Skocz do zawartości
arno177

NADMIERNA TEMPERATURA NA SKRZYNI ZETOR 9540

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
arno177    0

Witam. Niedawno zakupiłem zetora 9540. Ostatnio napotkałem problem, a mianowicie podczas pracy nadmiernie grzeje się olej w skrzyni. Jeśli jest to ważne to traktor pracuje z mielakiem napędzanym wałkiem przekaźnika mocy. Po chwili pracy na skrzyni jest taka temperatura, że można się poparzyć.

Proszę o podpowiedź co może być przyczyną.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zła pompa oleju, ma za duża wydajność zapewne jest załozona pompa polskiej produkcji te modele tak mają nie wolno zakładać pomp wzmacnianych o wiekszej wydajności.pozdrawiam


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

ponieważ pompa produkuje wiecej oleju niz układ jest w stanie  odebrać i powstaje dławienie.


Diagnostyka komputerowa i naprawa ciągników rolniczych

Części do polskich i zachodnich ciągników rolniczych

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

maksymalna wydajność pompy w tych modelach to 60 litrów . Jest też chłodnica oleju przekładniowego , może jest zabita  paprochami ( OD ZEWNĄTRZ OCZYWIŚCIE )  bo jest zamontowana przed chłodnicą silnika


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arno177    0

moj model zetora akurat nie ma chłodnicy. ale zastanawia mnie czy przyczyną może być zawór bezpieczeństwa przy pompie. co o tym sadzicie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekgr500    0

Witam

Mam ten sam problem a na dodatek na zimnym oleju tur oraz tylny podnośnik szarpie.

Czy przyczyną może być zawór bezpieczeństwa przy pompie? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    60

przyczyną w tej serii Zetorów  jest brak zaworu bezpieczeństwa  po stronie ssącej pompy ,  a w dodatku mała przepustowść filtr ssącego (tego pod deklem zabezpieczonym drutem)  przy dość dużej wydajności pompy.Pisząc obrazowo wygląda to tak ,że wkład filtra nie jest w stanie przepuścić gęstego oleju ,a pompa ciągnie . W mniejszej serii zetorów typu 7211 na filtrze ssącym był dekielek podparty sprężyną i jak nie szedł olej przez filtr to spręzyna została ściśnięta a pompa ciągnęła olej niefiltrowany.

Miałem ten sam problem na zimnym oleju -szarpanie podnośnika ,  tura i całej hydrauliki. Na zimę poprostu wywalam wkład tego filtra i wszystko chodzi jak powinno . Ja nie widzę innej możliwości  rozwiązania tego problemu ,chyba tylko przez zmianę oleju na 10W40 ,ale takiego nie poleca instrukcja napraw tych Zetorów !!

Z kolei jak Ci się nadmiernie nagrzewa to żeby wykluczyć zawór bezp. należałoby zmierzyć ciśnienie w układzie a w zasadzie  pomiędzy pompą a tym zaworem .

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez krzysztofz14
      Witam
      Posiadam zetora 11441 od dwóch lat.Silnik słabo reagował na pedał gazu poniżej 1500 obr/min ale znalazłem na to sposób.
      Wszystkiemu winna rurka od kolektora wydechowego do ssącego.
      Ten wynalazek powoduje turbodziurę .Przy niskich obrotach w kolektorze wydechowym jest małe ciśnienie by poruszyć turbinę
      dodatkowo obniżone przez wspomnianą rurkę. Ciągnik dymi czarnym dymem i nie wchodzi na obroty.Najlepiej byłoby zaślepić ?ą rurkę ?
    • Przez Kamil1025
      Witam posiadam forterke jak w temacie i mam problem z klimatyzacją. Byłem dzisiaj nabić klime i wszystko ładnie pięknie chłodzi już wyjeżdżam od gościa a tu zaczął piszczeć pasek bo stanęła klimatyzacja. I moje pytanie brzmi czy jest możliwość regeneracji czegoś takiego? Gość mówił że się pewnie zatarla bo była włączona bez gazu i dlatego. A nowa kosztuje około 2k, także nwm co robić a może pasuje od czegoś innego np auta bez większych przeróbek? Z góry dzięki za odp. 
    • Przez robertrolnik27
      Witam, rok temu wymieniałem sprzęgło w zetorze forterra 11441 teraz czuje że się ślizga jaka może byc tego przyczyna? Nie ma tam żadnej regulacji? 
    • Przez kubeix
      Witam, 
      Posiadam Zetora forterre 11441 z 2005 roku, i chciałbym się dowiedzieć co to za urządzenia przy turbine oznaczone 1 i 2 na zdjęciu. 
      A drugie pytanie z której a strony lepiej zaślepić tą rurkę od egr'u, tzn. przy kolektorze wydechowym czy ssawnym. 
      Z góry dzięki za odpowiedź. 


×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.