Skocz do zawartości

Zdjęcie

KUBOTA M 8960 awarie czy są?


60 odpowiedzi na ten temat

#1 Share raxon

raxon

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 sierpień 2013 - 09:11

KUBOTA M 8960 awarie czy są? planuje kupic kubote ale nie wiem czy po gwarancji nie bedzie sie sypało wszystko o ile w czasie gwarancji nie bedzie cyrków.................

tak jak napisałem 8960 z turem ponad 100 koni no i ta wersja jest w miarę cenowo dostępna dla mnie.Janek i Mf są po za mojim zasięgiem finansowym no i paliwo tez się liczy a ja więcej będe latał w turze niż w orce a mam tylko ok 50 h z dzierzawami.Jak się tobędzie miało do spalania....niewiem!!!!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
KUBOTA M 8960 awarie czy są? Dzisiaj, 17:20
  •  

#2 Share zyz1o

zyz1o

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 339 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 sierpień 2013 - 17:54

KUBOTA M 8960 awarie czy są? to jak masz tyle h to nie lepiej zetorka jakiegos

#3 Share Legat997

Legat997

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 309 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Evrywhere
  • Zainteresowania:Desperatos Hydraulikos
    Powered by Kubota & Verva
    Modernizacje hydrauliki, rozbudowa, modyfikacje

Napisany 10 sierpień 2013 - 21:08

KUBOTA M 8960 awarie czy są? @raxon a jest taki model Kuboty..chyba raczej M8560 (88kM). Chyba, że miałeś na myśli model M 9960 - 100kM
Jeśli w wiekszości prac będzie tylko ładowacz, lepszego wyboru chyba cenowo, i rozwiązania techniczne (skręt, oszczędny silnik, klima, i nadbieg do transportu) nie ma. Ale najlepiej zapytać użytkowików tego modelu, którzy już napewno pracują takowym sprzętem.
Słuchaj @zyz1o - jeśli już doradzasz, to napisz o jaki Ci chodzi model Zetorka, anie piszesz "jakiegoś".. :) To pojęcie bardzo szerokie, mając na uwadze rozpiętość mocy ciągnika.
Pisząc ten post, tak bez przygotowania wprowadzasz osoby w błąd i robi się mały haos, no i te (h)? Raczej pasuje do godzin, niż do hektarów (ha), no nie ? :)
Kto ma Japońca, to jeżdzi do końca! :-)

#4 Share raxon

raxon

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 2 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 sierpień 2013 - 02:02

KUBOTA M 8960 awarie czy są?

@raxon a jest taki model Kuboty..chyba raczej M8560 (88kM). Chyba, że miałeś na myśli model M 9960 - 100kM
Jeśli w wiekszości prac będzie tylko ładowacz, lepszego wyboru chyba cenowo, i rozwiązania techniczne (skręt, oszczędny silnik, klima, i nadbieg do transportu) nie ma. Ale najlepiej zapytać użytkowików tego modelu, którzy już napewno pracują takowym sprzętem.
Słuchaj @zyz1o - jeśli już doradzasz, to napisz o jaki Ci chodzi model Zetorka, anie piszesz "jakiegoś".. :) To pojęcie bardzo szerokie, mając na uwadze rozpiętość mocy ciągnika.
Pisząc ten post, tak bez przygotowania wprowadzasz osoby w błąd i robi się mały haos, no i te (h)? Raczej pasuje do godzin, niż do hektarów (ha), no nie ? :)


sorki dla wszystkich zorientowanych na oznaczeniach Kuboty.....8 blisko 9 i gafa murowana....tak Membes sorki Members masz racje,9960,przepraszam wszystkich.......Bo nawet KUBOTA nie wie ze taki dała na rynek ha ha .....a zetor ????chyba OD naszych sąsiadów jest w większości skladany.Te nowe to jak JD "piją" tak słyszałem ,koles ma "ruska" i tylko orka a reszte 360 robi......no to już nie wiem....

#5 Share krowka62

krowka62

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 11 sierpień 2013 - 05:14

KUBOTA M 8960 awarie czy są? Kolego co do tematu forum. Musisz niestety poczekać może i kilka lat by ktoś się wypowiedział na temat serii M60. Ciągniki te dopiero są od niedawna na rynku i do pierwszych awarii trzeba troszeczkę poczekąć. Ogólnie rzecz ujmując czytając inne fora dotyczące Kubot są do ciągnik mało awaryjne i oszczędne w spalania - pod jednym tylko warunkiem - delikatnego obchodzenia się z pedałem gazu.

Kolego co do tematu forum. Musisz niestety poczekać może i kilka lat by ktoś się wypowiedział na temat serii M60. Ciągniki te dopiero są od niedawna na rynku i do pierwszych awarii trzeba troszeczkę poczekąć. Ogólnie rzecz ujmując czytając inne fora dotyczące Kubot są do ciągnik mało awaryjne i oszczędne w spalania - pod jednym tylko warunkiem - delikatnego obchodzenia się z pedałem gazu.

#6 Share aron1

aron1

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów

Napisany 06 styczeń 2014 - 18:48

KUBOTA M 8960 awarie czy są? @raxon i co kupiłeś tą Kubotkę??? ciekaw jestem bo sam chcę kupić tylko M8560, też z ładowaczem. A jaki ładowacz miałeś w planach. Mi dealer proponuje bym wziął ładowacz Kuboty, nieźle ponoć się sprawują, cena ciut wyższa od polskich odpowiedników a teraz jest jeszcze promocja nawet do 36% taniej można kupić.

#7 Share JELONEK09

JELONEK09

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 34 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2014 - 10:48

KUBOTA M 8960 awarie czy są? Witam. od pół roku posiadam Kubotkę 9960 z ładowaczem MX U308. ciągnik niewielki, zwrotny, oszczędny w spalaniu ale przy lekkich pracach np. rozsiewacz, opryskiwacz, paszowóz. W pracy z sieczkarnią do kukurydzy Pottinger mex 2 i przyczepa 4 z nadstawkami z tyłu to już nie widać tej oszczędności, podobnie z prasą df 1,8 vd z docinaczem. orka pługiem 4x40 to spalanie 12-15 l hektar, zależy od glębokosci pracy, gleba 3-4 klasy, trochę górki. Praca z ładowaczem na niskich obrotach wymaga częstego dopalania filtra, nawet co 20-30 motogodzin, lepiej to wygląda jak się zatankuje verwę.
przedstawiciel zapewniał mnie o wspaniałej wydajnej hydraulice, jakoś tego nie widać, podnoszenie tura wymaga cierpliwości lub po prostu gazowania, wygląda to tak jakby pompa miała za mały wydatek.
W transporcie ciągnik trochę podskakuje i pomimo spuszczenia powietrza z kół do 1,5 atm niema super komfortu.
Udzwig tylnego tuza jest bardzo dobry, aż zadziwiające że taki maluch potrafi tyle podnieść.
Trochę niewygodny dostęp do filtra oleju silnikowego z prawej i wlewu i kontroli poziomu oleju z lewej strony silnika ale to jest spowodowane mocowaniami ładowacza, po prostu inaczej się nie da.
Najbardziej mi się nie podoba tankowanie tego ciągnika, sam wlew jest dobry ale brakuje jakiegoś odpowietrznika, tankowanie trwa z 15 minut, wlewam, pistolet odbija, potem paliwko opada i znów i tak do znudzenia, tego nie przemyśleli.
Poza tym rdza, w kilku miejscach ciągnik jest po prostu niedomalowany, wygląda to tak jakby wszystko poskładali a dopiero potem malowali pistoletem, tutaj duzy minus.
Niewypałem jest też dzwignia podnośnika z tyłu po prawej stronie na kabinie, dziwaczny grzebień, nieporęczna dzwignia, zazwyczaj nieprzydatne bo nie działa, a kiedy zgłosiłem to mechanikowi serwisu to odpowiedział ze producenta nie będzie poprawiał.

#8 Share krowka62

krowka62

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 07 styczeń 2014 - 19:36

KUBOTA M 8960 awarie czy są? Ile masz mth zrobionych i czy miałeś jakieś awarie? I jak jest z tym wypalaniem DPF jak długo to przedewszystkim trwa?

#9 Share JELONEK09

JELONEK09

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 34 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2014 - 20:33

KUBOTA M 8960 awarie czy są? Ciągnik przepracował już 380 mth.
Wypalanie DPFu to prosta czynność, kiedy zapala się kontrolka zapchania filtra, wciskam przycisk dopalania i zostawiam ciągnik na około 15 minut na obrotach 1500 obr/min. można też dopalać w czasie jazdy np w transporcie. czas dopalania jest podobny. W instrukcji obsługi są opisane sposoby dopalania ale ja tylko te dwa sposoby praktykowałem.
Awarii jeszcze nie miałem żadnej, jedynie sam coś przez nieuwagę uszkodziłem ale to już tylko moja wina.

#10 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 07 styczeń 2014 - 21:23

KUBOTA M 8960 awarie czy są? A miało byc oszczednie. 15 minutowe wypalanie filtra dpf nie sprzyja oszczędności zwłaszcza przy lekkich pracaach. Najpierw np przy pracy z turem muskamy pedał gazu żeby mało spalił, potem zostawiamy ciagnik z obrotami 1500 na 15 minut. Pracuje on bez pożytku, nie wykonuje żadnej pracy. Spalanie rośnie.
Europejscy producenci jak np deutz czy sisu a także perkins i fpt w silnikach małej mocy stosują katalizator utleniający doc. Nic w nim nie trzeba wypalać, nic się nie zapycha. A co za tym idzie silnik nie musi dodatkowo pracować, ani korzystać z bogatszej mieszanki czy dodatkowego paliwa do wypalenia filtra. Jak dla mnie to kolejny przykład, że rozwiązania techniczne kuboty wcale nie są najnowocześniejsze na rynku. A co za tym idzie nie najlepsze. Gdzieś czytałem, że nawet zetor odchodzi od dpf na rzecz scr.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
KUBOTA M 8960 awarie czy są? Dzisiaj, 17:20
  •  

#11 Share KIRK80

KIRK80

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 80 postów

Napisany 07 styczeń 2014 - 22:07

KUBOTA M 8960 awarie czy są? DPF można również dopalić w czasie każdej pracy, więc nie ma potrzeby marnować paliwo na dopalanie. warunkiem jest utrzymanie min. 1200 obr. Poza tym, nawet przy dopalaniu na postoju, nie wykonując żadnej pracy, w ciągu 15-20 min silnik nie spali więcej jak 1,5-2 L (przy założeniu, że bez obciążenia na tych obrotach spala 6L/h, w co wątpię, raczej bliżej 4L/h), co po podzieleniu na 20 h pracy daje nam astronomiczny wzrost spalania o 0,075-0,1L/h. Koszmar ;)

Edytowany przez KIRK80, 07 styczeń 2014 - 22:08.


#12 Share JELONEK09

JELONEK09

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 34 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 styczeń 2014 - 23:02

KUBOTA M 8960 awarie czy są?

DPF można również dopalić w czasie każdej pracy, więc nie ma potrzeby marnować paliwo na dopalanie. warunkiem jest utrzymanie min. 1200 obr. Poza tym, nawet przy dopalaniu na postoju, nie wykonując żadnej pracy, w ciągu 15-20 min silnik nie spali więcej jak 1,5-2 L (przy założeniu, że bez obciążenia na tych obrotach spala 6L/h, w co wątpię, raczej bliżej 4L/h), co po podzieleniu na 20 h pracy daje nam astronomiczny wzrost spalania o 0,075-0,1L/h. Koszmar ;)

Kolego to nie do końca jest tak że w czasie każdej pracy można dopalać filtr bo jednak trzeba utrzymać obroty silnika, po pierwsze 1200 obr. w kubocie 9960 to troszkę za mało. Weź np. pod uwagę orkę, to wiadomo że na kazdym uwrociu noga z gazu no chyba że masz pola 2 kilometrowe, ja takich nie mam. Praca z ładowaczem nie wymaga takiego gazowania non stop. można by tak długo opowiadać.
Na szkoleniu z obsługi ciągnika, serwisant przestrzegał przed niedbałym dopalaniem DPFa ponieważ może to szybciej doprowadzić do jego zużycia lub uszkodzenia, a jak będzie to czas pokaże

#13 Share Arek9291

Arek9291

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 36 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:BSI

Napisany 08 styczeń 2014 - 06:41

KUBOTA M 8960 awarie czy są? panowie dpf to nie problem w osobówkach też straszyli ze sie zapcha że silnik stanie itd. mój kolega wywalił to badziewie z golfa plusa za 500zl u pierwszego mechanika z brzegu i spokój. w ciągnikach będzie tak samo rok dwa zaczną usuwać bo się da, ale tego ad blue już nie bardzo komputer moc obcina i pozwala do domu dojechać bez obciążenia jak płynu zabraknie, poza tym ad blue też kosztuje i lejesz cały czas a nie 20 minut na 30h pracy.

#14 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 08 styczeń 2014 - 08:34

KUBOTA M 8960 awarie czy są? ad blue kosztuje 1,2zl /l zuzycie w maxxumie 110 ok 35lna 200h czyli ok 0.2 zł/h, w przypadku wypalania filtra ktos wyliczyl że wiecej paliwa trzeba o 0.1l/h czyli ok 0.5zł

co do samego usunięcia to w przypadku scr jak i dpf jeżeli to usuniemy to i tak trzeba przeprogramować sterownik tak żeby to chodziło bez tego, bo wywalając dpf nie ingerując w sterownik to i tak nie pojeździmy

co do odcinania mocy to w dpf jak sie zapcha to też moc jest odcinana

#15 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 08 styczeń 2014 - 14:52

KUBOTA M 8960 awarie czy są? Problem w tym, że niektórzy próbują obronić coś czego nie da się obronić. Silniki z scr pracują na znacznie ubozszych dawkach niż te z dpf i egr (Np kubota w tym przypadku). Praca na uboższej mieszance powoduje wzrrost wartości tlenków azotu NOx. Utlenia je katalizator SCR. Silnik nie ma egr dpf czy doc bo ich nie potrzebuje. Mieszanka paliwo powietrze jest uboższa. Nie ma więc tyle sadzy, nie potrzeba jej zbierać w filtrach i dopalać. Jest nadmiar NOx które utlenia się w katalizatorze scr.
Silnik z egr i dpf musi miec bogatszą mieszankę, aby po pierwsze ograniczyć wartość NOx w spalinach a po drugie dopalac część spalin wracających do komory spalania przez zawór egr równiez miedzy innymi w celu ograniczenia NOx w spalinach. Ze względu na bogatszą mieszankę mamy więcej sadzy, co2 itd. Musimy to zbierać w filtrze dpf i wypalac co jakiś czas. Do porównania kosztów spalania silnika z scr i dpf należy więc wziąc pod uwagę, że silnik z dpf spali więcej dla swojej pracy nie wspominając o obsłudze/wypalaniu dpf.
Wracając do kuboty z tematu. Jest tam zastosowany najbardziej chyba premitywny system wypalania spalin a raczej procedura ich wypalania. O ile np taki jd np 6r może wypalac swój filtr w czasie pracy przez dodawanie paliwa do układu wydechowego oddzielnym wtryskiwaczem to kubota wymaga specjalnych przestojów. Ktoś chce wypalić filtr przy niskich obrotach rzycze powodzenia. Czy to w samochodzie czy traktorze filtr dpf bez dodatkowego wtrysku paliwa może być wypalony przez stałą pracę na określonych obrotach przez określony czas.
Co do usuwania dpf w osobówce wyjmiesz za pare stów. Niektórym potem komedje się robią bo usówający je ludzie robią to metodą prób i błędów. Rynek na te usługi jest duży i ceny spadają. Ciągników jest stosunkowo nie wiele. Każda marka ma inny sterownik. Wyjęcie dpf a w jd kosztuje od 3 do 4 tys. Czy ci magicy wezmą się za kubote, czy znają jej sterownik, czy zechćą się tego uczyć i ryzykować? Może tylko za jaką cene? Pamiętajcie, że usunięcie dpf a to nie wyjęcie tłumika jak w komarku. Praca nad sterownikiem jest kluczem do sukcesu tej operacji. Niestey, żaden producent nie poda instrukcji tej operaacji. Elektronik musi się tego sam nauczyć jak pisałem metodą prób i błędów.
No i najważniejsze płacąc te 3 - 4 tys oszczędzicie tylko te 0,1 l/h potrzebne na wypalanie filtra. Silnik ze względu na egr i NOx będzie dalej pracował na bogatszej mieszance. Koszt przeprogramowania sterownika (miedzy innymi dawkowania paliwa) to następne 3 - 4 tys. Życze udanej zabawy.

Edytowany przez hubertuss, 08 styczeń 2014 - 15:05.


#16 Share krowka62

krowka62

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 08 styczeń 2014 - 17:46

KUBOTA M 8960 awarie czy są? Kubota zapowiada że, że pracuje nad silnikami o mocy 150-200 KM z SCR. http://www.rpt.pl/in...hp?content=1967
Ciągnik nie musi mieć jakiś przestojów by móc wypalić filtr DPF. Informacją z Tygodnika Rolniczego.

Moim skromnym zdaniem Kubota zdecydowała się na DPF z prostego powodu. Silniki w M8540, M9540 występował już zawór EGR wystarczyło dodać Common Rail i DOC z DPF i już silnik spełniał normę Emisji Tier IV. Jak podałem wyżej Kubota pracuje także nad SCR i możliwe że w M135GX czy 110 GX może zostanie on zastosowany.
Prócz tego w silnikach kompaktowych ciągników zastosowane SCR nie jest możliwe ze względu na brak miejsca

P. s. Usuwanie DPF z silników samochodów, ciągników jest nielegalne. Jest jeszcze możliwość regenracji filtra DPF oraz niestety najdroższe rozwiążanie wymiana go na nowy.

Załączone pliki



#17 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 08 styczeń 2014 - 18:38

KUBOTA M 8960 awarie czy są? Co do wyjmowania filtra dpf faktycznie lepiej już zainwestować w wymianę lub regeneracje niż wątpliwe zabiegi doświadczalne na drogim ciągniku.
Co do SCR potwierdza się tylko moje zdanie. DPF to zła droga szczególnie dla dużych ciągników. Widać i w kubocie do tego doszli. Wstawiano już linki do testów oraz były wypowiedzi użytkowników mówiące o tym, że model 128 dużo pali. Model 135 ze wzgledu na wyższa norme może palić jeszcze więcej. Pewnie kubota bardzo negatywnie wyróżnia się tu względem konkurencji o podobnej mocy. Stąd pójście w kierunku SCR. Dopiero trwają prace więc ciągniki z scr pojawią się za kilka lat. Inni to już dawno mają moedel 110 byc może też go będzie miał. jeśli jego moc wzrośnie do 150 KM bowiem od takiej mocy ma być SCR.
Nie rozumiem tez zachwytów w tym artykule. To nad czym tak się zachwycają inni mają już od dawna. Sisu ma silniki 4,4 i 4,9 o mocach blisko 170 i więcej KM.
Artykół z pdf to same pochwały fakt. dzisiaj w prasie rolniczej motoryzacyjnej chwali się wszystko. Bo inaczej nikt do testów nie da.
"Warte podkreślenia jest to, że cały ciągnik jest projektowany od początku do końca i produkowany od podstaw przez jedną firmę. Nie ma tutaj mowy o wykorzystywaniu kluczowych podzespołów od różnych dostawców"
Pytanie jak wiele nie kluczowych jest z innych firm? Co może byc kluczowe a co nie? Felga zpronaru pewnie nie jest kluczowa tak samo jak skrzynka bezpieczników, pompa hydrauliki czy wtryskiwacz. Tylko bez nich ciągnik nie pojedzie. Już nie wspominam o tym jak sens jednego zdania ma się do drugiego. Czystam marketingowa gra słów aby tylko omamić klienta. Podkreślenie, że kubotę projektują od początku do końca w jednej firmie jest szczególnie godne uwagi. takiego fendta, jd czy mf a projektują pewnie dzieci w przedszolu albo bezrobotni w kolejce po zasiłek. Bezsensowny bełkot.
W pismach rolniczych czy motoryzacyjnych całą prawde na temat dowolnej marki przeczytacie tylko w listach od użytkowników. Prawda pisana przez dziennikarzy będzie mniej lub bardziej podlukrowana.

Edytowany przez hubertuss, 08 styczeń 2014 - 18:53.


#18 Share JELONEK09

JELONEK09

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 34 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 styczeń 2014 - 19:19

KUBOTA M 8960 awarie czy są? @hybertuss, takim akademickim językiem opisujesz zalety SCR i wady DPF. Weź pod uwagę to ze jedno i drugie rozwiązanie projektują inżynierowie mający głowy na karku, następnie testują swoje wyroby i być może jestem naiwniakiem ale uważam że oni raczej wiedzą co robią.
Bełkot z artykułu pdf nie jest niczym nienormalnym ponieważ dziwne by było gdyby przedstawiciele kuboty mówili że produkt który sprzedają jest do d...y. Rozumiem że chłopaki podkreślają to co warte uwagi a milczą o wadach.
nawiązując do mojej kubotki, wybrałem tę markę z kilku innych powodów, np. bliskość dealera, cena atrakcyjniejsza niż np. JD 5100R, trzy lata gwarancji, i fabryczne finansowanie, było jeszcze kilka innych powodów o których nie będę pisał

#19 Share qazi

qazi

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4544 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 08 styczeń 2014 - 19:58

KUBOTA M 8960 awarie czy są? zgadza sie czy to dpf czy scr to jest projektowany przez ludzi mających głowy na karku, z tym że jak widać z dpf, jak nie całkowicie to po częsci konstruktorzy sie wycofują a do błędu jest sie strasznie ciężko przyznać, najbardziej bawi mnie reklama JD "tylko on" i co z tym jak w tirt4 final będą mieli dpf i scr, i najlepsza odpowiedz w tej kwestii cnh "scr-only" tylko że prawdopodobnie ten slogan nie bedzie aż tak nagłośniony a w przypadku JD scr zostanie wprowadzony dużo ciszej niż dpf którym tak sie chwalili

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
KUBOTA M 8960 awarie czy są? Dzisiaj, 17:20
  •  

#20 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 08 styczeń 2014 - 20:52

KUBOTA M 8960 awarie czy są? Zgadza się jd chwali się hasłem tylko on. Po cichu wprowadzają scr w serii 7 r chyba jest. Na stronie kuboty czytałem, że żadnych dodatków nie potrzeba. Jak bedzie scr to te zdanie wymarzą. Ja nie odmawiam nikomu kompetencji czy wiedzy ale w historii świata było wiele nie udanych projektów robionych przez ludzi teoretycznie mądrych i znających się na rzeczy w wielu dziedzinach. Jeśli chodzi o ciągniki taki deutz w silniku 3,6 l zastąpił dpf katalizatorem doc. Zetor ponoć tez ma wprowadzić scr zamiast dpf. Widać nie taki doskonały to wynalazek.
Mój język może i jest troche akademicki. Ale chciałem jasno pokazac różnice między dpf a scr. Jak to się przekłada na spalanie. Oraz uświadomić, że wyjęcie dpf to nie tylko wycięcie kawałka układu wydechowego i że nie oznacza to że silnik odrazu zacznie mniej palić Większe spalanie konstrukcji z dpf i egr to nie tylko wypalanie filtra. Oczywiście zakładam, że wielu o tym wiedziało ale jeśli ktoś nie wiedział mógł sobie poczytać.
Co do artykółów nie dziwił bym się gdyby ktoś od kuboty to pisał. Ale czytanie takich wywodów pisanych przez dziennikarzy prasy, która ponoć jest nie zalezna to nic ciekawego.
PS co do artykółu z pdf. Pisanie, że ciągnik 140 KM spalił 5,1 l ON na godzine orki pługiem o szerokości 200 cm to czysta kpina. Przecież kazdy kto ma takie maszyny lub trochę wyobraźni wie, że to nie możliwe w każdej marce. Ludzie pracujący w tych gazetach zdecydowanie powinni mieć więcej szacunku dla czytelnika i jego inteligencji.

Edytowany przez hubertuss, 08 styczeń 2014 - 21:23.


Podobne tematy kubota 8960 awarie