgr500    0

Witam

Mam ten sam problem a na dodatek na zimnym oleju tur oraz tylny podnośnik szarpie.

Czy przyczyną może być zawór bezpieczeństwa przy pompie? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

przyczyną w tej serii Zetorów  jest brak zaworu bezpieczeństwa  po stronie ssącej pompy ,  a w dodatku mała przepustowść filtr ssącego (tego pod deklem zabezpieczonym drutem)  przy dość dużej wydajności pompy.Pisząc obrazowo wygląda to tak ,że wkład filtra nie jest w stanie przepuścić gęstego oleju ,a pompa ciągnie . W mniejszej serii zetorów typu 7211 na filtrze ssącym był dekielek podparty sprężyną i jak nie szedł olej przez filtr to spręzyna została ściśnięta a pompa ciągnęła olej niefiltrowany.

Miałem ten sam problem na zimnym oleju -szarpanie podnośnika ,  tura i całej hydrauliki. Na zimę poprostu wywalam wkład tego filtra i wszystko chodzi jak powinno . Ja nie widzę innej możliwości  rozwiązania tego problemu ,chyba tylko przez zmianę oleju na 10W40 ,ale takiego nie poleca instrukcja napraw tych Zetorów !!

Z kolei jak Ci się nadmiernie nagrzewa to żeby wykluczyć zawór bezp. należałoby zmierzyć ciśnienie w układzie a w zasadzie  pomiędzy pompą a tym zaworem .

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez Kacperkuj-pom
      Mam taki problem z proxima mianowicie po odpaleniu czasem obrotomierz podniesie sie do tych 800 obrotow , a po dodaniu gazu nie podnosi sie wskazow a spod maski slychac pisk po chwili jak silnik po chodzi wraca wszystko do normy innych objawow nie ma co to moze byc ?
    • Przez Katana90
      Mam problem z włączeniem biegów zetor 9540, po włączeniu biegów polowych jedzie powoli, nie reaguje na sprzęgło (nie rozłącza) tarczę wymieniłem na nową, uszczelki i tarcze żółwia i szosowe a ciągnik wogóle nie reaguje na sprzęgło główne, brak możliwości włączenia biegów szosowych. 
    • Przez Katana90
      Mam problem z włączeniem biegów zetor 9540, po włączeniu biegów polowych jedzie powoli, nie reaguje na sprzęgło (nie rozłącza) tarczę wymieniłem na nową, uszczelki i tarcze żółwia i szosowe a ciągnik wogóle nie reaguje na sprzęgło główne, brak możliwości włączenia biegów szosowych. 
    • Przez Ssebuss87
      Opiszę mój przypadek "gwizdającej" proximy 8441 ze względu na coraz częstsze przypadki hałasujących silników w zetorach. Objawem był narastający wraz z obrotami charakterystyczny gwizd z silnika, trudny do zlokalizowania. Pierwszym winowajcą miała byc turbina- po zregenerowaniu było to samo ciągnik nadal gwizda. Pomógł mechanik który pracował w serwisie zetora a potem przeszedł na własną działalnośc. Na samym początku padła od niego diagnoza że to moga być wałki wyrównoważające w silniku, co też okazało sie prawdą. Ale najpierw zaczeliśmy od turbiny, potem cały dolot, pasek alternatora- rzeczy które są "na wierzchu". Bez żadnych objawów z wyżej wymienionych rzeczy, wiec zapadła decyzja o rozebraniu silnika i sprawdzeniu wałków. Na wałkach wyrabiają się bieżnie na których pracują łożyska igiełkowe- stąd ten gwizdający hałas. Koszt jednego wałka plus łożyska 950-1000zł  . 
×