Zaloguj się, aby obserwować  
peleton

Stary wóz konny-modernizacja, reperacja.

Polecane posty

peleton    0

Witam.

Na poniższych zdjęciach widać wóz konny przystosowany do ciągnika. Ciągnik, który posiadam to T-25A.

Część wozu została spalona (wypadek) włącznie z oponą. Obecnie chciałbym przywrócić wóz do stanu używalności gdyż będę nim woził drzewo z lasu na opał a także większe sztuki na budowę więc z założenia wóz ma wytrzymać dość sporo (na miarę jego możliwości).

Mam w związku z powyższym kilka pytań:

1. Jaką kupić oponę przednią? Ta która jest cała to Stomil 7.50-16C 8PR D-34, poprzednia (spalona) była taka sama. A także co oznaczają te oznaczenia 8PR i D-34? Chciałbym oponę dobrej jakości.

2. Czy założenie takiej opony na felgę jest trudne? W feldze nie ma wgłębień pośrodku, które by ułatwiały włożenie opony. Mam doświadczenie w zmianie tylnych i przednich opon (samodzielna, bez żadnej pomocy) w T-25 A ale tam w felgach były pośrodku wyżłobienia a tutaj nic. No ale pewnie da się założyć skoro opony na tych felgach były (a były za czasów mojego dziadka który już dawno nie żyje ale maszyny po nim pozostały)

3. Czy jestem w stanie sam zrobić („wystrugać”) przednią oś zaznaczoną na zdjęciach? Czy może dać sobie spokój i zlecić to jakiemuś ślusarzowi? Czy materiał w postaci sosny na to wystarczy? A może przednią oś zrobić metalową?

Pozdrawiam.

http://img254.imagevenue.com/img.php?image=296243960_SCam_20130726_135714_122_350lo.jpg

http://img279.imagevenue.com/img.php?image=296315650_SCam_20130726_135751_122_88lo.jpg

http://img149.imagevenue.com/img.php?image=296404745_SCam_20130726_135927_122_145lo.jpg

http://img245.imagevenue.com/img.php?image=296448891_SCam_20130726_135942_122_258lo.jpg

http://img34.imagevenue.com/img.php?image=296548771_SCam_20130726_135956_122_178lo.jpg

http://img141.imagevenue.com/img.php?image=296589478_SCam_20130726_140053_122_389lo.jpg

http://img167.imagevenue.com/img.php?image=296615830_SCam_20140921_094506_122_1177lo.jpg

http://img212.imagevenue.com/img.php?image=296637567_SCam_20140921_094516_122_1045lo.jpg

http://img223.imagevenue.com/img.php?image=296668402_SCam_20140921_094525_122_691lo.jpg

http://img224.imagevenue.com/img.php?image=296698229_SCam_20140921_110054_122_869lo.jpg

http://img282.imagevenue.com/img.php?image=296725306_SCam_20140921_110112_122_408lo.jpg

 

Fakt-zdjęć jest sporo ale można dać radę ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

8 PR, to jest ilość płócien, reszta to jakieś stare oznaczenia,   tu Masz podobne opony u gościa, nawet mocniejsze bo 14 PR     http://olx.pl/oferta/opony-rolnicze-7-00x16-7-50-x16-nowe-CID757-ID73D3R.html#8ca480537d

 

Na feldze jest bodajże pierścień, jak uda Ci się go jeszcze cało zdjąć to włożenie takiej opony to pikuś.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    221

Ad.1 & 2 Jak masz w pobliżu jakiś zakład wulkanizacyjny to jedź z felgą i może Ci dobiorą ładną używaną oponkę od busa. Na pierwszym zdjęciu widać ten pierścień na feldze. Zdejmujesz go, wsuwasz oponę i zakładasz pierścień.

Ad.3 Popatrz w lokalnych ogłoszeniach, popytaj czy nikt nie chce woza sprzedać. Jak by tanio oddawał to szkoda Ci się męczyć ze swoim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1154

szukaj opony o podobnej wysokosci od busa czy dostawczaka, jest tego pelno w dobrej cenie, czasem nawet na wulkanizacjii leza na zlomie i dostaniesz za darmo

przy pompowaniu uwazaj abys nie dostal tym pierscieniem, chyba najgorsze obrecze do skladania, nie jeden stracil przez takie zycie, nie bij wiecej niz 2.5 bar


Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zgadza się, tym bardziej że jest to już stary skorodowany pierścień i może pęknąć podczas pompowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jahooo    9243

Poszukaj opon od busa z oznaczeniem "C" . Są trwalsze i maja większą nośność. Prawidłowo zamontowany pierścień nie jezt zły. Jedyna rada - nie stać z czoła przy pompowaniu. Zalecane jest pompowanie takiego koła w specjalnej klatce. Znam przypadki, gdy pompowane na płasko koło wystrzeliło pierścień i mechanik w PKS stracił głowę, dosłownie.

 

Ja stosuje do wozu opony z Lady Nivy (były wersję na oponach 16). Mają tę zaletę, że są wąskie, 175 albo 185 i nie ma pronblemu z ich wciśnięciem na felgę.

 

Możesz się pokusić o wykonanie przyczepki we własnym zakresie, jeśli masz narzędzia:

 

Temat ćwiczony tu :http://www.agrofoto.pl/forum/topic/3985-solidna-przyczepa-na-wlasne-potrzeby/page-3

i tu fotki http://opisiarz.keed.pl/minigal/?dir=przyczepa&page=all

i tu http://www.agrofoto.pl/forum/topic/22556-przyczepa-jednoosiowa-wywrotka/page-3

 

Nie napisałeś, czy chcesz tylko polepić to co masz, czy chciałbyś solidną przyczepkę na dłuższy czas, bo wówczas warto poświęcić trochę czasu i zrobić porządnie przyczepkę wykorzystując w sumie tylko osie z kołami. Wyspawać ramę, zrobić paczkę na wierzch, a nie "trumienkę"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Clark
      Wiem, że temat wałkowany wielokrotnie ale mam kilka pytań a odpowiedzi nie znajduję. Otóż: wyczytałem, że stary olej można wypchnąć sprężonym powietrzem i teraz pytanie w jaki sposób?
      Rozbieranie całego układu odpada. Jedynie co pozostaje to czyszczenie za pomocą układu ciągnika ale to strata kilku albo nawet kilkunastu litrów oleju a tani on nie jest. Wpadłem więc na pomysł aby wstępnie wydmuchać układ sprężonym powietrzem a następnie podłączyć pod ciągnik i wypłukać resztę.
    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez tomb2
      Zbliża sie zima ;D a więc planuję wyremontować moją 4,5 t jednak nie wiem czy dojdzie to do skutku ??? Jeżeli znajomu udostepni mi garaż to tak bo on ma ogrzewany A więc mam kilka pytań.
      - ile mogą kosztować burty do przyczepy 4,5 t typ D-46B
      - Lepszcze są z blachy falistej czy z prostej ?
      - Jakiej grubości blache dać na podłoge ?
      - czym najlepiej wyczyścić przyczepe, czy piaskowanie się opłaca ile może kosztować?
      Narazie tyle
    • Przez MichaKpiski
      Chcę przerejstowac przyczepę Sanok D47A (wywrotka) , w dowodzie mam wpisane rok produkcji, numer podwozia , dopuszczalną łatwość 3500, Pani w starostwie powiedziała że diagnosta będzie musiał ustalić pozostałe dane. Czy ktoś by się podzielił pozostałymi danymi jakie ma wpisane w dowodzie ? z góry dziękuję
    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj